Skocz do zawartości

Zmiany, zmiany, zmiany / PoRD - decyzja rządu ...


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Gorzej bo kilka osób które biorą czynny udział w posiedzeniach, i są świadkami tego jak procedowana jest ustawa, mówią że każdą logiczna propozycja zmian  czy poprawka są odrzucane, a liczy się tylko to co pisiory chcą. Rajdówki lada moment będą mogły jeździć po ulicy między oesami. Wiedzieliście? Nie, a sprawa ma priorytet wagi Państwowej i było już chyba 8 spotkań w tej jednej sprawie. Możecie sobie wyobrazić jak ważne jest dla nich poprawienie jakości badań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Krzysztofk napisał:

Wróciłem właśnie ze szkolenia z Its

Nie obraź się, ale byli tutaj już tacy, co to słyszeli od wujka obecnego wójta sąsiedniej wsi co to z Adamczykiem kiedyś się w biedronce mijał przy regale z pieczywem i oni też z pewnych źródeł potwierdzali każdą poprzednią datę wejścia w życie tej ustawy. :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Rafi90 napisał:

Rajdówki lada moment będą mogły jeździć po ulicy między oesami. Wiedzieliście?

Wiedzieli. Jak pisałem w 2015 roku na ten temat, to PZM nie był zainteresowany. Jak się zrobiła pierwsza chryja ze zdjęciami, to napisali, że covid nie pozwolił zająć się sprawą. A temat aktualny od 30 lat. Mija kolejne dwa lata i jusz, jusz będą nowe przepisy... Ponoć z Tatrach widzieli yeti...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie bezpiecznie jak w nocy z UD za światła mijania będziemy mogli legalnie po ciemnych ulicach się poruszać... nie ma co - wiadomo że chodzi o poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy macie z tymi światłami. Od zawsze można było dać UD za brak światła mijania/drogowego. Teraz przynajmniej jest wyszczególnione że w przypadku pojedynczego źródła światła trzeba wybrać usterkę poważną... Masz dwa pojedyncze źródła światła po każdej stronie pojazdu... Drobną można dać tylko w przypadku świateł złożonych... czyli zapewne jak mamy 2 drogowe po każdej stronie pojazdu usytuowanych w 1 reflektorze to jedno z każdej strony może nie świecić...

 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie najważniejsze są światła pozycyjne, dla których drobnej nigdy nie przewidzieli. Nie ważne, że najmniejsza, najtańsza, najczęściej spalona, ale za to najważniejsza!

A że sam sobie drogi nie oświatlasz, to równie dobrze możesz nocami jeżdzić w przeciwsłonecznych okularach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Logen napisał:

Co wy macie z tymi światłami. Od zawsze można było dać UD za brak światła mijania/drogowego. Teraz przynajmniej jest wyszczególnione że w przypadku pojedynczego źródła światła trzeba wybrać usterkę poważną... Masz dwa pojedyncze źródła światła po każdej stronie pojazdu... Drobną można dać tylko w przypadku świateł złożonych... czyli zapewne jak mamy 2 drogowe po każdej stronie pojazdu usytuowanych w 1 reflektorze to jedno z każdej strony może nie świecić...

 

w 996  można było dać UD lub UI, w obecnie jeszcze obowiązujacym 776 jest tylko UI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP, teraz juz UP. Zastanawia mnie jeszcze jak miałoby wyglądać określanie warunków używania pojazdu po właśnie UP. Jak nie będą mu działać wycieraczki to można mu napisać że nie może jechać w deszczu? 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Paprock napisał:

Dlatego właśnie najważniejsze są światła pozycyjne, dla których drobnej nigdy nie przewidzieli. Nie ważne, że najmniejsza, najtańsza, najczęściej spalona, ale za to najważniejsza!

Jak to nie?

A niezgodność z warunkami technicznymi pod względem liczby świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Logen napisał:

Od zawsze można było dać UD za brak światła mijania/drogowego.

A tak z logicznego punktu widzenia, jeśli w przypadku zastosowania UD w przypadku światła mijania  chciałeś sprawdzić granicę światła i cienia oraz ustawienie tegoż światła? a co jakby się okazało, że lampa jest "angielska"?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nesiasps napisał:

Będzie bezpiecznie jak w nocy z UD za światła mijania będziemy mogli legalnie po ciemnych ulicach się poruszać...

Od kiedy wolno Ci się poruszać pojazdem z usterką? Nie myl P z BT pojazdu z jego sprawnością. To działa analogicznie jak dla pojazdu z ważnym BT sierżant zatrzymuje DR za np. "nie manie opon".  Badanie tego pojazdu jest w dalszym ciągu ważne ale ma niesprawny pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, adam1501 napisał:

Od kiedy wolno Ci się poruszać pojazdem z usterką

nie zagrażającą bezpieczeństwu i porządkowi ruchu usterką - dodam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, elektro001 napisał:

A niezgodność z warunkami technicznymi pod względem liczby świateł?

O czym Ty mówisz, co jest niezgodne?. Pogniotło całkiem, że jak pozycja spalona, to zaraz liczba świateł niezgodna? No oleju troche poproszę.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, elektro001 napisał:

A niezgodność z warunkami technicznymi pod względem liczby świateł?

Tę usterkę można zastosować w przypadku zbyt dużej liczby świateł czyli jak pojazd z tyłu ma światła pozycyjne, obrysowe i jeszcze jedne obrysowe np. w lampkach oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, nesiasps napisał:

nie zagrażającą bezpieczeństwu i porządkowi ruchu usterką - dodam

Pokaż mi taką.

2 minuty temu, Paprock napisał:

Pogniotło całkiem, że jak pozycja spalona, to zaraz liczba świateł niezgodna?

Przykład z życia. Sagan za uszkodzenie źródła światła św. pozycyjnych. Klient zamienił żarówki miejscami i okazało się, że żarówka jest sprawna i stwierdził, że usterka została usunięta i poprosił o repetę badania z wynikiem P ::D . Niestety opisy usterek nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistość i lepiej czasami skorzystać z bezpieczniejszej formy i wskazać na ogólną usterkę pojazdu niż się samozaorać próbują ją uszczegółowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2022 o 15:04, thefilinek napisał:

Również zgadzam się z tym i popieram! Prawo nie działa wstecz! A jeżeli TDT ma przejąć obowiązek nad diagnostami to niech TDT - starostwo załatwia wszystkie formalności.  

Diagnosci posiadający upowaznienie ważne nie beda placic za wydanie świadectwa kompetencji czyli tych 100 zł

W dniu 17.10.2022 o 16:23, Solaris napisał:

Szkolenia są jak najbardziej potrzebne. Chodzi o dotychczasowych diagnostów, którzy po 3 latach nie będą mogli wykonywać zawodu jeśli nie przejdą weryfikacji, a nie każdy przejdzie. Obecni diagności powinni dostawać uprawnienia z automatu, choćby one były pod inną nazwą (certyfikat), miały inny numer i wymagały innych dokumentów do przedstawienia. Nie mówiąc o kolejnych 100 zł 

al dlaczego nie kazdy diagnosta ma nie przejesc?

 

musi tylko zlozyc dokumenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Logen napisał:

W przypadku usterki 4.1.1.a można wybrać usterkę drobną i istotną...

no to w niezbedniku diagnosty jest błąd. tam jest tylko UI

Edytowane przez Arton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.