Skocz do zawartości

Badanie techniczne pojazdu fabrycznie wyposażonego w CNG


tigercng

Rekomendowane odpowiedzi

Ja raczej bym jej nie uświadamiał, że jest tu drobna niezgodność z PoRD ;-)

 

Fajnie tylko jak ukradna auto z CNG które ma 2 lata (od roku nie ważny przegląd zgodnie z PoRD) to firma nie wypłaci odszkodowania będą tak drążyc temat i czepiać się wszystkich szczegółów by tylko nie wypłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nienalezy generalizować i uważać osoby pracujące w WK za niemające zielonego pojęcia o technice samochodowej... Urzędnicy mogliby przecież nie mało zarzucić diagnostom itd... Każdy pracownik WK wie, że są dwa rodzaje gazu, że jego rodzaj wynika z przedstawionych dokumentów i w jaki sposób dokonać wpisu do DR. Pozostawienie 3-letniego badania w DR to zwykła pomyłka - przeoczenie. Ja np. pomyliłem się w poście powyżej bo rodzaj paliwa to pole P3, a nie P1... ludzka rzecz błądzić ;)

Co do skrótów - są one ustalane katalogowo w bazie ITS - wybiera się je z listy, więc tez raczej mowy o własnej interpretacji czy własnym tworzeniu zapisów nie może być mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostawienie 3-letniego badania w DR to zwykła pomyłka - przeoczenie

pomyłka dla urzędnika natomiast takie samo przeoczenie dla diagnostyto poświadczenie nieprawdy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skrótów - są one ustalane katalogowo w bazie ITS

Czy możesz napisać coś więcej (wskazać źródło), co masz na myśli pisząc "baza ITS" ?

Byłem na stronach ITSu, szukałem też przez google, ale niczego takiego jak "baza ITS" nie znalazłem :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślisz, że w razie kłopotów dla urzędnika jakie będzie oznaczać to konsekwencje?? Odpowiem Ci, że takie same - również będzie to poświadczenie nieprawdy (szczególne ryzyko widzę tu przy wspomnianej sprawie wypłaty ubezpieczenia, czy ogólnie wypadku...). Wszyscy odpowiadamy równo - diagności badajac pojazd, a urzędnicy weryfikując dokumenty przed wydaniem decyzji o dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Należy się liczyć z tym, że za każdy błąd możemy zostac pociągnięci do odpowiedzialności.

Pisząc tu o pomyłce urzędnika miałem na mysli to, że na pewno nie było to celowe działanie organu i dlatego nie może być wykładnią czy przykładem dla poparcia tezy o możliwości określenia 3-letniego okresu BT dla pojazdu z gazem i w tym tylko kontekście przedstawiłem to w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lanosy LPG to dosyc specyficzny przykład. rzeczywiście opuszczały fabrykę z zamontowaną przez producenta instalacją LPG, na co ten uzyskał nawet homologację, ale tak napawde był to zwykły Lanos z klasycznym silnikiem, którego paliwem podstawowym (bazowym) była benzyna, a silnik jedynie PRZYSTOSOWNAO już na etapie fabycznym do ALTERNATYWNEGO zasilania gazem poprzez montaż instalacji LPG. W pzypadku tych pojazdów zapisy w dowodzie rejestracyjnym były więc takie same jak w przypadku ludzi montujących gaz indywidualnie (czyli paliwo podstawowe - benzyna + adnotacja w DR o przystosowaniu do zasilania gazem). Przytoczone na wstępie przykłady dotyczą trochę innych przypadków, a mianowicie pojazdów, których jedynym paliwem jest GAZ (w tym wypadku CNG), i nie posiadają możliwości zasilania innym paliwem, ponieważ nie mają nawet takowego zbiornika. Jesli wpadnie mi w ręce taka homologacja postaram się ją równiez zamieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam auto z 95 z orginalna instalcja z holandi na TDT z 2002 r jest napisane butla ważna do 10.10.1998. wynik badania pozytywny . Nastepne badanie 31.12. 2003r

Auto trfiło do polski w 2002r DR jest był wpis LPG i teraz tez takowy mam przegląd mam 31.12. 2006r Ale czy to wszystko jest wporządku czy musze zrobic homologacje zbirnika? jeśli tak to gdzie ? w warsztatach to odrazu chcieli przerabiać . I czy STAKO ma honederskie zbiorniki bo przy polskim nie będzie wskazań ilosci gazu w zbiorniku.

Prosze o fachowa odpowiedż .

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 11-12-2006, 23:04 ]

A i jeszcze jedno zbiornik jest z 06.98r

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lanosy LPG to dosyc specyficzny przykład. rzeczywiście opuszczały fabrykę z zamontowaną przez producenta instalacją LPG

Miałem kiedyś takie Volvo z zamontowanym gazem przez producenta - korek wlewu paliwa i korek do gazu w miejscu jednym czyli typowa klapka i dwa korki , wskaźnik paliwa po przełączeniu na gaz stawał się wskaźnikiem poziomu gazu w butli i to był gaz zamontowany przez producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Renault z orginałem - "gaz" ale miał też HOMOLOGACJĘ przetłumaczoną że to instalacja faktycznie montowana w taki modelu pojazdu FABRYCZNIE.Tez miałem objekcję ale po spisaniu danych z tabliczki znamionowej zbiornika to okazało się ze zbiornik ma ważnosc jeszcze rok.Tu jest problem moze zapytajmy sie P. Moćkowskiego jak on to widzi.Bardzo ciekawy temat w końcu jesteśmy w UNII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Aktualnie na rynku, przeglądając flotę Mercedesa znaleźć można tylko jeden model wyposażony w instalację gazową montowaną już u producenta, jest to E Klasa. Podobnie jak w przypadku tego modelu, również i w przyszłości B Klasa będzie więc umożliwiać pokonanie większych odległości na jednym baku benzynowym i jednym baku wypełnionym gazem ziemnym. Być może w podobny system zasilania zostanie wyposażony także dostawczy Mercedes Sprinter, jednak jak na razie koncern nie potwierdził oficjalnie tej wiadomości.

 

Wszystko zależy od tego jaką politykę w stosunku do zasilania gazem ziemnym przyjmie sam Mercedes. Pod uwagę brane są skrupulatnie opinie samych klientów. Jeśli popyt na takie rozwiązania będzie duży, a koszty montażu będą rekompensowane przy zakupie (koszt rozwoju technologii gazowej jest wyższy niż benzynowej) wówczas oferta aut z możliwością tankowania gazu zwiększy się.

 

ceny:(bez gazu0

 

B 180 CDI - 104.500 PLN

B 200 CDI - 119 500 PLN

B 150 - 93 500 PLN (IV kwartał 2005)

B 170 - 99 500 PLN

B 200 - 116 500 PLN

B 200 TURBO - 129 500 PLN

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/47247

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.