Skocz do zawartości

Zmiana Stara skrzynia na ascenizacyjny


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 weeks later...

Koledzy potrzebuję pomocy na pierwszym mam VOLVO ascenizacyjny klient upiera się na sam.specjalny (ma w firmie 5szt i wszystkie specjalne), na tłumaczeniu brifu ma sam. cieżarowy do wywozu nieczystości płunnych /ascenizacyjny. Czy jest szansa (na jakiej podstawie) zrobić go na specjalny

Kożyści nie podlega pod czas pracy kierowcy i podatek drogowy więc nie interesuje go nic innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest szansa (na jakiej podstawie) zrobić go na specjalny

nie nie ma, pojazd kwalifikujesz na podstawie obowiązujących przepisów i pak post przed twoim

Pojazd ascenizacyjny nie jest pojazdem specjalnym. Kod 04 podrodzaj- pojemnik, przeznaczenie-205 ascenizacyjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sytuacja wyglada następująco. Z jednej strony mamy zapis paragrafu 7 rozp.w sprawie szczegółowych czynności związanych z dopuszczaniem pojazdów do ruchu (Dz.U.Nr 192, poz.1878 z 2003 r. z późn.zm.), który ustala klasyfikację, zgodnie z którą nie jest to pojazd specjalny, tylko cięzarowy (klasyfikacja taka jak przytoczona wyżej) z jednoczesnym zastrzeżeniem, że taką klasyfikację właśnie nalezy stosować nawet w przypadkach jesli z dokumentów przedstawionych do rejestracji zastosowano inną klasyfikacje lub nazewnictwo. Z drugiej jednak strony jest zapis w paragrafie 15 tegoz samego rozp. który mówi, że wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują wazność (aktualna - JASNO OKREŚLONA klasyfikacja wraz z określeniem zasad jej stosowania obowiązuje od 26.03.2001 roku). Poparciem tego przepisu jest pismo Td 4kw 072-513/2003 z 17.07.2003 r. z ówczesnego MI (DTD), które stoi na stanowisku, że nową klasyfikację można stosować tylko przy "nowych rejestracjach" natomiast w przypadku przerejestrowania pojazdu bez zmian stanu faktycznego (np. przebudowa) stosowanie nowej klasyfikacji pojazdów uzasadnione jest tylko w przypadku jeżeli nie zmienia ona stanu prawnego pojazdu, z którym mogłyby wynikać np. konsekwencje podatkowe. Na tej zasadzie wiele takich pojazdów będzie miało jeszcze zapis specjalny - nawet w świeżo wydanych dokumentach. I dopóki nie nastapia w nim zmiany faktyczne (przebudowa) wile wydziałów nie będzie skłonne zastosowac nowej klasyfikacji. W innych natomiast (myślę, że w większości) zastosowanie będzie jednak miała nowa klasyfikacja i pojazd będzie miał zmieniony rodzaj. Ale ocena stanu faktycznego wynikającego z dokumentów każdorazowo nalezy do organu rejestrującego i jest jego własna decyzją. Pisma z ministerstwa mogą być wskazówką, ale nie są ani wykładnią prawa ani podstawą prawna samą w sobie. Ostatecznie Strona ma zawsze prawo odwołać się do SKO od decyzji WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

nic dodać nic ująć blakop

 

Choć tak na marginesie we wcześniejszych wersjach ustaw według definicji pojazdem specjalnym był pojazd konstrukcyjnie nie przeznaczony ani do przewozu osób ani rzeczy (chyba że przeworzone rzeczy były normalnym potrezbnym do wykonywania określonego zadania np. polewaczka do ulic) Tak więc te wcześniejsze zapisy równiez były delikatnie mówiąc "wybłagane" bo prawidłowo powinno być pojazd sam ciężarowy specjalizowany a nie specjalny. Należy jeszcze zwrócić uwagę, że często wydziały komunikacji skracały wpisy do dowodów i wychodziło później "specja" Konia z rzędem temu kto zgadnie co poeta miał na myśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z przypadkiem gdy 1/2 zbiornika zawiera wodę + dodatkowa pompa wytwarzająca ciśnienie do przepychania zapchanych kanalizacji a 1/2 to zbiornik na nieczystości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie dopóki chcociaz częśc nadwozia jest przystosowana do wykonywania specjalnej funkcji na drodze pojazd może być zarejetrowany jako specjlany. Jego sprawa jak będzie się tłumaczył przezd ITD i organami podatkowymi jesli będzie uzywał go do zwykłego trnsportu (analogicznie jak wykorzystywanie pomocy drogowej do zzwykłego transportu - w takim układzie mimo że specjalna jest traktowana jak cięzarówka). W tym konkretnym przypadku doptrywałbym sie analogi do zamiatarki np. Częśc z nich ma funkcję zbierania zamiatamych odpadów i wywożenia ich na wysyp, ale mimo to ciagle pozsotaja pojazdem specjalnym "utzrymiania dróg", a nie smieciarką (czyli cięzarowym). Ogólnie decyduje moim zdaniem stopień dostsowania nadwozia do wykonywania specjalnej funkcji i ogólne założenie konstrukcyjne i podstawowe przeznaczenie pojazdu.

Mówiąc krótko WUKO z połową zbiornika na asenizacyjne to nadal specjalny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania co blakop.

 

Myślę, że nie nam jest rozwiązywać wszystkie problemy właścicieli samochodów. My robimy przegląd a do czego ten samochód będzie służył jego właścicielowi i jak będą przebiegały kontrole tego samochodu dokonywane przez np Policję, ITD, US to juz nie nasz sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.