Pawel2002 Napisano 27 Wrzesień 2006 Share Napisano 27 Wrzesień 2006 Witam proszę o pomoc w wypełnieniu zaświadczenia dotyczące autobusu 100 km/h w miejscu dopuszczalny nacisk przedniej osii osi tylniej, podobno jest to w Dzienniku Ustaw nr 32 z dnia 26.02.2003 r. proszę o pomoc. Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 28 Wrzesień 2006 Share Napisano 28 Wrzesień 2006 Zerknij do DZ.U.103 poz 1085 z 2004 r - są to zmiany do DZ.U.32. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 28 Wrzesień 2006 Share Napisano 28 Wrzesień 2006 Kursy poszly w las Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 13 Październik 2006 Share Napisano 13 Październik 2006 A zadacie przy badaniu takiego autobusu wyciagu ze swiadectwa homologacji o stabilnosci w przypadku uszkodzenia jednego z kol ? (Nie wiem czy sie dobrze wyslowilem, bo nie mam teraz przed soba materialow) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Październik 2006 Share Napisano 13 Październik 2006 A zadacie przy badaniu takiego autobusu wyciagu ze swiadectwa homologacji o stabilnosci w przypadku uszkodzenia jednego z kol http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2269 Na ten temat tam znajdziesz info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 13 Październik 2006 Share Napisano 13 Październik 2006 Dlatego zapytalem, bo przyjechal niedawno do nas na przeglad taki autobus, i kierowca na zadane pytanie o wyciag ze sw. hom. zrobil , powiedzial ze pierwszy raz slyszy o takich cudach a jezdzi jako kierowca autobusami do 100 km/h juz ladnych pare lat i pierwszy raz ktos pyta o taki dokument, po czym zawinal rogala i czym predzej odjechal . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smolow Napisano 17 Październik 2006 Share Napisano 17 Październik 2006 Cóż w Niemczech nie ma większego problemu by Mercedes sprinter był dopuszczony jako autobus 100km/h u nas są inne przepisy i jesli ktos chce uzyskać "100" to zaświadczenie wystawione przez producenta autobusu o pozytywnym badaniu w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej...jest obowiązkowe...szkoda tylko że niewszyscy koledzy tego przestrzegają...ja również takich autobusów nierejestruje bo nikt jeszcze takiego zaświadczenia nieprzedstawił na badaniu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Październik 2006 Share Napisano 17 Październik 2006 Możesz zrobić bez wyciągu tylko wszystko na twojej głowie. Więc jeżeli chcesz mieć spokojny sen to rządaj tego papieru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Ciekawe jak wygląda takie zaswiadczenie i ilu z nas widziało na oczy taki dokument ? Pozytywne badanie w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jedenej z opon kół przednich-czyli co po wystrzale np. przedniej opony autobus będzie sie normalnie prowadził ? Jeśli ktoś spotkał się z tym dokumentem to prosimy o jakis skan na forum . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 4 Listopad 2006 Share Napisano 4 Listopad 2006 witam, niestety, ale skana nie moge wrzucić, bo nie mam kserówki, ale widziałem takie "poświadczenie", tyle że na kursie dla diagonostów tylko na rzutniku, kurs kwiecień-maj tego roku... pozdrawiam dokładnie nie pamiętaj jak on wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 5 Listopad 2006 Share Napisano 5 Listopad 2006 Ciekawe jak wygląda takie zaswiadczenie i ilu z nas widziało na oczy taki dokument ?Pozytywne badanie w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jedenej z opon kół przednich-czyli co po wystrzale np. przedniej opony autobus będzie sie normalnie prowadził ? Badanie przeprowadza na zlecenie producenta autobusu TUV albo Dekra. Do przedniego nadkola montują konstrukcję której "głównym" elementem