Logen Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 Witam. Po raz kolejny przyjechał kwiatek z Francji. Jest to: Renault Clio, kategoria pojazdów M1, numer homologacji: e2*2001/116*0327*85; Typ pojazdu: R; Wersja: 5RBF0A; Zapewne po homologacji wyjdzie samochód osobowy 5 miejscowy, natomiast w dowodzie są 2 miejsca siedzące... W kategorii pojazdu mamy: J: M1; J.1: VASP; J.2: AB; J.3: DERIV VP Czyli ten pseudo osobowy ale jednak ciężarowy. W tym przypadku klient nie dokłada tylnej kanapy tylko chce aby pojazd był zarejestrowany jako ciężarowy. Czyli praktycznie nie zachodzą żadne zmiany konstrukcyjne. Zrobiliśmy badanie i sklasyfikowaliśmy pojazd według naszego podziału jako ciężarowy. Wydział komunikacji chce zmiany konstrukcyjne z osobowego na ciężarowy... Przerabiał już ktoś taki temat ?? Jest szansa kopać się z wydziałem komunikacji tłumacząc, że u nas nie ma takiej klasyfikacji pojazdów jak we Francji i według naszych przepisów jest to samochód ciężarowy czy kombinować z pseudo zmianami konstrukcyjnymi ?? Jest to pojazd z 2018 roku, tak że przy zmianach będzie wymagane potwierdzenie na przegrodę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 37 minut temu, Logen napisał: VASP To prawdopodobnie samochód specjalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 Po tym homo na nasze to jako ciężarowy powinien mieć kratę/przegrodę, czyli kłaniają się zmiany i cała procedura z tym powiązana nowymi przepisami, czyli badania, czyli potwierdzenia przez jednostki uprawnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 10 minut temu, Paprock napisał: Po tym homo (...) Tym co wyżej ( pierwszy post ) to rasowa " osobóweczka " 5-cio miejscowa o podrodzaju hatchback. A reszta to tak Kolega @Paprock napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 22 Marzec 2022 Autor Share Napisano 22 Marzec 2022 No typowo po homologacji jest to osobówka. Bo z fabryki wyszedł osobowy ale już we Francji została przerobiona na 2 miejscowy... w pozycji J.1 jest VASP czyli jakiś śmieszny specjalny... ciężarowy czy jakoś tak... Na pewno nie osobowy bo osobówki mają w tej pozycji wpisane VP. Inaczej mówiąc już we Francji został przerobiony i w dowodzie ma wpisane 2 miejsca siedzące, oraz VASP zamiast VP. Jest to zabudowa taka specyficzna, takie jak tylko w Renault spotkałem. Niby bez kratki ale tył jest zabudowany i przestrzeń ciężarowa jest oddzielona od osobowej. Tak, że zmiany konstrukcyjne zostały już zalegalizowane we Francji. Problem jest taki, że u nas nie ma takiej klasyfikacji pojazdu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 7 minut temu, Logen napisał: Problem jest taki, że ... w zagranicznym DR nadal widniej nr homo, któro jest już nieaktualne a WK nie jest w stanie tego pojąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 Nie wiem dlaczego WK ma to "pojąć"? W DR jest M1, jest homo na osobówkę więc dlaczego auto ma dwa miejsca? WK nie wie gdzie jest nieścisłość albo błąd. Stan faktyczny ma być zgodny z dokumentami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 25 minut temu, radekd2 napisał: W DR jest M1, jest homo na osobówkę więc dlaczego auto ma dwa miejsca? Bo jest po ZK. 26 minut temu, radekd2 napisał: WK nie wie gdzie jest nieścisłość albo błąd. Nic z tych rzeczy. To są wewnętrzne regulacje francuskie i tak ma być. 27 minut temu, radekd2 napisał: Stan faktyczny ma być zgodny z dokumentami. I jest. A to, że ichnie dokumenty są inaczej wypełnione niż nasze, to cóż. Życie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 34 minuty temu, aboz napisał: I jest. A to, że ichnie dokumenty są inaczej wypełnione niż nasze, to cóż. Życie.. Dokładnie tak. Pozostaje tylko złożenie dokumentów na sekretariacie i czekanie na reakcje WK. Jest szansa, że ktoś kumaty się nad tym pochyli i pojazd zostanie zarejestrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 22 Marzec 2022 Autor Share