Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jaką wyznaczacie date wazności badania jezeli auto zostalo dopuszczone do ruchu na 14 dni , klient wraca z usunietymi usterkami i wpisujecie w dowód date pokrywajaca sie z dniem w ktorym dniu sie zglosil po raz pierwszy na stacje czy te druga po usunieciu usterki

Napisano

Zawsze date zgodna z dniem stwierdzenia ze pojazd jest sprawny,"wbicia" pieczatki lub wystawienia zaswiadczenia o pozytywnym zakonczeniu badania .

Napisano

Od razu wtrącę, że są dwie szkoły :D

Zapewne ta druga też się odezwie - ale - nie będę uprzedzał faktów :D

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Pojazd jest sprawny w dniu drugiego badania i od tej daty wpisujesz termin następnego badania , bo pierwsze badanie masz zapisane jako negat.

Napisano

Jeśli auto jest niesprawne to mam pytanie jakie 14 dni ? Chyba tylko jeśli chodzi o badanie i kase, ale poruszać się nie może :!:

Napisano

ja uwazam ze moze jezeli usterki nie zagrazaja bezpieczenstwu uzytkownikow auta i innych na drodze .

dostaje 14 dni na usuniecie tych usterek .wydaje mi sie ze to jest poprawne

Napisano

jak nie zagrażają bezpośrednio bezpieczeństwu i środowisku to dostaje negat bez zatrzymania dowodu i 14dni na usuniecie usterek, i zależy co ma nie tak można przecież mu ograniczenia napisać na zaświadczeniu.

Inaczej dowod zatrzymany, trzy dni do wydz.komun. i koniec, a 14dni na badanie poprawkowe...

Napisano

Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej ? Co poswiadcza diagnosta ? Albo tak albo tak !

Napisano

Dz.U.227 poz.2254 (chyba) - no może źle to interpretuje :?: cóż człowiek omylny i niedouczony bywa... (ale to o sobie pisze :) )

Napisano

Kurcze nie mam 2254 ! Jak możesz to daj PW ! Cały 227 i mam tylko 2250 ! Może ja coś przeoczyłem

 

[ Dodano: 22 Czerwiec 2005, 11:36 am ]

Jeśli chodzi o 227 poz 2250 par 12 pk4, to dla mnie mogą być światelka i takie drobnostki ! Tylko jak to się ma do art 66. Spelnia albo nie !

Napisano

masz racje pomyliłem pozycje (z pamięci napisałem) chodziło mi o poz.2250 (bo 2254 dotyczyła CEPiKu ale już nie obowiązuje) SORKA za błąd... .

 

Jak to się ma do dopuszczenia pojazdu, tak jak piszesz dotyczyć to może jakiś drobnostek... .

samochód wg mnie dostaje negatyw, ale z dowodem to teraz już sam nie wiem, pogłubiłem się...

par12 pkt 3 mówi że jak usterki zagrażają bezpieczeństwu bezpośrednio to dowód zatrzymany (dot. ust.2 pkt.2), ale przy ust.2 pkt.1 przy braku bezpośredniego zagrożenia nic nie pisze o zatrzymaniu dowodu... .

Napisano

Powiedz klientowi, że mu zatrzymujesz dowód. Tylko najpierw załóż kamizelkę kuloodporną, taktyczny hełm bojowy i ubezpiecz się na 200 tyś euro ... chociaż żona będzie miała kasę...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Zaprośmy mistrza Maćkowskiego :D

Nie będzie błądzenia w paragrafach :D

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Ja robie tak : jak po terminie to zatrzymuje, a jak nie to zaswiadczenie i oddaje :D W końcu on przy kontroli i tak tego nie pokaże !

Napisano

Wydaje mi się że paragrafy w tym przypadku sa w miarę jasne pozostaje kwestia definicji zagrożenie bezpośrednie i niebezpośrednie pomijając oczywiste przypadki

 

[ Dodano: 22-06-2005, 18:40 ]

PSUJ trafiłeś w samo sedno

 

[ Dodano: 22-06-2005, 19:29 ]

A tak przy okazji.Jeśli klient przyjechał na badanie po trzech latach i przekroczył termin np o tydzień lub dwa dajecie na rok czy na na dwa?

