Skocz do zawartości

Brak wpisu "taxi" w dowodzie rej.


Daro92duc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyszedł do mnie dzisiaj klient, któremu w marcu wykonywałem Dodatkowe BTP "taxi". Wtedy zrobiłem zdjęcie samochodu z kogutem, dałem zaświadczenie a w nim napisałem, że nie ma taksometru i jazda na aplikacji. Następnie klient zrobił sobie OBT na innej stacji z wynikiem pozytywnym a teraz przyszedł po wpis bo cyt. "Teraz się tego czepiają". Oczywiście odesłałem. W prywatnych uwagach dla diagnosty napisałem też taxi a mimo to bez wpisu taxi dostał pozytywa. Macie jakiś sposób na takiego klienta cwaniaka?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Daro92duc napisał:

mimo to bez wpisu taxi dostał pozytywa.

A czemu miałby nie dostać?

7 minut temu, Daro92duc napisał:

teraz przyszedł po wpis

Wpis czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, michal_k napisał:
Wpis czego?

Wpis "taxi" w dowód, gdzie mówiłem podczas badania, aby w tym celu udać się do wydziału komunikacji

 

15 godzin temu, Jacdiag napisał:
Czy badanie z marca jest widoczne w "historiapojazdu pl" ? 
Wpisy w adnotacjach w DR dokonuje się w WK 
 

Jest widoczne
 

15 godzin temu, cezary napisał:
Jaki wpis? :omg: Może chodziło o odpis zaświadczenia z DBT które zrobiłeś ?

Tak, o ten wpis chodziło

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Daro92duc napisał:

Wpis taxi w dowód,

Wpisu dokonuje WK.

Nie wiem w ogóle z czym masz problem - wyjaśnij to dokładnie, bo ciężko się zorientować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Daro92duc napisał:

napisałem też taxi a mimo to bez wpisu taxi dostał pozytywa

To nie twój problem - pierwsza kontrola ITD go wyprostuje - w gestii klienta jest podanie diagnoście iż pojazd jeździ na apce - jako przewoźnik koncesjonowany ma obowiązek wozić zaświadczenie z BT przy sobie i okazać do kontroli - Ustawa o transporcie drogowym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, IVVO napisał:

jako przewoźnik koncesjonowany ma obowiązek wozić zaświadczenie z BT przy sobie i okazać do kontroli - Ustawa o transporcie drogowym

Podaj dokładną podstawę prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/47/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie drogowej kontroli technicznej dotyczącej zdatności do ruchu drogowego pojazdów użytkowych poruszających się w Unii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivanowi pewno o to chodzi:

§ 6. 1. Podczas wstępnej drogowej kontroli technicznej kontrolujący:

1) sprawdza wymaganą dokumentację dotyczącą dopuszczenia pojazdu do ruchu drogowego, a w szczególności dokument potwierdzający przeprowadzenie badania technicznego, oraz ostatni protokół kontroli drogowej, o którym mowa w ust. 5;

2) przeprowadza wzrokową ocenę stanu technicznego pojazdu;

3) może przeprowadzić wzrokową ocenę zabezpieczenia ładunku;

4) może dokonać sprawdzenia stanu technicznego za pomocą właściwych metod, w tym z użyciem przyrządu kontrolno- -pomiarowego będącego w jego dyspozycji, służącego ocenie konieczności poddania pojazdu szczegółowej kontroli technicznej lub zobowiązania do niezwłocznego usunięcia usterek;

5) w  przypadku pojazdu użytkowego, jeżeli w  trakcie poprzedniej drogowej kontroli technicznej ujawniono usterki, sprawdza, czy zostały one usunięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

1) sprawdza wymaganą dokumentację dotyczącą dopuszczenia pojazdu do ruchu drogowego, a w szczególności dokument potwierdzający przeprowadzenie badania technicznego,

Ale z czego wynika, że należy przy sobie taki dokument fizycznie posiadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

oraz ostatni protokół kontroli drogowej, o którym mowa w ust. 5

Panowie z ITD traktują nasze zaświadczenia jako ostatni protokół z kontroli drogowej - mimo iż wykonała je SKP - kierowcy zarobkowi zawsze je mają w kabinie - taki mamy klimat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, IVVO napisał:

Panowie z ITD traktują nasze zaświadczenia jako ostatni protokół z kontroli drogowej - mimo iż wykonała je SKP

Ale podstawę prawną poproszę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, michal_k napisał:

Ale z czego wynika, że należy przy sobie taki dokument fizycznie posiadać?

No jak widać z rozporządzenia w sprawie kontroli ruchu drogowego. No chyba sam wiesz jak to się zapętla... "w związku z artykułem 81 ustawy... okresowe badanie techniczne jest potwierdzane przez uprownianego diagnostę wpisem terminu badania technicznego do dowodu rejestracyjnego oraz wydaniem zaświadczenia z tego badania, o którym mowa w § 4. ustęp 4 rozporządznia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach". Koniec wymyślonego cytatu. Niestety ale tak to jest. Mało rzeczy jest opisanych wprost, jak choćby wjazd do lasu. Znaków zakazu nie ma ale wjżdżać nie wolno. W przypadku zaświadczenia też można dojść na około, że jednak lepiej je przy sobie mieć. Poza tym, większość unijnych aktów, także ten o kontroli, zaiste, przetłumaczono z dyrektywy na polski googlowskim translatorem - [kopiuj-wklej].

