Skocz do zawartości

Zmiany, zmiany, zmiany / PoRD - decyzja rządu ...


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Rafi90 napisał:

Nie może być sytuacji że jedna partia ma większość, bo to dyktatura nie demokracja.

Aha... To już wiem, że nie będę głosował na partię, która popieram aby przypadkiem nie miała większości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie może być że jedna partia ma większość. Jeśli ludzie tak zadecydowali, że im się podoba to i 90 procent może mieć jedna partia. A u Orbana co jedna partia nie ma większości?   Tak ludzie wybierają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Czolgista napisał:

Dla statystycznego Kowalskiego mandat 1500 zł to niemal wyrok śmierci, czy kogokolwiek to obchodzi? 

Jak wchodził poprzedni taryfikator w 1997 roku, to średnia krajowa wynosiła ok 1200 zł. Obecnie jest to prawie 6 tys. Biorąc pod uwagę te różnice, to obecny taryfikator jest mniej dotkliwy niż poprzedni w swoim czasie. Mało tego, wysokość mandatów została znacznie podniesiona za najgroźniejsze wykroczenia. Pozostałe stawki nadal są na stosunkowo niskim poziomie.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Niestety" na tym polega demokracja że można iść na wybory i wybrać choć widać są osoby którym się to nie podoba. Najlepszym rozwiązaniem najczęściej jest gdy jedna partia ma zdecydowaną większość unika się wtedy koalicji różnych ugrupowań które mają często odmienne "programy" i połączenie tego jest w praktyce niemożliwe bez szkody dla płynności działania. Najgorsze w tym co może nas spotkać to to że polityk obiecuje jedno a robi drugie ...

Edytowane przez hobbystapol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do meritum:

Jakie zmiany dla diagnostów wprowadza nowa ustawa PORD:

Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego  cofa, w drodze decyzji, uprawnienia diagnosty  do przeprowadzania badań technicznych,  w przypadku gdy diagnosta:
1) przestał spełniać wymagania, o których mowa w art. 83h ust. 3 pkt 4;
2) umieścił cechę identyfikacyjną niezgodnie z decyzją, o której mowa w art. 66a ust. 2;
3)  rażąco naruszył przepisy dotyczące badań technicznych.
14.  Rażącym naruszeniem przepisów dotyczących badań technicznych jest:
1) wydanie zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z wynikiem pozytywnym, jeżeli usterka lub kilka usterek z jednej grupy stwarza bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym;
2) wydanie zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z wynikiem pozytywnym bez przeprowadzenia badania technicznego;
3) dwukrotne przeprowadzenie badania technicznego bez wyposażenia kontrolno-pomiarowego gwarantującego wykonanie odpowiedniego zakresu badania technicznego;
4) dwukrotne przeprowadzenie badania technicznego bez dostępu do centralnej ewidencji pojazdów, o ile dostęp jest wymagany, z zastrzeżeniem art. 80bc;
5) odmowa poddania się czynnościom kontrolnym w ramach nadzoru.
Dodatkowo:

15.  W przypadku cofnięcia uprawnień diagnosty do przeprowadzania badań technicznych, uprawnienie może być wydane ponownie:
1) nie wcześniej niż po upływie 2 lat  od dnia, w którym Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego cofnął uprawnienia diagnosty do przeprowadzania badań technicznych;
2) po spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 83h ust. 3.
3. Diagnostą może zostać osoba, która:
1)    posiada odpowiednie wykształcenie i praktykę;
2)    ukończyła szkolenie dla kandydatów na diagnostów potwierdzone zaświadczeniem o jego ukończeniu;
3)    złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny dla kandydatów na diagnostów, zwany dalej „egzaminem kwalifikacyjnym”;
4)    nie była prawomocnie skazana za przestępstwo:
a)    popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub umyślne przestępstwo skarbowe,
b)    przeciwko wiarygodnoœci dokumentów.
14.Art. 140md. 1. Diagnosta, który przeprowadził badanie techniczne bez:
1) wyposażenia kontrolno-pomiarowego gwarantującego wykonanie odpowiedniego zakresu badania technicznego,
2) dostępu do centralnej ewidencji pojazdów, o ile dostęp jest wymagany, z zastrzeżeniem art. 80bc – podlega karze pieniężnej w wysokości do 2000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramat polega na tym, że nie ma widoków na lepsze jutro,  a "Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą"   to się sprawdzało i dalej sprawdza - taka "niby demokracja" gdzie myślimy, że to Naród wybrał, a nie pieniądze tych co to plakaty wyborcze  sponsorowali na każdym płocie - i minuty w mediach.. Dla płatników nie ma znaczenia nazwa partii tylko skutek ich działań tak by lobbowały ich interesy.  Reszta to zwykły żer pasożytów na żywicielu gdzie żywiciel w amoku informacji i zauroczenia rzucaną na wiatr  kiełbasą wyborczą, sam sobie tego pasożyta może dopasować do skóry - i żyć w symbiozie do kolejnych wyborów. W kuluarach tej symbiozy nikt nie zwraca uwagi na płatnika którego majątek się pomnaża a on tylko dosypuje bakterii do szamba żeby pasożyt kontrolował cały ten gnojownik.

  • Piwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aboz napisał:

Jak wchodził poprzedni taryfikator w 1997 roku, to średnia krajowa wynosiła ok 1200 zł. Obecnie jest to prawie 6 tys.

Ktoś, kiedyś mądrze zauważył, że średnia krajowa brutto to jak długość przyrodzenia podawana z kręgosłupem. W takich zagadnieniach ważniejsza jest mediana,  a nie średnia. Ta zaś. ~1000zł niższa, ale dla całego kraju. Czyli regionalne różnice mogą wynosić i wynoszą sporo więcej, np. między zachodem a wschodem naszego bantustanu. To że warszawkę będzie stać na mandaty nie znaczy, że robotnika z wioski na Podlasiu też będzie stać. Ale jak się, zarządza krajem przez pryzmat dużych miast to tak się sprawy mają.

Prócz bezwzględnej wysokości wypłaty dodaj jeszcze jej wartosc nabywczą. Z resztą,  porównaj własne wydatki 5 lat temu a dziś. A jaka była wartość nabywczą pieniądza w 97r., ile np. wtedy wynosił rachunek za prąd?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To weźmy inny wskaźnik. Bardziej miarodajny i dotyczący wszystkich zatrudnionych czyli pensję minimalną. W 1997 wynosiła ona ok 430 zł brutto (zmieniała się w ciągu roku). Obecnie jest to 3010 zł. W 1997 nie było tak rozbudowanego systemu danin jak dziś, więc kwota netto przy podatku dochodowym w wymiarze 21% dawała kwotę ok 350 zł. Teraz kwota netto minimalnego wynagrodzenia to ok. 2400 zł. Do tego dodajmy jeszcze ceny paliw i już będziemy mieli jakieś rozeznanie. Tak więc w 1997 roku cena bezołowiowej wynosiła ok. 1,50-1,60 zł/litr, a obecnie to samo paliwo kosztuje 6,30 zł/l. I możemy sobie policzyć, że w 1997 roku można było kupić ok 230 litrów, a dziś  380 za pensję minimalną netto. czyli wzrost siły nabywczej jest wyraźny, a obecnie panoszy się kryzys, co zaburza statystykę. I teraz popatrzmy na wysokość mandatów przed zmianą (od 1997 r.):

C Prędkość i hamowanie

art. 97 albo art. 92 § 1

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości do 10 km/h

art. 20 albo § 27 lub § 31 [1]

do 50

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 11 - 20 km/h

od 50 do 100

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 21-30 km/h

od 100 do 200

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 31 - 40 km/h

od 200 do 300

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 41 - 50 km/h

od 300 do 400

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 51 km/h i więcej

od 400 do 500

A teraz to wygląda tak:

  • do 10 km/h – 50 zł;
  • 11-15 km/h – 100 zł;
  • 16-20 km/h – 200 zł;
  • 21-25 km/h – 300 zł;
  • 26-30 km/h – 400 zł;
  • 31-40 km/h – 800 zł (1600 zł przy ponownym popełnieniu tego samego wykroczenia, tzw. recydywy);
  • 41-50 km/h – 1000 zł (2000 zł przy ponownym popełnieniu tego samego wykroczenia, tzw. recydywy);
  • 51-60 km/h – 1500 zł (3000 zł przy ponownym popełnieniu tego samego wykroczenia, tzw. recydywy);
  • 61-70 km/h – 2000 zł; (4000 zł przy ponownym popełnieniu tego samego wykroczenia, tzw. recydywy);
  • ponad 70 km/h – 2500 zł (5000 zł przy ponownym popełnieniu tego samego wykroczenia, tzw. recydywy).
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2022 o 14:06, aboz napisał:

I możemy sobie policzyć, że w 1997 roku można było kupić ok 230 litrów, a dziś  380 za pensję minimalną netto. czyli wzrost siły nabywczej jest wyraźny, a obecnie panoszy się kryzys, co zaburza statystykę

Czyli rozumiem, że prąd masz z agregatu i interesuje Cię tylko cena benzyny? Za czynsz płacisz w benzynie, a za resztę zakupów nomen omen przelewem, w benzynie?

