ZeitG Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj Dzień dobry To mój pierwszy post na tym sajcie - więc mówię DZIEŃ DOBRY Pytanie moje jest następujące. Od kilku dni posiadam motocykl Honda 750 VT C2 (wersja Kanadyjska) - który fabrycznie posiada światło symetryczne z żarówką żarnikową - WIĘC TO JEST DOPUSZCZALNE W PL? Ponadto ma on dwa światła pozycyjne przednie żółte - zintegrowane z kierunkowskazami (poprzez żarówki dwuwłókowe) Działa to na zasadzie takiej, że po włączeniu kierunkowskazu pozycja po stronie włączonego kierunkowskazu przygasa kiedy zaświeca się włączony kierunkowskaz. CZY TO JEST DOPUSZCZALNE W PL - czy mam odłączyć to-to w kostce? Pytanie - niejako "po drodze" w związku z powyższym - czy jeżeli "TAK NIE MOŻE BYĆ" i rozłączę to w kostce, to przecież zniknie mi przednia pozycja (Bo zastosowany reflektor przedni nie posiada już żarówki pozycyjnej) Czy w związku z tym - DOPUSZCZALNY jest W PL w MOTOCYKLU - brak przedniego św pozycyjnego? Będę b zobowiązany za parę słów odniesienia do moich rozważań. Bo z kolei jeżeli istnieje arbitralny NAKAZ stosowania przedniej pozycji w motocyklu - to rozłączając tę kanadyjską choinkę (kierunkowskazy zintegrowane przez dwuwłókową żarówkę - fabrycznie) - zmuszony byłbym wykonać jakiś retrofit wkładu przedniego reflektora na taki - wyposażony w żaróweczkę pozycyjną. Pozdrawiam Cytuj
Mecher Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj 1 godzinę temu, ZeitG napisał: fabrycznie posiada światło symetryczne z żarówką żarnikową - WIĘC TO JEST DOPUSZCZALNE W PL? Załącznik nr 6 paragraf 2 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia mówi Cytat powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie 26) a odnośnik 26) mówi Cytat 26) Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła. co do 2 godziny temu, ZeitG napisał: Ponadto ma on dwa światła pozycyjne przednie żółte to ten sam załącznik, ma zapisane że barwa światła pozycyjnego ma być Cytat biała, a dla motocykli biała lub żółta samochodowa 47) a odnośnik 47) mówi Cytat 27) Przynajmniej jedno światło z każdej strony powinno być umieszczone w środkowej jednej trzeciej długości pojazdu (długość przyczepy mierzy się razem z dyszlem); światło wysunięte najbardziej do przodu powinno być umieszczone nie dalej niż 3 m od przedniego obrysu pojazdu, a umieszczone najbardziej z tyłu nie dalej niż 1 m (3 m dla ciągnika) od tylnego obrysu pojazdu; wzajemna odległość dwóch sąsiednich świateł umieszczonych na tym samym boku pojazdu, z wyjątkiem samochodów osobowych, ciężarowych i specjalnych o mmc poniżej 3,5 tony (kat. M1 i N1), nie może przekraczać 3 m (dopuszcza się 4 m, jeśli konstrukcja pojazdu nie pozwala na zachowanie tej odległości), a dla ciągnika 6 m; dla motocykli światło lub światła powinny być umieszczone w taki sposób, aby w normalnych warunkach nie mogły być zasłonięte odzieżą kierowcy lub pasażera. Cytuj
ZeitG Napisano 7 Maj Autor Napisano 7 Maj No dzięki za re. Ale znów konkretnie pytam, czy w tych "wygibusach" prawnych należy czytać, że takie jak moje oświetlenie jest dopuszczalne tzn symetryczne pod warunkiem stosowania żarówki żarnikowej lub LED? i dalej Czy mogę stosować fabryczny kierunkowskaz (żółty) zintegrowany z dwuwłokową żarówką - świecącą tak jak opisałem to wyżej? Czy przednie światło pozycyjne - jest obowiązkowe w motocyklu? _________________ bo na różnych forach w kwestii przedniego światła pozycyjnego spotkałem się z różnymi opiniami (że nie jest obowiązkowe, lub że jest) Ps Ustawy i zapisy do których się odwołałeś widziałem w innym topiku na tym forum ale zarówno tam jak i tu - nic nie jest jasne (dla mnie - wiem... inteligentni ludzie powinni rozumieć - widać jestem inteligentny... inaczej Cytuj
