Skocz do zawartości

Czyżby koniec badań pojazdów sprowadzonych?


andmat
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Polska wstrzyma kontrole sprowadzanych aut ?

Komisja Europejska wysłała list do Polski nakazujący zaprzestanie wymogu przeprowadzania specjalnych kontroli technicznych, którym podlegają przed rejestracją tylko używane samochody, sprowadzane z zagranicy.

To przeszkoda w rejestracji sprowadzanych z zagranicy aut, a zatem - łamanie swobody przepływu towarów w Unii Europejskiej - tłumaczy Komisja Europejska.

 

Wymogu takich kontroli polskie prawo nie przewiduje bowiem w stosunku do identycznych samochodów, które już były zarejestrowane w Polsce.

 

Komisja podkreśla, że też przywiązuje wagę do kwestii bezpieczeństwa i ochrony środowiska, ale wymogi stawiane przez polskie prawo uważa za dyskryminujące, bowiem właściciele takich samych aut są traktowani w różny sposób, i należy to zmienić.

 

Polska ma dwa miesiące na odpowiedź - jeśli KE uzna ją za niewystarczającą, skieruje sprawę do unijnego trybunału w Luksemburgu.

 

Decyzja o wysłaniu listu stanowi drugi etap postępowania w tej sprawie - stawianie przeszkód w rejestracji samochodów używanych sprowadzonych z zagranicy KE zarzuciła Polsce po raz pierwszy w lipcu zeszłego roku.

 

Tłumaczyła wówczas, że otrzymała wiele skarg na polskie ustawodawstwo, które wprowadza surowsze warunki w przypadku rejestracji używanych samochodów sprowadzonych z zagranicy niż w przypadku samochodów ponownie rejestrowanych w kraju. Obowiązkowe kontrole techniczne sprowadzanych pojazdów przy pierwszej rejestracji w Polsce KE określiła wówczas jako "kłopotliwe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska zawsze we wszystkim musi się wyróżniać więc napewno coś wymyśli nie przejmujmy się zbytnio, ci w rządzie są bystrzy w swoją strone, troszke ruszą głową i coś wyskrobią :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżyliśmy najazd szwedzki, wygraliśmy wojnę, ruskich przegoniliśmy z kraju to te przepisy omuniemy w mig. Polacy to mądry i pomysłowy naród tylko politycy od narodu znacznie odstają :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się i widzę tutaj wiele niejasności.

1. Kto będzie ścigał niemieckiego diagnostę jeśli samochód w Polsce się ,,rozkraczy" lub wjedzie np. w przystanek z ludźmi?

2. Jaki diagnosta w Niemczech zrobi przegląd na 2 lata nie mając pewności że auto nie nie zostanie sprowadzone na polskie drogi ( czyli 2 lata bez żadnej kontroli po naszch dziurach).

3. Kto uzupełni dane techniczne do naszych wydziałów komunikacji? W niemieckich briefach są dane ale w np. w belgijskich nie!)

4. Sami wszyscy wiecie w jakim stanie są sprowadzane samochody i jaki procent z nich mając ważny TUV powinno nieprzejść badań technicznych :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie aby sprowadzający nie byli dyskryminowani teraz wszyscy przerejestrowujący (nawet zarej. w polsce) pojazd będą go poddawać np "bad. rejestracyjnym", a rząd będzie miał wymówkę Unia nam kazała. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można robić badanie rejestracyjne jak jest ważne badanie okresowe brak logiki

Defakto takie nielogiczne badanie już jest :

"Skierowane przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji."-60zł Nie przedłuża okresowego ale zrobić trzeba jak wyśle WK.

 

W naszym kraju nie wiele jest logicznych rozwiązań " Był czas przywyknąć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym prosić o ocene takiego punktu widzenia :

Skoro jesteśmy w unji europejskiej to próbujmy się dostosować. Ja rozumiem że należy badać dokładnie auta

sprowadzone ,po kolizji czy wypadku drogowym. ale jeżeli nasz kolega z TUV zdecydował o dopuszczeniu

pojazdu do ruchu na 2 lata ,to chyba był trzeźwy?