Patrz na całokształt! Benzyna to jest średni przedmiot rozważań, jej cena ma w sobie za dużo zmiennych. Weźmy np. marzec 2020 za mimum krajowe mogłeś kupić 552,33 l benzyny 95, ale w grudniu tego samego roku już "tylko" 453l.

Mieszkam na wypizdowie, bezrobocie najwyższe w całej małopolsce. Wg jakiejś strony w internecie w 2018r. średnie wynagrodzenie u mnie w powiecie wynosiło ~3800 zł brutto, powiedzmy że dla takiego obszaru średnia jest w miarę wiarygodna, z tendencją na plus. Myślę, że wiele się od tego czasu nie zmieniło. Daje to niecałe 3000 zł netto. I teraz patrząc przez pryzmat samotnie żyjącej osoby.

Załóżmy optymistycznie, że masz dom i nie interesuje Cię nic poza opłatami.

Woda ~100 zł.

Prąd ~200 zł

Gaz w zależności od sezonu 300-1500 zł, powiedzmy, że średnio miesięcznie 700 zł

lub węgiel, w tym sezonie chyba szkoda liczyć... ale załużmy, że ~900 zł/mies. 

Produkty spożywcze ~1300 zł

Paliwo (np. dojazd 20 km w jedną stronę do pracy i średnie spalanie 6l/100 km)  ~ 350 zł

Telefon ~60 zł

OC+OBT - Powiedzmy że średnio ~50 zł miesięcznie

Środki czystości też pewnie ~100 zł miesięcznie.

I tak żyjąc jak przysłowiowy polak za granicą teoretycznie powinieneś wydać sporo ponad 3k zł. A gdybyś mieszkanie wynajmował lub miał na nie kerdyt, to miesięcznie byłbyś minimum 1000 zł pod kreską. (cena najmu to średnio 1500 zł + czynsz i rzecz jasna reszta opłat). Nie licząc już takich rzeczy, jak to gdy wykrzeczy się samochód lub coś w domu.

Powiedz mi teraz skąd wytrzasnąć pieniądze na mandat, jeśli poszły one tak drastycznie w górę? I tutaj nie chodzi tylko o prędkość (choć znaków ustawionych tylko w wyniku jakiegoś dziwnego losowania, u mnie jest od groma), ale też o to bliżej nie określone i często nadinterpretowane pierwszeństwo pieszych. Tudzież wyprzedzanie na zakazie, które równie obowiązuje rowerzystów, traktory/pojazdy wolnobieżne, samochody osobowe i zestawy ciężarowe. Lub jakąkolwiek kolizje, która zdaje się obecnie wyceniana jest na minimum 800 zł... O wjazdach na przejazd kolejowy itp. nie wspominam bo tutaj już trudno mówić o przypadku.

Zawsze można opowiadać androny, że trzeba się skupić i trzymać przepisów i nie będzie mandatów. Więc pytam się czy Twój rejestr BT w 90% wypełniony jest wynikiem N z opisem każdej nawet najdrobniejszej usterki i nad jednym badaniem schodzi Ci pół dniówki? No bo wiesz, przepisów trzeba się trzymać zawsze w 100%... A zaniedbanie, niedopatrzenie lub przeoczenie to cecha wszystkiego co istnieje na świecie, tylko nie człowieka :ph34r:

Edytowane przez Czolgista
  • Piwo 1
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2022 o 08:44, aboz napisał:

Mało tego, wysokość mandatów została znacznie podniesiona za najgroźniejsze wykroczenia. Pozostałe stawki nadal są na stosunkowo niskim poziomie.

@aboz nie przeszkadza Ci, że wysokość mandatu nie jest uzależniona od dochodów sprawcy wykroczenia? Jak już jesteś tak bardzo zafascynowany obecnym stanem prawnym, to przypomnę Ci, że Konstytucja zawiera zasadę proporcjonalności Oznacza to, że organy państwowe mają osiągać cel, który służy społeczeństwu, jak najmniejszym jego oraz poszczególnych jednostek kosztem.

Więc niby dlaczego bezrobotny lub osoba o minimalnym dochodzie ma ponosić taka sama karę finansową jak osoba zarabiająca kilka średnich krajowych? Nie mogę się nadziwić się tym, którzy domagają się zwiększenia jakichkolwiek kar. Ludzie czy wy naprawdę nie potraficie żyć bez bata nad własna głową? 

