jaka Napisano 20 Luty 2007 Share Napisano 20 Luty 2007 To "wyzwanie" kazdy z nas "szarpie" kilka razy w ciągu dnia.Tyle że to sie nie przekłada na nasze rodziny! i tu jest pokusa niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 1 Kwiecień 2007 Share Napisano 1 Kwiecień 2007 Witam! Mam do kolegów pytanie: Czy samochód ciężarowy, lub zespół pojazdów (np:ciągnik siodłowy + naczepa) może na okresowe badanie techniczne przyjechać z pełnym ładunkiem, czy nawet przeładowany, jak to często się zdarza? Czy istnieje przepis, który tę sprawę reguluje? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Kwiecień 2007 Share Napisano 1 Kwiecień 2007 Ja osobiście każę się rozładować i później przyjechać na badanie techniczne-nie będę łamał sobie urządzeń bo ktoś nie podchodzi do tematu ze zdrowym rozsądkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 2 Kwiecień 2007 Share Napisano 2 Kwiecień 2007 Przy określaniu WSH, zgodnie z wymaganiami załącznika nr2 -Dz.U.2003-227-2250, zalecane jest, aby osie badanego pojazdu wywierały naciski na urządzenie kontrolne, zbliżone do ich nacisków dopuszczalnych, lecz aby ich nie przekraczały. Jest to logiczne, gdyż np. w takim samochodzie ciężarowym "pustym" hamulce mogą być super sprawne, a po załadowaniu mogą okazać się nieskuteczne. Poza tym badanie hamulców pojazdu załadowanego jest szybsze i łatwiejsze dla diagnosty, bo nie wymaga określania obliczeniowego WSH. Natomiast urządzenia dopuszczone do badań hamulców są tak skonstruowane i zbudowane, że nie powinny "łamać się" pod ciężarem pojazdów, do badań których są przeznaczone. [ Dodano: 02-04-2007, 08:07 ] Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie urządzenia rolkowego z opcją dociążania osi. Wówczas nie ma "zagrożenia" dla dla...... posadzki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 2 Kwiecień 2007 Share Napisano 2 Kwiecień 2007 w takim samochodzie ciężarowym "pustym" hamulce mogą być super sprawne, a po załadowaniu mogą okazać się nieskuteczne. Poza tym badanie hamulców pojazdu załadowanego jest szybsze i łatwiejsze dla diagnosty, bo nie wymaga określania obliczeniowego WSH. Wszystko się zgadza, ale idąc tym tokiem rozumowania należałoby rozciągnąć tę zasadę na sam. osobowe, autobusy itd, a takie badania są niedopuszczalne. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 2 Kwiecień 2007 Share Napisano 2 Kwiecień 2007 Niedopuszczalny jest pomiar opóźnienia autobusu z pasażerami. Pasażerowie muszą być zastąpieni przez balast o odpowiedniej masie i odpowiednio rozmieszczony. Natomiast ja w poprzednim poście napisałem jakie są zalecenia przy wykonywaniu badań hamulców. Te zalecenia dotyczą wszystkich pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stacja Diagnost Napisano 4 Kwiecień 2007 Share Napisano 4 Kwiecień 2007 Zgadzam się z kolegą bohdang ponieważ producent powinien podać w instrukcji urządzenia maksymalne obciążenie bębnów pomiarowych. Z drugiej strony nie każda ciężarówka jest załadowana po brzegi. Także u nas nie ma większego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 4 Kwiecień 2007 Share Napisano 4 Kwiecień 2007 Drodzy Koledzy! Jakoś nie doczekałem się odpowiedzi na moje pytanie. badanie techniczne nie zaczyna się i nie kończy na badaniu hamulców i dlatego moje zapytanie czy ktoś spotkał przepis na ten temat. A co zrobić jeśli jest linia do badania pojazdów do 3,5t i powyżej 3,5t. jak te urządzenia zniosą przeładowanego tira? A co z tirami których wysokość jest ponad 4m? U mnie koleś zahaczył naczepą o bramę. Apropo badania hamulców z pasażerami wewnątrz, już widzę jak uciekają. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 4 Kwiecień 2007 Share Napisano 4 Kwiecień 2007 No cóż - wymiary i inne parametry dla SKP z pełnym zakresem uprawnień są określone w rozporządzeniu o wymaganiach wobec SKP. Jeżeli pojazd zahaczył o bramę, to albo brama jest za niska (za wąska) albo pojazd był za wysoki (za szeroki). Ja pracuję na OSKP, która istnieje od 1993r i jeszcze nie miałem podobnych zdarzeń. Urządzenie rolkowe do badań hamulców firmy MAHA sprawuje się dobrze - nie łamie się, a często badamy pojazdy załadowane. Co zaś do badań hamulców w autobusach, to oczywiście nie urządzamy łapanek na pasażerów aby obciążyć autobus, ale jeśli zdarza się sytuacja, że do badania podjeżdża autobus będący "w przelocie" - np. z linii międzynarodowej to bynajmniej nie wyganiamy pasażerów z autobusu na czas badania. I jeszcze nie zdarzyło się aby któryś próbował uciekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 5 Kwiecień 2007 Share Napisano 5 Kwiecień 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Kwiecień 2007 Share Napisano 5 Kwiecień 2007 A co z tirami których wysokość jest ponad 4m? U mnie koleś zahaczył naczepą o bramę. Tylko N Bardzo często robie BTP pojazdów straży pożarnej - pełne wody i całą obsadą 6 osób a inne pojazdy typu dźwig, drabina, itp. które mają DMC = MW tam nie ma co rozładować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 5 Kwiecień 2007 Share Napisano 5 Kwiecień 2007 Otóż to. Jak można rozładować czteroosiowy dźwig, ważący 32 tony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Kwiecień 2007 Share Napisano 5 Kwiecień 2007 Hmmm - a jak ten dźwig ma 5 osi i wazy prawie 50 ton? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 5 Kwiecień 2007 Share Napisano 5 Kwiecień 2007 Wówczas jest to pojazd ponadgabarytowy i badania okresowe wykonuje w jednostkach badawczych dysponujących odpowiednią aparaturą pomiarową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Kwiecień 2007 Share Napisano 5 Kwiecień 2007 Ach jak to pieknie brzmi... żeby tak jeszcze było w praktyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Kwiecień 2007 Share Napisano 9 Kwiecień 2007 Otóż to. Jak można rozładować czteroosiowy dźwig, ważący 32 tony? Panowie przypominam końcówkę mojej wypowiedzi-zdrowy rozsądek. Dysponuję jednostanowiskową stacją na której znajdują się przyrządy dla poj. do 3.5t i jeżeli jest możliwość do rozładowania to o to proszę bo badanie techniczne to nie tylko sprawdzenie hamulców i akurat o te urządzenie się nie boję. zapytanie czy ktoś spotkał przepis na ten temat Osobiście nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 10 Kwiecień 2007 Share Napisano 10 Kwiecień 2007 Oczywiście - przede wszystkim "zdrowy rozsądek". W moich wypowiedziach nie ma żadnych złośliwych podtekstów - proszę nie czuć się urażonym. Po prostu nie da się chyba przenieść na pismo wypowiedzi zwyczajnie przyjaznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Kwiecień 2007 Share Napisano 10 Kwiecień 2007 proszę nie czuć się urażonym Oczywiście, że nie czuję się urażonym. Mam "alergię" na pojazdy załadowane a nie ciężkie bo w swej kilkuletniej praktyce przeżyłem np. pęknięcie "kłonicy" w pojeździe do przewozu drewna co skutkowało tym, że stacja zmieniła się w jego skład na kilka godzin a przy okazji zmiotło jedną z szaf sterujących. Koledzy z dłuższą praktyką daliby zapewne więcej przykładów stąd moje podejście do zapytania kolegi zjc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.