AdamN Napisano 8 Maj Share Napisano 8 Maj Cześć, Zwracam się do Was z następującym przypadkiem- znajomy posiada ciągnik siodłowy, gdzie standardowo DMC zespołu pojazdów wynosi 40t. Chciałby zwiększyć DMC najlepiej do 50t, aby przewozić ładunki ponadgabarytowe. Uzyskał od producenta pojazdu dokument, który nie jest COC ani świadectwem homolgacji- ale jest specyfikacją pojazdu przypisaną do konkretnego VIN ciągnika. Zaznaczyłem na zdjęciu 2 parametry- Techniczne dopuszczalna masa całkowita zestawu oraz GTW (Gross Trailer Weight). Na pierwszy rzut oka wychodzi, że maksymalne możliwe podniesienie to 45t. Ale nie bardzo rozumiem tego GTW- może mi ktoś wyjaśnic o co z tym chodzi bo jest to trochę bez sensu ? Wiadomo że dalej musimy uzyskać Świadectwo Homologacji- ale jest to extra płatne i chcemy się upewnić że warte zachodu. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 8 Maj Share Napisano 8 Maj Poradnik_dla_uzyskującego_odstępstwo_19032021-1.pdf 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Maj Share Napisano 8 Maj Kolego jakie wartości są na TZ - jeśli na TZ jest podane MMC to o które ci chodzi - 50000kg - podjedz na OSKP wykonaj badanie dodatkowe ustalające MMC zestawy - do WK wpisać do DR w uwagach i po ptakach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.