Waldi30 Napisano 6 Kwiecień Napisano 6 Kwiecień (edytowane) Witam Znalazłem w Niemczech samochód, który mi się spodobał. Ma on w dowodzie w rubryce o1 podaną wartość 1200 kg. Poniżej rubryk znajduje się dopisek, że przy przewyższeniu do 8 procent wynosi on 1 500 kg. Byłem w stacji diagnostycznej i powiedziano mi, że ich nie interesuje dopisek a jedynie wartość z rubryki o1. Czy rzeczywiście są to wiarygodne informacje? Czy diagnosta może całkowicie pominąć ,ów dopisek wynikający prawdopodobnie z homologacji? Czy jest jakiś sposób ,aby diagnosta na badaniu wpisał tą większą wartość? Jest to dla mnie o tyle istotne że mam przyczepę o masie 1400 kg, którą kilka razy w roku ciągnę po płaskiej drodze. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Edytowane 6 Kwiecień przez Waldi30 pomyłka diagnosta- rzeczoznawca Cytuj
dominik_z Napisano 6 Kwiecień Napisano 6 Kwiecień Diagnostę interesuje to co jest w O.1 gdyż jest to masa przyczepy z którą poradzi sobie pojazd przy nachyleniu 12% i takie też wymagania są wskazane w naszych warunkach technicznych. Producent pojazdu może określić inne, wyższe wartości o.1 ale przy mniejszym nachyleniu, np. 8% Nasze dokumenty nie przewidują takich parametrów, więc ma być wartość wskazana w O.1, tzn. Przy 12% nachylenia 5 godzin temu, Waldi30 napisał: Czy jest jakiś sposób ,aby diagnosta na badaniu wpisał tą większą wartość? Jeżeli producent wystawi CoC dla pojazdu i wskaże wyższa wartość dla O.1 niż obecnie, to tak. Ale to na 99.9% się nie uda. Poza tym na drodze obowiązuje RMC przyczepy, a nie jej DMC. Dmc przyczepy służy tylko do opłat za przejazd drogami. Cytuj
danielg539 Napisano 14 Kwiecień Napisano 14 Kwiecień Jeżeli w niemieckim DR znalazł się zapis o nachyleniu drogi do 8% to był on zawarty w homologacji. Niech zgadnę - interesujący @Waldi30 pojazd został wyprodukowany pewnie we Francji (oni zwykle zamieszczali takie informacje). W dniu 6.04.2025 o 14:22, dominik_z napisał: Poza tym na drodze obowiązuje RMC przyczepy, a nie jej DMC. W przypadku pojazdów o DMC do 3,5 t liczy się DMC. Cytuj
dominik_z Napisano 14 Kwiecień Napisano 14 Kwiecień 38 minut temu, danielg539 napisał: W przypadku pojazdów o DMC do 3,5 t liczy się DMC. A jakieś odniesienie do obowiązujących przepisów na potwierdzenie tych słów ? W przypadku e-toola- owszem, obowiązuje DMC. Cytuj
danielg539 Napisano 14 Kwiecień Napisano 14 Kwiecień Cytat 8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego; 2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość; 3) 750 kg. Jak widać nic tu nie ma o masach rzeczywistych... Cytuj
Arton Napisano 14 Kwiecień Napisano 14 Kwiecień A ten zapis? Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; Cytuj
wojteczek Napisano 14 Kwiecień Napisano 14 Kwiecień W tym kraju to nikt do końca nie wie co wpisać. Na badaniu będę pisał to co jest w ZDR. Jak wypełniam kratki do prerejestr. To mam DMC, w naszym DR mamy MMC, a ustawa mówi o wartościach rzeczywistych. Cytuj
smaug Napisano 17 Kwiecień Napisano 17 Kwiecień Do prerejestracji i dip podajesz mmc D.u 2022 poz2823 par 8.2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.