Skocz do zawartości

Naczepa ciężarowa, inna, przewóz kontenerów.


321yyywis

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, cezary napisał:

I wychodzi 40000. 

Co więc z tymi 39000 zasugerowanymi przez urzędnika ?

Oj tam, zasugerował tak dla bezpieczeństwa mniejszą wartość 🤫

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aboz napisał:

Ale i tak nie chce mi się wierzyć, że to to ma odległość pomiędzy 1-2 mniejszą niż 1,4 m. Tu samo koło ma średnicę 1 m.

Dlatego powinno być to zweryfikowane i poprawione gdzie tam jest błąd. Nie dawć WK pretekstu do podważenia badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak, przecież badanie i tak jest podważone, bo albo diagnosta wpisał źle rozstaw osi, albo wpisał źle naciski. Więc trzeba koniecznie podważyć badanie, czyli je poprawić, aby dojść do swoich racji. Bo jak zostawimy tak jak jest, to urzędnik cały czas tam widzi mały rozstaw osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aboz napisał:

nacisk grupy osi 27000 kg

 a kolega spojrzał na wrzucony dip ?

3 godziny temu, aboz napisał:

diagnosta walnął babola.

Albo niemiaszki się rozpędzili . Ostatnio miałem taki przypadek

 

20231117_165954.jpg

a była to zwykła wywortotka o rozstawie 1.31/1.31

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko rozstawu nie ocenisz, na pewno nie jest po równo jak w wrzuconym dip-ie

ale

19 godzin temu, Rafi90 napisał:

Przy różnych odległościach nacisk nie może przekraczać wartości dla mniejszej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, duchu napisał:

Na oko rozstawu nie ocenisz

Dlatego to wszystko jest jedynie gdybaniem. Porównując jednak naczepy innych rodzajów można założyć, że może być i 8 i 9 ton na oś. Na pewno diagnosta się nie popisał, bo jeśli przyjąć, że z rozstawu wychodzi 24 t. na grupę (co wynika z jego skąd inąd błędnego wymiarowania), to DMC powinien wpisać 40 T. Jeśli jest tak jak ja pisałem, czyli 27 t. na grupę, bo źle zmierzone są odległości pomiędzy osiami (a wiemy, że są źle zmierzone), to DMC jest 43 t. Nie wiem jak w kontenerówkach, ale w firankach zawsze producenci idą w maksimum nacisków, żeby można było tym jak najwięcej przewieźć, dlatego odległości pomiędzy osiami są zazwyczaj 1,41 m. Tu powinno być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy po obu stronach ludzi którzy psują robotę. Z jednej strony diagnosta który nie potrafi prawidłowych parametrów wyznaczyć. Bo jeśli dał mniejszy rozstaw osi to nie może dawać po 9 ton na oś. A z drugiej strony niektórzy urzędnicy co z sufitu sobie parametry do rejestracji wymyśla - 39 ton i kropka. Narazie obaj są w błędzie i to kurde na dość prostym przypadku. Co będzie jak trudniejsze rzeczy dostaną do zrobienia

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aboz napisał:

ale w firankach zawsze producenci idą w maksimum nacisków, żeby można było tym jak najwięcej przewieźć, dlatego odległości pomiędzy osiami są zazwyczaj 1,41 m.

Tu akurat standart to raczej 1.31/1.31 . a ciekawostki się zdarzają nawet przy takim rozstawie i nie tylko u nas- patrz co wrzuciłem wyżej

2 godziny temu, Solaris napisał:

obaj są w błędzie

Owszem tylko trzeba jednak zaznaczyć że urzędnik miał jednak nosa że diagnosta nabroił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie widzę że temat jest dość złożony i nie taki oczywisty... Naczepa została jednak zarejestrowana z dmc 43000kg. I teraz moje pytanie. Czy my jako użytkownicy takiej naczepy możemy mieć jakiś problem podczas, nazwijmy to dokładniejszej kontroli na drodze... Wiadomo że naczepa sama nigdzie nie pojedzie... Ale jak to jest w przypadku zespołu z ciągnikiem siodłowy? Diagnosta jest od tego by ustalić wszystkie parametry niezbędne do rejestracji ale to jednak WK dopuszcza pojazd do ruchu... W razie problemów, kto powinien dostać po łapach? Tylko błagam, nie piszczcie mi że nieświadomy niczego kierowca🥵

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak okazało się, że tam jest większy rozstaw osi i zarejestrowali na 43 tony. Ok to prawidłowo i logicznie. Teraz masz według przepisów w zespole z ciągnikiem pojazd członowy i standardowo możesz mieć w zespole 40 ton za wyjątkiem:

a)ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) - 42 tony,

b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) - 44 tony,

c) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego - 42 tony

d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego - 44 tony;

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
§  3. 1.Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-20, nie może przekraczać w przypadku:

(...)

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeszcze raz dziękuję za rozjaśnienie sytuacji. Na pewno będę tu zaglądał bo tych naczep będzie więcej. Także pozdrawiam i do następnej "naczepy" 😉

Mam jeszcze jedną naczepę Krone, ale tu diagnosta ewidentnie walną babola.

F1: 39000kg

F2: 39000kg

G: 6959kg

Ładowność: 32000kg

Dodam że F1, F2 i G wynika z niemieckiego dowodu rejestracyjnego. Pan z WK (ten sam😉) powiedział że dopuszczalna ładowność jest źle obliczona i gdzieś uciekło 41kg. Matematycznie ciężko się nie zgodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 321yyywis napisał:

Naczepa została jednak zarejestrowana

Szkoda że nie napisałeś czy po korekcie badania, czy najzwyczajniej w świecie nie wyłapali tego błędu. Zarejestrowanych pojazdów z babolami to my widzieliśmy dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 321yyywis napisał:

gdzieś uciekło 41kg. Matematycznie ciężko się nie zgodzić...

