radekd2 Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 Cześć, zapytanie od klienta: Samochód osobowy 9-miejscowy typu Fiat Ducato czy VW Carawelle. Po wymontowaniu jednego lub dwóch siedzeń w ich miejsce przykręcamy szyny i mocowanie do wózka inwalidzkiego. Pochodzenia szyn i mocowań nie znam. Bez żadnej windy. Czy to można podpiąć pod ZK na samochód specjalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 § 9h. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AF, AC lub ciężarowym (kategorii N1 i N2), mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na przystosowaniu pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 1–3 dodatku 3 załącznika XI do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa), potwierdzone badaniami wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego; dodatkowo samochód ciężarowy (kategorii N) powinien spełniać wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do tej dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady. Myślę że to się tyczy wprost tego przypadku, ale zmiany rodzaju to ja tu nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 12 minut temu, Rafi90 napisał: ale zmiany rodzaju to ja tu nie widzę. Bo klientowi, nie tyle o zmianę rodzaju chodzi, a o możliwość mniejszych opłat po zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 Ostatnio mam zatrzęsienie ciągników siodłowych i "wniosków o badanie ZK na pomoc drogową". Nawet już wiedzą że " w ustawie pisze że może być hol i nie trzeba nic więcej". Takie to mamy wykształcone społeczeństwo. Co któregoś odgonię to obrażony, a najlepsze że są stacje które się godzą na ową zmianę , wiedząc że zaraz ta pomoc drogowa zapnie naczepę i poleci na zachód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 Było pismo MI ze pojazd w wyniku zmian nie utracił pierwotnych cech , i dla ciągnika siodłowego wymagany jest demontaż siodła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 Ja to wiem, dlatego żadna taka zmiana u mnie nie przechodzi. W dodatku odkręcenie siodła, przyjechanie gołą ramą z przyczepionym na pasie holem też nie traktuję jako stałych ZK. Pismo mam i każdemu zainteresowanemu pokazuję. Masz nadstawić du**ę po to żeby jakiś wąsaty gbur płacił mniejsze ubezpieczenie, a jak przyjdzie skarbowy to ITD zatrzyma dowód to "przegląd przeszło, nic nie mówili". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 13 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2021 41 minut temu, Rafi90 napisał: potwierdzone badaniami wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego Zapomniałem o tym. Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 5 godzin temu, Rafi90 napisał: w ustawie pisze że może być hol i nie trzeba nic więcej Tam pisze troche więcej ; "hol giętki do holowania motocykla i hol sztywny do holowania pojazdu, o konstrukcji wykluczającej potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego lub niesprawnych hamulców uszkodzonych pojazdów," 4 godziny temu, Rafi90 napisał: przyjechanie gołą ramą z przyczepionym na pasie holem też nie traktuję jako stałych ZK Mam takie samo zdanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grincz Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 witam kolegów i mam prośbę mógłby ktoś wrzucić link do tego pisma z góry dziękuje👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 13. Informacja MIiB - ciągniki siodłowe.pdf 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 20 godzin temu, Rafi90 napisał: jakiś wąsaty gbur płacił mniejsze ubezpieczenie To nie tyle o ubezpieczenie się rozchodzi, a o podatek od środków transportowych. A ubezpieczenie to wisienka na torcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Pewnie też. Koniec końców szukają chłoptasia z SKP co za stówkę w kieszeń da się wydymać a później będzie kozioł ofiarny jak znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 4 godziny temu, Rafi90 napisał: szukają chłoptasia z SKP Czasem i na podstawowej ZK zrobią. A był już boom na wywrotki specjalne, zimowego utrzymania ruchu. Teraz będzie na inną możliwość, próżnia nie może zbyt długo trwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzytkownik2 Napisano 