wojteczek Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 Jak na moje oko (814 na 3 osiach, dubel kabina) to on w stanie suchym bez koła zapasowego może ważyć 3,5t. Panowie rozmawiamy o badaniu pojazdu czy szukamy furtki jak nie robić prawka kat C, C+E. Teraz do zainteresowanego tym pojazdem, po zmianie tabliczki temat do ogarnięcia, będzie DMC 3,5t i zestaw 7t, (oczywiście zakładam że G jest faktycznie takie jak w DR) a co będziesz ciągał tym ciągnikiem Twoja sprawa, naczepa to inny pojazd i dla diagnosty nie jest ona przypisana do konkretnego ciągnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 (edytowane) Okej, czyli temat ciągnika do ogarnięcia. Natomiast teraz nasuwa się pytanie co do naczepy. Znalazłem naczepę o takich parametrach (jpg). I załóżmy, że rejestruję ją w Polsce. Czyli jak dobrze rozumiem będzie ona miała wpisy pod G, F1. i F2.? Następnie jak tę naczepę będę ciągnął tym ciągnikiem to w przypadku kontroli i ważenia ITD sprawdza tylko czy cały zestaw nie przekracza 7t DMC (bo do takiej wartości można prowadzić zestaw na B+E)? Nie interesują ich wpisy w dowodzie naczepy? Edytowane 22 Wrzesień 2023 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 (edytowane) 5 godzin temu, wojteczek napisał: oko Twoje oko niech spojrzy w dolna cześć tekstu.bo akurat vario mnie tam nie interesowało 54 minuty temu, AdrianD napisał: o takich parametrach tylko pytanie czy ty te parametry dobrze dodajesz 23 godziny temu, AdrianD napisał: W DR holenderskim ma 3,5t DMC, masa własna 2190 i do tego dochodzi naczepa o max DMC 4810, razem 7t DMC. ??? Edytowane 22 Wrzesień 2023 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 5 minut temu, duchu napisał: tylko pytanie czy ty te parametry dobrze dodajesz No waga na pusto + ładowność = total? 5 minut temu, duchu napisał: ??? Jeżeli ma masę własną 2190kg to na siodle może mieć naczepę z ładunkiem max 4810kg, inaczej przekroczy 7t DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 To nie jest takie łatwe jak by się wydawało. Z jednej strony w dowodzie ciągnika siodłowego nie wpisuje się informacji o maksymalnej masie naczepy jaką może ciągnąć. Na pewno będzie informacja o tym, że zestaw pojazdów to maksymalnie 7000 kg. Czyli dla przykładu ciągnik ma powiedzmy DMC 3500 kg ale jego masa własna to zaledwie 2190 kg czyli może ciągnąć naczepę o masie 4810 kg i podczas kontroli na wagach będzie wszystko ok ponieważ nie przekroczy 7000 kg. Ale jak mają się te przepisy do prawa jazdy B+E ?? Czy mając prawo jazdy B mogę jeździć ciężarówką o dmc 5000 kg jeżeli jej masa własna nie przekracza 3500 kg a ja jeżdżę pustym samochodem ?? Czy mając B+E można jeździć zestawem którego masa rzeczywista nie przekracza 7000 kg ale DMC pojazdu to 3500 a naczepy 4800 (w sumie 8300) ?? Czy liczy się masa rzeczywista czy jednak masa dopuszczalna ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 37 minut temu, AdrianD napisał: przekroczy 7t DMC? No własnie , czy nie będzie / nie jest tak że kat B+E jest 3500 DMC+3500 DMC ? Jak w tym jednym linku -w odpowiedzi z ITD ? Z kolei w jednym linków juzjadę odpowiada że liczy sie to z osi 25 minut temu, Logen napisał: Czy mając B+E można jeździć zestawem którego masa rzeczywista nie przekracza 7000 kg ale DMC pojazdu to 3500 a naczepy 4800 (w sumie 8300) Jeżeli tak , to czy w ogóle jest o czym dyskutować? naszym DR nie będzie miał wpisanych mas przyczepy, prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 Dostałem również odpowiedź od GITD (tam w tych artykułach chyba to samo było): "w nawiązaniu do poniższej korespondencji informujemy, że zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy prawo o ruchu drogowym rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego. Pozostałe warunki określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W związku z brakiem ustawowego upoważnienia Głównego Inspektora Transportu Drogowego do wydawania wiążących interpretacji przepisów prawa, odpowiedzi udzielane przez organ mają charakter wyłącznie informacyjny." Dodatkowo: 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Czyli w tym przypadku niestety naczepa musi mieć masę własną w okolicach 1700kg, co jest raczej nierealne przy moich wymaganiach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 26 minut temu, duchu napisał: naszym DR nie będzie miał wpisanych mas przyczepy, prawda Skoro to ciągnik siodłowy to mas przyczep się nie podaje ale różne cuda WK wymyślają. 1 minutę temu, AdrianD napisał: 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Ten przepis już nie obowiązuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 3 minuty temu, AdrianD napisał: 1,33 juz nie ma , od tego roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 Ale po co się zastanawiać, czym wolno jeździć na danej kategorii PJ, przecież tu wszystko jest : Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o kierujących pojazdami A dokładnie Art. 