Skocz do zawartości

Autolaweta z trzecią opuszczaną osią sprowadzona z Niemiec


AdrianL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pojawił się (jak na moje wiejskie warunki) dość nietypowy pojazd. Prośba bardziej doświadczonych kolegów o pomoc i rozwiązanie wątpliwości.
1. liczba miejs S.1 2, a w rzeczywistości jest 6 (pasy  bezpieczeństwa, fotele wyglądają na mocne i oryginalne) - opierając się adnotacjami na dole briefu, mogę wpisać 6 miejsc na podstawie stanu faktycznego pojazdu?
2. Liczba osi w briefie L=3. Naciski podane tylko na dwie osie, an tabliczce również, a rozstaw pomiędzy tylnymi osiami to 0,78m. Jak to ugryźć?
Z góry dziękuję za pomoc

421660907_6430424293725079_8273880320660793660_n.jpg

421674246_6430424223725086_8338995932111805502_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim ten brief trzeba przetłumaczyć bo trochę tu niezgodności (urząd też raczej bez tłumaczenia nie przyjmie). Wrzuć jeszcze zdjęcie TZ.

Z kodów w DR wychodzi że to samochód ciężarowy do przewozu pojazdów. Podejrzewam że klient liczy na specjalny - pomoc drogowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechał z kołem, zdjęcie dosłał mi z podwórka.
Klient nie liczy na specjalny, normalnie ciężarowy do przewozu pojazdów.

420106311_6430670190367156_7893745754293365629_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to albo ta 3 oś to jakaś przeróbka na partyzanta albo była ZK i zmiana rodzaju przy okazji wpadła 3 oś. Przetłumaczcie ZDR i wtedy coś można myśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj  pewnie zależy od DMC.

Godzinę temu, AdrianL napisał:

2. Liczba osi w briefie L=3. Naciski podane tylko na dwie osie

Kiedyś według naszych przepisów 2 osie oddalone od siebie o mniej niż 1m były do nacisków uznawane za oś pojedynczą. Obecnie to grupa osi. Nie wiem jak jest W DE uważam że ten nacisk 3100 to na obie te osie był. O widzę jest foto. Zapytaj o DMC, bo widzę po fotce że może być problem jeżeli to ma byc na 4650. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, IVVO napisał:

Przy nośności opony 99P/775kg/to te 3100kg całkowita lipa

A jak podzielimy 3100 na 4 kółeczka to może być czy też nie. Tak z ciekawości pytam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tu tłumaczyć - L = 3 /tylna składowa/ i 99P Pasuje - a że klient nie chce inwestować w 4 takie same opony to jego problem nie diagnosty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AdrianL napisał:

opierając się adnotacjami na dole briefu, mogę wpisać 6 miejsc

Tak, ponieważ taka informacja jest w uwagach i opisać w zaświadczeniu skąd się to wzięło.

1 godzinę temu, AdrianL napisał:

Liczba osi w briefie L=3. Naciski podane tylko na dwie osie

Trzeba napisać liczbę faktyczną czyli 3 i rozbić nacisk osi tylnych na dwie osie i tak rozpisać w DIPie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli liczba osi 3, naciski 1550, 1550, 1550.
A co z rozstawem osi? Rozstaw osi skrajnych, czyli od przedniej do tej podwieszanej to 4,33m.
Tylnych 1-2: 0,78m ? Jak wpisuje taką wartość to wskakuje powiadomienie, że jeżeli rozstaw jest poniżej 1m to nie liczy się ich jako osie pojedyncze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, AdrianL napisał:

Czyli liczba osi 3, naciski 1550, 1550, 1550.

L-3,1550/3100 a w rozstawach wpisać całkowitą oraz 1-2/2-3 gdzie 2-3 =0,78m - nie rozbijać - bo za rok będzie niezgodność z TZ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dziękuję. Dopiszę w uwagach, że "Nacisk osi wielokrotnej (3100kg) odpowiada sumie maksymalnych nacisków osi składowych." Chyba będzie ok? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna nie ma już mowy o traktowaniu dwóch osi jako pojedynczej. Naciski trzeba rozdzielić i traktować jako składowe osi wielokrotnej i wszystko będzie się zgadzać.

Cytat

7) grupy osi składającej się z dwóch osi pojazdów silnikowych, w której jedna oś składowa jest osią napędową, a druga osią nienapędową, przy odległości (d) między osiami składowymi:
a) mniejszej niż 1,00 m (d < 1,00) – 11,5 tony,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym brakuje jeszcze dalszej części (załącznika do DR)- zapis beiblatt. Ciekawe co tam dalej zapisane;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Karabinieri napisał:

Poza tym brakuje jeszcze dalszej części (załącznika do DR)- zapis beiblatt. Ciekawe co tam dalej zapisane;)

rozmiar felg i coś o zaczepie holowniczym

58 minut temu, aboz napisał:

Od dawna nie ma już mowy o traktowaniu dwóch osi jako pojedynczej. Naciski trzeba rozdzielić i traktować jako składowe osi wielokrotnej i wszystko będzie się zgadzać.

 

Wszystko poza maksymalnym naciskiem na oś w DR, a TZ.
Czyli według Ciebie naciski 1550/1550/1550, a jak opisać to w uwagach? "Nacisk grupy osi (3100kg) rozdzielono na dwie osie składowe." ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AdrianL napisał:

a jak opisać to w uwagach? "Nacisk grupy osi (3100kg) rozdzielono na dwie osie składowe." ?

Nijak. Nacisk grupy osi będzie się zgadzał z naciskiem osi składowych. Nie jest to błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naciski po 1550kg. Tylko po diabła komu podwójna oś jak DMC ciągle 3,5t. W jakimś celu to było robione i moim zdaniem w celu podniesienia DMC. Tylko ostatecznie pojazd trafił do PL i robota rzeźbiarza poszła na marne. A jeszcze nie wiadomo co tam z G, podwójna kabina, paka długa że w obiektywie się nie mieści + 3 oś z zawieszeniem to może się okazać że pszczoły luzem wozić albo motocykle i to też nie za duże.  Ty widzę na tych naciskach się skupiłeś a moim zdaniem tu są inne ?.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do liczby miejsc w takiej sytuacji to niedawno dostaliśmy pismo z WK. Chodziło im o to aby w takich sytuacja wpisywać liczbę ze stanu faktycznego dając UD-niezgodność danych technicznych i w uwagach pisać "liczbę miejsc spisano z natury". Wcześniej na coś takiego żądali zmian konstrukcyjnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojteczek napisał:

Tylko po diabła komu podwójna oś jak DMC ciągle 3,5t.

Może dla zachowania stateczności pojazdu i lepszego rozkładu nacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się jeszcze przyglądnął jego masie własnej, uważam, że jest większa niż te 2300 kg z ZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.