Skocz do zawartości

Pojazd ciężarowy kategorii M1 sprowadzony z Francji


Logen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po raz kolejny przyjechał kwiatek z Francji. Jest to:

Renault Clio, kategoria pojazdów M1, numer homologacji: e2*2001/116*0327*85; Typ pojazdu: R; Wersja: 5RBF0A;

Zapewne po homologacji wyjdzie samochód osobowy 5 miejscowy, natomiast w dowodzie są 2 miejsca siedzące...

W kategorii pojazdu mamy:

J: M1; J.1: VASP; J.2: AB; J.3: DERIV VP

Czyli ten pseudo osobowy ale jednak ciężarowy. W tym przypadku klient nie dokłada tylnej kanapy tylko chce aby pojazd był zarejestrowany jako ciężarowy. Czyli praktycznie nie zachodzą żadne zmiany konstrukcyjne. Zrobiliśmy badanie i sklasyfikowaliśmy pojazd według naszego podziału jako ciężarowy. Wydział komunikacji chce zmiany konstrukcyjne z osobowego na ciężarowy...

Przerabiał już ktoś taki temat ?? Jest szansa kopać się z wydziałem komunikacji tłumacząc, że u nas nie ma takiej klasyfikacji pojazdów jak we Francji i według naszych przepisów jest to samochód ciężarowy czy kombinować z pseudo zmianami konstrukcyjnymi ?? Jest to pojazd z 2018 roku, tak że przy zmianach będzie wymagane potwierdzenie na przegrodę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym homo na nasze to jako ciężarowy powinien mieć kratę/przegrodę, czyli kłaniają się zmiany i cała procedura z tym powiązana nowymi przepisami, czyli badania, czyli potwierdzenia przez jednostki uprawnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Paprock napisał:

Po tym homo (...)

Tym co wyżej ( pierwszy post ) to rasowa " osobóweczka " 5-cio miejscowa o podrodzaju hatchback. :smile:

A reszta to tak Kolega @Paprock napisał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No typowo po homologacji jest to osobówka. Bo z fabryki wyszedł osobowy ale już we Francji została przerobiona na 2 miejscowy... w pozycji J.1 jest VASP czyli jakiś śmieszny specjalny... ciężarowy czy jakoś tak... Na pewno nie osobowy bo osobówki mają w tej pozycji wpisane VP.

Inaczej mówiąc już we Francji został przerobiony i w dowodzie ma wpisane 2 miejsca siedzące, oraz VASP zamiast VP. Jest to zabudowa taka specyficzna, takie jak tylko w Renault spotkałem. Niby bez kratki ale tył jest zabudowany i przestrzeń ciężarowa jest oddzielona od osobowej. Tak, że zmiany konstrukcyjne zostały już zalegalizowane we Francji. Problem jest taki, że u nas nie ma takiej klasyfikacji pojazdu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Logen napisał:

Problem jest taki, że

... w zagranicznym DR nadal widniej nr homo, któro jest już nieaktualne a WK nie jest w stanie tego pojąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego WK ma to "pojąć"?
W DR jest M1, jest homo na osobówkę więc dlaczego auto ma dwa miejsca? WK nie wie gdzie jest nieścisłość albo błąd. Stan faktyczny ma być zgodny z dokumentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, radekd2 napisał:

W DR jest M1, jest homo na osobówkę więc dlaczego auto ma dwa miejsca?

Bo jest po ZK.

 

26 minut temu, radekd2 napisał:

WK nie wie gdzie jest nieścisłość albo błąd.

Nic z tych rzeczy. To są wewnętrzne regulacje francuskie i tak ma być.

 

27 minut temu, radekd2 napisał:

Stan faktyczny ma być zgodny z dokumentami.

I jest. A to, że ichnie dokumenty są inaczej wypełnione niż nasze, to cóż. Życie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, aboz napisał:

I jest. A to, że ichnie dokumenty są inaczej wypełnione niż nasze, to cóż. Życie..

Dokładnie tak. 

