Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Znalazłem w Niemczech samochód, który mi się spodobał. Ma on w dowodzie w rubryce o1 podaną wartość 1200 kg. Poniżej rubryk znajduje się dopisek, że przy przewyższeniu do 8 procent  wynosi on 1 500 kg. Byłem w stacji diagnostycznej i powiedziano mi, że ich nie interesuje dopisek a jedynie  wartość z rubryki o1. Czy rzeczywiście są to wiarygodne informacje? Czy diagnosta może całkowicie pominąć ,ów dopisek wynikający prawdopodobnie z homologacji? 

Czy jest jakiś sposób ,aby diagnosta na badaniu wpisał tą większą wartość? Jest to dla mnie o tyle istotne że mam przyczepę o masie 1400 kg, którą kilka razy w roku ciągnę po płaskiej drodze. 

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Edytowane przez Waldi30
pomyłka diagnosta- rzeczoznawca
Napisano

Diagnostę interesuje to co jest w O.1 gdyż jest to masa przyczepy z którą poradzi sobie pojazd przy nachyleniu 12% i takie też wymagania są wskazane w naszych warunkach technicznych. 

Producent pojazdu może określić inne, wyższe wartości o.1  ale przy mniejszym nachyleniu, np. 8%

Nasze dokumenty nie przewidują takich parametrów, więc ma być wartość wskazana w O.1, tzn. Przy 12% nachylenia 

5 godzin temu, Waldi30 napisał:

Czy jest jakiś sposób ,aby diagnosta na badaniu wpisał tą większą wartość?

Jeżeli producent wystawi CoC dla pojazdu i wskaże wyższa wartość dla O.1 niż obecnie, to tak. Ale to na 99.9% się nie uda. 

Poza tym na drodze obowiązuje RMC przyczepy, a nie jej DMC.

Dmc przyczepy służy tylko do opłat za przejazd drogami.

  • 2 weeks later...
Napisano

Jeżeli w niemieckim DR znalazł się zapis o nachyleniu drogi do 8% to był on zawarty w homologacji.

Niech zgadnę - interesujący @Waldi30 pojazd został wyprodukowany pewnie we Francji (oni zwykle zamieszczali takie informacje).

W dniu 6.04.2025 o 14:22, dominik_z napisał:

Poza tym na drodze obowiązuje RMC przyczepy, a nie jej DMC.

W przypadku pojazdów o DMC do 3,5 t liczy się DMC.

Napisano
38 minut temu, danielg539 napisał:

W przypadku pojazdów o DMC do 3,5 t liczy się DMC.

A jakieś odniesienie do obowiązujących przepisów na potwierdzenie tych słów ? 

W przypadku e-toola- owszem, obowiązuje DMC.

Napisano
Cytat

8.  Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:
1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego;
2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość;
3) 750 kg.

Jak widać nic tu nie ma o masach rzeczywistych...

Napisano

A ten zapis?

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

    1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

Napisano

W tym kraju to nikt do końca nie wie co wpisać. Na badaniu będę pisał to co jest w ZDR. Jak wypełniam kratki do prerejestr. To mam DMC, w naszym DR mamy MMC, a ustawa mówi o wartościach rzeczywistych.

Napisano

Do prerejestracji i dip podajesz mmc D.u 2022 poz2823  par 8.2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.