Skocz do zawartości

Badania techniczne


LukaSS

Rekomendowane odpowiedzi

To "wyzwanie" kazdy z nas "szarpie" kilka razy w ciągu dnia.Tyle że to sie nie przekłada na nasze rodziny! i tu jest pokusa niestety :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam!

Mam do kolegów pytanie:

Czy samochód ciężarowy, lub zespół pojazdów (np:ciągnik siodłowy + naczepa) może na okresowe badanie techniczne przyjechać z pełnym ładunkiem, czy nawet przeładowany, jak to często się zdarza?

Czy istnieje przepis, który tę sprawę reguluje?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście każę się rozładować i później przyjechać na badanie techniczne-nie będę łamał sobie urządzeń bo ktoś nie podchodzi do tematu ze zdrowym rozsądkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy określaniu WSH, zgodnie z wymaganiami załącznika nr2 -Dz.U.2003-227-2250, zalecane jest, aby osie badanego pojazdu wywierały naciski na urządzenie kontrolne, zbliżone do ich nacisków dopuszczalnych, lecz aby ich nie przekraczały. Jest to logiczne, gdyż np. w takim samochodzie ciężarowym "pustym" hamulce mogą być super sprawne, a po załadowaniu mogą okazać się nieskuteczne. Poza tym badanie hamulców pojazdu załadowanego jest szybsze i łatwiejsze dla diagnosty, bo nie wymaga określania obliczeniowego WSH. Natomiast urządzenia dopuszczone do badań hamulców są tak skonstruowane i zbudowane, że nie powinny "łamać się" pod ciężarem pojazdów, do badań których są przeznaczone.

 

[ Dodano: 02-04-2007, 08:07 ]

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie urządzenia rolkowego z opcją dociążania osi. Wówczas nie ma "zagrożenia" dla dla...... posadzki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim samochodzie ciężarowym "pustym" hamulce mogą być super sprawne, a po załadowaniu mogą okazać się nieskuteczne. Poza tym badanie hamulców pojazdu załadowanego jest szybsze i łatwiejsze dla diagnosty, bo nie wymaga określania obliczeniowego WSH.

Wszystko się zgadza, ale idąc tym tokiem rozumowania należałoby rozciągnąć tę zasadę na sam. osobowe, autobusy itd, a takie badania są niedopuszczalne.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedopuszczalny jest pomiar opóźnienia autobusu z pasażerami. Pasażerowie muszą być zastąpieni przez balast o odpowiedniej masie i odpowiednio rozmieszczony. Natomiast ja w poprzednim poście napisałem jakie są zalecenia przy wykonywaniu badań hamulców. Te zalecenia dotyczą wszystkich pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą bohdang ponieważ producent powinien podać w instrukcji urządzenia maksymalne obciążenie bębnów pomiarowych. Z drugiej strony nie każda ciężarówka jest załadowana po brzegi. Także u nas nie ma większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy!

Jakoś nie doczekałem się odpowiedzi na moje pytanie. badanie techniczne nie zaczyna się i nie kończy na badaniu hamulców i dlatego moje zapytanie czy ktoś spotkał przepis na ten temat. A co zrobić jeśli jest linia do badania pojazdów do 3,5t i powyżej 3,5t. jak te urządzenia zniosą przeładowanego tira? A co z tirami których wysokość jest ponad 4m? U mnie koleś zahaczył naczepą o bramę.

Apropo badania hamulców z pasażerami wewnątrz, już widzę jak uciekają.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - wymiary i inne parametry dla SKP z pełnym zakresem uprawnień są określone w rozporządzeniu o wymaganiach wobec SKP. Jeżeli pojazd zahaczył o bramę, to albo brama jest za niska (za wąska) albo pojazd był za wysoki (za szeroki). Ja pracuję na OSKP, która istnieje od 1993r i jeszcze nie miałem podobnych zdarzeń. Urządzenie rolkowe do badań hamulców firmy MAHA sprawuje się dobrze - nie łamie się, a często badamy pojazdy załadowane. Co zaś do badań hamulców w autobusach, to oczywiście nie urządzamy łapanek na pasażerów aby obciążyć autobus, ale jeśli zdarza się sytuacja, że do badania podjeżdża autobus będący "w przelocie" - np. z linii międzynarodowej to bynajmniej nie wyganiamy pasażerów z autobusu na czas badania. I jeszcze nie zdarzyło się aby któryś próbował uciekać. ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tirami których wysokość jest ponad 4m? U mnie koleś zahaczył naczepą o bramę.

Tylko N

Bardzo często robie BTP pojazdów straży pożarnej - pełne wody i całą obsadą 6 osób

a inne pojazdy typu dźwig, drabina, itp. które mają DMC = MW tam nie ma co rozładować :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to. Jak można rozładować czteroosiowy dźwig, ważący 32 tony?

Panowie przypominam końcówkę mojej wypowiedzi-zdrowy rozsądek. Dysponuję jednostanowiskową stacją na której znajdują się przyrządy dla poj. do 3.5t i jeżeli jest możliwość do rozładowania to o to proszę bo badanie techniczne to nie tylko sprawdzenie hamulców i akurat o te urządzenie się nie boję.

zapytanie czy ktoś spotkał przepis na ten temat

Osobiście nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście - przede wszystkim "zdrowy rozsądek". W moich wypowiedziach nie ma żadnych złośliwych podtekstów - proszę nie czuć się urażonym. Po prostu nie da się chyba przenieść na pismo wypowiedzi zwyczajnie przyjaznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę nie czuć się urażonym

Oczywiście, że nie czuję się urażonym. Mam "alergię" na pojazdy załadowane a nie ciężkie bo w swej kilkuletniej praktyce przeżyłem np. pęknięcie "kłonicy" w pojeździe do przewozu drewna co skutkowało tym, że stacja zmieniła się w jego skład na kilka godzin a przy okazji zmiotło jedną z szaf sterujących. Koledzy z dłuższą praktyką daliby zapewne więcej przykładów stąd moje podejście do zapytania kolegi zjc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.