Skocz do zawartości

Przyczepa 4-osiowa!!!!!!!!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy to dobry przykład ;)

 

No raczej nie.

 

Limit jest dla czterokołowca. A taki bez limitu mocy jest samochodowym innym... Chyba niezbyt ta analogia wyszła... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    16

  • wolf

    11

  • michal_k

    9

  • Jacdiag

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Limit jest dla czterokołowca. A taki bez limitu mocy jest samochodowym innym...

 

Limit jest dla trzyosiowej, a czteroosiowa limitowana nie jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czteroosiowa w ogóle nie jest przewidziana przepisami, więc jej nie powinno być.

 

Tak samo jak gdyby nie było inny/inny w samochodowych to nie było by drogi do rej. "quadów" powyżej 15 kW. Ja tak to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co - sześcioosiowy dźwig o masie 80 ton bez odstępstwa, tak? Bo sześcioosiowych autach w 32 nic nie ma.

Na to wygląda :x Skoro coś nie jest limitowane to jak może być odstępstwo?

Wiem, wiem... MI jest innego zdania i takie odstępstwa wydaje :cool:

 

No ale jednak jest w 32 coś o naciskach na osie i np o tym:

3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu,

 

Natomiast przypadki przytaczane przez Blakopa /80 T i 6 osi / mogą dotyczyć przypadków starszej generacji jednak ich gabaryty są podobne do TEGO dźwigu czyli żurawia samojezdnego f-my Liebherr LTM 1350-6.1

Ma on masę operacyjną 72tony i 6 osi.

Którego przejazd i tak odbywa się na warunkach przejazdu pojazdu ponadgabarytowego.

 

Ministerstwo daje odstępstwa na takie parametry pojazdu jednak jak zrobić OBT takiego pojazdu na SKP przy takiej masie pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czteroosiowa w ogóle nie jest przewidziana przepisami, więc jej nie powinno być.

 

To niech będzie przepis limitujący liczbę osi. Na razie istnieje tylko przepis limitujący DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, że MI nie wydaje - mam odmowę udzielenia takiego odstępstwa właśnie ze względu na to, że przepisy nieregulują tego typu spraw i nie ma potrzeby wg MI wydawania odstępstwa skoro spełnia warunki.

Dla nich najważniejsze są naciski osi.

Możesz wrzucić skan tej odpowiedzi na forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić skan tej odpowiedzi na forum?

 

Też poproszę. Bo niejedno odstępstwo na liczbę osi widziałem jednak już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić skan tej odpowiedzi na forum?

 

Też poproszę. Bo niejedno odstępstwo na liczbę osi widziałem jednak już.

 

OK ale po weekendzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone. Ucho mi spuchnie jak będę wysłuchiwał przez telefon z WK że go nie zarejestrujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone.

 

Tak z tego wychodzi. (Pytanie do zwolenników opcji, żeby bez odstępstw).

 

I rozumiem, że taki stwór (załóżmy, że "trzyma" pozostałe parametry w normie) może sobie jechać normalnie po ulicy - bez zezwoleń itd?? Dziwne, bo wiele przepraw mostowych - tych bez ograniczeń - jest przewidziane na 40t (+4t) właśnie (bo tą wartość przyjęto w całej UE - a chyba nawet słynna Konwencja Wiedeńska niej mówi - jako wartość graniczną tonażu pojazdu w "normalnych" warunkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo wiele przepraw mostowych - tych bez ograniczeń - jest przewidziane na 40t (+4t) właśnie

+ drugie tyle na przeciwny pas ruchu,

razy długość mostu podzielona przez ~20

 

więc całkowita nośność mostu znacząco idzie w górę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone.

 

Tak z tego wychodzi. (Pytanie do zwolenników opcji, żeby bez odstępstw).

 

I rozumiem, że taki stwór (załóżmy, że "trzyma" pozostałe parametry w normie) może sobie jechać normalnie po ulicy - bez zezwoleń itd?? Dziwne, bo wiele przepraw mostowych - tych bez ograniczeń - jest przewidziane na 40t (+4t) właśnie (bo tą wartość przyjęto w całej UE - a chyba nawet słynna Konwencja Wiedeńska niej mówi - jako wartość graniczną tonażu pojazdu w "normalnych" warunkach).

