niezgdar Napisano 18 Październik 2006 Share Napisano 18 Październik 2006 Witam prowadzimy legalizacje tachografów. Jeden z naszych klientów Kupił używane autko za granicą konkretnie we Francji. Zatrzymała go inspekcja i zatrzymała dowód rejestracyjny za brak "POLSKIEJ" legalizacji francuska ważna jeszcze przez pół roku. Czy ktoś zna przepis jakim mógł sie kierować ów inspektor. DZwoniłem do trzech WITD i zakażdym razem słyszałem że jesteśmy w unii i mamy jednakowe przepisy i tamta legalizacja jest jest ważna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Nie słyszałem jeszcze takiego przypadku, żeby 'zachodnia' legalizacja była nie ważna. ....A może sam tachograf nie był na liście dopuszczonych do użytku u nas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Zachodnia legalizacja jest ważna , ale dla poj. z rej. zachodnią . U nas musi być nasza , ponieważ , jak wykazał Andrzej3 , może tachograf nie odpowiadać naszym przepisom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niezgdar Napisano 19 Październik 2006 Autor Share Napisano 19 Październik 2006 Klient ma podjechać do mnie w najblkższym czasie. Zobacze dokładnie o co chodzi i poinformuje szanownuch kolegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Jeśli ma być auto zarejestrowane w naszym kraju musi mi9eć nasze legalizacje (tacho, zbiornik na gaz, dżwig....) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 słyszałem że jesteśmy w unii i mamy jednakowe przepisy i tamta legalizacja jest jest ważna. (Dz. U. 243 z 2004r. poz. 2441) "Prawo o miarach" mówi; Art. 2a. Przyrządy pomiarowe wprowadzone do obrotu w państwach członkowskich Unii Europejskiej, zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej, dopuszcza się do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. O tym czy legalizacja z państwa UE jest ważna nigdzie się nie doczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Wg przepisów AETR obowiązującyh w Unii to legalizacvja jest ważna, chyba, że na tabliczce pomiarowej tachografu zamiast ostatnich 8 nr VIN wpisano nr rejestracyjny, a pojazd ma nasze tablice rejestracyjne to tacho jest nieważne (dane niezgodne z pojazdem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 20 Październik 2006 Share Napisano 20 Październik 2006 Nie znam wzorów potwierdzeń innych państw dotyczących legalizacji tachografów , nie znam pisowni państw Uni , bo nie muszę , dlatego nie mogę stwierdzić legalności tachografu. Poświadczyć to może tylko polski urząd miar . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 20 Październik 2006 Share Napisano 20 Październik 2006 Mam odpowiedź na ten temat z GUM-u. Wynika z niej, że legalizacje tachografów wydane w krajach UE są ważne w RP. (mam to e-mailem ale nie potrafię wkleić tego do postu). Nie jest to wprawdzie akt prawny, ale zawsze coś. [ Dodano: 20-10-2006, 12:03 ] A, gwoli uściślenia - diagnosta nie ma nic do tachografu. Rozważamy tu ten problem tylko jako "ciekawostkę"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Październik 2006 Share Napisano 20 Październik 2006 Dla ścisłości wzory tabliczek pomiarowych Polskich czy Unijnych są takie same. A do stwierdzenia daty, nr tachografu, nr nadwozia do porównania z pojazdem nie trzeba znać języków obcych. W Polsce też są punkty legalizacji tachografów gdzie wystawia się niemieckie tabliczki pomiarowe (tzn w języku niemieckim). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niezgdar Napisano 23 Październik 2006 Autor Share Napisano 23 Październik 2006 Dzięki za pomoc. Facet wogóle nie mial legalizacji. Skasowali mu dowód i zapłacił 1000zł za brak legalizacji-WYDAWAŁO mu sie że ma ważną francuską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 16 Grudzień 2006 Share Napisano 16 Grudzień 2006 Panowie zagadka- samochod ciezarowy data pietwszej rejestracji 2006,12,06 sprowadzony z zagranicy z wazna legalizacją tachografu CYFROWEGO zrobionego w Niemczech ,tablice rejestracyjne niemieckie ,ale nie wywozowe( z niebieskim paskiem ). Pytanie czy trzeba robic naszą legalizacje, jesli tak to jaka jest cena u was i jesli macie potwierdzone to jakims dokumentem z tdt lub dziennikiem ustaw to prosze podajcie WIELKIE DZIEKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 18 Grudzień 2006 Share Napisano 18 Grudzień 2006 Ten problem reguluje