Tak na marginesie to polecam lekturę rozporządzenia:

Warszawa, dnia 26 listopada 2019 r. Poz. 2311 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 9 września 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

a wówczas otworzą się wam oczy jak to blisko połowa znaków drogowych została rozmieszczona niezgodnie z przepisami a Wy za ich nierespektowanie płacicie słone mandaty!

  • Polub 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

wysokość mandatu nie jest uzależniona od dochodów sprawcy wykroczenia?

 

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

Więc niby dlaczego bezrobotny lub osoba o minimalnym dochodzie ma ponosić taka sama karę finansową jak osoba zarabiająca kilka średnich krajowych?

Ale o co Ci chodzi?
Dlaczego za takie samo wykroczenie, powtarzam TAKIE SAMO, ktoś ma ponieść inną, wyższą karę niż ktoś inny? Chcesz ekstra karać kogoś, że jest inteligentny, zaradny czy pracuje 18 godzin na dobę?

To była by dopiero jawna niesprawiedliwość.

  • Polub 2
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Czolgista napisał:

Czyli rozumiem, że prąd masz z agregatu i interesuje Cię tylko cena benzyny? Za czynsz płacisz w benzynie, a za resztę zakupów nomen omen przelewem, w benzynie?

Widzę, że rozmowa z Tobą kończy się tym, że zawsze znajdziesz unik. Uprościłem temat, żeby był zrozumiały, ale jak widać nadal Ci nie pasuje.

 

21 godzin temu, Czolgista napisał:

Powiedz mi teraz skąd wytrzasnąć pieniądze na mandat, jeśli poszły one tak drastycznie w górę?

Nie popełniać wykroczeń. Żadnych. Da się.

 

21 godzin temu, Czolgista napisał:

Zawsze można opowiadać androny, że trzeba się skupić i trzymać przepisów i nie będzie mandatów.

Albo przyznawać do błędów i nie bredzić jak niektórzy, że policja na nich czyha za krzakami. Mieszkam w dużym mieście, pracuję na prowincji. Kontrole drogowe mijam codziennie. Mnóstwo kontroli, bo taką trasę pokonuję od kilku lat. Od 10-ciu nie zapłaciłem mandatu, a i ten był po dobrych kilku latach posuchy. I tak, popełniłem wykroczenia, za które powinienem zostać ukarany i zostałem. Od tamtego czasu wiele zmieniłem w swojej jeździe samochodem/motocyklem/rowerem itd.

 

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

@aboz nie przeszkadza Ci, że wysokość mandatu nie jest uzależniona od dochodów sprawcy wykroczenia?

Nie, bo w polskich realiach podatkowych, ten który uczciwie je płaci i nie przerzuca kosztów z firmy do firmy, zapłaciłby relatywnie najwięcej. Widzę, że Tobie blisko do Mentzena i jego ferajny. Ciekawe tylko ile pan Sławek oddaje w podatkach i jak dużo wykazuje dochodu...

I tak na koniec. Kara ma być nieuchronna i w wysokości odpowiedniej do popełnionego czynu. I teraz tak właśnie jest. Gadanie, że ktoś ledwo wiąże koniec z końcem i będzie przekraczał prędkość o +30 km/h to nić innego jak propaganda. Osoby, które dopuszczają się takich wykroczeń to najczęściej dobrze sytuowani osobnicy/niewiasty w drogich samochodach, dla których przepisy PORD to nic nieznaczące słowo pisane lub sugestia. Do niedawna nawet woleli wyższy mandat niż punkty, które mogłyby pozbawić ich uprawnień do kierowania na jakiś czas. To właśnie pokazuje jak te mandaty działały w tamtym czasie.

Edytowane przez aboz
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

Proszę wrócić do tematu - jak tak dalej będzie to zamknę

Dokładnie IVVO ,piszcie na temat a nie o mandatach zaśmiecacie forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Gaz pieprzowy i siekiera musiałyby trafić na wyposażenie SKP. " Panie gdzie indziej  przechodziło a teraz co wymyślacie"

