Stacjakol Napisano 8 Kwiecień Napisano 8 Kwiecień Witam panów, Chętnie opowiem Państwu pewną historię i proszę o spojrzenie na temat z boku i ocenę, być może to ja źle rozumiem rzeczywistość. Na OSKP pojawiała się Pani z przyczepką lekką w celu wykonania BT przed 1-rej, oczywiście uświadomiłem Panią że taka przyczepka nie podlega okresowym badaniom technicznym, po kilku dniach Pani wróciła, ponoć urzędnik domaga się Pierwszego badania. Dzwonię do WK czekam 18min na rozmowę. Inspektor poucza mnie że niezbędne jest ustalenie danych, zatem pytam dlaczego nie wystawił skierowania. Oczywiste jest to że przeciętny kowalski czy kowalska nie nie musi wiedzieć co potrzebuje u nas załatwić. Szybka kontra rodzaju Pan jako fachowiec powinien wiedzieć..... żenada. Oczywiście że mogę zrobić to badanie na wniosek klienta jednak byłoby dobrze gdyby klient chociaż wiedział co chce. Wykonywać pełny DIP, pewnie można, ale czy lenistwo WK powinno mnie interesować? Jak to wygląda u was? Cytuj
Rafi90 Napisano 8 Kwiecień Napisano 8 Kwiecień Niestety ale tak to wygląda. Wymaganie OBT przed pierwszą rejestracją + DIP , bez określonego terminu badania to norma w niektórych starostwach. Co mądrzejsi chcą ustalenie danych, ale nie chcą już np wydawać PC "bo po co ". Dobra połowa gdyby weszło jakieś egzaminy sprawdzające, skończyłaby na segregowaniu papierów do niszczarki... Cytuj
Stacjakol Napisano 8 Kwiecień Autor Napisano 8 Kwiecień Jest sens walczyć z taką praktyką ? Nie chcę być wrogiem publicznym nr 1 w WK, ale nie da się z nikim porozmawiać jak z człowiekiem. Cytuj
dominik_z Napisano 8 Kwiecień Napisano 8 Kwiecień Teoretycznie zawsze jest sens bronić swoich 4 liter, zwłaszcza, że do ustalenia danych potrzebne są czerwone tablice- nawet gdyby pojazd mial zagraniczne TR to nie zrobilbym na nich BT dodatkowego, bo nie wiem jak sprawdzic oznaczenie takich tablic 🙂. Osobiście uważam, że to parodia pouczać organ nadzorujący skp i diagnostów o obowiązujących przepisach... Cytuj
Stacjakol Napisano 8 Kwiecień Autor Napisano 8 Kwiecień 7 minut temu, dominik_z napisał: Teoretycznie zawsze jest sens bronić swoich 4 liter, zwłaszcza, że do ustalenia danych potrzebne są czerwone tablice- nawet gdyby pojazd mial zagraniczne TR to nie zrobilbym na nich BT dodatkowego, bo nie wiem jak sprawdzic oznaczenie takich tablic 🙂. Osobiście uważam, że to parodia pouczać organ nadzorujący skp i diagnostów o obowiązujących przepisach... Pewnie że tak, kobieta już uzyskała PC i Czerwone TR. Wiem na czym polega moja praca i uważam że mam pojęcie o tym co robię, jednak trochę odechciewa się przychodzić do pracy kiedy wkurwiony w WK klient wpada wyrzucić swoje żale, najlepsze jest to że nawet mu się nie dziwię bo to nie jego wina, podobnie jak nie moja. Cytuj
dominik_z Napisano 8 Kwiecień Napisano 8 Kwiecień 40 minut temu, Stacjakol napisał: nawet mu się nie dziwię bo to nie jego wina, podobnie jak nie moja. Czasami na prawdę rozumiem ludzi, bo w większości przypadków to nie chodzi o głupie 60zł, tylko o ganianie od Annasza do Kajfasza. A klient, chce poprostu załatwić sprawę. Czysto teoretycznie- Wydawać by się mogło, że od urzędnika oczekuje się większej wiedzy niż od diagnosty, ale życie pokazuje, że bardzo często jest na odwrót. Cytuj
Vercyngetoryks Napisano 9 Kwiecień Napisano 9 Kwiecień Ja zastanawiam się jak ustalono rok produkcji tej przyczepy. Przez analogię przychodzi mi do głowy mój problem z chevroletem wyprodukowanym w Korei, gdzie kupujący poczuł się oszukany, niejako przy moim udziale bo nie zasugerowałem się rokiem widocznym na szybach ale poczyniłem ustalenia własne. Nie zawsze rok modelowy wskazany w vin jest rokiem produkcji. Tak zwyczajnie zastanawiam się skąd można wziąć taki rok produkcji przyczep, skuterów chińskiej produkcji albo całej masy pojazdów gdzie dla ustalenia tego parametru wsparcia żadnego nie ma u nikogo - maile do producenta słać?? Cytuj
radekd2 Napisano 9 Kwiecień Napisano 9 Kwiecień Wg mnie jest to problem klienta. Jak nie potrafi załatwić to odsyłam go do rzeczoznawcy. Ja tylko mogę mu zasugerować właśnie email. Cytuj
danielg539 Napisano 10 Kwiecień Napisano 10 Kwiecień W dniu 8.04.2025 o 14:21, Rafi90 napisał: Wymaganie OBT przed pierwszą rejestracją + DIP , bez określonego terminu badania to norma w niektórych starostwach. Była jakaś interpretacja wydana przez TDT czy ITS że dip jest niezbędny do pierwszej rejestracji, wynika to z literalnego stosowania przepisów... Cytuj
Rafi90 Napisano 10 Kwiecień Napisano 10 Kwiecień Nieraz robiłem, szło w różne części kraju i żyje Cytuj
danielg539 Napisano 11 Kwiecień Napisano 11 Kwiecień Ja też nie robiłem, ale co kraj to obyczaj... Cytuj
markes30 Napisano 12 Kwiecień Napisano 12 Kwiecień Podsumowując Przyczepy lekkie nie podlegają okresowym badaniom technicznym w tym okresowemu przed pierwszą rejestracją. DIP wystawiamy tylko do okresowego przed pierwszą rejestracja. Jeśli klient sprowadził przyczepkę to na wniosek klienta robimy badanie dodatkowe na ustalenie danych za 60zł i te ustalone dane wpisujemy na zwykłym zaświadczeniu. Do badania technicznego potrzebny jest dowód rejestracyjny (może być zagraniczny). Jeśli nie ma dowodu to rejestracja czasowa i pozwolenie czasowe. 1 Cytuj
diagnosta2017 Napisano 12 Kwiecień Napisano 12 Kwiecień 2 godziny temu, markes30 napisał: Do badania technicznego potrzebny jest dowód rejestracyjny (może być zagraniczny) I Tablica rej Cytuj
michal_k Napisano 12 Kwiecień Napisano 12 Kwiecień 31 minut temu, diagnosta2017 napisał: I Tablica rej Bez tablicy będzie wynik N, ale dane będą ustalone. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.