Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry wszystkim. Jestem Marek i mam problem z zarejestrowaniem skutera ściągniętego ze Szwajcarii. Problem polega na tym, że w brief jest adnotacja, że skuter który kupiłem przekracza prędkość 45 km/h. To Yamaha Aerox 50 CCM. Normalnie taki motorower podlega pod kategorie prawa jazdy AM ale w związku tym, że poprzedni właściciel ściągnął blokadę fabryczną z przekładni cvt wydział komunikacji nie chce go zarejestrować jako motorower. Może to zrobić jako motor na kategorie A1. Panie w urzędzie wspominały o zmianie konstrukcyjnej i żeby to odkręcić trzeba zrobić przegląd rozszerzony i zatwierdzić ponownie zmiany. I teraz zaczynają się schody bo żaden diagnosta w mojej okolicy (tj. zielonej góry) nie chce się podjąć takiego zadania. Chcą jakiegoś świadectwa homologacji od producenta skutera. Raczej nierealne aby zdobyć coś takiego. O jakich zmianach konstrukcyjnych tu mówimy? Podkładka została założona orginalna kupiona u producenta i faktycznie skuter teraz nie przekracza 45 km/h. Ponoć zmieniły się przepisy i nie wystarczy przegląd rozszerzony i wpis o zmianach konstrukcyjnych. To jak to jest Panowie diagności. Co mam zrobić aby ten skuter zarejestrować jako motorower?  Ktoś pomoże? Pozdrawiam Marek

Napisano
27 minut temu, Arod napisał:

O jakich zmianach konstrukcyjnych tu mówimy? Podkładka została założona orginalna kupiona u producenta i faktycznie skuter teraz nie przekracza 45 km/h.

Właśnie o tą "podkładkę" się rozchodzi. 

Problem polega na tym, że nie za bardzo jak można stwierdzić, że pojazd nie przekracza 45km/h. Diagnosta nie jest w stanie dokonać takiego pomiaru. Zostaje jeszcze podparcie się opinia rzeczoznawcy samochodowego lub pomiarami z hamowni.

 

Napisano

Jakie świadectwo homologacji chcą diagności? Kto to wystawia i gdzie uderzać? Do producenta? Czy jeżeli rzeczoznawca wystawi opinie techniczną pojazdu to diagnosta i tak nie sprawdzi czy faktycznie skuter ma blokadę założoną i nie podbije przeglądu. Już jeden diagnosta wystawił pozytywny przegląd i został zbesztany przez miłe panie z urzędu i przegląd cofnął. 

Napisano

Zakupiłeś motorower który został w sposób legalny przebudowany do przekraczania 45km/h, jest to odnotowane w dowodzie rejestracyjnym dzięki czemu stał się motocyklem. Trzeba po prostu dokonać zmian aby znów stał się motorowerem. Sprawa nie jest skomplikowana ale wymaga zachowania pewnych procedur.

Są zakłady które zajmują się blokowaniem motocykli, ograniczają prędkość, moc. Stało się to szczególnie popularne po wprowadzeniu kategorii A2 w PL. Zgłaszasz się do takiego zakładu ze skuterem. Oni robią co mają zrobić ewentualnie jeżeli już wszystko jest zrobione jak należy to oni to sprawdzą i poświadczą. Wystawiają stosowny dokument do skutera plus dane z hamowni. 

Druga droga to znalezienie rzeczoznawcy który po oględzinach skutera wystawi stosowną opinię. 

Gdy już masz dokument z zakładu lub opinie rzeczoznawcy to udajesz się do WK po PC, następnie do OSKP na zmiany konstrukcyjne plus badanie okresowe i rejestrujesz. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.