blakop Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Nie wiem, czy to dobry przykład No raczej nie. Limit jest dla czterokołowca. A taki bez limitu mocy jest samochodowym innym... Chyba niezbyt ta analogia wyszła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Limit jest dla czterokołowca. A taki bez limitu mocy jest samochodowym innym... Limit jest dla trzyosiowej, a czteroosiowa limitowana nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Czteroosiowa w ogóle nie jest przewidziana przepisami, więc jej nie powinno być. Tak samo jak gdyby nie było inny/inny w samochodowych to nie było by drogi do rej. "quadów" powyżej 15 kW. Ja tak to widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Czyli co - sześcioosiowy dźwig o masie 80 ton bez odstępstwa, tak? Bo sześcioosiowych autach w 32 nic nie ma. Na to wygląda Skoro coś nie jest limitowane to jak może być odstępstwo? Wiem, wiem... MI jest innego zdania i takie odstępstwa wydaje No ale jednak jest w 32 coś o naciskach na osie i np o tym: 3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, Natomiast przypadki przytaczane przez Blakopa /80 T i 6 osi / mogą dotyczyć przypadków starszej generacji jednak ich gabaryty są podobne do TEGO dźwigu czyli żurawia samojezdnego f-my Liebherr LTM 1350-6.1 Ma on masę operacyjną 72tony i 6 osi. Którego przejazd i tak odbywa się na warunkach przejazdu pojazdu ponadgabarytowego. Ministerstwo daje odstępstwa na takie parametry pojazdu jednak jak zrobić OBT takiego pojazdu na SKP przy takiej masie pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Czteroosiowa w ogóle nie jest przewidziana przepisami, więc jej nie powinno być. To niech będzie przepis limitujący liczbę osi. Na razie istnieje tylko przepis limitujący DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Lipiec 2012 Share Napisano 19 Lipiec 2012 Właśnie, że MI nie wydaje - mam odmowę udzielenia takiego odstępstwa właśnie ze względu na to, że przepisy nieregulują tego typu spraw i nie ma potrzeby wg MI wydawania odstępstwa skoro spełnia warunki.Dla nich najważniejsze są naciski osi. Możesz wrzucić skan tej odpowiedzi na forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Lipiec 2012 Share Napisano 19 Lipiec 2012 Możesz wrzucić skan tej odpowiedzi na forum? Też poproszę. Bo niejedno odstępstwo na liczbę osi widziałem jednak już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 19 Lipiec 2012 Share Napisano 19 Lipiec 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 19 Lipiec 2012 Share Napisano 19 Lipiec 2012 Możesz wrzucić skan tej odpowiedzi na forum? Też poproszę. Bo niejedno odstępstwo na liczbę osi widziałem jednak już. OK ale po weekendzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 20 Lipiec 2012 Share Napisano 20 Lipiec 2012 Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone. Ucho mi spuchnie jak będę wysłuchiwał przez telefon z WK że go nie zarejestrujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Lipiec 2012 Share Napisano 20 Lipiec 2012 Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone. Tak z tego wychodzi. (Pytanie do zwolenników opcji, żeby bez odstępstw). I rozumiem, że taki stwór (załóżmy, że "trzyma" pozostałe parametry w normie) może sobie jechać normalnie po ulicy - bez zezwoleń itd?? Dziwne, bo wiele przepraw mostowych - tych bez ograniczeń - jest przewidziane na 40t (+4t) właśnie (bo tą wartość przyjęto w całej UE - a chyba nawet słynna Konwencja Wiedeńska niej mówi - jako wartość graniczną tonażu pojazdu w "normalnych" warunkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Lipiec 2012 Share Napisano 20 Lipiec 2012 Dziwne, bo wiele przepraw mostowych - tych bez ograniczeń - jest przewidziane na 40t (+4t) właśnie + drugie tyle na przeciwny pas ruchu, razy długość mostu podzielona przez ~20 więc całkowita nośność mostu znacząco idzie w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Lipiec 2012 Share Napisano 20 Lipiec 2012 Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone. Tak z tego wychodzi. (Pytanie do zwolenników opcji, żeby bez odstępstw). I rozumiem, że taki stwór (załóżmy, że "trzyma" pozostałe parametry w normie) może sobie jechać normalnie po ulicy - bez zezwoleń itd?? Dziwne, bo wiele przepraw mostowych - tych bez ograniczeń - jest przewidziane na 40t (+4t) właśnie (bo tą wartość przyjęto w całej UE - a chyba nawet słynna Konwencja Wiedeńska niej mówi - jako wartość graniczną tonażu pojazdu w "normalnych" warunkach). Ale przecież poruszać