Napisano 22 Marzec 2022 No coś tam opisaliśmy, że pojazd już we Francji został przerobiony i tam te zmiany już zostały zalegalizowane i jakoś wydział komunikacji to chapnął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 (edytowane) 2 godziny temu, danielg539 napisał: Pozostaje tylko złożenie dokumentów na sekretariacie i czekanie na reakcje WK. Jest szansa, że ktoś kumaty się nad tym pochyli i pojazd zostanie zarejestrowany. - ale, że jak zostanie zarejestrowany, jako ciężarowy bez kraty/przegrody? Nasze warunki techniczne nie zezwalają na takie akcje! U mnie bez kraty/przegrody tylko 2007/46 przechodzi, a i tak pod warunkiem, że to homo wydziarane jest w rubryce [K] dowodu. Inaczej nie ma szans. Edytowane 22 Marzec 2022 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 (edytowane) Ale w czym macie problem? M1 może być także samochodem specjalnym, a VESP: Istnieje pięć kategorii VASP: - VASP kategorii M: Są to pojazdy z co najmniej czterema kołami i przeznaczone do przewozu osób. Są to np. karetki pogotowia, przyczepy kempingowe, pojazdy przeznaczone do przewozu osób niepełnosprawnych czy nawet pojazdy do transportu pogrzebowego; Więc, badanie techniczne z opisem zmian. Edytowane 22 Marzec 2022 przez LimonQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 WK nie widzi czy on z krata czy bez, oni raczej mają maja problem z rodzajem pojazdu bo: 9 godzin temu, Logen napisał: J: M1; J.1: VASP; J.2: AB; J.3: DERIV VP widzą: samochód osobowy, specjalny , hatchback, ciężarowy w nadwoziu osobowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 3 minuty temu, wojteczek napisał: widzą: samochód osobowy, specjalny , hatchback, ciężarowy w nadwoziu osobowego. A M1 to zawsze jest osobowy? No chyba nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 Godzinę temu, LimonQ napisał: pięć kategorii VASP: - VASP kategorii M: Godzinę temu, LimonQ napisał: przyczepy kempingowe Z tymi przyczepami kempingowymi, to bym się tak nie rozpędzał, z podleganiem pod kategorię M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 Dobrze, dobrze. Powoli. A co w tej Renówce jest takiego specjalnego? Bo może się okazać, że za tylnymi siedzeniami jest plastikowe wytłoczka robiąca za wannę ładunkową i tyle wszystkiego. Tam starcza, żeby sklasyfikować ją po francusku, a w Polsce taka klasyfikacja ma się nijak. Powtarzam, co w tym samochodzie jest takiego specjalnego? Już pomijamy przykłady luksusowych pomocy drogowych, które za granicą pełnią specjalną funkcję, ale w Polsce daleko im do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 22 Marzec 2022 Autor Share Napisano 22 Marzec 2022 Pojazdu akurat nie widziałem bo badanie robił inny diagnosta. Mam tylko ksero francuskiego dowodu rejestracyjnego. Zapewne było to coś w tym stylu: https://zagnansk.lento.pl/renault-clio-ciezarowy,11095124.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Marzec 2022 Share Napisano 22 Marzec 2022 No i tyle w temacie. Też obstawiam taki wynalazek. Tam może spełniać francuskie warunki auta użytkowego, firmowego, wykorzystywanego do prowadzenia działalności gospodarczej i możliwości jakichś odliczeń, a u nas taka Renówka musi być ciężarówką. "Warunki Techniczne" jak i "VAT-USTAWA" wypowiadają się w tej kwestii dość jasno. Dla mnie urząd ma rację domagając się zmian, a że zmiany będą utrudnione... No cóż, na władzę nie poradzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Marzec 2022 Share Napisano 23 Marzec 2022 15 godzin temu, LimonQ napisał: Ale w czym macie problem? M1 może być także samochodem specjalnym Zasadniczo to nic w nim specjalnego nie ma, więc... 19 godzin temu, Paprock napisał: jako ciężarowy bez kraty/przegrody? Ma zamkniętą przestrzeń ładunkową zawartą w bryle nadwozia. Nie musi mieć kraty. To jest taka zamknięta skrzynia w vanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 23 Marzec 2022 Share Napisano 23 Marzec 