Skocz do zawartości

Zmiana zmiana ze skrzyni otwartej na najazd ciężarowy do 3,5T


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Teraz, radekd2 napisał:

Natomiast jeżeli masz zamiar oficjalnie ważyć na niej pojazd to musi ona podlegać legalizacji.

Jak już Ci napisałem wcześniej, urządzenie to nie spełnia żadnego z warunków wymienionych w ustawie. Warunki rozporządzenia zaś dotyczą wyłącznie tych wag, które z mocy ustawy podlegają kontroli metrologicznej. Miałem nadzieję, że jak przeczytasz ustawę, to zrozumiesz do czego zmierzam, ale idziesz w zaparte. Poza tym jaki sens byłby w określaniu mas w zaokrągleniu do 20 czy 50 kg?

Napisano
3 minuty temu, aboz napisał:

Miałem nadzieję, że jak przeczytasz ustawę, to zrozumiesz do czego zmierzam, ale idziesz w zaparte.

Ja nie wnikam do czego Ty zmierzasz tylko odnoszę się do Ustawy.

4 minuty temu, aboz napisał:

Poza tym jaki sens byłby w określaniu mas w zaokrągleniu do 20 czy 50 kg?

Bo nie służy ona do ważenia pojazdów tylko do ustalenia poprawnego pomiaru amortyzatorów.

Napisano
1 minutę temu, radekd2 napisał:

Ja nie wnikam do czego Ty zmierzasz tylko odnoszę się do Ustawy.

Tak się odniosłeś, że zacytowałeś fragmenty, które jednoznacznie świadczą o braku obowiązku legalizacji takiej wagi. Mało tego, trwasz w przeświadczeniu, że jest zupełnie na odwrót.

2 minuty temu, radekd2 napisał:

Bo nie służy ona do ważenia pojazdów tylko do ustalenia poprawnego pomiaru amortyzatorów.

Ale te wartości odnoszą się do ustalenia mas w trakcie badania, na podstawie działu II załącznika nr 2 do rozporządzenia. Jaki to ma związek z badaniem amortyzatorów?

Napisano
3 minuty temu, aboz napisał:

Tak się odniosłeś, że zacytowałeś fragmenty, które jednoznacznie świadczą o braku obowiązku legalizacji takiej wagi. Mało tego, trwasz w przeświadczeniu, że jest zupełnie na odwrót.

W mojej opinii świadczą one o obowiązku legalizacji wagi jeżeli oficjalnie używasz jej do ustalania masy pojazdu.

Napisano
25 minut temu, radekd2 napisał:

W mojej opinii świadczą one o obowiązku legalizacji wagi jeżeli oficjalnie używasz jej do ustalania masy pojazdu.

Z którego zapisu to wyczytałeś?

Napisano

Załączyłem fragmenty Ustawy i Rozporządzenia. W oczywisty sposób można te zapisy odnieść do masy auta.

  • Haha 1
Napisano
3 godziny temu, radekd2 napisał:

W oczywisty sposób można te zapisy odnieść do masy auta.

A ok. To tylko Twoja bardzo luźna interpretacja...

Napisano

Zdecydowanie mniej luźna niż Twoja. 

Może łopatologiczny przykład Cię oświeci:


Auto ma rzeczywistą masę 3000 kg i DMC 3500.
Po ZK ma rzeczywistą masę 3200 kg. Nowa ładowność 300 kg
Natomiast ktoś na DBT ustala nieprawidłową masę własną pojazdu na 3100 i ładowność 400 kg.
Opierając się na tych danych auto na drodze może mieć rzeczywistą masę 3600 kg co jest bez wątpienia naruszeniem praw konsumenta ponieważ uważa on że może prowadzić auto mając prawo jazdy kat. B. Problem może też być z winietami czy mandatami za przeładowanie auta.

  • Haha 1
Napisano
5 minut temu, radekd2 napisał:

Opierając się na tych danych auto na drodze może mieć rzeczywistą masę 3600 kg co jest bez wątpienia naruszeniem praw konsumenta ponieważ uważa on że może prowadzić auto mając prawo jazdy kat. B. Problem może też być z winietami czy mandatami za przeładowanie auta.

Za przeładunek odpowiada diagnosta? Co z pojazdami, które na etapie zabudowy zostały np. doposażone w kurnik wpływający na MW, ale nie ujęty w niej? Na tym kończę, bo coraz śmieszniejsza robi się ta jałowa dyskusja.

Napisano

Diagnosta za nic nie odpowiada. Może wpisywać w DIPie co chce. Odpowiada kierowca. 😁

  • Haha 1
Napisano
Teraz, radekd2 napisał:

Może wpisywać w DIPie co chce.

W DIPie? Przy ZK?🤣 Keep trying.

Napisano

A w DIP nie wpisujesz masy własnej pojazdu? Może masz inne wzory dokumentów.

  • Haha 1
Napisano
1 godzinę temu, aboz napisał:

Co z pojazdami, które na etapie zabudowy zostały np. doposażone w kurnik wpływający na MW, ale nie ujęty w niej?

Lub windy załadunkowe, których masa też nie jest doliczana do MW.

A tak na marginesie to ciekaw jestem, czy wagę w rolkach  czy w testerze amortyzatorów można w ogóle zalegalizaować? Coś mi się wydaje, że tam zamontowane układy pomiarowe są niższej klasy niż w wagach służących do ważenia w celach wynikających z cytowanego w rozporządzenia.

  • Lubię 1
Napisano
16 godzin temu, danielg539 napisał:

czy wagę w rolkach  czy w testerze amortyzatorów można w ogóle zalegalizaować?

Dzwoniłem do Unimetalu. Nie można legalizować bo to nie jest waga. To jest tester amortyzatorów.

16 godzin temu, danielg539 napisał:

kłady pomiarowe są niższej klasy

Dlatego się dziwie, że ktoś na podstawie tego "pomiaru" ustala masy pojazdu.

Napisano
1 godzinę temu, radekd2 napisał:

ktoś na podstawie tego "pomiaru" ustala masy pojazdu.

Jako ciekawostkę podam, że producenci tez nie ważą swych pojazdów a sumują masy komponentów składowych, Czyli wiedzą ile wynosi masa nadwozia, silnika i innych podzespołów a masy poszczególnych wariantów pojazdu określane są na podstawie sum mas ich wyposażenia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.