Pozostaje tylko złożenie dokumentów na sekretariacie i czekanie na reakcje WK. Jest szansa, że ktoś kumaty się nad tym pochyli i pojazd zostanie zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś tam opisaliśmy, że pojazd już we Francji został przerobiony i tam te zmiany już zostały zalegalizowane i jakoś wydział komunikacji to chapnął ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

Pozostaje tylko złożenie dokumentów na sekretariacie i czekanie na reakcje WK. Jest szansa, że ktoś kumaty się nad tym pochyli i pojazd zostanie zarejestrowany.

- ale, że jak zostanie zarejestrowany, jako ciężarowy bez kraty/przegrody? Nasze warunki techniczne nie zezwalają na takie akcje! U mnie bez kraty/przegrody tylko 2007/46 przechodzi, a i tak pod warunkiem, że to homo wydziarane jest w rubryce [K] dowodu. Inaczej nie ma szans.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym macie problem? M1 może być także samochodem specjalnym, a VESP:

Istnieje pięć kategorii VASP: - VASP kategorii M: Są to pojazdy z co najmniej czterema kołami i przeznaczone do przewozu osób. Są to np. karetki pogotowia, przyczepy kempingowe, pojazdy przeznaczone do przewozu osób niepełnosprawnych czy nawet pojazdy do transportu pogrzebowego;

 

Więc, badanie techniczne z opisem zmian.

Edytowane przez LimonQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK nie widzi czy on z krata czy bez, oni raczej mają maja problem z rodzajem pojazdu bo:

9 godzin temu, Logen napisał:

J: M1; J.1: VASP; J.2: AB; J.3: DERIV VP

widzą: samochód osobowy, specjalny , hatchback, ciężarowy w nadwoziu osobowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wojteczek napisał:

widzą: samochód osobowy, specjalny , hatchback, ciężarowy w nadwoziu osobowego.

A M1 to zawsze jest osobowy? No chyba nie.

552731861_Zrzutekranu2022-03-22o18_17_58.thumb.png.4eed93e9ea9b9e720d27dabe586bbcef.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LimonQ napisał:

pięć kategorii VASP: - VASP kategorii M:

 

Godzinę temu, LimonQ napisał:

przyczepy kempingowe

Z tymi przyczepami kempingowymi, to bym się tak nie rozpędzał, z podleganiem pod kategorię M 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, dobrze. Powoli. A co w tej Renówce jest takiego specjalnego? Bo może się okazać, że za tylnymi siedzeniami jest plastikowe wytłoczka robiąca za wannę ładunkową i tyle wszystkiego. Tam starcza, żeby sklasyfikować ją po francusku, a w Polsce taka klasyfikacja ma się nijak. Powtarzam, co w tym samochodzie jest takiego specjalnego? Już pomijamy przykłady luksusowych pomocy drogowych, które za granicą pełnią specjalną funkcję, ale w Polsce daleko im do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tyle w temacie. Też obstawiam taki wynalazek. Tam może spełniać francuskie warunki auta użytkowego, firmowego, wykorzystywanego do prowadzenia działalności gospodarczej i możliwości jakichś odliczeń, a u nas taka Renówka musi być ciężarówką. "Warunki Techniczne" jak i "VAT-USTAWA" wypowiadają się w tej kwestii dość jasno. Dla mnie urząd ma rację domagając się zmian, a że zmiany będą utrudnione... No cóż, na władzę nie poradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, LimonQ napisał:

Ale w czym macie problem? M1 może być także samochodem specjalnym

Zasadniczo to nic w nim specjalnego nie ma, więc...

 

19 godzin temu, Paprock napisał:

jako ciężarowy bez kraty/przegrody?

Ma zamkniętą przestrzeń ładunkową zawartą w bryle nadwozia. Nie musi mieć kraty. To jest taka zamknięta skrzynia w vanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Zasadniczo to nic w nim specjalnego nie ma, więc...

