Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak sobie siedze i myśle po co w DIP-ie wypełniamy tego typu rubryki jak długość, wysokość i szerokość. Albo pojazd spełnia określone warunki, albo nie. Idąc dalej jeśli jesteśmy państwem unijnym to po co jakieś badanie "pierwsze..." po prostu albo pojazd spełnia warunki art.66 albo nie. :(

Napisano

A w czym widzisz problem żeby nie wpisywać tych danych w DIP-ie?

Odnośnie I przeglądów: Kolega kupił auto w Niemczech i zarejestrował w POlsce.

Po bodajże miesiącu przyjechał do niego znajomy Niemiaszek i auto mu się bardzo spodobało. Zaproponował zamianę dla kolesia (golf IV na passata z 95 roku) Kolega bardzo się ucieszył i czym prędzej zamienił się na auto z Niemcem.

Niemiec uszczęśliwiony pojechał sobie passatem do domu, i po paru dniach wrócił żeby się odmienić, bo jak mu szkopy wyliczenia zrobili wyrobienia nowego briefu, I przeglądu auta zarejestr. za granicą itd. to mu się nie opłacało tego załatwiac bo wyszło tego ok. 300 EUR.

Nadmienię tylko że kolega oddał wszystkie dokumenty auta, z briefem , wymeldowaniem,

a auto miało jeszcze TUV ważny w DE ok. roku.

To dopiero bezzsens, a Ty się tu zastanwiasz nad jakimiś dziwnymi sprawami :lol:

Napisano
A w czym widzisz problem żeby nie wpisywać tych danych w DIP-ie?

 

To niechodzi o problem tylko po co ? Generalnie jestem za upraszczaniem przepisów a nie ich komplikowaniu. Po co jakieś badanie" pierwsze" czy jakieś inaczej nazywane jak można zrobić poprostu bad tech i napisać spełnia warunki art66 czy jakiegoś innego(jak się zmieni). To jest jak z VAT-em komplikacji przy tym co niemiara a kuźik co powinno to nas obchodzić.

Napisano

a to ciekawy masz tok myslenia :shock:

Wszystko jest ok, jezeli wypisujesz DIP na auto osobowe, a co w przypadku aut i przyczep, naczep ciezarowych ? Tez uwazasz ze niepotrzebne pisanie przy sprowadzaniu z UE ?

A widziales jakie masy itd. maja np. przyczepy sprowadzane ze Szwecji ?

Bez obrazy, ale dla mnie bezzsensowny jest ten watek .

Napisano

A ja popieram berecika :piwo

Najwyższy czas zacząć upraszczać przepisy!!! I to oczywiście nietylko w naszej dziedzinie.

Napisano

Wszystko by bylo piekne, latwe i proste, gdyby w calej Unii byly zjednolicone przepisy odnosnie mas, rozmiarow, naciskow, itp., ale tak niestety nie jest.

Poza tym wyobrazacie sobie jak bysmy nie wypisywali DIP-ow, co by sie dzialo w WK ? :lol: Trzeba by bylo dodakowych ludzi zatrudniac na skp, zeby siedzieli przy telefonach i odpowiadali na pytania odn. danych technicznych :mrgreen:

Napisano

Poza tym wyobrazacie sobie jak bysmy nie wypisywali DIP-ow, co by sie dzialo w WK ? :lol: Trzeba by bylo dodakowych ludzi zatrudniac na skp, zeby siedzieli przy telefonach i odpowiadali na pytania odn. danych technicznych :mrgreen:

No jak to? A katalogi ITS-u :D

Napisano
A widziales jakie masy itd. maja np. przyczepy sprowadzane ze Szwecji ?

 

Ale berecikowi nie chodziło o masy tylko wymiary pojazdów. W WK i tak tego nie sprawdzają i nigdzie nie wpisują. Śmiało można by te rubryki odpuścić.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Idąc dalej jeśli jesteśmy państwem unijnym to po co jakieś badanie "pierwsze..." po prostu albo pojazd spełnia warunki art.66 albo nie. :(

 

 

@psuj

To się akurat odnosiło do tego fragmentu wypowiedzi berecika, poza tym w niektórych krajach unijnych też są dopuszczone do ruchu pojazdy, których wymiary nie spełniają polskich przepisów dlatego powyższy temat uważam od początku za niepotrzebne gdybanie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.