diagnostars Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 Wiatm auto to fiat ducato w ksiazce pojazdu fabrycznie mialo wpisane 3 miejsca i 3.500dmc teraz po zmianach ma 8 miejsc i 3020 dmc kolega chce zrobic tak aby mialo spowrotem 3500dmc tylko ze 5 miejsc i bedzie chcial odliczac sobie vat np z paliwa moje pytanie jakie nalezy zrobic zmiany oraz czy mozna podciagnac ten samochod pod ktorys Vat z taka iloscia miejsc doradzcie koledzy jak to zrobic aha auto w dowodzie ma wpis ze jest to sam ciężarowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 Kolego "diagnostars". Po pierwsze: musisz odczytać dane z tabliczki znamionowej, jeśli auto ma oryginalną tabliczkę. Jest to niezbędne w celu określenia DMC (jak piszesz -ktoś kiedyś z tym "namieszał"). Następnie musisz sprawdzić czy auto ma w DR wpis o podrodzaju: VAN lub Wielozadaniowy (to główny warunek do spełnienia wymogów VAT). Jeśli takiego zapisu w DR nie ma - musisz zażądać wyciągu ze świadectwa homologacji tego pojazdu (w nim powinno być określenie podrodzaju: VAN), lub zaświadczenie producenta o sklasyfikowaniu tego pojazdu do podrodzaju: VAN. Oczywiście powinieneś też sprawdzić czy ten konkretnie pojazd ma fabryczne punkty mocowania siedzeń. Jeśli takich nie ma - to nie podpisuj się pod jakimś mocowaniem siedzeń w sposób niefachowy (w razie wątpliwości - ocena rzeczoznawcy co do spraw wytrzymałościowych). Jeśli już ustalisz właściwe parametry techniczne dotyczące mas, musisz stwierdzić czy pojazd ma zamontowaną trwale właściwą przegrodę - fabryczną, homologowaną. I tu dochodzimy do sedna sprawy: jeśli pojazd ma jeden rząd foteli i za tymi fotelami jest przegroda - to odpowiada warunkom tzw. VAT1. Jeśli natomiast w pojeździe zamontowano dwa rzędy foteli, to musisz sprawdzić spełnienie tego warunku: [ Dodano: 22-11-2006, 09:05 ] Oczywiście jest to wzór na tzw. VAT2 wzór - VAT.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 Jeśli natomiast w pojeździe zamontowano dwa rzędy foteli, to musisz sprawdzić spełnienie tego warunku: Dodam do wypowiedzi kolegi jeszce tylko że Van i Wielozadaniowy w podrodzaju musi być tylko dla VAT1 jeśli z pomiarów wyjdzie VAT 2 to jeszcze sprawdź czy siedzenia drugiego rzędu są mocowane w oryginalnych punktach jeśli zostały przesunięte dla potrzeb VAT2 odpuść temat i nie dotykaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 "Markes30" - dzięki za poprawienie mojego postu. Oczywiście - VAN czy Wielozadaniowy tylko dla VAT1. Pozdrawiam. [ Dodano: 22-11-2006, 10:10 ] Aha! jeszcze wyjaśnienie dla "diagnostars" - na rysunku poglądowym A musi stanowić minimum 51% B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostars Napisano 22 Listopad 2006 Autor Share Napisano 22 Listopad 2006 a powiedzcie jak auto ma w dowodzie rodzaj pojazdu sam cieżarowy ma jeden zad siedzen i sciane grodziowa fabryczna np renault master to pod jaki vat mozna go dopisac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 Jeżeli jest to van lub wielozadaniowy (określi Ci to wyciąg ze świadectwa homologacji) to vat-1. Pamiętaj o rodzaju nadwozia bo dla przepisów skarbowych jest to istotne i taki pojazd może być furgonem i wtedy nie może odliczyć vatu-dlatego wyciąg ze świadectwa homologacji który powie Ci czarno na białym jaki jest to rodzaj nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swir Napisano 30 Listopad 2006 Share Napisano 30 Listopad 2006 Kolego "diagnostars" renault maseter lub fiat ducato jak maja jeden rzad siedzeń to jest VAT1. Ogólnie troche namieszaliscie z tymi vatami a wcale takie trudne to nie jest jak ma dwa rzędy siedzeń to vat 2. i trzeba zrobić pomiary przedziału ładunkowego i całego pojazdu od podszybia do końca wymiar A i wymiar B podstawiasz w norcomie i sam obliczy stosunek wielkości. dopuszczalna masa całkowita to wartość stała tego sie nie zmienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Listopad 2006 Share Napisano 30 Listopad 2006 bohdang - podrodzaj pojazdu ustalisz tylko z homologacji - DR nie zawiera takich informacji (co ciekawe nawet w polach kodowanych do odczytania czytnikiem ten jeden jedyny parametr nie jest kodowany!). Co do zmiany DMC sprawa dyskusyjna. Rózna interpretacja paragrafu 14.4. rozporządzenia w sprawie rejestracji pojazdów sprawia, że niektóre WK są skłonne zmienic wpis w dr o zmianie DMC (zmniejszenie) warunkując to oczywiście przedłożeniem zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdu był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi... (w przypadku takich marek jak IVECO, RENAULT, MAN to tylko kwestia odpowiedniej wpłaty... wystawią taki kwit prawie na wszystko - mało tego dają nawet na to właścicielowi nową tabliczkę znamionową!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 30 Listopad 2006 Share Napisano 30 Listopad 2006 Oczywiscie "Blakop" - podrodzaj tylko w wyciągu św. hom. Tak też napisałem w poście. Jednak wspomniałem także o (rzadkich wprawdzie, ale spotykanych) przypadkach takich wpisów w DR. Zresztą, według informacji na ten temat uzyskiwanych przez SKP od US w 2005r - wpis o podrodzaju VAN lub wielozadaniowy powinien być zamieszczony w DR. Nawet w pewnej ilości przypadków WK dokonały takich wpisów w DR. Teraz jest to wszystko trochę wyjaśnione i zapis o podrodzaju - w wyciągu ze św. homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 1 Grudzień 2006 Share Napisano 1 Grudzień 2006 Jestem ciekaw reakcji klienta, który ma 2 sztuki Seicento z 1 rzędem siedzeń i różne homologacje (np. Van i furgon) jednemu dajecie badanie na Vat drugiemu nie. Klient na pewno wróci. Te przepisy są chore tak jak NFZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2006 Share Napisano 1 Grudzień 2006 A co powiesz Wolf na zapis w wyciągu opla-corsy, który brzmi: BB-van (furgon) - dosłownie jak napisałem. To jest mistrzostwo co? I co wtedy po kodzie czy dopisanym nawiasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2006 Share Napisano 3 Grudzień 2006 Ja ostatnio miałem sprostowanie do homologacji (nie będe pisał konkretnie jakiej, ale oczywiście autko grupy PSA), w którym ministerstwo prostowało błędny zapis w polu 37 homologacji (rodzaj nadwozia), ponieważ błednie wpisano tam źle przetłumaczony wyraz z języka francuskiego. Po korekcie francuskie słowo "fourgon" oznacz teraz polskie "VAN" Takich sprostowań jest ogólnie caaaała kupa ostatnio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Grudzień 2006 Share Napisano 3 Grudzień 2006 Ja ostatnio miałem sprostowanie do homologacji Tak off topic Dla nich to się nazywa sprostowanie, dla nas poświadczenie nieprawdy... i tak w tym kraju zawsze kopie się maluczkich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.