Jacdiag Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj 2 godziny temu, Mecher napisał: a odnośnik 47) mówi A wkleiłeś 27) 47) brzmi tak: Cytat Jeżeli przednie światła pozycyjne motocykla są barwy żółtej samochodowej, to wymagane są dwa takie światła umieszczone symetrycznie po jednym z każdej strony pojazdu. 2 godziny temu, ZeitG napisał: Czy przednie światło pozycyjne - jest obowiązkowe w motocyklu? Tak Str 66 i dalej https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20240000502/O/D20240502.pdf Cytuj
Mecher Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj Godzinę temu, Jacdiag napisał: A wkleiłeś 27) Co ja poradzę, SKS ...😔 Cytuj
ZeitG Napisano 7 Maj Autor Napisano 7 Maj Panowie z całym szacunkiem ale podajecie teksty ustaw i ZERO waszego komentarza do moich pytań. Jeden z kolegów dowodzi (ustawą) że ma być światło białe (mówimy o postojowym) drugi z was pokazuje (ustawą) że może być żółte pod warunkiem że są dwa - symetryczne. Moje pytanie w pierwszym i drugim poście dotyczyło właśnie takiego światła w mojej Hondzie (dwa symetryczne, tyle że zintegrowane z kierunkowskazem i migające naprzemiennie z kierunkowskazem - w przypadku jego włączenia - tak wymyślili w Kanadzie) Będę wdzięczny jeżeli któryś z kolegów odniesie merytorycznie do konkretnie opisanego rozwiązania. Może tak być czy nie w PL Odnośnie świateł asymetrycznych obowiązujących w PL i symetrycznych (dopuszczonych wg tego co wiem w PL obecnie WRUNKOWO*) widzę panowie również się nie odnosicie do tej "warunkowości". Konsekwentnie obaj cytujecie literę prawa, a forum służy właśnie wymianie myśli i polemice przecież. MYLĘ SIĘ? Czy to co znalazłem niedawno na innych forach odn tej "warunkowości" jest prawdą czy fałszem? ________________ * Warunkowo (podobno) dopuszcza się stosowanie światła symetrycznego w przypadku stosowania a) Zwykłej - tradycyjnej żarówki w takim reflektorze b) światła LED Cytuj
aboz Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj 17 minut temu, Galaxy_13 napisał: Podaj rok produkcji tego motocykla? Do czego Ci ten rok produkcji? Godzinę temu, ZeitG napisał: Panowie z całym szacunkiem ale podajecie teksty ustaw i ZERO waszego komentarza do moich pytań. Podają Ci podstawę prawną i po jej przeczytaniu powinieneś zrozumieć. Ale widzę, że masz z tym problem. To pokrótce. Tak, światła pozycyjne mogą być barwy żółtej samochodowej (pomarańczowe), spełniające rolę kierunkowskazów, bo jednocześnie spełniają warunek symetrycznego rozmieszczenia. I tak, światło mijania żarowe lub LED może być symetryczne. Cytuj
TeDe Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj Widzę, że wszyscy pomijają § 10 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów... § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: 1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”; 2)33) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji; 3)33) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji; 4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji; Także pytanie pierwsze, czy światła posiadają Homologacje Europejską, jeżeli nie, to nawet jeżeli są zgodne z całą resztą nie powinny być dopuszczone do ruchu. Pozdrawiam Cytuj