Tyle że gdzie indziej też już by się nie dało i zonk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, już widzę jak będzie brak cepiku przez 2/3 dnia, a bez Cep nie można zrobić badania bo "rażące naruszenie" Jak ktoś głupi bierze się za udoskonalanie przepisów to zawszę się tak kończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Diagnostą może zostać osoba, która: 1) posiada odpowiednie wykształcenie i praktykę; 2) ukończyła szkolenie dla kandydatów na diagnostów potwierdzone zaświadczeniem o jego ukończeniu; 3) złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny dla kandydatów na diagnostów, zwany dalej „egzaminem kwalifikacyjnym”; 4) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo: a) popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub umyślne przestępstwo skarbowe, b) przeciwko wiarygodności dokumentów. 4. Wymagania, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, nie stosuje się do osoby, która: 1) posiada: a) dyplom zawodowy albo dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, na poziomie technika albo b) dyplom technika albo tytuł zawodowy technika – w zawodach związanych z motoryzacją;

 

Technik w zawodzie zwiazanym z motoryzacja nie musi przechodzić szkolenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek jedno zdjęcie z widoczną TR i stan licznika. Dla sprowadzonego bez TR dodatkowo zdjęcie VIN-u.

"Art. 23. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji ogłasza w Dzienniku
Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej komunikat określający termin wdrożenia rozwiązań
technicznych umożliwiających wprowadzanie, przekazywanie, gromadzenie i
udostępnianie z centralnej ewidencji pojazdów, o której mowa w art. 80a ust. 1 ustawy
zmienianej w art. 1, dokumentacji fotograficznej, o której mowa w art. 81 ust. 12b
ustawy zmienianej w art. 1.

2. Do dnia określonego w komunikacie, o którym mowa w ust. 1:
1) obecność pojazdu na badaniach technicznych, z wyłączeniem pojazdów służb, o
których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1 w brzmieniu nadanym
niniejszą ustawą, podlega dokumentowaniu fotograficznemu;

2) w dokumentacji fotograficznej zamieszcza się wyraźne zdjęcie przedstawiające
bryłę pojazdu na stanowisku kontrolnym do wykonywania badań technicznych
wraz z tablicą rejestracyjną i zdjęcie przedstawiające wskazanie drogomierza
oraz informacje dotyczące daty i godziny wykonania dokumentacji;

3) dokumentacji fotograficznej nadaje się numer tożsamy z numerem z rejestru badań
technicznych pojazdów.

3. W przypadku badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 3
ustawy zmienianej w art. 1, wykonuje się wyraźne zdjęcie przedstawiające bryłę
pojazdu na stanowisku kontrolnym do wykonywania badań technicznych niezależnie
od posiadania tablicy rejestracyjnej. W przypadku braku tablicy rejestracyjnej
wykonuje się dodatkowo wyraźne zdjęcie numeru VIN albo numeru nadwozia,
podwozia lub ramy.

4. Dokumentację fotograficzną, o której mowa w ust. 2 pkt 1, przechowuje się w
stacji kontroli pojazdów przez okres pięciu lat od dnia przeprowadzenia badania
technicznego. Przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów niszczy
dokumentację fotograficzną, w sposób uniemożliwiający identyfikację pojazdu,
którego dotyczyła, po upływie okresu jej przechowywania."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi, jak czuje się na siłach zdać egzamin bez udziału w kursie. Takie rozwiązanie od jakiegoś czasu jest coraz powszechniej stosowane.

Mnie cieszy najbardziej zapis:

Art. 83af. Przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów jest obowiązany zapewnić warunki organizacyjne umożliwiające diagnoście zachowanie wysokiego poziomu bezstronności i obiektywizmu przez:

1) uniezależnienie wysokości wynagrodzenia diagnosty od liczby i wyników przeprowadzonych badań technicznych;

2) wyeliminowanie w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa bezpośredniej podległości zatrudnionego diagnosty względem pracownika odpowiedzialnego za stan techniczny pojazdu;

3) zastosowanie procedur służących minimalizacji zidentyfikowanego ryzyka niezachowania wysokiego poziomu bezstronności pracy diagnosty.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, danielg539 napisał:

1) uniezależnienie wysokości wynagrodzenia

To mógł napisać tylko ktoś, kto nigdy nie pracował u "rasowego prywaciarza" ..... w tym punkcie po średniku powinno być dodane, że minimalne wynagrodzenie zatrudnionego diagnosty na cały etat wynosi 6000 tyś. brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danielg539 napisał:

wyeliminowanie w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa bezpośredniej podległości zatrudnionego diagnosty względem pracownika odpowiedzialnego za stan techniczny pojazdu;

Czyli mechanik nie może być bezpośrednim przełożonym, wystarczy dołożyć panią sprzątaczkę pomiędzy i gitara :icon_twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.