Skocz do zawartości

Ciągnik że Szwecji (zdemontowany)


zamotamozalny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam ciągnik że Szwecji (rocznik 1986) pojazd był teoretycznie zdemontowany w 2006 roku w Szwecji, potwierdzono to w urzędzie WK. Nie chcą zarejestrować bo uzyskali info ze Szwecji że ciągnik w 2006 roku został zezlomowany i z tego powodu też wyrejestrowany. Ale ciągnik nabyłem w tym samym roku i od sprzedającego otrzymałem fakturę z informacją że ciągnik z uszkodzona hydraulika, komplet dokumentów DR. Pojazd ściągnąłem w 2006 roku w lipcu a we wrześniu 2006 r. Sprzedawca zgłosił w WK w Szwecji że go zezlomowal i dostarczył zaświadczenie o demontażu. Ciągnik był używany w polu więc go nie rejestrowałem do teraz. Trafił się kupiec i postanowiłem go zarejestrować i sprzedać ale WK odmówił rejestracji z uwagi na fakt, że polskie prawo nie przewiduje rejestracji pojazdow zdemontowanych 🤦‍♂️🤷‍♂️ jak tu teraz ugryźć ten temat? Próbować go zarejestrować jako zabytek? Pomóżcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazdy wyrejestrowane ciągnik rolniczy i przyczep j rejestracji .a rolnicza podlegają  rejestracji to z PRD nie  ma powodu odmowy powtórne rejestracji  .

Pojazdy wyrejestrowane ciągnik rolniczy i przyczepa rolnicza podlegają  rejestracji to z PRD nie  ma powodu odmowy powtórne rejestracji  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, zamotamozalny napisał:

Sprzedawca zgłosił w WK w Szwecji że go zezłomował i dostarczył zaświadczenie o demontażu

to raczej go nie zarejestrujesz

 

26 minut temu, zamotamozalny napisał:

Próbować go zarejestrować jako zabytek?

możesz próbować jest to jakiś pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kryczynski A napisał:

Pojazdy wyrejestrowane ciągnik rolniczy i przyczep j rejestracji .a rolnicza podlegają  rejestracji to z PRD nie  ma powodu odmowy powtórne rejestracji  .

Pojazdy wyrejestrowane ciągnik rolniczy i przyczepa rolnicza podlegają  rejestracji to z PRD nie  ma powodu odmowy powtórne rejestracji  .

Niestety ten przepis jest chybiony bo to dotyczy pojazdów, które były wyrejestrowane na wniosek (bo maszyny rolnicze mozna bylo wyrejestrowywac) ale nie z powodu ich zezlomowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, zamotamozalny napisał:

o dotyczy pojazdów, które były wyrejestrowane na wniosek (bo maszyny rolnicze mozna bylo wyrejestrowywac) ale nie z powodu ich zezlomowania.

Nie ma niczego takiego. Ciągnik rolniczy literalnie podlega powtórnej rejestracji w każdym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, michal_k napisał:

Nie ma niczego takiego. Ciągnik rolniczy literalnie podlega powtórnej rejestracji w każdym przypadku.

miałem na myśli stan prawny, jaki obowiązywał w latach 90-ych. Tak się składa, że pojazdy były wycofywane (świadomie i celowo używam tego słowa) z różnych powodów, i wycofania te nie zawsze miały charakter stały i ostateczny. Obecnie zastosowanie ma art.79 PORD, który mówi o wyrejestrowaniu pojazdu i ponownej rejestracji pojazdu uprzednio wyrejestrowanego. Tak się składa moi drodzy, że mamy art.79 ust.4 pkt4. cytowanej ustawy, który pozwala na ponowną rejestrację ciągników i przyczep rolniczych, które przed wejściem w życie nowej PORD z 1997r. były masowo wycofywane z ewidencji WK przez PGR-y. Także przepis ten nie dotyczy pojazdow które były zezlomowane 🤷‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zamotamozalny napisał:

mamy art.79 ust.4 pkt4. cytowanej ustawy, który pozwala na ponowną rejestrację ciągników i przyczep rolniczych, które przed wejściem w życie nowej PORD z 1997r. były masowo wycofywane z ewidencji WK przez PGR-y. Także przepis ten nie dotyczy pojazdow które były zezlomowane

To nie wynika z brzmienia tego przepisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zamotamozalny napisał:

Sprzedawca zgłosił w WK w Szwecji że go zezlomowal i dostarczył zaświadczenie o demontażu

