Skocz do zawartości

rejestracja pojazdu widniejącego jako sam.ciężarowy


pafni

Rekomendowane odpowiedzi

Jak postępujecie jak klient przedstawia już auto w wersji przerobionej na OBT przed pierwsza rejestracją?

W dokumentach jest ciężarowe a samochód jest już osobowy.

Zadajesz podchwytliwe pytania :shock: U nas najpierw taki jaki przyszedł z zagranicy i np. 98 zeta a następnie opis zmian i 98 + 82 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • cubitus

    17

  • adam1501

    10

  • blakop

    9

  • Yeti

    7

Top Posters In This Topic

Jak postępujecie jak klient przedstawia już auto w wersji przerobionej na OBT przed pierwsza rejestracją?

W dokumentach jest ciężarowe a samochód jest już osobowy.

Zgodnie z przepisami klient powinien przedstawić dokument , że dokonane zmiany były dokonane w zakładzie do tego upoważnionym (oświadczenie ,faktura) .Czy w pojadach zarejestrowanych zagranicą szanujący się zakład wystawi takie oświadczenie (nie będąc pewnym czy ten pojazd będzie rej. w Polsce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobil 98 zł i negatyw i wpisał brak kratki a pózniej jakby udowodnił tzn dal papiery co do przeróbki to ponowne badanie za 20 zł bo była usterka i pózniej osobne zaświadczenie o przerbce za 82

 

[ Dodano: 14-07-2010, 22:25 ]

co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokumenty o przeróbce klient daje do wk. jeśli pojazd był zarejestrowany za granica to

robimy okresowe +zmiany i zgodnie z dz.155 powypadkowe 98+82+94, u nas tak rejestrują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mała odskocznia... A co robicie jak auto jest sprowadzone z

zagranicy jako ciezarowe i klient chce je zarejestrowac jako osobówkę ??

 

Mnie się wydaje że najpierw

przegląd pierwsze badanie bo nie ma już tam waznego....

 

zarejestrowany w kraju od 2 lat a rocznik 2008

 

To jak jest z tym samochodem ,jest zarejestrowany w kraju czy nie :-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam jeszcze drugi przypadek. Takie samo auto i ten jest zarejestrowany w kraju od 2 lat. Drugi sprowadzony jako ciężarowy i klient chce z niego osobówkę zrobić

 

[ Dodano: 15-07-2010, 11:33 ]

obydwa to peugeot 307 1.4 HDI dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to zmianę konstrukcyjna z cieżarówki na osobowe można zrobic samo za 82 jako badanie dodatkowe bez 98.....

 

[ Dodano: 15-07-2010, 11:38 ]

ten zarejstrowany w polsce przeciez badanie techniczne ma wazne jeszcze rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to zmianę konstrukcyjna z cieżarówki na osobowe można zrobic samo za 82 jako badanie dodatkowe bez 98.....

Zajrzyj do dziennika 155 paragraf 3 ust 1 pkt 5 na pewno jest tam samo dodatkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas ostatniej kontroli WK pani powiedziała że wykonuję czynności jak przy okresowym i zmianach ale badanie dla niej tylko dodatkowe bez wyznaczania NTB , i tak miałem w kilku przypadkach w 3 różnych WK , kasuję wtedy tylko 82.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas ostatniej kontroli WK pani powiedziała że wykonuję czynności jak przy okresowym i zmianach ale badanie dla niej tylko dodatkowe bez wyznaczania NTB , i tak miałem w kilku przypadkach w 3 różnych WK , kasuję wtedy tylko 82.

Panowie z TDT mają nieco odmienne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z TDT mają nieco odmienne zdanie.