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 4 minuty temu, danielg539 napisał: Ten przepis już nie obowiązuje. Czyli w takim wypadku wystarczy, że naczepa będzie miała >2190kg na pusto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 (edytowane) 10 minut temu, AdrianD napisał: Dostałem również odpowiedź od GITD (tam w tych artykułach chyba to samo było): "w nawiązaniu do poniższej korespondencji informujemy, że zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy prawo o ruchu drogowym rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego. To nie będzie ani samochód osobowy ani samochód ciężarowy. To będzie ciągnik siodłowy a ciągników te przepisy nie dotyczą. One sobie mogą ciągnąć ile chcę byle nie przekroczyć F3. Pytanie jest bardziej czy prawo jazdy B+E przejdzie, jeżeli dopuszczalne masy tego zestawu przekroczą 7000. Tak, że pytanie do jakiegoś speca od prawa jazdy Edytowane 22 Wrzesień 2023 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 1 minutę temu, Logen napisał: To będzie ciągnik siodłowy. No i tak im w mailu napisałem oraz wysłałem briefa, w którym jest to auto oznaczone jako "trekker", czyli ciągnik siodłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 5 minut temu, Logen napisał: Tak, że pytanie do jakiegoś speca od prawa jazdy A przeczytaj to co wyżej zalinkowałem, potrzebny Ci będzie jeszcze spec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 2 minuty temu, Logen napisał: Pytanie jest bardziej czy prawo jazdy B+E przejdzie, jeżeli dopuszczalne masy tego zestawu przekroczą 7000. Tak, że pytanie do jakiegoś speca od praw jazdy No właśnie, ale to wszystko zależy teraz od rejestracji naczepy, bo realnie jeżeli naczepa będzie miała masę własną powiedzmy 2100 a DMC 3500 to jej ładowność wynosi 1400, natomiast jeszcze wtedy dochodzi ładowność z ciągnika czyli w tym wypadku powiedzmy jakieś 1200kg. Ciągnik (+kierowca i jego klamoty) 2300 + naczepa 2100 = 4400 kg 7000 kg - 4400 kg = 2600 kg Tutaj jest to pokazane na przykładnie takiego ciągnika, ale z najazdem -> 11 minut temu, duchu napisał: juz nie ma , od tego roku A jest gdzieś do tego akutalizacja? Jakaś podstawa prawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 (edytowane) np tu 15 b Edytowane 22 Wrzesień 2023 przez nesiasps 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 Wrzucę fragment podlinkowany przez @cezary, ze szczególnym uwzględnieniem sedna tematu PJ: Cytat 12) kategorii B+E, C+E lub D+E – pojazdem określonym odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t Naczepa to rodzaj przyczepy, jakby autor pytań miał wątpliwości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 (edytowane) Tak tak, to już wiem, że DMC naczepy musi być 3500 . Największy mój problem to teraz to, że na pusto naczepa musi mieć max 2190 kg (tyle co ciągnik), bo Holendrzy DMC mogą przebić na 3500, natomiast wagi naczepy nie da rady zmienić Edytowane 22 Wrzesień 2023 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 A czy ktoś na SKP posiada urządzenie do badania hamulca najazdowego naczepy W jaki sposób realizowane jest sterowanie takim wynalazkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 1 godzinę temu, AdrianD napisał: na przykładnie takiego ciągnika czyli tak jak pisałem , żeby było na kat B+E to musi być DMC 3500+Dmc 3500. (czyli tak jak rejestruje Konar? ) 7 minut temu, Jacdiag napisał: hamulca najazdowego naczepy Tam nie ma najazdowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 Tam są raczej hamulce pneumatyczne, przecież ciągnik jest 5 tonowy. I tylko sztucznie zostało zaniżone na 3500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 4 minuty temu, duchu napisał: czyli tak jak pisałem , żeby było na kat B+E to musi być DMC 3500+Dmc 3500. (czyli tak jak rejestruje Konar? ) 10 minut temu, Jacdiag napisał: Dokładnie, między innymi Konar robi takie zestawy. Na śląsku jest też firma, która się tym zajmuje, no ale jak mi wycenili samą naczepę to mi się to nie opłaca niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 23 minuty temu, AdrianD napisał: Największy mój problem to teraz to, że na pusto naczepa musi mieć max 2190 kg (tyle co ciągnik) bo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianD Napisano 22 Wrzesień 2023 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2023 7 minut temu, duchu napisał: bo ? Bo masa naczepy (na pusto) nie może przekroczyć masy ciągnika (na pusto). Dobrze ja to interpretuję? Czy oni te 1,33:1 całkowicie znieśli czy tylko ten stosunek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Wrzesień 2023 Share Napisano 22 Wrzesień 2023 (edytowane) 3 godziny temu, AdrianD napisał: No waga na pusto + ładowność = total? raczej dmc+dmc (troche późno) 2 minuty temu, AdrianD napisał: Czy oni te 1,33:1 w tym roku 2 minuty temu, AdrianD napisał: Bo masa naczepy (na pusto) nie może przekroczyć masy ciągnika (na pusto) Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; . 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep. O to chodzi ? Edytowane 22 Wrzesień 2023 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.