A teraz załużmy że sąsiad z niemiec kupuje w polsce używanego poloneza (ha.ha.) jak myślicie jaki będzie

wynik badania technicznego na TUV ( np hamulców )?

sam osobiście pytałem niedawno w Poznaniu o ujednolicony system badań technicznych pojazdów w całej unji

europejskiej ,i jeszcze odpowiedzi nie mam !

co do pomysłowości naszych władz to jak znamy życie ,po zniknięciu badania pierwszego , badanie okresowe

będzie cenniejsze (cena w górę ) bilans musi wyjść na zero .

a przy okazji pozdrowienia dla bercika -sąsiad z ławki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa ...... TVW wystawia na dwa lata badanie i chyba tylko on , reszta krajów na rok , piszemy w tych DIP ach rzeczy których nie potrzebuja w innych krajach unii wogóle ( ciekawe dlaczego ? sa mniej dokładni ? ) wpisujemy np roztaw osi ......... po co ????? czyzby się roztaw zmieniał przy przekraczaniu granicy ?? i czy wogole ktos to sprawdza ?? Czy wogole my jesteśmy w Unii ?? Ciekawe stanowisko niektorzy tu opisuja , że im się premia zmniejszy przez brak tych badań ....... to jest właśnie to kasa i tylko kasa , powracam do tematu - Diagnosci powinni byc opłącani neizależnie od ilości wykonanych badań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosci powinni byc opłącani neizależnie od ilości wykonanych badań .

Zgadzam sie z tym w 100%.Osobiście mam stałą wypłate-jestem w tej dobrej sytuacji :D

Może co napisze nie jest popularne ,ale zawsze w parze z ilością idzie jakośc.Premie czy wypłaty od ilosci badań są wymuszeniem przez pracodawce na diagnoście decyzji ,co do których "ma wątpliwości"(przykład PSUJ). :(

I co ma zrobic "biedny diagnosta" pracowac jak mu każe "szef" ,czy szukac pracy :?:

 

Stwierdznie że diagnosta to "saper na polu minowym" ,naszpilkowanym minami najnowszej generacji jest jak najbardziej adekwatne do naszej pracy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że KE nie uda się, jest wiele róznic jesli chodzi o nasze badania i badania w krajach unii, najprawdopodobniej to będzie jeden z argumentów. Zagadnień dotyczacych róznic badań jest dużo. usunąc je nie tak szybko, pozatym np. Niemcy raczej niechcieli by żebyśmy robili badania dla ich obywateli, a to zadziała w dwie strony. Co dalej? - to pokaże czas. Na szczęscie dla nas diagnostów jak i też uzytkowników dróg jet lepiej bo, co raz nowsze samochody są sprowadzane :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam osobiście pytałem niedawno w Poznaniu o ujednolicony system badań technicznych pojazdów w całej unji

europejskiej ,i jeszcze odpowiedzi nie mam !

 

i za tym idzie nauka angielskiego albo innego języka.diagnosta, który uczył się rosyjskiego i... cięzko będzie panowie oj ciężko. :lol:

Bo jak ujednolicony to moim zdaniem program z wymianą danych (coś takiego co jest teraz w fazie sprawdzania) musi być w całej uni. Przecież podjedzie koles do mnie . Negatyw. pojedzie na inną stację-zobaczą w rejestrze u mnie negatyw za co i zakładamy,że też go dadzą. to zaczną sie wycieczki znowu do czech lub za wschodnią granicę :lol::lol: . tym razem nie za alkocholem. jeżeli już coś-musi to być zrobione z głową. przez kilka osób a nie tysięcy.

 

[ Dodano: 10-07-2006, 15:15 ]

i jeszcze jedno. zrobią tak:

-zwykły-100zł

-ustalenie nieznanych danych-60zł

-hak-35zł

i zamiast 169zł zaplaci klient 160 lub 195. na to wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno coś wymyślą żeby się Unia odczepiła . Polak potrafi.

Jak wprowadzili opłaty na CEPiK to nawet konta, gdzie to wpłacać, nie podali. Pewnie ktoś myślał, że wszystko się samo jakoś rozkręci :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.