Napisano

jak przekroczy termin badania to nie ma to wpływu na termin następnego badania ,od dnia badania wpisujesz następny np. na dwa lata [ 3 lata 2 lata 1 rok ] nie ma terminu 14 dni i ograniczeń wpisywanych do zaswiadczenia odnosnie usterek , jeżeli usterki bezpośrednio nie zagrażaja BRD i środowisku to piszesz negat na stronie 2 wypisujesz te usterki i na tym koniec, a klient ma 14 dni zeby do SKP sie zgłosił bo po tym terminie występuje ponowna opłata i robisz badanie od nowa [ jak by był pierwszy raz] jeżeli nie zgodny jest nr S lub N to zatrzymujesz dowód , na str 2 piszesz o co chodzi z tym nr, i wtedy mozesz napisać takie zdanie - po dokonaniu korekty nr nadwozia [ silnika ] pojazd będzie spełniał wymagania AR 66 termin nastepnego badania do np. 2006.06.23 - i wtedy możesz napisać - zezwalam na uzywanie pojazdu do ..7 dni, jak są usterki bezposrednio zagrazające BRD i środowisko to dowód zatrzymujesz wpisujesz co jest i do Wydziału w ciągu 3 dni, bez żadnych ograniczeń [ prędkości czy ładunku itp ]

Napisano

Witam.Dziwi mnie że aż tylu z was wzieło udział w tak teoretycznej sprawie z reguły ,jak jest auto niesprawne to wypad na warsztat, a nie bawienie się w zabieranie dowodu wysyłka itd.nie mówiąc że się narażamy klientowi a na pewno na drugi rok możemy o nim zapomnieć bo już do nas napewno nie przyjedze.Pozdr. :evil:

Napisano

co piszesz to czysta prawda, ale blacharki u mnie nie zrobią to co wtedy ? :roll:

Napisano

Przepisy przepisami a życie życiem - co ?

Wszyscy to znamy ...

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Napisano

moim zdaniem ustawa jasno precyzuje ten temat. Date następnego badania ustala się od momentu uzyskania pozytywnego wyniku badania.

Napisano
jak przekroczy termin badania to nie ma to wpływu na termin następnego badania ,od dnia badania wpisujesz następny np. na dwa lata [ 3 lata 2 lata 1 rok ] nie ma terminu 14 dni i ograniczeń wpisywanych do zaswiadczenia odnosnie usterek , jeżeli usterki bezpośrednio nie zagrażaja BRD i środowisku to piszesz negat na stronie 2 wypisujesz te usterki i na tym koniec, a klient ma 14 dni zeby do SKP sie zgłosił bo po tym terminie występuje ponowna opłata i robisz badanie od nowa [ jak by był pierwszy raz] jeżeli nie zgodny jest nr S lub N to zatrzymujesz dowód , na str 2 piszesz o co chodzi z tym nr, i wtedy mozesz napisać takie zdanie - po dokonaniu korekty nr nadwozia [ silnika ] pojazd będzie spełniał wymagania AR 66 termin nastepnego badania do np. 2006.06.23 - i wtedy możesz napisać - zezwalam na uzywanie pojazdu do ..7 dni, jak są usterki bezposrednio zagrazające BRD i środowisko to dowód zatrzymujesz wpisujesz co jest i do Wydziału w ciągu 3 dni, bez żadnych ograniczeń [ prędkości czy ładunku itp ]

 

O ile pamiętam przekroczenie terminu badania w przypadku samochodu który przyjechał na pierwszy przegląd po trzech latach skutkuje tym że nalezy mu się nie dwuletni przgląd tylko roczny.(teoretycznie)

Napisano

Dajesz na dwa lata, ale nie więcej niż pięć od daty pierwszej rejestracji w przypadku tego przekrpczenia wyznaczonego terminu :D

Napisano

daje dwa lata od daty badania.

"Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciearowego o dopuszczalnej masie

całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t

przeprowadza sie przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, nastepnie przed upływem 2 lat od dnia przeprowadzenia

badania, a potem corocznie."

analogicznie jak klient przyjedzie po upływie roku(przekroczył termin o 1 miesiąc) dajesz mu na rok od daty badania ,ale nie dłużej niż 6 lat?

Napisano

No przykro mi, ale u mnie jest 3 i 2 a wyjściem jest data pierwszej rejestracji. Nie róbmy paradoksów bo jak zapomni 10 lat to też mu dasz na 2 lata ? Nie szukajcie dziury w całym. Dla aut z zagranicy też tak podchodzisz ? To moim zdaniem jesteś w błędzie !

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.