Galaxy_13 Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj 30 minut temu, aboz napisał: Do czego Ci ten rok produkcji? Dział I załącznika nr 1 4.1.1 p) Brak asymetryczności świateł mijania i oświetlenia drogi po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy pod dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarówkami halogenowymi, nie dotyczy motocykla zarejestrowanego po dniu 31 grudnia 2009 r. 33 minuty temu, TeDe napisał: Widzę, że wszyscy pomijają § 10 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów... sam przytoczyłeś: 45 minut temu, TeDe napisał: oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu Lampy spełniają WT a nie wierzę, że każdą lampę tylną w Amerykańcu ściągasz i szukasz homologacji (która nie zawsze jest na kloszu) Cytuj
wojteczek Napisano 7 Maj Napisano 7 Maj Ale rozmawiamy o §, a nie jak wygląda badanie w praktyce, moim zdaniem ten §10 powinien być brany pod uwagę. Ja jestem zdania że żółte pozycje szczególnie po zmroku i w ruchu miejskim to nie najlepsze rozwiązanie, moto jeździ się dynamicznie, często zmienia pasy itd. Ja w swoim moto przerabiałem na biały klosz i żarówki dual kolor. Inny użytkownik drogi może mnie widzieć tylko chwilę i założy że sygnalizuję manewr bo widział kierunkowskaz. Jeszcze sprawa świateł mijania, też jest ciekawie bo ksenon symetryczny ale świeci tak szeroko że obydwa pobocza białe, może to kwestia tego że lampa jest ogromna na 2 "palnikach" a może w stanach tak mają świecić. Porównuję to z innym motocyklem w którym też mam ksenon i też świeci symetrycznie ale była to przeróbka z angielskiej lampy i tu już nie świeci tak szeroko. Moim zdaniem to że barwa ok. czy że przepis dopuszcza symetryczne światło nie oznacza że to się sprawdza na naszych drogach. Cytuj
aboz Napisano 8 Maj Napisano 8 Maj 15 godzin temu, Galaxy_13 napisał: 4.1.1 p) Brak asymetryczności świateł mijania i oświetlenia drogi po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy pod dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarówkami halogenowymi, nie dotyczy motocykla zarejestrowanego po dniu 31 grudnia 2009 r. I gdzie masz tu coś o roku produkcji? Poza tym rozporządzenie o WT nic nie mówi o datach, więc jest rozbieżność pomiędzy jednym i drugim aktem prawnym. Pomijam fakt, że rozporządzenie w sprawie BT nawet nie wspomina o źródłach LED. 3 godziny temu, ZeitG napisał: Chodziło mi głównie o to by doprowadzić do polemiki właśnie. Czy ja wiem... Z tego co widzę to chciałeś się wyżalić, ale nie do końca pociągnęliśmy temat. Jednak znalazłeś przyczynek do tego żeby się rozpisać. 3 godziny temu, ZeitG napisał: Do polemiki pomiędzy komentującymi by pokazać w jaki absurdalnym kraju przychodzi nam żyć. Zawsz przytaczam w takiej sytuacji słynny dowcip z brodą - o mentalności homosovieticus. W skrócie, w (szczególności) ten dowcip dedykuję Tobie Możesz sobie dedykować co chcesz i komu chcesz. Ale mam małą prośbę. Jeśli szukasz poklasku dla swoich wynurzeń politycznych, to idź sobie stąd. Cytuj
michal_k Napisano 8 Maj Napisano 8 Maj 3 godziny temu, ZeitG napisał: Upierdliwi diagności, policjanci i urzędnicy w PL - sort ludzi których najlepiej charakteryzuje... Nikt Cię tutaj kolego nie trzyma w kraju na siłę. Cytuj
