Skocz do zawartości

Zmiana rodzaj przeznaczenia na Platforma


Amadeusz13

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dobrze kapuję, to przywołujesz przykłady z dyrektywy/rozporządzenia dotyczące homologacji pojazdów nowych. I ja bym za wiele nie wnikał gdyby nowy samochód w świadectwie lub oświadczeniu o danych był opisany jako 'platforma' lub 'pick-up'. Ten ostatni przykład Mercedes nagminnie stosuje i nic z tym nie zrobisz. No nie da rady odrzucić coś, co Polska zgodziła się uznawać i honorować.

Natomiast tu, w pojeździe po zmianach wykonanych 'hand made' odniósłbym się do podrodzajów opisanych w polskim akcie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest dla nowych. Tylko jak to jest w przypadku nowego tak z ciekawości. Liczba podrodzajów dostępna do rejestracji określona w rozporządzeniu. WK dostaje CoC na Platformę i sami zmieniają na Inny? 

Platforma przynajmniej określa jasno nadwozie samochodu a Inny/Inny to kryje w sobie dużo ciekawostek a nie mówi nic o konkretach

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Solaris napisał:

WK dostaje CoC na Platformę i sami zmieniają na Inny?

Nikt nic nie zmienia, bo "nadurząd" ITS może sobie tworzyć co chce w katalogu i nie ma z nimi dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że jak CoC jest na platformę to w Cepiku po rejestracji pojawi się właśnie to a nie Inny/inny

I kolejny przypadek, CoC jest na podrodzaj BA09 czyli urządzenie ladunkowe-hakowe, oswiadczenie na przeznaczenie - przewóz innych ładunków. Przeznaczenie drukuje się w DR więc rozumiem że nie wydrukuje się Inny tylko przewóz innych ładunków.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w przypadku nowych da się dołożyć podrodzaj którego nie ma w rozporządzeniu. Osobiście uważam, że to lepiej gdyż szersza klasyfikacja uwzględnia wiele innych przypadków i mamy konkret w Cepiku co to za nadwozie. A Inny/inny zupełnie nic diagnoście nie mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu masz definicje podrodzaju skrzynia wg. ITS 

 

20240122_143022.jpg

Edytowane przez smaug
poprawa błędów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to jest dokładnie to, co #michal_k wytykał:

W dniu 15.01.2024 o 10:41, michal_k napisał:

Nikt nic nie zmienia, bo "nadurząd" ITS może sobie tworzyć co chce w katalogu i nie ma z nimi dyskusji.

 

A tak to w dyrektywie jest:

Cyfry uzupełniające kody stosowane do różnych rodzajów nadwozia
01 Nadwozie-platforma;
02 Opuszczane na bok;
03 Nadwozie skrzyniowe;
04 Nadwozie izotermiczne z wyposażeniem do utrzymania temperatury
wewnętrznej;
05 Nadwozie izotermiczne bez wyposażenia do utrzymania temperatury
wewnętrznej;
06 Kryte z boku plandeką;
07 Nadwozie wymienne;
08 Kontenerowiec;
09 Pojazd wyposażony w system załadowczy z hakiem zaczepowym;
10 Wywrotka;
11 Cysterna;
12 Cysterna przeznaczona do przewozu towarów niebezpiecznych;
13 Statek do przewozu żywego inwentarza;
14 Pojazd do przewozu pojazdów;
15 Mieszalnik do betonu;
16 Pojazd z pompą do betonu;
17 Pojazd do przewozu drewna;
18 Pojazd do zbierania odpadków;
19 Zamiatarka ulic, pojazd do czyszczenia ulic i kanalizacji ulicznej;
20 Sprężarka;
21 Pojazd do przewozu łodzi;
22 Pojazd do przewozu szybowców;
23 Pojazdy do celów handlu detalicznego lub do celów wystawowych;
24 Pomoc drogowa;
25 Pojazd z drabiną;
26 Żuraw samochodowy (inny niż żuraw samojezdny zdefiniowany w pkt 5
części A załącznika II);
27 Pojazd z platformą do prac na wysokości;
28 Pojazd z urządzeniem wiertniczym;
29 Przyczepa niskopodłogowa;
30 Pojazd do przewozu elementów oszklenia;
31 Wóz strażacki;
99 Nadwozia nieobjęte niniejszym wykazem.
 
To w tym na czerowono jest jakaś różnica, czy nie? A może każdy sobie rzepkę skrobie. Dyrektywa sobie. ITS sbie. Rozporządzenie sobie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ostatecznie Michał zaznaczył, że można zastosować klasyfikację spoza rozporządzenia jeśli ITS tak sklasyfikował. A ITS przyjmuje tą z dyrektywy gdzie jest wiecej możliwości (jak powyżej). Czyli nie musimy trzymać się ściśle ubogiej klasyfikacji z rozporządzenia.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten informator co wkleiłeś ma nadrukowaną date 2005 rok, to już prawie 20 lat😀

w 2005 roku to jeszcze pewnie nie było tej szerszej klasyfikacji z homologacji. 

Skoro Wydziały komunikacji też używają tej szerszej, i tak się drukuje w DR, i tak jest widoczne z CEPIKU to spoko. Mimo, że oni powinni niby ściśle się trzymać rozporządzenia jak my. Tu akurat według mnie jest to na plus

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.