 

Ale przecież poruszać się musi i co za różnica, czy ma odstępstwo czy nie - jeździć i tak będzie, a nośność mostów musi sam wziąć pod uwagę kierowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone. Ucho mi spuchnie jak będę wysłuchiwał przez telefon z WK że go nie zarejestrujemy.

DMC konstrukcyjną wpisujesz 60T a DMCadministracyjną zestawu obniżasz do 40T. Pojazd 6 osiowy jest wówczas rejestrowany bez odstępstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC konstrukcyjną wpisujesz 60T a DMCadministracyjną zestawu obniżasz do 40T. Pojazd 6 osiowy jest wówczas rejestrowany bez odstępstw.

 

A jaki przepis limituje DMC zestawu, w którego skład wchodzi pojazd 6 osiowy? Żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a DMCadministracyjną zestawu obniżasz do 40T. Pojazd 6 osiowy jest wówczas rejestrowany bez odstępstw.

 

No właśnie z tego wychodzi że nie jest tak jak mówisz!! 60ton podzielone przez 6 osi na żadnej z nich nie spowoduje przekroczenia dozwolonych 10 ton. Więc wszystkie parametry są zachowane. A więc w tym wypadku zarówno F1 i F2 = 60 ton. Jazda bez żadnych odstępstw!!

 

Powyższe to tylko moje głośne myślenie, ale czy tak to rozumieć? Wolf??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60ton podzielone przez 6 osi na żadnej z nich nie spowoduje przekroczenia dozwolonych 10 ton.

pod warunkiem że wszystkie będą osiami pojedyńczymi,

ale gdy załapią się pod podwójne lub potrójne, to wtedy zonk :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę oglądałem zestaw ciągnik 5 osi i naczepa 5 osi. Nie rozmawiałem z kierowcą ( chyba spał bo okna miał zasłonięte). Na naczepie tabliczka DMC 112500 kg i 13500 kg na każdą oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod warunkiem że wszystkie będą osiami pojedyńczymi,

ale gdy załapią się pod podwójne lub potrójne, to wtedy zonk

W tej przyczepie 6-cio osiowej zakładając, że jej długość jest zgodna z rozporządzeniem (12m z dyszlem) to na osie pojedyncze nie ma co liczyć. Najprędzej będzie tam oś składowa złozona z 6 osi, lub względnie z 2 wózków po 3 osie każdy.

 

[ Dodano: 23-07-2012, 11:10 ]

Ale przecież poruszać się musi i co za różnica, czy ma odstępstwo czy nie - jeździć i tak będzie, a nośność mostów musi sam wziąć pod uwagę kierowca.

Niby skąd to twierdzenie, że poruszać sie musi? Jeśli nie spełnia warunków to bez odstępstw zakaz jazdy i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Trochę późno, ale jest ;)

 

[ Dodano: 24-08-2012, 09:07 ]

Eeee blakop naciągasz, sam pisałeś co nie jest zabronione jest dozwolone. A to jest właśnie taki przypadek.

 

Czyli jak jakieś światła nie sa ujęte w tabeli w 32-ce to można montować do woli? To już wiem skąd na tirach takie choinki... po tylu latach się wreszcie dowiedziałem...

 

A co w takim razie z ciągnikami samochodowymi, co mają oznakowanie dla pojazdów długich i ciężkich. Mają takie tablice, które wymagane są w niektórych krajach UE, a u nas są wyłączone z tego typu oznakowania - wynik BT N????

 

Nawiasem choinek samochodowych nie popieram - chyba, że na Święta :)

5ae1a52ba631b_odstpstwo2.thumb.jpg.c3803a88560f401365a9b11b9ab91f2d.jpg

5ae1a52c2e3c8_odstpstwo1.thumb.jpg.935df9f725f3e9112d18bb8b2b1ad4b1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 tony na siodło... No no no...

 

Czyli reasumując - zespół pojazdów może mieć i 100 ton i 10 osi łącznie (przykładowo) - jeśli tylko poszczególne osie nie przekroczą wartości z Dz.U.Nr 32, a całość nie przekroczy wymiarów to może jeździć bez odstępstw - tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.