Wacek Napisano 11 Grudzień 2021 Autor Napisano 11 Grudzień 2021 W dniu 10.12.2021 o 08:35, adam1501 napisał: i jak Ci wiadomo: "...§ 1. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do: 1) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego; ..." ale w tym rozporządzeniu jest zapis § 2. 1. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien spełniać warunki techniczne określone w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu. 2. W przypadku gdy ze względu na przeznaczenie pojazdu nie jest możliwe spełnienie warunków technicznych określonych w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu, pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien spełniać co najmniej warunki techniczne określone w niniejszym rozporządzeniu. Cytuj
wrc69 Napisano 14 Grudzień 2021 Napisano 14 Grudzień 2021 W dniu 10.12.2021 o 19:24, adam1501 napisał: Znam to bardzo dobrze. Więc po co piszesz Kolego jakieś cuda na kiju? Żeby statystykę sobie nabić? Aż wróciłem na początek wątku żeby obejrzeć zamknięty przedział ładunkowy w przyczepie podłodziowej. No nie zobaczyłem. Jak na razie to tyko Kolega @Wacek wie jak ta przyczepa wygląda, ale powtórzę, nie chce mi się wierzyć aby miała choć opończę spełniającą wymagania EX/II. Cytuj
Wacek Napisano 14 Grudzień 2021 Autor Napisano 14 Grudzień 2021 1 godzinę temu, wrc69 napisał: nie chce mi się wierzyć aby miała choć opończę spełniającą wymagania EX/II. Bo jej nie ma , nie ma nawet burt. Cytuj
adam1501 Napisano 14 Grudzień 2021 Napisano 14 Grudzień 2021 7 godzin temu, wrc69 napisał: zamknięty przedział ładunkowy Ta przyczepa będzie posiadać takowy. Ładunki będą przewożone w zamkniętych metalowych skrzyniach. Dlatego wspominałem o analogi ciągnika siodłowego jako pojazdu FL. Ta przyczepa pomimo wyglądu, który nijak się ma do pojazdu EX ale po zamontowaniu na nią tych skrzyń spełni warunek i może być używana jako EX/II. Cytuj
wrc69 Napisano 14 Grudzień 2021 Napisano 14 Grudzień 2021 Skrzynie tu nie są zabudową a opakowaniem. To ładunek, tak jak ich zawartość i dlatego nazywany jest "sztuką przesyłki". A pojazd przewożący "sztuki przesyłki" musi spełniać określone wymagania. POJAZD musi spełniać. Ma mieć zamknięty przedział ładunkowy. Ja już kończę, lepiej nie potrafię wytłumaczyć, kursu pedagogicznego nie mam. Cytuj
Logen Napisano 14 Czerwiec 2023 Napisano 14 Czerwiec 2023 A co w przypadku dostosowania ciągnika siodłowego do przewozu ADR ?? Klient chce doposażyć i dostosować ciągnik siodłowy do przewozu ADR. Volvo mówi, że nie wystawi odpowiednich dokumentów, ponieważ z fabryki wyjechał bez takiego wyposażenia. Jest możliwość uzyskania dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dla ADR od jakiejś innej jednostki ?? TDT albo jakiejś jednostki homologacyjnej ?? Cytuj
wojteczek Napisano 14 Czerwiec 2023 Napisano 14 Czerwiec 2023 Taniej by wyszło kupić inny ciągnik. Okaże się że należy wymienić układ hamulcowy łącznie z osiami, całą instalację elektryczną wraz ze sterownikiem, układ zasilania i zwalniacz, pewnie i w układzie napędowym zajdą poważne zmiany. Powiedzmy że z 2 ciągników złoży coś tam to i tak po tym wszystkim nie sądzę aby jakaś jednostka badawcza chciała rozmawiać z właścicielem tego składaka, a jak się dowie ile kosztuje zrobienie homologacji to stwierdzi że kupi kilka ciągników ADR. Kolejna sprawa to do badania na SKP powinien przedstawić oświadczenie producenta/przedstawiciela a ten jak już napisałeś nie wyda takowego. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.