Matematycznie uciekło, ale wg przepisu

§  4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną.
2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do:
1) 10 kg - dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg;
2) 50 kg - dla pozostałych pojazdów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wojteczek napisał:

Szkoda że nie napisałeś czy po korekcie badania, czy najzwyczajniej w świecie nie wyłapali tego błędu. Zarejestrowanych pojazdów z babolami to my widzieliśmy dużo.

Po prostu WK stwierdził że nie będzie się upierał co do dmc naczepy skoro nie ma żadnego przepisu który by to regulował... Żadnej korekty nie było. To że diagnosta źle wyliczył te naciski i odstępy, to już jego problem. WK dopuszcza pojazd do ruchu na podstawie badań technicznych... WK nie jest od robienia pomiarów i obliczeń. Tak mi powiedzieli... 

2 minuty temu, Jacdiag napisał:

Matematycznie uciekło, ale wg przepisu

§  4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną.
2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do:
1) 10 kg - dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg;
2) 50 kg - dla pozostałych pojazdów.

Czyli te brakujące 41kg mieści się w normie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, 321yyywis napisał:

Czyli te brakujące 41kg mieści się w normie. 

Ale suma masy i własnej i ładowności musi się zgadzać - zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, 321yyywis napisał:

WK dopuszcza pojazd do ruchu na podstawie badań technicznych... WK nie jest od robienia pomiarów i obliczeń. Tak mi powiedzieli... 

Zaskoczony jestem takim podejściem WK jeżeli wskazałeś im ten błąd. Pamiętaj że i tak użytkownik ponosi konsekwencje, sprzęt zamiast zarabiać to stoi i czeka aż właściciel wyprostuje dokumenty. Jeżeli faktycznie została zarejestrowana z błędem ktoś kiedyś może to wyłapać, gorzej dla użytkownika jeżeli robi to inspekcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, michal_k napisał:

Ale suma masy i własnej i ładowności musi się zgadzać - zawsze.

39000 - 6959 = 32000

No kurła, to ja mam się tym martwić?

Edytowane przez 321yyywis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zaskoczony o tyle, że jak już znaleźli błąd że rozstaw osi nie współgra z naciskami to jednak rejestrujemy tak jak jest i trudno. Chociaż mam nadzieję, że jednak ten rozstaw masz większy więc rejestracja jest prawidłowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, 321yyywis napisał:

39000 - 6959 = 32000

No kurła, to ja mam się tym martwić?

F1 39000

F2 39000

G 6959 (tak jest w niemieckim DR) 

Ładowność 32000

Tolerancja powyżej 2000kg wynosi 50kg...

Diagnosta jedno, WK drugie a ja po prostu chce spać spokojnie... 

 

4 minuty temu, Solaris napisał:

Ja jestem zaskoczony o tyle, że jak już znaleźli błąd że rozstaw osi nie współgra z naciskami to jednak rejestrujemy tak jak jest i trudno. Chociaż mam nadzieję, że jednak ten rozstaw masz większy więc rejestracja jest prawidłowa

Ale kto znalazł błąd? Panowie tu na forum... Diagnosta podtrzymuje swoje pomiary, WK mówi pass i rejestruje zgodnie z przedstawionymi dokumentami.... DR, badanie i DIP

Edytowane przez 321yyywis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko jeśli diagnosta podtrzymuje swoje pomiary to rozstaw osi 1,31 i naciski powien dać 8000 kg a nie 9000 kg. Wydział rejestruje coś co nie współgra ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w obliczeniach jest błąd a mimo tego pojazd został zarejestrowany na podstawie błędnie ustalonych parametrów technicznych, to co to oznacza dla mnie jako użytkownika takiego pojazdu? Bo to się trochę jaja robią... Płacę kupę kasy za te naczepy, próbuję jakoś ogarnąć biznes... Na stacji płacę za wykonanie niezbędnych do rejestracji badań, potem płacę za sama rejestrację w WK... I mimo tego cały czas mam jakieś problemy. Bo diagnosta nie idzie w parze z WK a ja jestem między nimi i tylko tracę czas czyli pieniądza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, 321yyywis napisał:

Diagnosta jedno, WK drugie a ja po prostu chce spać spokojnie

Zaprzeczasz sam sobie, chcesz zarejestrować a z błędem czy nie. to mam wrażenie nie ma dla Ciebie znaczenia, funkcjonujesz na zasadzie będę się martwił jak wypłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie zostałem źle zrozumiany. I typowa gadka diagnostów. Wyłożyłem kasę na pojazd. Prawo w Polsce zobowiązuje mnie do wykonania badań technicznych a następnie zmusza w terminie 30 dni od daty sprowadzenia do rejestracji takiego pojazdu... Robię wszystko jak należy a moim celem jest zarejestrowanie pojazdu w terminie. Ja nie muszę się znać na warunkach technicznych czy na przepisach PORD. Od tego są stacje diagnostyczne i wydziały komunikacji... To oni biorą za to pieniądze. Ja zrobiłem wszystko jak należy i mam prawo mieć święty spokój. Jakieś naciski, odstępy między osami, siodło... To Wy jesteście od tego, stacje diagnostyczne i wydziały komunikacji... Też chore dla mnie jest że nadzór nad stacjami diagnostycznymi prowadzą właśnie WK, poprzez prezydenta, starostę itd... 

Edytowane przez 321yyywis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.