Ustawa o systemie tachograów cyfrowych - Dz.U.2005-180-1494. Wynika z niej, że tachograf cyfrowy moze być legalizowany, skonfigurowany i aktywowany przez właściwy organ zagraniczny. Jednak aby mógł być używany w kraju - musi być w umieszczony w wykazie prezesa GUM, opublikowanym w Dz. Urzędowym GUM. [ Dodano: 19-12-2006, 15:18 ] Muszę jeszcze dodać, że jeśli samochód ten będzie rejestrowany w kraju (a chyba takie znaczenie ma słowo: "sprowadzony"), to musi uzyskać kalibrację tachografu po zarejestrowaniu -m.in. choćby dlatego aby do bazy danych został wprowadzony nowy numer rejestracyjny a także aby został wprowadzony do systemu TACHONET. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 20 Grudzień 2006 Share Napisano 20 Grudzień 2006 Ok jesli chodzi o tacho cyfrowe to tak masz racje dzieki, ale jezeli stare tacho to nie musi miec legalizacji polskiej wystarczy legalizacja z uni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 20 Grudzień 2006 Share Napisano 20 Grudzień 2006 Tak czy inaczej - każdy tachograf (jako typ) musi istnieć w wykazie prezesa GUM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 20 Grudzień 2006 Share Napisano 20 Grudzień 2006 Ale jezeli masz samochod sprowadzony z zagranicy juz z legalizowanym tacho( z k unii)to najpierw jezdzisz na legalizacji z tamtego kraju i dopiero po upływie leaglizacji idziesz do zakladu w polsce i legalizujesz SPOKOJNYCH SWIĄT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chinek Napisano 21 Grudzień 2006 Share Napisano 21 Grudzień 2006 Z legalizacja tachografow cyfrowych w polsce jest jeszcze maly problem bo to dopiero wchodzi powoli i punktow gdzie robia tachografy cyfrowe jest bardzo malo. A ceny niestety nie znam. A ile u was kosztuje okresowe sprawdzenie tachografu analogowego porownamy ceny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 21 Grudzień 2006 Share Napisano 21 Grudzień 2006 Koledzy. Ja nie neguję, że legalizacja tachografu "zagraniczna" - tj. z UE, jest u nas ważna. Jak sam napisałem, odpowiedź potwierdzającą tę opinię dostałem mail-em z GUM. Jednak, aby to uznać za pełnoprawne, należy dotrzeć do opublikowanego w Dz. Urz. GUM-u wykazu uznanych zatwierdzeń typu i legalizacji tachografów. W tym wykazie, zgodnie z Prawem o miarach (Dz.U.2001-63-636 ze zm.) i Ustawą o systemie tachografów cyfrowych z 2005r., Prezes GUM zamieszcza listę uznanych, zagranicznych dopuszczeń typów i legalizacji. I tachograf z oznaczeniami wskazanymi w tym wykazie może być bez przeszkód eksploatowany w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasciuszko Napisano 22 Marzec 2007 Share Napisano 22 Marzec 2007 Dzień dobry mam prośbę do forumowiczów , mógł by mi ktoś przypomnieć zapis o sprawdzaniu trachografu przez diagnostę ? Chodzi mi w asadzie o to kiedy zostało to uchylone tj Dz.U , par , punkt . Z gory dziękuję za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 22 Marzec 2007 Share Napisano 22 Marzec 2007 Dz.U.nr. 227 załącznik nr.1 punkt 8.1.13. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 22 Marzec 2007 Share Napisano 22 Marzec 2007 Uchylone to nie bardzo wyeliminowano raczej podwójny zapis w prawie. Na dziś to tacho podlega przepisowi iż wszystkie urządzenia i wyposażenie w pojeździe powinno być sprawne. Ale jeśli nie ma w ogóle, to nie ma i OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Marzec 2007 Share Napisano 22 Marzec 2007 Może wątpliwości wyjaśni to pismo (tylko obawiam się o jakość kopii): [ Dodano: 22-03-2007, 21:44 ] Jeszcze taka mała uwaga - należy czytać pismo w całości. Nie kończyć po przeczytaniu pierwszej strony. pismo_mi_2003-03-12 w sprawie badań tech.poj.z tachografami.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 23 Marzec 2007 Share Napisano 23 Marzec 2007 Wrzuć to pismo jeszcze raz bo nic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 23 Marzec 2007 Share Napisano 23 Marzec 2007 Dobra - spróbuję. [ Dodano: 23-03-2007, 18:40 ] Psia krew! Nie wiem co się dzieje. Nie udaje mi się tego pisma zaprezentować. pismo_mi_2003-03-12.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Marzec 2007 Share Napisano 23 Marzec 2007 Pismo i to pierwsze i drugie u mnie otwiera sie ok! Może masz starszą wersje Adobe Reader ;7.0 -otwiera ten dokument Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.