berecik Napisano 26 Październik 2006 Share Napisano 26 Październik 2006 Tak sobie siedze i myśle po co w DIP-ie wypełniamy tego typu rubryki jak długość, wysokość i szerokość. Albo pojazd spełnia określone warunki, albo nie. Idąc dalej jeśli jesteśmy państwem unijnym to po co jakieś badanie "pierwsze..." po prostu albo pojazd spełnia warunki art.66 albo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 26 Październik 2006 Share Napisano 26 Październik 2006 A w czym widzisz problem żeby nie wpisywać tych danych w DIP-ie? Odnośnie I przeglądów: Kolega kupił auto w Niemczech i zarejestrował w POlsce. Po bodajże miesiącu przyjechał do niego znajomy Niemiaszek i auto mu się bardzo spodobało. Zaproponował zamianę dla kolesia (golf IV na passata z 95 roku) Kolega bardzo się ucieszył i czym prędzej zamienił się na auto z Niemcem. Niemiec uszczęśliwiony pojechał sobie passatem do domu, i po paru dniach wrócił żeby się odmienić, bo jak mu szkopy wyliczenia zrobili wyrobienia nowego briefu, I przeglądu auta zarejestr. za granicą itd. to mu się nie opłacało tego załatwiac bo wyszło tego ok. 300 EUR. Nadmienię tylko że kolega oddał wszystkie dokumenty auta, z briefem , wymeldowaniem, a auto miało jeszcze TUV ważny w DE ok. roku. To dopiero bezzsens, a Ty się tu zastanwiasz nad jakimiś dziwnymi sprawami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 26 Październik 2006 Autor Share Napisano 26 Październik 2006 A w czym widzisz problem żeby nie wpisywać tych danych w DIP-ie? To niechodzi o problem tylko po co ? Generalnie jestem za upraszczaniem przepisów a nie ich komplikowaniu. Po co jakieś badanie" pierwsze" czy jakieś inaczej nazywane jak można zrobić poprostu bad tech i napisać spełnia warunki art66 czy jakiegoś innego(jak się zmieni). To jest jak z VAT-em komplikacji przy tym co niemiara a kuźik co powinno to nas obchodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 a to ciekawy masz tok myslenia Wszystko jest ok, jezeli wypisujesz DIP na auto osobowe, a co w przypadku aut i przyczep, naczep ciezarowych ? Tez uwazasz ze niepotrzebne pisanie przy sprowadzaniu z UE ? A widziales jakie masy itd. maja np. przyczepy sprowadzane ze Szwecji ? Bez obrazy, ale dla mnie bezzsensowny jest ten watek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 A ja popieram berecika Najwyższy czas zacząć upraszczać przepisy!!! I to oczywiście nietylko w naszej dziedzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 Wszystko by bylo piekne, latwe i proste, gdyby w calej Unii byly zjednolicone przepisy odnosnie mas, rozmiarow, naciskow, itp., ale tak niestety nie jest. Poza tym wyobrazacie sobie jak bysmy nie wypisywali DIP-ow, co by sie dzialo w WK ? Trzeba by bylo dodakowych ludzi zatrudniac na skp, zeby siedzieli przy telefonach i odpowiadali na pytania odn. danych technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 Poza tym wyobrazacie sobie jak bysmy nie wypisywali DIP-ow, co by sie dzialo w WK ? Trzeba by bylo dodakowych ludzi zatrudniac na skp, zeby siedzieli przy telefonach i odpowiadali na pytania odn. danych technicznych No jak to? A katalogi ITS-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 A katalogi ITS-u a co tam jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 Co tam jest? Prawie jak w dip-ie. "Prawie" robi wielką różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 Proponuję to przenieśc do humoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Październik 2006 Share Napisano 27 Październik 2006 A widziales jakie masy itd. maja np. przyczepy sprowadzane ze Szwecji ? Ale berecikowi nie chodziło o masy tylko wymiary pojazdów. W WK i tak tego nie sprawdzają i nigdzie nie wpisują. Śmiało można by te rubryki odpuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muchozol Napisano 30 Październik 2006 Share Napisano 30 Październik 2006 Idąc dalej jeśli jesteśmy państwem unijnym to po co jakieś badanie "pierwsze..." po prostu albo pojazd spełnia warunki art.66 albo nie. @psuj To się akurat odnosiło do tego fragmentu wypowiedzi berecika, poza tym w niektórych krajach unijnych też są dopuszczone do ruchu pojazdy, których wymiary nie spełniają polskich przepisów dlatego powyższy temat uważam od początku za niepotrzebne gdybanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.