Skocz do zawartości

Masa własna nowy brif niemiecki.


monmar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Czy ktos dokładnie mógł wyjasnić by co oznacza wpis masy własnej w nowym niemieckim brifie w pozycji G, spotkałem tam wpis który brzmi np 1217-1353 , w końcu która wartośc jest masą własną pojazdu. Różnica pomiędzy jedną a drugą to 136 kilogramów. Rejstrowany pojazd to ciężarowe Citroen Berlingo! Dziękuje z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być masa wlasna pustego pojazdu - 1217 kg i masa własna pustego pojazdu gotowego do jazdy - 1353 kg. Bynajmiej ja wczoraj miałem auto z belgi i tam tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być moze ale gotowy do jazdy............. czyżby paliwo wazyło 136 kg, to chyba raczej nie możliwe nawet gdyby był zatankowany do pełna!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna pojazdu jest określona konkretnie w homologacji pojazdu i jest wyliczona dla danego samochodu. Więc nie powinno być takiego rozrzutu aż 136 kg. To dość dziwny wpis. Być może jest tam wpisana masa własna i rzeczywista masa całkowita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Mogło się zdarzyć, że pojazd od producenta wyszedł "golas" bez wyposażenia, potem dołożono klimę, central, wspomaganie, gaz, itp itd stąd różnica w MW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem kolego dudkowski, że przed wjazdem na tester amortyzatorów uzupełniacie klientowi paliwo w zbiorniku, sprawdzacie poziom wszystkich płynów technicznych i opróżniacie bagażnik?

Tak pytam :roll:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Niemickie briefy zawsze były tak wystawiane. Jeszcze w starych dokumentach (bez unijnego kodowania pól) w adnotacjach zawsze był odnosnik do punktu okreslajacego mase własną gdzie podawano cały zakres masy dla danego pojazdu w zależności od wyposażenia. Nieprawdą jest tez, że pojazd jest homologowany na konkretna mase własną - oczywiście może tak być, ale nie musi. Zagladajac do katalogu ITS zobaczycie, że dla wielu pojazdów równiez podaje sie dośc spore widełki takiej masy. Nawet na homologacji wystepuja przewaznie dwie masy - pojazdu pustego i gotowego do jazdy... ale zeby było ciekawiej do DR i tak wpisuje sie jeszcze inna wartość umieszczona w adnotacjach homologacji, a pomniejszona o mase kierowcy (75 kg) - co jest ewenementem bo w innych krajach unijnych nie robi sie tego w ten sposób. Zakres wartości jest pozostawiony dla możliwości modyfikacji pojazdu (w ramach homologacji) - same felgi potrafia dac różnice kilkudziesięciu kg, a do tego klima itd. Sa to wszystko zmiany przewidziane do przeprowadzenia np. w salonie przed sprzedażą, ale i wtrakcie późniejszego uzytkowania pojazdu i nie wykraczaja poza ramy okreslone w homo. W opisanym przypadku rzeczywiście należałoby pojazd zważyć... Jeżeli rzeczywiście juz chcecie, bo miarodajność takiego działania jest conajmniej dyskusyjna (płyny w ilosciach nominalnych, brak wyposażenia nie przewidzianego przez producenta itd...). Gdybyśmy tak bardzo chcieli się tego trzymac nie powinniście wykonać badania żadnego pojazdu z LPG - montaż takiej instalacji + napełnienie butli i już widełki z homo poszły w zapomnienie... a przeciez nikt nie kwestionuje takiego działania, mimo iz taka instalacja powoduje przekroczenie wartości przewidzianej w homologacji dla tego pojazdu.

Wogóle dzis temat masy własnej mao kogo interesuje bo to mały istotny parametr... Wszystko do czasu, kiey zaczną się złomowania takich pojazdów w trybie przewidzianym ustawą o recyklingu (możliwośc pobrania w SD lub PZP po 10 zł za każdy brakujący kg masy własnej wpisanej do DR) - oj wtedy to sie zacznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "blakop" masz dużą wiedzę z zakresu recyclingu.

Co się jednak tyczy brakujących kilogramów to patrząc na bieżącą sytuację w zakresie "sprzedaży" wyeksploatowanych pojazdów "na złom" "brak wagi" raczej jest niegroźny, przynajmniej w mojej okolicy. Praktycznie każdy samochód jest "uzupełniony" przed zważeniem sporą ilością piasku, wody, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Wydaje mnie się iż w niemieckich dokumentach masa własna jest określana wraz z kierowcą i zatankowanym paliwem. Powstaje w związku z tym pytanie jaką mase wpisywać na badaniu technicznym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem sie ostatnio z pojazdem w którym w Niemczech zamontowano instalację gaz po montażu podwyższono masę własną dodając masę pełnej butli z gazem. Był do tego opis na dole briefu. Którą wartość wpisali byście w DIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Niemczech zamontowano instalację gaz po montażu podwyższono masę własną dodając masę pełnej butli z gazem. Był do tego opis na dole briefu. Którą wartość wpisali byście w DIP?

Zgodnie z naszymi przepisami , nie wymaga się zmiany masy własnej po montażu gazu .

Świadczy o tym sposób wpisu do DR . Wystarczy z homologacją iść do WK , a tam dokonają wpisu - gaz , bez jakichkolwiek innych formalności.

 

Skoro niemcy podwyższyli masę własną , to ciekawi mnie sprawa pozostałej masy w stosunku do przewożonych osób - czy mieści się to w przeliczniku , czy też zaistniała konieczność zmiany ilości miejsc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro niemcy podwyższyli masę własną , to ciekawi mnie sprawa pozostałej masy w stosunku do przewożonych osób - czy mieści się to w przeliczniku , czy też zaistniała konieczność zmiany ilości miejsc .

No właśnie "ładowność" (sam. osobowy) wyszła 350kg wiec 5 osób tak ale bagaż to już tylko torba podręczna.

Pani z WK poprosiła by skorygować do mas własnych występujących w danych homologacyjnych dla tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy z homologacją iść do WK , a tam dokonają wpisu - gaz , bez jakichkolwiek innych formalności.

Czyli nie robimy już punktu z cennika 6.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boden napisał/a:

Wystarczy z homologacją iść do WK , a tam dokonają wpisu - gaz , bez jakichkolwiek innych formalności.

 

Czyli nie robimy już punktu z cennika 6.1?

W/w postępowanie określa DZ.U.192 poz 1878 z 14.11.2003 r , załącznik nr 1 - Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdów - par 5 ust 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.