jest masywny nóż. Umieszczony jest możliwie blisko opony i uruchamiany siłownikiem pneumatycznym. Próba jest przeprowadzana na zamkniętym odcinku autostrady przy prędkości 60 km/h. Na odcinku próbnym linią ciągłą oznaczone są pasy. Po osiągnięciu określonej prędkości uruchamiane jest urządzenie i nóż przebija oponę symulując "rozerwanie". Autobus nie może przekroczyć wyznaczonych lini. To znaczy musi być na tyle sterowny by kierowca hamując utrzymał autobus na swoim pasie ruchu. Oczywiście za kierownicą siedzi pracownik instytutu, trzyma ręce na kierownicy i jest przygotowany na ten "wystrzał opony" Zaświadczenia mają różne formy. Może być to zaświadcznie producenta np. dotyczące autobusu Bova z jakim kiedyś się spotkałem i w którym określono kilka warunków tzw. "setki". Producent potwierdzał homologację hamulcy, tachograf i warunek stateczności. Często są to dokumenty w języku niemieckim, warto zatem by były tłumaczone. Można też zerknąć do wyciągu z homologacji - być może producent tam potwierdził że pojazd spełnia warunki w zakresie stateczności... Oczywiście jeśli klient go posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Próba jest przeprowadzana na zamkniętym odcinku autostrady przy prędkości 60 km/h przy prędkości 100km/h bo jaki sens ma sprawdzenie przy 60 skoro miałby się rozbić przy 100 z tego co widziałem z polskich autobusów "100" ma solaris z Sanoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Dobrze że nie na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 7 Listopad 2006 Share Napisano 7 Listopad 2006 przy prędkości 100km/h bo jaki sens ma sprawdzenie przy 60 skoro miałby się rozbić przy 100 Kolego Jacdiag hamulce opóźnieniomierzem też badamy przy 30 km/h a pojazd jeździ z dużo większą prędkością. Crash test czyli test zderzeniowy jest przeprowadzany w zakresach od 29 km/h do 64 km/h, a nikt nie ogranicza prędkości pojazdów do tych wartości. Tak są określone warunki tego testu... Swego czasu oglądałem film z badania chyba polskiego autobusu z Jelcza i to co zapamiętałem opisałem w poprzednim poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Listopad 2006 Share Napisano 8 Listopad 2006 Tak są określone warunki tego testu... To podaj namiary na podstawe prawną ( DzU MP Dyrektywa) Nie będziemy się licytować kto oglądał jaki film Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 8 Listopad 2006 Share Napisano 8 Listopad 2006 To podaj namiary na podstawe prawną ( DzU MP Dyrektywa) nierozdrabniajmy się, my sprawdzamy dokumenty a nie robimy testów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 8 Listopad 2006 Share Napisano 8 Listopad 2006 witam. panowie po co te nerwy, zadzwońcie na skp dekry i spytajcie czy przejdzie autobus bez tego świadectwa. z tego co wiem zaświadczenie wystawione przez skp inną niż w/w nie jest honorowane na zachodzie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 8 Listopad 2006 Share Napisano 8 Listopad 2006 Rzeczywiście: po co te nerwy? Sprawy wymagań dla autobusów (i dla autobusu "100") regulują w RP: Dz.U. 2003-227-2250 - zał. 1, lp. 16, oraz zał. 11 ; a także Dz.U. 2003-32-262 - rozdz.5 i rozdz.6. [ Dodano: 08-11-2006, 17:43 ] A tak na dokładkę: co nas interesuje czy zaświadczenia z polskich SKP są honorowane na Zachodzie? My - diagności mamy wykonać badanie dodatkowe dla autobusu "100" i zróbmy to w/g naszych przepisów. O resztę się nie martwmy. A zaświadczenie o zachowaniu stabilności toru jazdy po rozerwaniu jednej z przednich opon uzyskuje producent i przekazuje je klientowi, a diagnosta musi bezwzględnie taki "papier" widzieć. Zwalniacz musi być skuteczny dla DMC danego pojazdu - na to też musi być "papier". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.