 

Dla Ciebie przy badaniu nie ma, bo stwierdzasz stan faktyczny -  ale nie wiesz jak było zanim pojazd znalazł sie na stacji kontroli pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LimonQ napisał:

ale nie wiesz jak było zanim pojazd znalazł sie na stacji kontroli pojazdów.

Wiem, bo to wynika z dokumentów i wiedzy jaką posiadam. Kiedyś znalazłem artykuł na ten temat, ale niestety w ferworze walki nie zapisałem. Generalnie rozebrali na czynniki pierwsze francuskie ZK, które miały umożliwić dokonywanie odliczeń podatkowych. I właśnie M1 VASP/DERIV-VP były dokładnie opisane. Są to pojazdy "użytkowe" (na nasze ciężarowe) powstałe w wyniku konwersji samochodu osobowego. I VASP w tym przypadku nie oznacza pojazdu specjalnego, a specjalizowany czyli dostosowany do pewnych wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aboz napisał:

Wiem, bo to wynika z dokumentów i wiedzy jaką posiadam. Kiedyś znalazłem artykuł na ten temat, ale niestety w ferworze walki nie zapisałem. Generalnie rozebrali na czynniki pierwsze francuskie ZK, które miały umożliwić dokonywanie odliczeń podatkowych. I właśnie M1 VASP/DERIV-VP były dokładnie opisane. Są to pojazdy "użytkowe" (na nasze ciężarowe) powstałe w wyniku konwersji samochodu osobowego. I VASP w tym przypadku nie oznacza pojazdu specjalnego, a specjalizowany czyli dostosowany do pewnych wymagań.

Aha :) Czyli pewnie wiesz w jakie dokumenty zostały przedłożone do prefektury we Francji wyszczególnione o jaką specjalistyczną funkcje spełnia i "na wniosku" zakreślono "dwa miejsca" i tak mu dowód wydano?

Wydaje mi się że diagnoza jest od tego, aby sprawdzać stan faktyczny pojazdu który musi zweryfikować to z przedłożonym do badania dokumentem potwierdzającym rejestracje. Wszystkie homologacje wcześniejsze nie mają znaczenia, bo to określa tylko stan, jaki pojazd wyszedł z fabryki. Dla takich pojazdów jak RENAULT CLIO w dowodzie najcześciej widniej model CLIO SOCIETE.  Tutaj masz to opisane - https://www.eplaque.fr/infos/vehicule-5-places-carte-grise-2-places Czyli jakaś zmiana konstrukcyjna zachodzi, a w przypadku powrotu należy uzyskać odpowiednie dokumenty.

Czyli dla Ciebie nie jest to żadna niezgodność pomiędzy dowodem, a stanem faktycznym? 

Przypuszczam że dla urzędnika jest, więc zażąda odpowiednich dokumentów.

764662299_Zrzutekranu2022-03-23o15_48_36.thumb.png.bdd6c491bb0c28fde536f8048cab101b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy rodzaje tego typu pojazdów we Francji. Pierwszy, pierwszoetapowy ciężarowy, drugi, przebudowany na podstawie dopuszczenia krajowego przed rejestracją. I trzeci, który od jakiegoś czasu pojawia się na forum i badaniach czyli M1 po ZK. Wtedy pozostają pierwotne dane homologacyjne w poz. J i K, żeby było wiadomo co było bazą takiego pojazdu i dlaczego został sklasyfikowany jako VASP lub DERIV-VP. Zakładam, że to daje możliwość powrotu do wersji osobowej z pominięciem wielu kosztownych procedur. To mniej więcej jest podobny przypadek jak obniżenie DMC na wniosek w Niemczech, które w Polsce nie występuje.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LimonQ napisał:

Czyli dla Ciebie nie jest to żadna niezgodność pomiędzy dowodem, a stanem faktycznym? 

Przypuszczam że dla urzędnika jest, więc zażąda odpowiednich dokumentów.

 

Przecież nasi urzędnicy sami takie niezgodności tworzyli. W DR po zmianach dalej N1 , a rodzaj "osobowy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.