Skocz do zawartości

Rozporzadzenia


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

Podawałem przykład jak to powinno być czytelnie, jasno i prosto zredagowane. Zero domysłów i nadinterpretacji.

1) w § 2 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a dodaje się tiret czwarte w brzmieniu:
– centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 9–13, 15, 15a, 17 i 21 ustawy, w przypadku pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) przez stację kontroli.

Raptem trzy wyrazy więcej, to nie, zawsze po swojemu i zawsze źle! :evil:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale tak czysto teoretycznie co zrobić jeżeli przyjedzie klient i powie, że został zatrzymany mu dowód rejestracyjny za brak OBT, a po pobraniu danych, zainkasowaniu opłaty, okaże się, że dowód zatrzymany nie jest.

Wiem, że w praktyce to skończy się anulowaniem pobranych danych, ale teoretycznie tak być już nie powinno, badanie się rozpoczęło i po rozpoczęciu okazuje się że nie powinniśmy go rozpoczynać 🫢

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Jasiu24 napisał:

 

ale teoretycznie tak być już nie powinno,

Ale jest, i dla mnie jest normalne (nikt tego nie zabrania) żebym najpierw sprawdził w CEP co w trawie piszczy a później działał z badaniem. Po co wprowadzać nadmierny chaos, i od razu kogoś punktować, ciągać po urzędach i robić mu pod górę

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem, że to problem czysto teoretyczny 😄, który pięknie obrazuje jak nieżyciowe są nasze przepisy, ale do tego chyba nikogo przekonywać nie trzeba 

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Jasiu24 napisał:

Wiem, że w praktyce to skończy się anulowaniem pobranych danych, ale teoretycznie tak być już nie powinno, badanie się rozpoczęło i po rozpoczęciu okazuje się że nie powinniśmy go rozpoczynać 🫢

A dlaczego tak być nie powinno? Więcej mam badań anulowanych, w sensie po pobraniu danych, niż do rejestru wpisanych.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, emeryt napisał:

A czy nie chodzi tu o umożliwienie wykonania BT w przypadku zatrzymania DR na SKP?

Czy SKP nie mogłoby zatrzymać DR wirtualnie tylko jak debile odwozimy lub odsyłamy DR do WK i ganiamy klientów w tą i z powrotem. Jak mam N z zabraniem DR w centralnej Polsce a klient jest ze Szczecina dopiero jest wyprawa. Potem się dziwią,m że tak mało N jest na SKP !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock Cała idea wprowadzenia CEPa i pobrania opłaty przed badaniem była spowodowana chęcią ukrucenia "turystyki przeglądowej", dlatego na przerwanie rozpoczętego badania były przewidziane odpowiednie kroki w CEP (przerwanie rozpoczętego badania), które oczywiście istnieją tylko na papierze. Ale czysto teoretycznie po pobraniu opłaty i pobraniu danych z CEP powinno rozpocząć się badanie zakończone jakimś wynikiem. Oczywiście każdy z nas się wytłumaczy, że dane pojazdu były pobrane omyłkowo lub klient zapomniał pieniędzy, więc nie można było rozpocząć badania itd. i nikt nikomu za to głowy nie urwie. Tyle, że nie jest to zgodne z ideą fix, czyli jeżeli rozpoczynamy badanie to powinno się ono skończyć wynikiem P lub N, a nie przerywane w dowolnym momencie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to do końca dobry pomysł myślę, bo często CEP się do sprawdzenia przydaje. Masz klienta na VAT, chcesz sprawdzić jaki masz podrodzaj, okazuje się że furgon i co ? dajesz mu N, niech się buja? Ja jako klient bym się wkur*ił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej89 napisał:

A co do identyfikacji na cep, to widzę możliwość za zatrzymany dowód przez skp lub okrd za brak badań.

Też tak myślę, ponieważ:

§ 2 ust. 1. Zakresu okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1) Identyfikacje pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w: 

– dowodzie rejestracyjnym,

– pozwoleniu czasowym,

– pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,”, „ 

– centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 9–13, 15, 15a, 17 i 21 ustawy, w przypadku pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe),”

     Wszystkie badania dodatkowe z zatrzymanym DR za usterkę czy wypadek muszą mieć skierowanie. Nic dla nich się nie zmieniło.

Zmiana ( § 2 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a dodaje się tiret czwarte w brzmieniu:) dotyczy identyfikacji podczas badania okresowego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz klienta na VAT to możesz podrodzaj sprawdzić w historii pojazdu. Nie musisz badania zaczynać i potem go anulować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie mam żadnego obowiązku latać po historiach czy innych eobywatelach. Klikam pojazd w stacyjnym programie, zaciągam z cepiku dane, konfrontuję te dane z dowodem/pojazdem i jeżeli jest BIG-ZONK, to za zgodą delikwenta odstępuję od masakry, albo nie - wtedy pobieram kasę i ciągnę sprawę dalej. A skuchy mogą być chociażby w sprawach VATU, jak już wyżej zostało to wytypowane. Z dowodu nie wywróżysz jaki podrodzaj wklepany został w centralną bazę.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Solaris napisał:

Jak masz klienta na VAT to możesz podrodzaj sprawdzić w historii pojazdu.