się musi i co za różnica, czy ma odstępstwo czy nie - jeździć i tak będzie, a nośność mostów musi sam wziąć pod uwagę kierowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Lipiec 2012 Share Napisano 21 Lipiec 2012 Czyli jeżeli przyjedzie taki potwór na 6 osiach o DMC np 60 ton to mam mu wpisac w DIPie administracyjną 60t bo naciski nie będą przekroczone. Ucho mi spuchnie jak będę wysłuchiwał przez telefon z WK że go nie zarejestrujemy. DMC konstrukcyjną wpisujesz 60T a DMCadministracyjną zestawu obniżasz do 40T. Pojazd 6 osiowy jest wówczas rejestrowany bez odstępstw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Lipiec 2012 Share Napisano 21 Lipiec 2012 DMC konstrukcyjną wpisujesz 60T a DMCadministracyjną zestawu obniżasz do 40T. Pojazd 6 osiowy jest wówczas rejestrowany bez odstępstw. A jaki przepis limituje DMC zestawu, w którego skład wchodzi pojazd 6 osiowy? Żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Lipiec 2012 Share Napisano 21 Lipiec 2012 a DMCadministracyjną zestawu obniżasz do 40T. Pojazd 6 osiowy jest wówczas rejestrowany bez odstępstw. No właśnie z tego wychodzi że nie jest tak jak mówisz!! 60ton podzielone przez 6 osi na żadnej z nich nie spowoduje przekroczenia dozwolonych 10 ton. Więc wszystkie parametry są zachowane. A więc w tym wypadku zarówno F1 i F2 = 60 ton. Jazda bez żadnych odstępstw!! Powyższe to tylko moje głośne myślenie, ale czy tak to rozumieć? Wolf?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Lipiec 2012 Share Napisano 21 Lipiec 2012 60ton podzielone przez 6 osi na żadnej z nich nie spowoduje przekroczenia dozwolonych 10 ton. pod warunkiem że wszystkie będą osiami pojedyńczymi, ale gdy załapią się pod podwójne lub potrójne, to wtedy zonk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 22 Lipiec 2012 Share Napisano 22 Lipiec 2012 W sobotę oglądałem zestaw ciągnik 5 osi i naczepa 5 osi. Nie rozmawiałem z kierowcą ( chyba spał bo okna miał zasłonięte). Na naczepie tabliczka DMC 112500 kg i 13500 kg na każdą oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Lipiec 2012 Share Napisano 23 Lipiec 2012 pod warunkiem że wszystkie będą osiami pojedyńczymi, ale gdy załapią się pod podwójne lub potrójne, to wtedy zonk W tej przyczepie 6-cio osiowej zakładając, że jej długość jest zgodna z rozporządzeniem (12m z dyszlem) to na osie pojedyncze nie ma co liczyć. Najprędzej będzie tam oś składowa złozona z 6 osi, lub względnie z 2 wózków po 3 osie każdy. [ Dodano: 23-07-2012, 11:10 ] Ale przecież poruszać się musi i co za różnica, czy ma odstępstwo czy nie - jeździć i tak będzie, a nośność mostów musi sam wziąć pod uwagę kierowca. Niby skąd to twierdzenie, że poruszać sie musi? Jeśli nie spełnia warunków to bez odstępstw zakaz jazdy i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Trochę późno, ale jest [ Dodano: 24-08-2012, 09:07 ] Eeee blakop naciągasz, sam pisałeś co nie jest zabronione jest dozwolone. A to jest właśnie taki przypadek. Czyli jak jakieś światła nie sa ujęte w tabeli w 32-ce to można montować do woli? To już wiem skąd na tirach takie choinki... po tylu latach się wreszcie dowiedziałem... A co w takim razie z ciągnikami samochodowymi, co mają oznakowanie dla pojazdów długich i ciężkich. Mają takie tablice, które wymagane są w niektórych krajach UE, a u nas są wyłączone z tego typu oznakowania - wynik BT N???? Nawiasem choinek samochodowych nie popieram - chyba, że na Święta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Ale to jak to jest - 4 osie przy nacisku 10 ton to 40 ton. A gdzie pozostałe 24 tony?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Ale to jak to jest - 4 osie przy nacisku 10 ton to 40 ton. A gdzie pozostałe 24 tony?? A co Cię to interesuje przecież to jest DMC przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 No to pytam jak się rozkłada to DMC na te osie. Czy tu suma nacisków nie musi dać DMC?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 Pozostaje jeszcze nacisk na siodło. I wtedy odstępstwo musi mieć ciągnik siodłowy - chyba, że będzie np 5 osiowy i przystosowany do takiego zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2012 Share Napisano 24 Sierpień 2012 24 tony na siodło... No no no... Czyli reasumując - zespół pojazdów może mieć i 100 ton i 10 osi łącznie (przykładowo) - jeśli tylko poszczególne osie nie przekroczą wartości z Dz.U.Nr 32, a całość nie przekroczy wymiarów to może jeździć bez odstępstw - tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.