monmar Napisano 7 Wrzesień 2006 Share Napisano 7 Wrzesień 2006 Witam wszystkich forumowiczów. Czy ktos dokładnie mógł wyjasnić by co oznacza wpis masy własnej w nowym niemieckim brifie w pozycji G, spotkałem tam wpis który brzmi np 1217-1353 , w końcu która wartośc jest masą własną pojazdu. Różnica pomiędzy jedną a drugą to 136 kilogramów. Rejstrowany pojazd to ciężarowe Citroen Berlingo! Dziękuje z góry za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 7 Wrzesień 2006 Share Napisano 7 Wrzesień 2006 Może to być masa wlasna pustego pojazdu - 1217 kg i masa własna pustego pojazdu gotowego do jazdy - 1353 kg. Bynajmiej ja wczoraj miałem auto z belgi i tam tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monmar Napisano 7 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 7 Wrzesień 2006 Być moze ale gotowy do jazdy............. czyżby paliwo wazyło 136 kg, to chyba raczej nie możliwe nawet gdyby był zatankowany do pełna!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 7 Wrzesień 2006 Share Napisano 7 Wrzesień 2006 Możliwe że z kierowcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 7 Wrzesień 2006 Share Napisano 7 Wrzesień 2006 To zależy od wyposażenia - jakie opony felgi, tapicerka, klima, wspomaganie, centralny itp. A jak masz wątpliwości to zważ go i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 8 Wrzesień 2006 Share Napisano 8 Wrzesień 2006 Masa własna pojazdu jest określona konkretnie w homologacji pojazdu i jest wyliczona dla danego samochodu. Więc nie powinno być takiego rozrzutu aż 136 kg. To dość dziwny wpis. Być może jest tam wpisana masa własna i rzeczywista masa całkowita. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 8 Wrzesień 2006 Share Napisano 8 Wrzesień 2006 Być może jest tam wpisana masa własna i rzeczywista masa całkowita. To to napewno nie, 136 kg ładowności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korzen Napisano 29 Wrzesień 2006 Share Napisano 29 Wrzesień 2006 Z tego co zauważyłem tak teraz opisują nacisk na oś przednią i tylną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 30 Wrzesień 2006 Share Napisano 30 Wrzesień 2006 Mogło się zdarzyć, że pojazd od producenta wyszedł "golas" bez wyposażenia, potem dołożono klimę, central, wspomaganie, gaz, itp itd stąd różnica w MW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fly Napisano 1 Październik 2006 Share Napisano 1 Październik 2006 Z tego co zauważyłem tak teraz opisują nacisk na oś przednią i tylną a kiedy nie opisywali ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 6 Październik 2006 Share Napisano 6 Październik 2006 U nas na stacji posiadamy amortyzatory z wagą i określamy masę własną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 6 Październik 2006 Share Napisano 6 Październik 2006 Rozumiem kolego dudkowski, że przed wjazdem na tester amortyzatorów uzupełniacie klientowi paliwo w zbiorniku, sprawdzacie poziom wszystkich płynów technicznych i opróżniacie bagażnik? Tak pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 6 Październik 2006 Share Napisano 6 Październik 2006 Pomaga nam to ustosunkować się do masy własnej która jest w dokumentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Listopad 2006 Share Napisano 27 Listopad 2006 Niemickie briefy zawsze były tak wystawiane. Jeszcze w starych dokumentach (bez unijnego kodowania pól) w adnotacjach zawsze był odnosnik do punktu okreslajacego mase własną gdzie podawano cały zakres masy dla danego pojazdu w zależności od wyposażenia. Nieprawdą jest tez, że pojazd jest homologowany na konkretna mase własną - oczywiście może tak być, ale nie musi. Zagladajac do katalogu ITS zobaczycie, że dla wielu pojazdów równiez podaje sie dośc spore widełki takiej masy. Nawet na homologacji wystepuja przewaznie dwie masy - pojazdu pustego i gotowego do jazdy... ale zeby było ciekawiej do DR i tak wpisuje sie jeszcze inna wartość umieszczona w adnotacjach homologacji, a pomniejszona o mase kierowcy (75 kg) - co jest ewenementem bo w innych krajach unijnych nie robi sie tego w ten sposób. Zakres wartości jest pozostawiony dla możliwości modyfikacji pojazdu (w ramach homologacji) - same felgi potrafia dac różnice kilkudziesięciu kg, a do tego klima itd. Sa to wszystko zmiany przewidziane do przeprowadzenia np. w salonie przed sprzedażą, ale i wtrakcie późniejszego uzytkowania pojazdu i nie wykraczaja poza ramy okreslone w homo. W opisanym przypadku rzeczywiście należałoby pojazd zważyć... Jeżeli rzeczywiście juz chcecie, bo miarodajność takiego działania