Skocz do zawartości

Vito 5-os brak wpisu 2007/46 w rubryce K dowodu, a przegroda/kratka


adziad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów

Potrzebuję zasięgnąć rady specjalistów. Od niedawna jestem posiadaczem Vito w639 wyprodukowanego w Niemczech w 2014r i sprowadzonego do Polski przez pierwszego właściciela w 2015r. Auto w dowodzie ma wbite "samochód ciężarowy" rubryka "K" jest pusta. Samochód jest oryginalnie, fabrycznie 5 miejscowy , bez przegrody między przedziałem osobowym, a ciężarowym. Posiada natomiast fabryczne mocowania do zabezpieczenia bagażu. Na tabliczce znamionowej jest informacja, że został wyprodukowany według  e1*2007/46*0459. Załączam wszystkie informacje w formie zdjęć.

 

Pytanie, czy jeżeli nie mam uzupełnionej w dowodzie sekcji K o wpis 2007/46 to czy mogę normalnie używać auta, czy coś powinienem z tym zrobić, czy mój tok rozumowania że brak kratki jest w tym przypadku czymś normalnym jest słuszny?

Jestem laikiem w tym temacie i potrzebuję się upewnić, że wszystko jest ok, że nie muszę mieć przegrody/kratki za drugim rzędem siedzeń.

Zdjęcie WhatsApp 2024-03-01 o 09.27.26_8420f6ff.jpg

Przechwytywanie.JPG

Zdjęcie WhatsApp 2024-03-01 o 09.27.25_3a1c525a.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-03-01 o 09.27.26_270be575.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-03-01 o 09.27.26_2e1fe073.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-03-01 o 09.27.26_30d185b3.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-03-01 o 09.27.26_f54fa8b5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adziad napisał:

estem laikiem w tym temacie i potrzebuję się upewnić, że wszystko jest ok, że nie muszę mieć przegrody/kratki za drugim rzędem siedzeń.

Wszystko jest ok ;) punkty mocowania zastępują przegrodę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki krzysieknowak, też dotarłem do tego rysunku, ale doprecyzowując, o tym że moje auto ciężarowe zostało objęte świadectwem homologacji według UE 2007/46 WE świadczy wpis na tabliczce znamionowej e1*2007/46*0459? To wystarczy? Nie muszę mieć, tak jak to sugerują inne źródła wpisu w dowodzie rejestracyjnym w rubryce "K" ?

 

edit:

Dzięki Logen!! bo już myślałem, że coś mam nakombinowane w papierach. Teraz mogę jeździć bez obaw.

Bardzo mi pomogliście, pozdrawiam!!

Edytowane przez adziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele WK nie wpisywało kat. homo i kat pojazdu w przypadku aut sprowadzonych i dlatego pozycja w DR jest pusta. 

4 godziny temu, adziad napisał:

auto ciężarowe zostało objęte świadectwem homologacji według UE 2007/46 WE świadczy wpis na tabliczce znamionowej e1*2007/46*0459? To wystarczy?

Diagnoście na DT powinno wystarczyć a nit inny raczej nie będzie wnikał w brak kratki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Logen napisał:

Wszystko jest ok ;) punkty mocowania zastępują przegrodę. 

A od jakiej daty? Na przykład od jakiej daty pierwszej rejestracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam i według kalandarza przegroda tematyczny samochód obowwiązuje, to pytam co jest OK?

20 godzin temu, Logen napisał:

Wszystko jest ok ;) punkty mocowania zastępują przegrodę. 

Poza tym, co mówią warunki techniczne w sprawie kraty/przegrody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówią, że jak rejestracja po 2009 roku i homologowany według 2007/46 to zamiast kraty mogą być punkty mocowania ładunku. 

Tu jest rejestracja 2015 rok tak, że nie wiem co co ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Logen napisał:

Tu jest rejestracja 2015 rok tak, że nie wiem co co ci chodzi.

O to:

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej
wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia
30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;

10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony
przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu
lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia;
spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań
homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy
po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących
zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

I może jeszcze o to:

5. Tabliczka informacyjna.
Wewnątrz przestrzeni ładunkowej powinna być umieszczona tabliczka o minimalnych wymiarach 100 x 130 mm zawierająca
napisy wykonane czcionką w kolorze białym na niebieskim tle oraz białą ramkę, na której powinny być zawarte
informacje o maksymalnym obciążeniu każdego z punktów mocowania ładunku (w kN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyre ktywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żyję to takiego auta, uwolnionego z kraty/przegrody, nie spotkałem. Owszem, były w polskich salonach akcje pod tytułem „Vat bez Krat” czy jakoś tak i wtedy pojawiły się ciężarówki bez przegrody. Nie pamiętam, chyba coś koło 2016 roku właśnie. Z tymi ciężarówkami dziwnym trafem zaczęto wpisywać w rubrykę [K] dowodu rejestracyjnego homologacje. A komentarz do przepisu, który otrzymały stacje był taki, że samochód ciężarowy może nie spełniać warunku kraty/przegrody pod warunkiem, że ma w dowód wpisaną homologację zgodną z tabliczką znamionową. Na tak było i tak zostało. Ale jak dobrze pamiętam to dotyczyło to samochodów rejestrowanych po 2016 roku.

Jak żyję nie spotkałem też tabliczki informacyjnej w niebieskim koloże, także te wszystkie uchwyty z fotek można traktować identycznie jak zaczepy w bagażniku każdej osobowki mocujące siaty wypełnione zakupami.

Z resztą, tam były podobne tematy wałkowane, w tym przekierowanie zapodane przez Cezarego:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16863-auto-cieżarowe-ale-bez-kratki-pytanie/

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16000-przegroda-kratka-w-samochodzie-ciężarowym-elementarz/#comment-300252

https://www.eurodiagnosta.pl/redaction/kratka_2020_max.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2024 o 11:50, Paprock napisał:

5. Tabliczka informacyjna.
Wewnątrz przestrzeni ładunkowej powinna być umieszczona tabliczka

Jak dobrze ogarniam pocovidową pamięcią to nie miałem auta z taką tabliczką.
Natomiast auta ze wspomnianą homologacją miały naniesione odpowiednie oznaczenia bezpośrednio przy każdym zaczepie w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.