mirek.g Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Taki motyw, autobus (sprinter blaszak) dmc 5500 kg, liczba miejsc 22 . klient chce na ciężarowy i zmianę liczby miejsc na 9. Czy są jakieś przeciwskazania. Czy mogą zostać szyby w części ładunkowej i jak z przegrodą? Czy może być na 9 osób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Badania przegrody przez jednostkę homologacyjną , tu może być największy problem, lub jak kto woli koszt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 14 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2021 Zaznaczam dmc jest pow. 3,5 t to też jednostka homologacyjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Zwłaszcza, że: 22 minuty temu, mirek.g napisał: klient chce na ciężarowy i zmianę liczby miejsc na 9. komplikuje temat przegrody, bo nie będzie można zastosować oryginalnej przegrody ze zwykłego blaszaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Ale przegroda z homologacją to chyba do 2,5 t DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Zmiany obowiązujące od dnia 15 stycznia 2020 (Dz.U. poz. 2560 z 2019 r.) w zakresie ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH, PRZEGRODY, MOCOWANIA ŁADUNKU, ZMIANY ILOŚCI MIEJSC W § 8 w ust 4 pkt 10 i 11 doprecyzowano, że w przypadku samochodu ciężarowego o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony wyposażonego w elementy do mocowania ładunku jak i trwałą przegrodę wymagane jest potwierdzenie sprawdzenia wymagań zarówno dla przegrody jak i elementów do mocowania ładunku § 8. ust.4 pkt 9) 9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; Dodano punkt 11 o treści: „Jeżeli pojazd jest wyposażony w elementy do mocowania ładunku, o których mowa w pkt 10, oraz trwałą przegrodę, o której mowa w pkt 9, to wymagane jest potwierdzenie spełnienia wymagań dla elementów do mocowania ładunku i trwałej przegrody; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2019 r.”; Zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 678/2011: Dla pojazdów kategorii N1, N2 lub N3 kod nadwozia BB czyli VAN oznacza samochód ciężarowy z przedziałem, w którym kierowca oraz powierzchnia załadunkowa znajdują się w obrębie jednej jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 12 minut temu, Rafi90 napisał: podrodzaju VAN Ale to nie jest VAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Pytanie czym będzie po zmianie rodzaju, bo jakiś podrodzaj dostać musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 No wiadomo, cze czymś musi być. Może wielozadaniowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Nie wiadomo z którego rocznika jest pojazd i jaka data 1 rejestracji. W dyrektywie 2007/46 w klasyfikacji N na pewno występuje tylko BB-Van, o wielozadaniowym jest tylko mowa przy M1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 14 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2021 Co myślicie o pozostawionych szybach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Szyby jak najbardziej mogą pozostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 17 Styczeń 2022 Share Napisano 17 Styczeń 2022 (edytowane) Akurat dziś dzwonił do mnie klient, że chce przerobić autobus 3.5t DMC (sprinter) na ciężarowy zostawiając tylko 2 miejsca i dokładając przegrodę, auto bodajże z 2000 roku. Zaświadczenie od jednostki uprawnionej wymagane? Nigdy nie robiłem ZK w tę stronę, więc wolę się upewnić. Edytowane 17 Styczeń 2022 przez krzysiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 17 Styczeń 2022 Share Napisano 17 Styczeń 2022 Cytat w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 17 Styczeń 2022 Share Napisano 17 Styczeń 2022 Teraz dzwonił do mnie żeby doprecyzować że to 1998 rocznik. Ale też stwierdził, że chyba jednak odpuści temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Styczeń 2022 Share Napisano 18 Styczeń 2022 17 godzin temu, krzysiak napisał: Teraz dzwonił do mnie żeby doprecyzować że to 1998 rocznik. Nie ma to znaczenia, ponieważ WT mówią, że: "...Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. .." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 18 Styczeń 2022 Share Napisano 18 Styczeń 2022 Czyli przegrodę musi mieć, ale czy musi być ona potwierdzona odpowiednimi badaniami homologacyjnymi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Styczeń 2022 Share Napisano 18 Styczeń 2022 Skoro musi być o odpowiedniej wytrzymałości, to chyba raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2022 Share Napisano 18 Styczeń 2022 Ustawodawca nie przewidział możliwości zmiany autobusu kategorii N2 i N3 na samochód ciężarowy (przynajmniej nie zawarł tej zmiany w §9) zatem żadne badanie wytrzymałościowe nie jest w tym wypadku wymagane. Pozostaje tylko ogólny przepis, że ściana grodziowa musi wytrzymać obciążenie równe dwukrotnej masie przewożonego ładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 18 Styczeń 2022 Share Napisano 18 Styczeń 2022 1 godzinę temu, danielg539 napisał: autobusu kategorii N2 i N3 Chyba literówka nie powinno być M2 i M3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2022 Share Napisano 18 Styczeń 2022 Oczywiście, że powinno być: 2 minuty temu, smaug napisał: M2 i M3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 18 Styczeń 2022 Share Napisano 18 Styczeń 2022 2 godziny temu, danielg539 napisał: musi wytrzymać obciążenie równe dwukrotnej masie przewożonego ładunku To dla pojazdów do 2,5 t DMC, a dla większych nie pamiętam, chyba nie ma nic w rozporządzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 19 Styczeń 2022 Share Napisano 19 Styczeń 2022 W dniu 18.01.2022 o 11:46, wojteczek napisał: To dla pojazdów do 2,5 t DMC, a dla większych nie pamiętam, chyba nie ma nic w rozporządzeniu. W dniu 14.12.2021 o 13:19, Rafi90 napisał: Zmiany obowiązujące od dnia 15 stycznia 2020 (Dz.U. poz. 2560 z 2019 r.) w zakresie ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH, PRZEGRODY, MOCOWANIA ŁADUNKU, ZMIANY ILOŚCI MIEJSC W § 8 w ust 4 pkt 10 i 11 doprecyzowano, że w przypadku samochodu ciężarowego o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony wyposażonego w elementy do mocowania ładunku jak i trwałą przegrodę wymagane jest potwierdzenie sprawdzenia wymagań zarówno dla przegrody jak i elementów do mocowania ładunku § 8. ust.4 pkt 9) 9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; Dodano punkt 11 o treści: „Jeżeli pojazd jest wyposażony w elementy do mocowania ładunku, o których mowa w pkt 10, oraz trwałą przegrodę, o której mowa w pkt 9, to wymagane jest potwierdzenie spełnienia wymagań dla elementów do mocowania ładunku i trwałej przegrody; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2019 r.”; Zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 678/2011: Dla pojazdów kategorii N1, N2 lub N3 kod nadwozia BB czyli VAN oznacza samochód ciężarowy z przedziałem, w którym kierowca oraz powierzchnia załadunkowa znajdują się w obrębie jednej jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebokru Napisano 26 Styczeń 2022 Share Napisano 26 Styczeń 2022 Temat dotyczy przebudowy przez przedsiębiorcę z odpowiednim PKD z osobowego na ciężarowy sam. z 2019r. z 5 miejsc na 2. Van Panowie, przegroda homologowana to jest jasne, ale co z punktami mocowania przegrody wolna amerykanka, subiektywna ocena diagnosty. Jakim papierem się zabezpieczyć gdyby zamocowana przegroda wjechała kierowcy na plecy.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 26 Styczeń 2022 Share Napisano 26 Styczeń 2022 Cytat 9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; Wyżej było @Rafi90 wkleił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.