jest conajmniej dyskusyjna (płyny w ilosciach nominalnych, brak wyposażenia nie przewidzianego przez producenta itd...). Gdybyśmy tak bardzo chcieli się tego trzymac nie powinniście wykonać badania żadnego pojazdu z LPG - montaż takiej instalacji + napełnienie butli i już widełki z homo poszły w zapomnienie... a przeciez nikt nie kwestionuje takiego działania, mimo iz taka instalacja powoduje przekroczenie wartości przewidzianej w homologacji dla tego pojazdu. Wogóle dzis temat masy własnej mao kogo interesuje bo to mały istotny parametr... Wszystko do czasu, kiey zaczną się złomowania takich pojazdów w trybie przewidzianym ustawą o recyklingu (możliwośc pobrania w SD lub PZP po 10 zł za każdy brakujący kg masy własnej wpisanej do DR) - oj wtedy to sie zacznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 28 Listopad 2006 Share Napisano 28 Listopad 2006 Kolego "blakop" masz dużą wiedzę z zakresu recyclingu. Co się jednak tyczy brakujących kilogramów to patrząc na bieżącą sytuację w zakresie "sprzedaży" wyeksploatowanych pojazdów "na złom" "brak wagi" raczej jest niegroźny, przynajmniej w mojej okolicy. Praktycznie każdy samochód jest "uzupełniony" przed zważeniem sporą ilością piasku, wody, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Listopad 2006 Share Napisano 28 Listopad 2006 Albo wzmocnienia się wspawa z szyn kolejowych - teraz tyle linii się rozbiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 23 Kwiecień 2008 Share Napisano 23 Kwiecień 2008 Wydaje mnie się iż w niemieckich dokumentach masa własna jest określana wraz z kierowcą i zatankowanym paliwem. Powstaje w związku z tym pytanie jaką mase wpisywać na badaniu technicznym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 23 Kwiecień 2008 Share Napisano 23 Kwiecień 2008 Z paliwem tak ale z kierowcą to raczej mało prawdopodobne. Miałem kilka samochodów z homologacjami i dane w briefie pokrywały się z nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 23 Kwiecień 2008 Share Napisano 23 Kwiecień 2008 mama wagę na stacji i nigdy nie zgadzała się masa poj. z niem. dok. zawsze ważony jest z kerowcą a różnice są nawet do 150 - 200 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Kwiecień 2008 Share Napisano 24 Kwiecień 2008 Spotkałem sie ostatnio z pojazdem w którym w Niemczech zamontowano instalację gaz po montażu podwyższono masę własną dodając masę pełnej butli z gazem. Był do tego opis na dole briefu. Którą wartość wpisali byście w DIP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 24 Kwiecień 2008 Share Napisano 24 Kwiecień 2008 A mówią, że to Szwajcarzy są dokładni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 24 Kwiecień 2008 Share Napisano 24 Kwiecień 2008 w Niemczech zamontowano instalację gaz po montażu podwyższono masę własną dodając masę pełnej butli z gazem. Był do tego opis na dole briefu. Którą wartość wpisali byście w DIP? Zgodnie z naszymi przepisami , nie wymaga się zmiany masy własnej po montażu gazu . Świadczy o tym sposób wpisu do DR . Wystarczy z homologacją iść do WK , a tam dokonają wpisu - gaz , bez jakichkolwiek innych formalności. Skoro niemcy podwyższyli masę własną , to ciekawi mnie sprawa pozostałej masy w stosunku do przewożonych osób - czy mieści się to w przeliczniku , czy też zaistniała konieczność zmiany ilości miejsc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 25 Kwiecień 2008 Share Napisano 25 Kwiecień 2008 Skoro niemcy podwyższyli masę własną , to ciekawi mnie sprawa pozostałej masy w stosunku do przewożonych osób - czy mieści się to w przeliczniku , czy też zaistniała konieczność zmiany ilości miejsc . No właśnie "ładowność" (sam. osobowy) wyszła 350kg wiec 5 osób tak ale bagaż to już tylko torba podręczna. Pani z WK poprosiła by skorygować do mas własnych występujących w danych homologacyjnych dla tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 25 Kwiecień 2008 Share Napisano 25 Kwiecień 2008 Wystarczy z homologacją iść do WK , a tam dokonają wpisu - gaz , bez jakichkolwiek innych formalności. Czyli nie robimy już punktu z cennika 6.1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 25 Kwiecień 2008 Share Napisano 25 Kwiecień 2008 boden napisał/a: Wystarczy z homologacją iść do WK , a tam dokonają wpisu - gaz , bez jakichkolwiek innych formalności. Czyli nie robimy już punktu z cennika 6.1? W/w postępowanie określa DZ.U.192 poz 1878 z 14.11.2003 r , załącznik nr 1 - Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdów - par 5 ust 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.