2022 1 godzinę temu, aboz napisał: Zasadniczo to nic w nim specjalnego nie ma, więc... Dla Ciebie przy badaniu nie ma, bo stwierdzasz stan faktyczny - ale nie wiesz jak było zanim pojazd znalazł sie na stacji kontroli pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Marzec 2022 Share Napisano 23 Marzec 2022 Godzinę temu, LimonQ napisał: ale nie wiesz jak było zanim pojazd znalazł sie na stacji kontroli pojazdów. Wiem, bo to wynika z dokumentów i wiedzy jaką posiadam. Kiedyś znalazłem artykuł na ten temat, ale niestety w ferworze walki nie zapisałem. Generalnie rozebrali na czynniki pierwsze francuskie ZK, które miały umożliwić dokonywanie odliczeń podatkowych. I właśnie M1 VASP/DERIV-VP były dokładnie opisane. Są to pojazdy "użytkowe" (na nasze ciężarowe) powstałe w wyniku konwersji samochodu osobowego. I VASP w tym przypadku nie oznacza pojazdu specjalnego, a specjalizowany czyli dostosowany do pewnych wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 23 Marzec 2022 Share Napisano 23 Marzec 2022 Tu kiedyś był podobny przypadek i też o" żabojada " się rozchodziło : https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/11890-renault-clio/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 23 Marzec 2022 Share Napisano 23 Marzec 2022 2 godziny temu, aboz napisał: Wiem, bo to wynika z dokumentów i wiedzy jaką posiadam. Kiedyś znalazłem artykuł na ten temat, ale niestety w ferworze walki nie zapisałem. Generalnie rozebrali na czynniki pierwsze francuskie ZK, które miały umożliwić dokonywanie odliczeń podatkowych. I właśnie M1 VASP/DERIV-VP były dokładnie opisane. Są to pojazdy "użytkowe" (na nasze ciężarowe) powstałe w wyniku konwersji samochodu osobowego. I VASP w tym przypadku nie oznacza pojazdu specjalnego, a specjalizowany czyli dostosowany do pewnych wymagań. Aha Czyli pewnie wiesz w jakie dokumenty zostały przedłożone do prefektury we Francji wyszczególnione o jaką specjalistyczną funkcje spełnia i "na wniosku" zakreślono "dwa miejsca" i tak mu dowód wydano? Wydaje mi się że diagnoza jest od tego, aby sprawdzać stan faktyczny pojazdu który musi zweryfikować to z przedłożonym do badania dokumentem potwierdzającym rejestracje. Wszystkie homologacje wcześniejsze nie mają znaczenia, bo to określa tylko stan, jaki pojazd wyszedł z fabryki. Dla takich pojazdów jak RENAULT CLIO w dowodzie najcześciej widniej model CLIO SOCIETE. Tutaj masz to opisane - https://www.eplaque.fr/infos/vehicule-5-places-carte-grise-2-places Czyli jakaś zmiana konstrukcyjna zachodzi, a w przypadku powrotu należy uzyskać odpowiednie dokumenty. Czyli dla Ciebie nie jest to żadna niezgodność pomiędzy dowodem, a stanem faktycznym? Przypuszczam że dla urzędnika jest, więc zażąda odpowiednich dokumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Marzec 2022 Share Napisano 23 Marzec 2022 Są trzy rodzaje tego typu pojazdów we Francji. Pierwszy, pierwszoetapowy ciężarowy, drugi, przebudowany na podstawie dopuszczenia krajowego przed rejestracją. I trzeci, który od jakiegoś czasu pojawia się na forum i badaniach czyli M1 po ZK. Wtedy pozostają pierwotne dane homologacyjne w poz. J i K, żeby było wiadomo co było bazą takiego pojazdu i dlaczego został sklasyfikowany jako VASP lub DERIV-VP. Zakładam, że to daje możliwość powrotu do wersji osobowej z pominięciem wielu kosztownych procedur. To mniej więcej jest podobny przypadek jak obniżenie DMC na wniosek w Niemczech, które w Polsce nie występuje.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Marzec 2022 Share Napisano 23 Marzec 2022 Godzinę temu, LimonQ napisał: Czyli dla Ciebie nie jest to żadna niezgodność pomiędzy dowodem, a stanem faktycznym? Przypuszczam że dla urzędnika jest, więc zażąda odpowiednich dokumentów. Przecież nasi urzędnicy sami takie niezgodności tworzyli. W DR po zmianach dalej N1 , a rodzaj "osobowy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.