ZeitG Napisano 8 Maj Autor Napisano 8 Maj 27 minut temu, aboz napisał: Możesz sobie dedykować co chcesz i komu chcesz. Ale mam małą prośbę. Jeśli szukasz poklasku dla swoich wynurzeń politycznych, to idź sobie stąd. To, gdzie ja "sobie pójdę" kolego to chcę jeszcze dodać, (cytując klasyka kpt Wagnera - że jest to) moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss. Zrozumieliście? Ponadto wyprowadzam Cię z błędu - nie było moim celem "wyżalanie się" - tylko KPINA z konstrukcji prawnych w PL, ich bezrozumnej często zawiłości i porównanie stanów prawnych i ich interpretacji w innych krajach. Ponieważ jest ciepło, wyciągnąłem swój motocykl z garażu i postanowiłem zrobić przegląd techn ponieważ z racji tego, że nie używałem go od kilku lat - ten przegląd się LEKKO zdezaktualizował chyba ze 3 lata temu... Poprzednio wykonał ten przegląd syn w Wawie i musiał robić go w "zaprzyjaźnionej stacji obsługi" - właśnie ze względu na oświetlenie. Postanowiłem, zrobić z tym "porządek" raz i skutecznie. Dowiedzieć się co ewentualnie muszę zmienić i czy rzeczywiście muszę... A, że miałem wolny czas zapytałem - na tym forum... W moich wpisach nie ma podtekstów "politycznych" Mylisz krytykę urzędniczej głupoty na poziomach ustawodawczym i wykonawczym - z polityką... Uświadamiam tylko czytelnikom, że "może być normalnie" - BO NIE JEST. 18 minut temu, michal_k napisał: Nikt Cię tutaj kolego nie trzyma w kraju na siłę. Tak - to jest mój wybór. Tyle, że należę do ludzi "niepokornych" i w największym uproszczeniu - nawiązując do przytoczonego wyżej żartu - zamiast pytać o "dostawcę sznurka" jestem z tych, którzy "skaczą przez płoty" If you know what I mean I do obserwujących ten "topik" Postawiłem konkretne pytania - podając opis ze szczegółami technicznymi. Dostałem "przepisane treści ustaw" i tylko jedną w zasadzie odpowiedź odnoszącą się do moich pytań w aspekcie obowiązującego prawa w PL. Już niemal na wstępie jeden z respondentów po zacytowaniu przepisów napisał mniej więcej tak - podsumowując: "Masz ustawę i czego nie rozumiesz" . Proszę zwrócić również uwagę i na to, że pomiędzy uczestnikami rozmowy wywiązała się dyskusja - w której oni wzajemnie kwestionują swoje "point of view" Pozdrawiam Cytuj
ZeitG Napisano 8 Maj Autor Napisano 8 Maj Myślę - kolego, że możesz zamknąć i "goń" I tak niczego istotnego ponad suche treści ustaw - bez interpretacji o którą poprosiłem - w konkretnej sprawie się nie dowiedziałem. Ergo - miałem rację mówiąc o bezrozumności tworzonego prawa w PL i braku jednoznacznych interpretacji odnośnie jego stosowania. Pozdrawiam i "gonię się" 😉 z tego forum - więcej uśmiechu i dystansu życzę - zarówno w życiu jak i na forum Cytuj
wojteczek Napisano 8 Maj Napisano 8 Maj 4 godziny temu, ZeitG napisał: Upierdliwi diagności, policjanci i urzędnicy To powodzenia w poszukiwaniu tych "normalnych". Wśród motocyklistów jest takie pozdrowienie LWG, ale to na czym jeździsz i Twoja mało obiektywna postawa sprawia że z mojej strony nie licz na ten gest. Cytuj
nesiasps Napisano 8 Maj Napisano 8 Maj W dniu 7.05.2024 o 10:02, ZeitG napisał: DOPUSZCZALNY jest W PL w MOTOCYKLU - brak przedniego św pozycyjnego? nie jest dopuszczalny W dniu 7.05.2024 o 10:02, ZeitG napisał: że po włączeniu kierunkowskazu pozycja po stronie włączonego kierunkowskazu przygasa kiedy zaświeca się włączony kierunkowskaz. CZY TO JEST DOPUSZCZALNE W PL nie jest dopuszczalne W dniu 7.05.2024 o 10:02, ZeitG napisał: zmuszony byłbym wykonać jakiś retrofit nie masz takich uprawnień W dniu 7.05.2024 o 10:02, ZeitG napisał: To mój pierwszy post na tym sajcie stacji przyjaznych będzie coraz mniej - niedługo się okaże, że nie masz tabliczki znamionowej, a zastępczej nie wyrobiłeś, że żarówki dwuwłókowe dają barwę pomarańczową, a nie żółtą smochodową, a prędkościomierz jest w milach/h a nie podwójny lub w km/h ... no a jak będzie jeszcze mniej przyjazna stacja to dopatrzy się braku homologacji europejskiej na lampach... 3 godziny temu, ZeitG napisał: Tyle, że należę do ludzi "niepokornych" trafisz na niepokornego przepisowo diagnostę i przygoda z motocyklem nabierze wigoru urzędowego Cytuj
