Skocz do zawartości

Auto wyrejestrowane- czy trzeba czerwone tablice


jary82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Sprawa wygląda nastepujaco. Kupiłem auto sprowadzone z Francji. Na badaniu tech okazało sie ze już auto widnieje w rejestrze. Okazało sie ze zostało kupione w Polsce i bylo uzytkowane we Francji. Wysłałem pismo, fv o wyrejestrowanie do warszawy gdzie było auto zarejestrowane, poprzedni wlasciciel go nie wyrejestrował. I teraz tak, jak mam zrobić badanie techniczne? Jechać normalnie na stacje i mi zrobia przeglad? czy musze miec czerwone tablice ?  Auto jest juz wyrejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR i TR zagraniczne pojazd posiada, więc na SKP i w zależności co chce urząd albo zwykłe okresowe albo okresowe przed pierwsza rejestracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adam1501 napisał:

okresowe przed pierwsza rejestracją

Ale jak okresowe prze 1-sza rej? Przecież pojazd był zarejestrowany w kraju. Tylko zwykłe okresowe i ewentualnie w uwagach dane techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto jest juz wyrejestrowane. Wczesniej nie mogli mi badania zrobic bo był zarejestrowany.

jezeli mozna to sprawdzcie sobie jak to wyglada

vin 

TMAJU81VCCJ260224

wy1579f

2012-03-30

na tych tablicach byl zarejetrowany w Polsce. Teraz ma tablice francuskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko wtedy nie był wyrejestrowany, teraz już auto wyrejestrowane i pytałem czy trzeba czerwone tablice czy na tych normalnie jechac na badanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale napisał też, żeby uzgodnić z wydziałem komunikacji w którym samochód będzie rejestrowany. Bo co z tego, że my powiemy A, jak w wydziale komunikacji pani w okienku powie, że ma być B i ch....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Logen napisał:

Ale napisał też, żeby uzgodnić z wydziałem komunikacji w którym samochód będzie rejestrowany. Bo co z tego, że my powiemy A, jak w wydziale komunikacji pani w okienku powie, że ma być B i ch....

Ale co Cie to interesuje co jest w CEP. Masz do wniosku załączyć dokumenty wymagane do ponownej rejestracji w kraju.

1. Wniosek

2. Dowód rej.

3. Dokument własności

4. Tablice lub oświadczenie o ich braku

5. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym

 

Jeśli nie będziesz miał OBT to dostaniesz czerwone na przejazd, chyba ze w zagranicznym dowodzie rejestracyjny masz ważny przegląd i jest zgodny z polskimi przepisami to dostaniesz stałe tablice rejestracyjne.

 

W czym wy macie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego czy pojazd posiada Francuskie tablice rejestracyjne. Jeżeli ma tablice i ma francuski dowód to nie widzę żadnego problemu. 

Jeżeli tablic nie ma to rozbierając wszystkie definicje na czynniki pierwsze, ciężko będzie zaklasyfikować to badanie jako "Badanie przed pierwszą rejestracją na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej" i tutaj będzie problem, bo robiąc okresowe nie będzie zwolniony z posiadania tablic.

Tak czy siak zawsze można pokombinować, i np. zrobić w trybie awaryjnym, i wtedy diagnosta nie wiedział, ze już jest w CEPIKU i zrobił badanie przed pierwszą rejestracją ^^ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek, rozpocząłem jako badanie "pierwsze w kraju", po sprawdzeniu po VIN-ie :giggle: okazało się, że był już zarejestrowany w Polsce, zmieniłem rodzaj badania na "zwykłe" okresowe, dla świętego spokoju dołączyłem DIP i po bólu. :wink:

P.S. Co do zasadności wypełnienia DIP-u do okresowego - z całym szacunkiem, pouczanie i polemika mnie nie interesuje. :silent:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2022 o 14:59, Logen napisał:

np. zrobić w trybie awaryjnym, i wtedy diagnosta nie wiedział, ze już jest w CEPIKU i zrobił badanie przed pierwszą rejestracją

Ta sugestia to jawne omijanie przepisów, więc może lepiej poradzić by wziął czekoladki i uderzył do okienka, kolejno monopolowy i do diagnosty. Łatwiej, a po drodze można miło spędzić czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie -sprawa jest prosta a nikt nie chce podać prawidłowej procedury - tylko tak aby sobie popisać 

Po pierwsze - jeśli pojazd jest zakupiony za granicą a był zarejestrowany w Polsce - w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy był wyrejestrowany - jeśli nie - do WK które go zarejestrowało zgłosić wyrejestrowanie oraz brak KP.

Z tymi kwitami do swojego WK - zabrać - umowę K/S, ZTR lub BRAK, ZDR, kwity o wyrejestrowaniu i braku KP/jeśli była wydana/

WK sprawdza kwity - wydaje czerwone blachy + PC i na OBT  

Stacja nie może wykonać OBT na ZTR - ani pierwszego bo pojazd jest lub był w CEP zarejestrowany / nie mylić z którąś tam pierwszą/ bo to inny przypadek 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, IVVO napisał:

Po pierwsze - jeśli pojazd jest zakupiony za granicą a był zarejestrowany w Polsce - w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy był wyrejestrowany - jeśli nie - do WK które go zarejestrowało zgłosić wyrejestrowanie oraz brak KP.

Z czego to wynika że pojazd musi być wyrejestrowany? A może to organ rejestrujący nie dopełnił swojego obowiązku i nie wyrejestrował pojazdu z urzędu po otrzymaniu informacji o rejestracji pojazdu w innym państwie członkowski? To nie na właścicielu spoczywa obowiązek wyrejestrowania pojazdu, rozumiem że fajnie jeśli jest "porządek" w CEP, ale to chyba organ rejestrujący może sobie wyjaśnić czy przedmiotowy pojazd, jest tym samym pojazdem. Właściciel może, a nie musi. Z drugiej strony kto mu udostępni dane organu rejestrującego w kraju oraz numer rejestracyjny?

46 minut temu, IVVO napisał:

WK sprawdza kwity - wydaje czerwone blachy + PC i na OBT  

Dlaczego mają wydać tablice czasowe? a może właściciel ma możliwość dostarczenia pojazdu na stacje kontroli pojazdu? Dlaczego ma ponosić dodatkowe koszty? 

48 minut temu, IVVO napisał:

Stacja nie może wykonać OBT na ZTR - ani pierwszego bo pojazd jest lub był w CEP zarejestrowany / nie mylić z którąś tam pierwszą/ bo to inny przypadek 

Mam małe wątpliwości, okresowego przed 1-sza rej. w kraju nie może, ale zwykłe okresowe dlaczego nie? Co będzie przyczyną wydania badania negatywnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, LimonQ napisał:

Z czego to wynika że pojazd musi być wyrejestrowany?

Miałby polski DR, TR i KP a ten został zarejestrowany w innym kraju

 

4 minuty temu, LimonQ napisał:

może właściciel ma możliwość dostarczenia pojazdu na stacje kontroli pojazdu

Nie - pojazd nie podlega pierwszej a tylko pierwsza zwalnia z pełnej identyfikacji 

 

6 minut temu, LimonQ napisał:

zwykłe okresowe dlaczego

Zwykłe OBT na TTR

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.