Mario69 Napisano 17 Lipiec Share Napisano 17 Lipiec Witam szanowne grono Renault Master rama/plandeka sprowadzony z DE klient przerobił go na autolawete i przedstawia do badania briefy i oświadczenie o zmianach od producenta najazdu. W briefie DMC zespołu pojazdów jest 6000kg na haku 2500kg, w oświadczeniu od producenta najazdu ma 3500kg na hak. Oczywiście robię okresowe przed 1rej. + zmiany i teraz pytanie czy w zmianach mogę zmienić dmczp na 7000kg i 3500kg na haku na podstawie tegoż oświadczenia, albo zostawić 6000kg dmczp a na haku 3500kg czy nic nie moge zmieniać i przepisać wagi z briefu? Klient koniecznie chce mieć 3500kg na haku. Dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Lipiec Share Napisano 17 Lipiec 34 minuty temu, Mario69 napisał: Klient koniecznie chce mieć 3500kg na haku. Na takie zachcianki lekko nie grzeczna odpowiedź: - To nie jest koncert życzeń... Cytat 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. DMCZP na TZ pozostaje bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 17 Lipiec Share Napisano 17 Lipiec 35 minut temu, Mario69 napisał: W briefie DMC zespołu pojazdów jest 6000kg Co Cię interesuje DMC zespołu w Niemczech? 40 minut temu, Mario69 napisał: Klient koniecznie chce mieć 3500kg na haku. 40 minut temu, Mario69 napisał: Renault Master rama/plandeka Ja tak tylko przypomnę, że HAK do renault master jest mocowany bezpośrednio do tylnej części ramy pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Lipiec Share Napisano 17 Lipiec Co prawda nie dokonano zmiany rodzaju pojazdu, no chyba że ta autolaweta pojazdem specjalnym będzie, i oświadczenie jako takie jest zbędne. Nie ma też określonego wzoru oświadczenia i co powinno zawierać. W każdym razie gdy zachodziła zmiana rodzaju pojazdu, to w oświadczeniach z którymi ja miałem do czynienia, nowe dane były określone przez zabudowującego, jednakże bez naruszania żelaznych parametrów zarezerwowanych dla producenta. Tabliczka znamionowa rzecz święta! Owszem czasem parametry producenckie się zmieniają ale są podparte homologacją. Patrz drugie etapy homologacji pojazdów modyfikowanych przez AMZ-Kutno, dla przykładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 17 Lipiec Share Napisano 17 Lipiec 3 minuty temu, Paprock napisał: nowe dane były określone przez zabudowującego, jednakże bez naruszania żelaznych parametrów zarezerwowanych dla producenta. A np. Renault/plandex robiąc zabudowę na plandekę zmienia parametry dot. zespołu określa następująco: O.1---; O.2---; F.3---, oczywiście TZ zostaje stara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Lipiec Share Napisano 17 Lipiec No to sorry, ale jeżeli zmienia parametry jako drugi etap homologacji, to jest zobowiązany nadać drugoetapową tabliczkę znamionową. Tylko chwalić diagnostów co na takie praktyki przymykają oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Lipiec Share Napisano 18 Lipiec Gdyby był drugi etap to powinny być do tego dokumenty i tam określone masy itd. Natomiast ZK to ZK i to co napisał @Jacdiag nas interesuje. To że sobie ktoś napisał 3500 na haku nie znaczy że masz 3500 pisać. Zespół pojazdu na TZ został taki sam jak był , więc nie ma możliwości dołożyć jeszcze tony w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Lipiec Share Napisano 18 Lipiec W dniu 17.07.2024 o 13:36, dominik_z napisał: oczywiście TZ zostaje stara Bo musi. Umieszczają drugoetapową TZ na subramie zabudowy, albo na samej zabudowie w okolicach prawego przedniego narożnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 20 Lipiec Share Napisano 20 Lipiec W dniu 18.07.2024 o 17:55, aboz napisał: Bo musi. Umieszczają drugoetapową TZ na subramie Oczywiście, że musi zostać, ale były takie czasy, że pewne firmy z naszego rodzimego rynku nie naklejały tabliczek z drugiego etapu, chociażbyś rozebrał samochód do ostatniej śrubki, to tabliczki z 2-giego etapu nie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Sierpień Share Napisano 18 Sierpień Inna sprawa to trwałość tabliczek z II etapu, gdzie nie raz widziałem jak dane tam zawarte ulegały zmyciu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.