ZeitG Napisano 8 Maj Autor Napisano 8 Maj 4 minuty temu, nesiasps napisał: nie jest dopuszczalny nie jest dopuszczalne nie masz takich uprawnień stacji przyjaznych będzie coraz mniej - niedługo się okaże, że nie masz tabliczki znamionowej, a zastępczej nie wyrobiłeś, że żarówki dwuwłókowe dają barwę pomarańczową, a nie żółtą smochodową, a prędkościomierz jest w milach/h a nie podwójny lub w km/h ... no a jak będzie jeszcze mniej przyjazna stacja to dopatrzy się braku homologacji europejskiej na lampach... trafisz na niepokornego przepisowo diagnostę i przygoda z motocyklem nabierze wigoru urzędowego Dziękuję za re. Pojazd ma wszystkie wymagane "tabliczki" jedynym "mankamentem" jest właśnie lampa refl symetryczna i dziwaczne kierunkowskazy (wcale nie pomarańczowe tylko żółte) przyjacielu. Po informacji na w tym topiku dot "ograniczeń w stosowaniu światła symetrycznego dla pojazdów z pierwszą rej przed 2009 - sprawdzam ten wątek. Odnośnie Twojej opinii dot "retrofitu" to Tobie i potomnym powiem jak to zrobić za parę groszy. Kupujemy certyfikowane szkło reflektora o naszej średnicy (w moim przypadku 5.75 inch ze wszystkimi znaczkami i duperelami. Wymieniamy nasze szkło na nowe. I mamy retrofit. Oczywiście stosujemy wtedy żąrówkę taką jaka jest opisana na nowym szkle. Nie będę się produkował jak można zastąpić np h4 na r2, lub odwrotnie bo to banalne. Odn światła postojowego. (w moim przypadku) odłączam w lampie w kostce oba przewody zasilające obie żarówki pozycji "poz" we wkładzie. W obudowie wkładu wiercimy otwór na oprawkę żarówki pozyc. Podłączamy do jednego konektora + biorąc go z jednego z dwóch przewodów odłączonych od pozycji w kierunkowskazie. MINUS bierzemy z MINUSA kostki żarówki głównej. Ot i cały retrofit. I "moje" uprawnienia POZWALAJĄ MI NA TO Alternatywnie możemy kupić dedykowany wkład reflektora tradycyjny lub nawet LED z potrzebnymi homologacjami. To jak mówię napisałem "dla potomnych" . Odnośnie twojego straszenia - to... nie strasz Właśnie po to by nie mieć problemów w przyszłości - zadałem te pytania na forum. Pozdrawiam 3 godziny temu, wojteczek napisał: To powodzenia w poszukiwaniu tych "normalnych". Wśród motocyklistów jest takie pozdrowienie LWG, ale to na czym jeździsz i Twoja mało obiektywna postawa sprawia że z mojej strony nie licz na ten gest. Możesz mi powiedzieć na czym polega mój "brak obiektywizmu" ? Która moja wypowiedź nie była obiektywna? Motocyklami kolego jeżdżę hobbystycznie już ponad 4 dekady. Mój pierwszy motocykl to był Junak. Później był HD WLA i kilka innych. Nic specjalnego. LwG pokazuję zwyczajowo na wszystkich swoich tripach Możliwe, że kiedyś zdarzyło mi się również pokazać i Tobie. Różnica pomiędzy mną i Tobą jest taka - że mnie jest ganze gall na czym ty jeździsz... Nie oceniam nikogo - bo nie mam kompleksów. Jeżdżę czym jeżdżę... Pozdrawiam Cytuj
