Skocz do zawartości

Skąd bierzecie dmc zestawu pojazdów?


bertone122

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wam, robiłem 25.03 pierwszą rejestrację Citroen Xsara Picasso 2008r 1.6 80 kw, jak zawsze spisałem co się dało z briefów i z tabliczki znamionowej, niestety pani w starostwie powiatowym stwierdziła że badanie do poprawki, uznała że wartość spisana z TZ 3000 kg jest nieprawidłowa, w briefach było napisane dmc przyczepy z hamulcem 1200 kg, dmc Citroena 1800kg, o ile pamiętam ze szkoły to 1200+1800=3000 🤨 ???

IMG_20220329_162406.thumb.jpg.ebcd6c61692e4821db481f4f65ab1585.jpg 

Jak wy to robicie/jak to się robi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bertone122 napisał:

o ile pamiętam ze szkoły to 1200+1800=3000 🤨 ???

Złej matematyki Cię uczyli i jak najszybciej o niej zapomnij.

14 minut temu, bertone122 napisał:

niestety pani w starostwie powiatowym stwierdziła że badanie do poprawki, uznała że wartość spisana z TZ 3000 kg jest nieprawidłowa

Jedyną rzeczą jaką możesz zrobić, to gwoli wyjaśnienia dopisać w uwagach zaświadczenia, że taka masa jest podana na TZ, jeżeli uważa że jest niezgodna niech pociąga do odpowiedzialności producenta pojazdu, że wypuścił produkt niezgodny z homologacją. Ty swoją robotę wykonałeś zgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, adam1501 napisał:

gwoli wyjaśnienia dopisać w uwagach zaświadczenia, że taka masa jest podana na TZ, jeżeli uważa że jest niezgodna niech pociąga do

Tak mi poradził starszy kolega i tak też zrobiłem :) 

 

26 minut temu, Paprock napisał:

strona 121 i 125 

Instrukcja obsługi nawigacji?

Edytowane przez bertone122
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I prawidłowo. Ty swoje zrobiłeś. To nie Twoje zmartwienie dlaczego tak jest. ŚH może źle wystawione, TZ błędna... tam też tylko pracują ludzie ale nie jest rolą diagnosty dochodzenie w tej sprawie. Oczywiście trzeba kulturalnie urzędnikowi wyjaśnić, że nie jest to błąd wystawienia DIPu i na tym temat na SKP zakończyć.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bertone122 napisał:

Instrukcja obsługi nawigacji?

Patrz na numery stron w górnym prawym rogu. Nie-e te na dole. A z resztą jak przewertujesz cała, to na bank trafisz.

  • Haha 1
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

trafisz

Ok dzięki teraz rozumiem o co chodziło, 1300 kg to jest zwiększona dmc przyczepy, rozumiem że producent dopuszcza przeładowania o 100kg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

Tam kombinuj, strona 121 i 125 dla przykładu:

OK, ale co mu da ta instrukcja obsługi? Na TZ tego konkretnego egzemplarza auta jest 3000 kg. I koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekd2 napisał:

OK, ale co mu da ta instrukcja obsługi?

Instrucja jest dość wiarygodnym źródłem na podstawie którego można ustalić dane pojazdu. Francuziki (zwłaszcza te z PSA) słyną z tego, że F.3 z TZ nie jest wprost przekładalne na MMC przyczepy z hamulcem. Widać producent założył, że można pociagnąć cięższą przyczepę, ale za to nie można mieć do pełna załadowanego samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Czolgista napisał:

Widać producent założył

To nie widzimisię producenta a możliwość homologacyjna. Nie wszyscy z tego korzystają i w konsekwencji powstały uproszczone schematy określania mas na SKP spowodowane chorą konkurencją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zapewne polega na tym, że pewnie wersja pojazdu była inna niż ta w homo. Mnogość wersji i wariantów to domena PSA. Instrukcja obsługi też za wiele może nie pomóc, bo ostatnio miałem takiego na OBT Peugeota 308 w takiej wersji, że ani w instrukcji obsługi ani po nr homo ani w katalogu takiego nie było. Pojazd miał kod silnika taki jakiego w żadnym katalogu ani w instrukcji nie było a przy danej pojemności skokowej to moc była zmniejszona o 2 kW za to masy pasowały z innej wersji silnia a wszystko rozchodziło się o masy przyczep, których w ZDR nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.