13 Maj 2022 Share Napisano 13 Maj 2022 witam, prowadze dyskusje ze znjomym diagnostą odnośnie ZK w pojeździe Land Rover Discovery. pojazd z Belgii zarejestrowany na ciężarowy - 2 miejsca. przez granicę wpadła mu kanapa i 2 fotele - obecnie ma 7 miejsc. znajomy twierdzi, że zmiany kontrukcyjne nie są już możliwe, bo coś się zmieniło w tamtym roku (chyba 10 Czerwca) i obecnie nalezy dzwonic do placówki TDT, przyjeżdżają na miejsce, biorą 1 tys. od siedzenia i dopiero można wykonać na stacji ZK. któryś z Panów mnie oświeci jak to wygląda obecnie? dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Maj 2022 Share Napisano 13 Maj 2022 Za warunkami technicznymi: "...§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie. ; § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.” ..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzytkownik2 Napisano 13 Maj 2022 Share Napisano 13 Maj 2022 9 minut temu, adam1501 napisał: Za warunkami technicznymi: "...§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie. ; § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.” ..." dzieki za odp. czyli obecnie zamiast faktury i opisu zmian od: "warsztatu, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym, który zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności prowadzi działalność w zakresie obsługi i naprawy pojazdów – kod PKD 50.20. A" nalezy przedłożyć do WK (oprocz DBT ZK) oswiadczenie producenta pojazdu o prawidlowosci montazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Maj 2022 Share Napisano 13 Maj 2022 1 minutę temu, uzytkownik2 napisał: czyli obecnie zamiast Nie zamiast tylko dodatkowo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Maj 2022 Share Napisano 13 Maj 2022 1 godzinę temu, adam1501 napisał: o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta Kolego - czytaj ze zrozumieniem - G45.20Z nie jest wymagany - potwierdza to .................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Maj 2022 Share Napisano 13 Maj 2022 16 minut temu, IVVO napisał: G45.20Z nie jest wymagany Chyba nie sądzisz, że po takim zabiegu 2 godziny temu, uzytkownik2 napisał: pojazd z Belgii zarejestrowany na ciężarowy - 2 miejsca. przez granicę wpadła mu kanapa i 2 fotele - obecnie ma 7 miejsc. pozostał ciężarowy. Zmiana rodzaju pojazdu ma swoje prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Maj 2022 Share Napisano 14 Maj 2022 G jest zbędny bo i tak producent lub TDT potwierdzi zmianę jeśli będzie zgodna z przepisami - a tak to nabijania kasy dla kasy. Jedni i drudzy mają w wysokim poważaniu opinię jakiegoś G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Maj 2022 Share Napisano 14 Maj 2022 2 minuty temu, IVVO napisał: G jest zbędny bo i tak producent lub TDT potwierdzi zmianę jeśli będzie zgodna z przepisami Hola, hola. Oba podmioty potwierdzają prawidłowość montażu siedzeń i pasów. Zmiana rodzaju to jednak inny temat. Owszem, jeśli przedstawiciel producenta sprawdza temat przez swoje ASO, to ono wystawia fakturę i to już jak najbardziej jest zgodne z PORD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Maj 2022 Share Napisano 14 Maj 2022 7 minut temu, IVVO napisał: TDT potwierdzi zmianę jeśli będzie zgodna z przepisami Ustawa jest nieubłagana w tej kwestii: "...4. Zabrania się: ... 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: ... b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. ..." 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Maj 2022 Share Napisano 14 Maj 2022 Racja jeśli potwierdzenia dokonuje przedstawiciel producenta ale dwie pozostałe instytucje to tak jak pisałam wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 23 Maj 2022 Share Napisano 23 Maj 2022 "zmian konstrukcyjnych dokonał" a "potwierdził badaniami na zgodność z wymaganiami" to dwie zupełnie różne czynności - wg mnie jeden wykonuje bo ma 45.20 drugi potwierdza bo go wyznaczyli do tego celu - jeżeli zmiany wykonał i potwierdził producent lub przedstawiciel to i owszem- starczy to w zupełności, ale- nie może być tak, że producent lub instytucja potwierdzą że jest ok, a to kto wykonał ZK to jest bez znaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.