nesiasps Napisano 8 Maj Napisano 8 Maj 1 godzinę temu, ZeitG napisał: dziwaczne kierunkowskazy (wcale nie pomarańczowe tylko żółte) fakt, nie tylko dziwaczne ale i niezgodne z przepisami - muszą być pomarańczowe (co innego Niemcy czy Francja - tam kierunkowskazy mogą być żólte - w PL niestety nie) 2 godziny temu, ZeitG napisał: Wymieniamy nasze szkło na nowe. I mamy retrofit. Oczywiście stosujemy wtedy żąrówkę taką jaka jest opisana na nowym szkle skoro tak zmodernizowałeś to w czym problem - symetryczne światła jak już ustaliłeś są dopuszczalne 2 godziny temu, ZeitG napisał: Odn światła postojowego. (w moim przypadku) postojowe to akurat nie jest wymagane... i nie warto dla niego wiercić, niszczyć - ale skoro 2 godziny temu, ZeitG napisał: I "moje" uprawnienia POZWALAJĄ MI NA TO to kto bogatemu zabroni:) 2 godziny temu, ZeitG napisał: Alternatywnie możemy kupić dedykowany wkład reflektora tradycyjny lub nawet LED z potrzebnymi homologacjami i to jest lepsza droga do celu 2 godziny temu, ZeitG napisał: Odnośnie twojego straszenia - to... nie strasz przepraszam - nerwy puściły - za dużo kawy za mało czasu Cytuj
ZeitG Napisano 8 Maj Autor Napisano 8 Maj (edytowane) Napisałem z rozpędu "światło postojowe" mając na myśli światło POZYCYJNE Nie przerobiłem jeszcze reflektora w Hondzie (robiłem to w innym motocyklu w ub roku też chopper) Obecnie mam zagwozdkę małą. Bo zgodnie z tym co tu przeczytałem I TO WYGLĄDA NA COŚ WIĘCEJ niż TYLKO WKLEJANIE USTAW - Mając w motocyklu obecnie światło symetryczne z homologacją USA - CAN P1600STANLEY - siedzi tam żarówka Halogenowa.... Co zgodnie z tym co jest w powyższym linku jest zabronione w PL... Bo musi być w takim przypadku zwykła - żarnikowa Mam więc do wyboru - albo zmienić szkło reflektora na takie 5.75inch np takie stosując halogen H4 nadal, albo wstawić inne szkło asymetryczne - pod żarówkę zwykłą R2. Pisząc o wierceniu dziury w odbłyśniku miałem na myśli zrobienie światła pozycyjnego w reflektorze - przejęzyczyłem się. Tylko nie wiem czy to ma sens. Może trzeba będzie zmienić kierunkowskazy przednie na homologowane LED EU zintegrowane z pozycją. Obecnie prowadzę rozmowę ze znanym tunerem w PL - (nie chcę robić kryptorekl) i obiecuje mi on dedykowany wkład z homologacją LED do mojej lampy i z zintegrowanym światłem pozycyjnym za około 1400zł. Muszę nad tym pomyśleć - co wybiorę. Przeprosiny - przyjęte LwG Edytowane 8 Maj przez ZeitG Cytuj
nesiasps Napisano 8 Maj Napisano 8 Maj (edytowane) Lampa halogenowa to żarówka z żarnikiem, tak że.. nie psuj jak działa PS. wyraźnie cierpisz na potrzebę wydawania pieniędzy... są lepsze cele:) Edytowane 8 Maj przez nesiasps Cytuj
ZeitG Napisano 8 Maj Autor Napisano 8 Maj O... tego nie wiedziałem - jesteś pewien, że halogen jest "żarówką z żarnikiem" wg rozumienia ustawy? To rzeczywiście znakomicie "uprościłoby" moje metody "wydawania pieniędzy" Pozdrawiam Cytuj
nesiasps Napisano 8 Maj Napisano 8 Maj 2 godziny temu, ZeitG napisał: wg rozumienia ustawy Ponoć nie cierpisz definiowania wg ustaw i cytowania przepisów... Ja mam taką sprawdzoną metodę na rozpoznawanie żarówki żarnikowej - jak świeci to gapię się na nią i wypatruję czy jest tam ten żarnik - no i w h7 h4 na pewno tam był jeszcze dzisiaj przed 20.00 Ale skoro jednak zainteresowała Cię ta nudna lektura szarych dziwnych przepisów to wyjaśnienie znajdziesz np w tej dyrektywie, a konkretniej 11) "żarówka halogenowa" oznacza lampę żarową, w której żarnik wykonany jest z wolframu i umieszczony w bańce wypełnionej gazem z domieszką halogenu lub jego związków. Żarówki takie mogą być dostarczane z wbudowanym zasilaczem; 1 Cytuj
ZeitG Napisano 8 Maj Autor Napisano 8 Maj Fajna riposta - podoba mi się dziękuję za doprecyzowanie tej kwestii. 👍 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.