N miejscu WK też bym miał opory. Skoro zezłomował to pojazd przestał istnieć, aż tu nagle ktoś przychodzi i chce ten pojazd przywrócić na drogi. Trochę to się gryzie. Czyli albo jednak nie został zezłomowany, albo to składak. WK raczej dobrze zna przepis na który tu się powołujesz, nie sądzę abyś był pierwszą osobą w PL która chce zarejestrować pojazd wycofany z ruchu, ale sam napisałeś że były dokument o zezłomowaniu. Nie mam pojęcia czy w Szwecji to jakieś  specjalne papiery z punktu utylizacji, czy wystarczy tam tylko oświadczenie klienta.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach wychodzi polska mentalnosc : co z tego że kupiłem , nie bedę rejestrował i prostował dokumentów od razu a póżniej po latach zdziwienie że się nie da.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, michal_k napisał:

Nie ma niczego takiego. Ciągnik rolniczy literalnie podlega powtórnej rejestracji w każdym przypadku.

Jak był zezłomowany to bardzo wątpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rafi90 napisał:

Jak był zezłomowany to bardzo wątpie

Tak podpowiada logika, ale z przepisów nie wynika brak możliwości rejestracji w takim przypadku. Nie jedna przyczepa rolnicza była odkupiona ze złomowiska i została zarejestrowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawach rejestracji urząd jest organem decydującym. Mój na pewno by tego nie łyknął, ale może znajdzie się w Polsce taki który ogranie temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Rafi90 napisał:

Mój na pewno by tego nie łyknął,

Ale może SKO albo WSA by łyknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poprosić WK o paragraf na jakiej podstawie odmawia zarejestrowania.
Wtedy można się do tego odnieść i ewentualnie podjąć dalsze działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy już raz klienta który próbował zarejestrować jakiś problematyczny pojazd. Ministerstwo dało odpowiedź że w sprawach rejestracji decyduje dany urząd i w pełni bierze odpowiedzialność za swoją decyzję. Co z waszego teoretyzowania, że sąd. Może iść, być może za 5 lat będzie jakiś tego wynik. Albo na tak albo na nie. Piszecie jakbyście nie oglądali sytuacji w kraju ostatnio. Prawo tu już mają za nic . Jeden coś uznaje inny nie. I co zrobicie ? Nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim WK było trochę inaczej. Po zmianach konstrukcyjnych zgodzono się na rejestrację, wydano PC ale Warszawa odmówiła i nie wydała DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mecher Jest tak jak napisałeś.
Ale chodzi o sam fakt, iż WK wszystko zatwierdził, a Warszawa zablokowała. Czyli nie jest do końca tak, że jak WK coś zatwierdzi to Ministerstwo nie wnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, radekd2 napisał:

a Warszawa zablokowała.

ITS co najwyżej.

 

10 minut temu, radekd2 napisał:

ak WK coś zatwierdzi to Ministerstwo nie wnika

Bo nie wnika - wnikają pracownicy ITS, którzy nie widząc pojazdu wiedzą lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dywagować. Składa się dokumenty na dziennik, czeka na odmowę rejestracji, zaskarża decyzję i powołuje na odpowiednie zapisy prawa. Reszta leży w gestii organów odwoławczych. Czasem jest tak, że trzeba przetrzeć szlaki, bo sytuacja nietypowa. Później inni mogą mieć lżej.

3 godziny temu, Dawid_J napisał:

W takich przypadkach wychodzi polska mentalnosc : co z tego że kupiłem , nie bedę rejestrował i prostował dokumentów od razu a póżniej po latach zdziwienie że się nie da. 

Czasami pojazdy służą poza drogami publicznymi, więc ich rejestracja nie byłaby konieczna (chociaż obecnie prawo stanowi inaczej). Inna sprawa, to skąd masz wiedzieć co zgłosił obcokrajowiec w swoim urzędzie. Dopóki ktoś nie ruszy tematu nawet zarejestrowany pojazd może mieć cofniętą decyzję o rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, aboz napisał:

Dopóki ktoś nie ruszy tematu nawet zarejestrowany pojazd może mieć cofniętą decyzję o rejestracji.

Tylko że w tym przypadku pojazd zostałby w Polsce zarejestrowany zanim za  granicą poprzedni własciciel odwalił myk ze zgłoszeniem . Raczej po kilku latach nikt by tego nie sprawdzał przy przerejestrowaniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Dawid_J napisał:

Raczej po kilku latach nikt by tego nie sprawdzał przy przerejestrowaniu .

Nie takie baśnie urzeczywistniali polscy urzędnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia : najpierw Szwed sprzedaje ciagnik na fakture razem z DR a pózniej dostarcza pismo że go zezłomował . Jak mógł zezłomować skoro nie miał dokumentów ? Na oświadczenie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.