A słyszałeś, czytałeś, widziałeś przepis, że poza granicami PL dowdu rejestracyjnego nie trzeba mieć? 90% Polaków wie przecież o tym najlepiej! :evil:

Mało tego, bo oni też najlepiej wiedzą jak się badania robi i jak się rejestruje samochody. Same debeściaki dlatego niepotrzebne badania i stacje oraz przepisy i urzędnicy! :evil::evil: To są ludzie-wybrańcy! Samowystarczalni!!! :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Art. 38. [Obowiązek posiadania i okazywania dokumentów]

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego: 1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem inny niż wydane w kraju prawo jazdy albo pozwolenie na kierowanie tramwajem, jeżeli kierujący nie posiada wydanego w kraju prawa jazdy albo pozwolenia na kierowanie tramwajem;

2) (uchylony);

3) (uchylony);

3a) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym w zakresie wyposażenia pojazdu w blokadę alkoholową w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 pkt 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami;

3b) protokół z ostatniej drogowej kontroli technicznej, jeżeli taka była przeprowadzona - w przypadku pojazdu kategorii M2, M3, N2 iN3, przyczepy kategorii O3 i O4 i ciągnika kołowego kategorii T5 użytkowanego na drodze publicznej do wykonywania zarobkowego przewozu rzeczy;

4) zezwolenie, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami;

4a) dokument potwierdzający kalibrację blokady alkoholowej, wystawiony przez producenta urządzenia lub jego upoważnionego przedstawiciela;

4b) pokwitowanie zatrzymania:

a) prawa jazdy albo pozwolenia na kierowanie tramwajem,

b) dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego,

c) profesjonalnego dowodu rejestracyjnego - w okresie, w którym upoważnia ono do kierowania pojazdem albo jego używania;

4c) kartę kwalifikacji kierowcy, o ile jest wymagana;

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

 

Tyle na ten temat w PoRD. Jedyne wątpliwości można mieć co do pkt 1.5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Paprock napisał:

No jak widać z rozporządzenia w sprawie kontroli ruchu drogowego.

Bzdura.

33 minuty temu, Paprock napisał:

Mało rzeczy jest opisanych wprost,

Akurat dokumenty są opisane.

34 minuty temu, Paprock napisał:

że jednak lepiej je przy sobie mieć.

Lepiej być może, ale ustawowego obowiązku nie ma.

32 minuty temu, danielg539 napisał:

Jedyne wątpliwości można mieć co do pkt 1.5)

Już kiedyś pytałem o to samo w kontekście badanie BUS100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - dyrektywa jest - przepis jakiś jest a życie życiem - jesteśmy niby w jednej unii a za brak zaświadczenia u Francuzów 5000 euro a na Węgrzech 80000forint - kierowcy zawodowi wożą je zawsze przy sobie i przypuszczam iż nie bezpodstawnie - wiem iż ITD go wymaga i nie będę drążył dlaczego - każdy je dostaje a jak zgubią to przyjeżdżają po duplikat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, IVVO napisał:

wiem iż ITD go wymaga i nie będę drążył dlaczego

A ja bym drążył - żeby czegoś wymagać trzeba mieć podstawę, a nie "tak się przyjęło". Jakbyś miał kontakt z ITD to podpytaj o konkretną podstawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obowiązki kierowcy

Kierowca podczas kontroli służb ITD ma obowiązek udostępnić inspektorom swój pojazd, okazać dokumenty i wszelkie nośniki informacji, udzielić ustnych lub pisemnych wyjaśnień, umożliwić sporządzenie kopii dokumentów, dokumentacji filmowej lub fotograficznej.

Jeśli kierowca wykonuje transport drogowy jest zobowiązany posiadać przy sobie wszelkie dokumenty związane z przewożonym ładunkiem a także kartę kierowcy, zapisy tachografu, zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu, wypis z licencji, zezwolenie wymagane w międzynarodowym transporcie drogowym, świadectwo kierowcy, system radiowy do obsługi transportu i ruchu drogowego, obowiązkowe dokumenty wymagane przy przewozie ładunków niebezpiecznych, świadectwo ATP, zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego, certyfikat dokumentujący spełnienie wymogów bezpieczeństwa lub warunków dopuszczenia do ruchu, dokumenty wymagane przy przewozie zwierząt i odpadów.

To jest prawdopodobnie właśnie podstawa do wożenia z sobą zaświadczenia - odkąd nasze zaświadczenie jest dwujęzyczne jest certyfikatem 

roadworthiness certificate - certyfikat przydatności do ruch drogowego/ świadectwo zdatności do ruch drogowego 

  •  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, danielg539 napisał:

Z jakiego źródła pochodzi ten cytat?

Ja bym tu się doszukiwał źródła:

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2014/47/UE

z dnia 3 kwietnia 2014 r.

w sprawie drogowej kontroli technicznej dotyczącej zdatności do ruchu drogowego pojazdów użytkowych poruszających się w Unii oraz uchylająca dyrektywę 2000/30/WE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.