RzyskiWolsztyn Napisano 24 Wrzesień 2024 Napisano 24 Wrzesień 2024 Witam wszystkich, prowadzę firmę techniczną (dość wyspecjalizowaną - remonty i utrzymanie ruchu w przemyśle ciężkim) i w związku z tym chcę posiadać na wyposażeniu samochód do celów "specjalnych"... Samochód ma spełniać kilka funkcji (dodam że jest to nissan patrol y61 long): 1. Funkcja czysto techniczna - ma wjechać w trudno dostępny teren z podstawowym wyposażeniem (kompresor, narzędzia, agregat itp.), ma też w razie potrzeby wyciągnąć z trudnego terenu pojazdy które się zakopały oraz pociągnąć w razie potrzeby przyczepę z dodatkowym sprzętem. Tutaj chce zrobić następujące modyfikacje: stalowe zderzaki z wyciągarkami, dodatkowe oświetlenie, podniesienie zawieszenia o 2 cale, podniesienie budy o 2 cale, większe terenowe koła, poszerzenia nadkoli, bagażnik dachowy z dodatkowym oświetleniem roboczym. 2. Funkcja marketingowa - im bardziej udziwniony i wyglądający na pancerny tym lepiej (przyciąga wzrok). Większość zapamięta i powiąże nazwę firmy z takim "potworem". Patrol już jest podobnie jak zderzaki, bagażnik, zawieszenie itp. itd. Pytania moje są następujące: 1. Jak to wszystko zrobić żeby było to legalne i w sposób legalny można było się poruszać tym samochodem po drogach publicznych (wykonujemy prace po całej Polsce, więc bezsensowne wydaje mi się transportowanie tego potwora na lawecie w miejsce prac ) 2. Do głowy przyszło mi przerejestrowanie tego auta na pojazd specjalny, ale czy idę w dobrym kierunku? Pozdrawiam Łukasz Rzyski Cytuj
wojteczek Napisano 24 Wrzesień 2024 Napisano 24 Wrzesień 2024 Żeby został specjalnym to mus być zamontowane wyposażenie. Z tego co zrozumiałem ma to być warsztat więc musisz zamontować wyposażenie warsztatowe. Montaż wielkich kół nie uczyni go specjalnym. Cytuj
Rafi90 Napisano 24 Wrzesień 2024 Napisano 24 Wrzesień 2024 Pojazd Specjalny pogotowie techniczne/warsztat. Z tym że nie można sobie zrobić czołgu z samochodu bo jednak warunki techniczne go obowiązują. 3 minuty temu, wojteczek napisał: zamontować wyposażenie warsztatowe. I to raczej na stałe, bo wrzucenie na pakę kompresora też raczej specjalnego pojazdu nie uczyni Cytuj
Mecher Napisano 24 Wrzesień 2024 Napisano 24 Wrzesień 2024 Cytat pojazd specjalny – pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji; Cytuj
Paprock Napisano 24 Wrzesień 2024 Napisano 24 Wrzesień 2024 Marketingowy wymysł do wyciągania z błota off-roadowych zatopków. Mi szkoda klawy na takie rady. Cytuj
Vercyngetoryks Napisano 25 Wrzesień 2024 Napisano 25 Wrzesień 2024 Wiele osób pomija treść zawartą w §7 pkt 11 Dz.U 502 - W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r. - jakoś offroudowi producenci zderzaków z metalu nie dysponują żadnym dokumentem świadczącym o tym, że ich produkty spełniają jakiekolwiek warunki - szczerze informują o tym, że ich stalowe produkty nie spełniają żadnego warunku z którejkolwiek dyrektywy mającej coś wspólnego z bezpieczeństwem na drodze oraz, że stosowanie ich produktów dopuszczalne jest poza drogami potocznie zwanymi publicznymi. Wobec tego umywają ręce od wszelkich roszczeń za dodatkowe obrażenia ofiar wypadków jakie mogły by powstać w związku z zastosowaniem ich produktów niezgodnie z przeznaczeniem czy w ruchu na drogach. Ale to jest z tego co zdarza mi się widywać moja interpretacja i póki co w orzecznictwie sądów orzekających jeszcze zbyt mocno nie spopularyzowana, choć pojawiają się głosy, że ubezpieczyciele używają takiej opcji aby wywrzeć presję na zawarcie korzystniejszej dla nich ugody. Wszelkie problemy zapewne rozwiąże zastosowanie pojazdu z rodziny Unimog lub czegoś z https://autoline.com.pl/-/ciezarowki-wojskowe--c6?page=4. Pojazdy o DMC powyżej 3,5T są zdecydowanie lepszymi platformami to budowy potworów przyciągających wzrok i mających nosić na sobie warsztat. Można znaleźć pojazdy o ponadprzeciętnej dzielności terenowej, w wieku co prawda słusznym ale niejednokrotnie w stanie pozwalającym na odpalenie za pierwszym razem tylko po instalacji sprawnego akumulatora i sprawdzeniu czy w układzie paliwowym jest jeszcze odpowiednie paliwo - no ok warto mieć pod ręką cudowny środek do przywracania blasku kokpitów. Cytuj
Paprock Napisano 25 Wrzesień 2024 Napisano 25 Wrzesień 2024 Ale tu chodzi o Patrola. Nissana Patrola Loooooooooong! Także Unimogi lub wojskowe Stary są poza zainteresowaniem wnoszącego problem. O całej reszcie pamiętam(y), a jak nie, to rozporządzenie czytamy. Cytuj
Jacdiag Napisano 25 Wrzesień 2024 Napisano 25 Wrzesień 2024 41 minut temu, Paprock napisał: Ale tu chodzi o Patrola. Nissana Patrola Loooooooooong! Bo taki patrol z odpowiednim kierowcą da sobie radę z "błotkiem" ps. już lata temu wklejałem link w temacie https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/2156-off-road/ jest tam też "nieodpowiedni kierowca" https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/2156-off-road/page/4/#comment-191804 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
RzyskiWolsztyn Napisano 25 Wrzesień 2024 Autor Napisano 25 Wrzesień 2024 Panowie, dzięki za rady, porady itp. Starczyło napisać nie da się legalnie takim pojazdem poruszać po drogach publicznych i wszystko w temacie Dzięki Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.