Historia pojazdu to pokazuje nieraz bzdury, a tym całym mObywatelem to sobie można.. Dla mnie powoływanie się na tą gównianą aplikację jest po prostu śmieszne bo miesza, przekręca przebiegi,albo nie pokazuje wcale. Taka apka żeby ludzi zająć. Zresztą tylko dane w programie stacyjnym do CEP mają jakąś wartość prawną, bo reszta to zabawki

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy będzie zmiana rozporządzenia do zmiany rozporządzenia. Moim zdaniem to bubel, wystarczyło doprecyzować że chodzi o zatrzymanie DR przez SKP tak jak tu kolega Paprock wyżej napisał. Kolejna sprawa to klient może jechać na badanie do innej stacji, ja  nie mam podglądu do wszystkich danych np: HAK, VAT więc jak diagnosta ma przeprowadzić rzetelnie badanie skoro nie ma z czym porównać tego pojazdu bo dane z CEP ma okrojone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia pojazdu jest kopią z CEP. Nie będziesz miał po zassaniu pojazdu Furgon a w historii pojazdu VAN. 

Czy bardziej drastycznie - w jednym miejscu ten pojazd to marka Fiat a w drugim marka Opel😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu jest taka furtka, swoistego rodzaju przyzwolenie na zassanie danych z centralnej bazy, żeby cokolwiek się dowiedzieć jeszcze przed pobraniem kasy, a więc ustalić co i jak oraz za ile.

§ 1a. Badanie techniczne przeprowadza się po pobraniu z centralnej ewidencji pojazdów danych identyfikujących badany pojazd, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz po ustaleniu rodzaju badania technicznego pojazdu, z tym że:

W tym zdaniu nie ma  nakazu, rozkazu, przymusu, nacisku, że muszę to badanie koniecznie wykonać. Pobieram dane, ustalam rodzaj badania i jak coś nie pasuję, to cisnę [DELETE] na klawie. Koniec. Po sprawie.

3 minuty temu, Solaris napisał:

Historia pojazdu jest kopią z CEP. Nie będziesz miał po zassaniu pojazdu Furgon a w historii pojazdu VAN. 

Ale jak już, to mamy prikaz posługiwania się bazą CEP, a nie siostrzanymi tworami!

 

8 minut temu, wojteczek napisał:

Moim zdaniem to bubel, wystarczyło doprecyzować że chodzi o zatrzymanie DR przez SKP tak jak tu kolega Paprock wyżej napisał.

Uwierz mi, że ja nie kapuję o co rządzącym chodzi. Tak to sobie wydumałem na własne potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też tak to rozumiem że chodzi o zatrzymanie przez SKP, skoro fizycznie OKRD nie zatrzymują to klient powinien go mieć w łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powtórzę 3 raz 🙂 to problem czysto teoretyczny który pokazuje, że prawo sobie, idea, która mu przyświeca sobie, a życie sobie kropka. 

Co do nowej treści, to nie jest uszczegółowione czy chodzi o fizyczne zabranie przez SKP, czy o elektroniczne przez OKRD więc domyślnie każde. Wszystko inne to nadinterpretacja. 🙂

Tak naprawdę to problem nie jest nawet w samym przepisie, a w tym, że my w CEPie nie widzimy adnotacji (Hak, taxi itp), gdybyśmy wiedzieli to nie byłoby żadnego problemu. Dowód na badaniu stałby się zbędny.

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intencją ustawodawcy było umożliwienie wykonanie badania po zatrzymaniu dowodu przez SKP. Więc pozostałe badania robimy z dowodem rejestracyjnym. I jest to zgodne z duchem przepisów. I wg mnie tak należy robić. A że nie wynika to z przepisów bezpośrednio, to jest to inna sprawa. Bardziej na dyskusję akademicką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Solaris napisał:

Obecnie odłożyli zmiany w PORD ale dziś jest na komisji projekt ustawy o Systemach homologacji. Druk sejmowy 2975, możecie znaleźć na stronie sejmu po wpisaniu numeru druku. I tak PORD odłożyli na razie a w tym druku sejmowym o systemach homologacji próbują zabrać zmiany konstrukcyjne z SKP.  Poczytajcie

 

„4b. Potwierdzenia spełnienia odpowiednich warunków lub wymagań technicznych w odniesieniu do pojazdów, w których dokonano zmian konstrukcyjnych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie ust. 5,

dokonuje służba techniczna wyznaczona przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego albo Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.”;

Proszę admina o wyłączenie tego bardzo ważnego  tematu do oddzielnej dyskusji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, TED napisał:

Intencją ustawodawcy było umożliwienie wykonanie badania po zatrzymaniu dowodu przez SKP.

A tak konkretnie, to skąd wiedza w tym wzgledzie? Można poprosić o dokładne wskazanie, co autor miał na myśli? Gdzie znajdę przywołaną "intencję"?

Bo jak na razie jest to wyraźnie akademicke gdybanie.

 

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

Podawałem przykład jak to powinno być czytelnie, jasno i prosto zredagowane. Zero domysłów i nadinterpretacji.

1) w § 2 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a dodaje się tiret czwarte w brzmieniu:
– centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 9–13, 15, 15a, 17 i 21 ustawy, w przypadku pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) przez stację kontroli.

Chociażby tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ja sam sobie wymyśliłem. Tak na własne potrzeby wykombinowałem i zapodałem jak to jasno powinno zostać zredagowane. No to nie ma nigdzie popracia w przepisach. To są wydumki podstarzałego szeryfa. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykład z dziś. W cepiku zagrozenie bezpieczeństwa kod DICT097, w pokwitowaniu uszkodzenia pokolizyjne, w rzeczywistości urwany uchwyt od lampy, zagnieciony zbiorniczek spryskiwacza i zderzak do malowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.