wolf Napisano 7 Marzec 2007 Share Napisano 7 Marzec 2007 Czy robicie, albo czy ktoś od was wymaga opisu zmian w przypadku montażu windy zał-wył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Marzec 2007 Share Napisano 7 Marzec 2007 No wydaje mi się, że jej montaż, na pewno będzie miał wpływ na masę własną pojazdu i ładowność, a taka zmiana wymaga zgłoszenia w WK... Oczywiście większość właścicieli pojazdów akurat w takich przypadkach nie za bardzo bierze sobie do serca takie zmiany, ale to ich sprawa... zazwyczaj do czasu kiedy miśki lub krokodylki stwierdzą jednak niezgodność ze stanem faktycznym lub gdy z innych przyczyn zmiana tych parametrów jest im na rękę. W tym wypadku opis zmian wydaje sie być niezbędny - no bo co innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 8 Marzec 2007 Autor Share Napisano 8 Marzec 2007 Skoro tak to zmiany dotyczą także wszystkich pojazdów, które na czas zimy zakładają pługi, spychy itp, czyż nie. Z drugiej strony w przypadku windy która jest jednocześnie drzwiami MW pojazdu prawie się nie zmienia. Bo winda coś waży oraz drzwi coś ważą do tego należy uwaględnić nasze 50kg zaokrąglenia? Ponadto w samym DR nie mamy adnotacji czy informacji, że pojazd ma windę, a mogłby być np. wpis UDT. Co wy na to. Prawie robi wielką różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Marzec 2007 Share Napisano 8 Marzec 2007 Skoro tak to zmiany dotyczą także wszystkich pojazdów, które na czas zimy zakładają pługi, spychy itp, czyż nie. No cóż - wiem, ze wydaje sie to dziwne, w wielu przypadkach niedorzeczne, a czasem nawet niemożliwe do pzeprowadzenia, ale zgodnie z PoRD tak! Z drugiej strony w przypadku windy która jest jednocześnie drzwiami MW pojazdu prawie się nie zmienia. Bo winda coś waży oraz drzwi coś ważą do tego należy uwaględnić nasze 50kg zaokrąglenia No nie zawsze tak jest. Czasem winda zostaje dodana, a drzwi zostaja swoja drogą -poza tym wszystko zalezy od konstrukcji - w niektórych przypadkach lekkiej konstrukci aluminiowej drzwi, nie można porównywac z wagą płyty windy... Tak czy inaczej oczywiście chodziło mi o przypadki w których tz amina jest większa niż 50 kg oczywiście. Innych zmian zgłaszac nie trzeba. Ponadto w samym DR nie mamy adnotacji czy informacji, że pojazd ma windę, a mogłby być np. wpis UDT. Co wy na to. A czemu miałoby to służyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 9 Marzec 2007 Share Napisano 9 Marzec 2007 JakWinda bez dozoru TDT.To podstawa!!To oni okraślają masę windy i wydają poświadczanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 9 Marzec 2007 Autor Share Napisano 9 Marzec 2007 A czemu miałoby to służyć? Jak czemu, raczej komu oczywiście nam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 12 Marzec 2007 Share Napisano 12 Marzec 2007 Myślę że opis zmian przy windzie jest niepotrzebny. Skoro nie wymaga się opisu zmian po zamontowaniu butli z gazem [ np. 60 lit]co znacznie wpływ na ciężar pojazdu osobowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Marzec 2007 Autor Share Napisano 12 Marzec 2007 W briefach niemieckich rozwiązne jest to m.in. MW w zależności od wyposażenia np 1090-1200kg. Wg mnie winda czy HDS jest wyposażeniem tak jak pług, tur w ciągniku rolniczym czy nawet przyczepiona maszyna rolnicza do ciągnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.