 

Jak stacje nie sa kontrolowane przez TDT a tylko przez WK to zdarzaja się takie interpretacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli panowie jak w końcu to ma być ?? Dla auta sprowadzonego jako cięzarowy i pózniej ma byc to osobówka. A drugi przypadek już zarejestrowany w polsce od 2 lat i przeróbka na cieżarowy... Jaka kasa za co ?? Opiszcie mi to dokładnie proszę.... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest tak: ciężarowy z zachodu na przegląd za 98 zet następnie do warsztatu aby go przerobić na osobowy i na stację gdzie płaci 98 + 82. Z Polski przerobiony już przez warsztat i na stacji płaci 98 + 82. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężarowy z zachodu na przegląd za 98 zet następnie do warsztatu aby go przerobić na osobowy i na stację gdzie płaci 98 + 82

 

A to niby dlaczego mam płacić dwa razy 98 .Sprowadzem ciężarowy ,"przerabiam" na osobówkę i na przegląd 98+82 i do WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli krótko mówiąc panowie musi być 1.2 plus 6.7 (92+82). Do tego wystawione zaswiadczenie plus dokument identyfikacyjny. Tak samo dla tego sprowadzonego z zagranicy jak i tego w polsce

 

[ Dodano: 16-07-2010, 10:59 ]

ten sprowadzony mi nie pasuje trochę bo przecież musi miec najpierw badanie jako ciezarowy jeszcze bo tak ma w papierach i wystawione zaswiadczenie i identyfikację (badanie podstawowe). A pózniej przeróbka na osobówkę wię znów 98 i 82 bo znów zaświadczenie i identyfikacja jest wystawiana (podstawowe plu dodatkowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby dlaczego mam płacić dwa razy 98

Dlaczego? Skoro pojazd już jest przebudowany i właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie to nie ma potrzeby wykonywać dwa razy badania okresowego tylko wykonać wszystkie czynności za jednym zamachem czyli okresowe przed pierwszą rejestracją z DIP (dla pojazdu osobowego) plus dokument o zmianach i mamy kpl dokumentów czyż nie?

ten sprowadzony mi nie pasuje trochę bo przecież musi miec najpierw badanie jako ciezarowy jeszcze bo tak ma w papierach

A jak wykonasz już te badanie i klient wróci pojazdem zarejestrowanym to jaka różnica będzie pomiędzy tymi dokumentami? Przecież w obu tych dokumentach czy to polskich czy zagranicznych jest to samo więc po co klienta narażać na dodatkowe koszty związane z wymianą dokumentów jak można to załatwić za jednym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjasnienie. Wolałem się upewnić czy dobrze tą operację wykonywałem bo zrobiłem 98+82 dla obu. Wystawiłem zaświadczenie i DIP-a. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Skoro pojazd już jest przebudowany i właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie to nie ma potrzeby wykonywać dwa razy badania okresowego tylko wykonać wszystkie czynności za jednym zamachem czyli okresowe przed pierwszą rejestracją z DIP (dla pojazdu osobowego) plus dokument o zmianach i mamy kpl dokumentów czyż nie?

 

Również popieram, ale...

 

właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie

 

Jaki to będzie dokument w przypadku przeróbki np. we Francji, jaki w przypadku Portugalii, Włoch, Niemiec itd? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby dlaczego mam płacić dwa razy 98

Dlaczego? Skoro pojazd już jest przebudowany i właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie to nie ma potrzeby wykonywać dwa razy badania okresowego tylko wykonać wszystkie czynności za jednym zamachem czyli okresowe przed pierwszą rejestracją z DIP (dla pojazdu osobowego) plus dokument o zmianach i mamy kpl dokumentów czyż nie?

ten sprowadzony mi nie pasuje trochę bo przecież musi miec najpierw badanie jako ciezarowy jeszcze bo tak ma w papierach

A jak wykonasz już te badanie i klient wróci pojazdem zarejestrowanym to jaka różnica będzie pomiędzy tymi dokumentami? Przecież w obu tych dokumentach czy to polskich czy zagranicznych jest to samo więc po co klienta narażać na dodatkowe koszty związane z wymianą dokumentów jak można to załatwić za jednym razem.

Ośmielę sie nie zgodzić z tą interpretacja .Przepisy w uni nie pozwalaja na zmianę rodzaju pojazdu , jedynie u nas jest uliczka "Jeżeli jest to dokonane w zakładzie do tego upoważnionym" .Jeżeli pojazd w Polsce nie jest zarejestrowany , pierwsza rej. powinna byc taka , jaka widnieje w dok.zagranicznych.Nastepnie jak już jest zarejestrowany można dokonać zmian i na stacji kontroli powinniśmy widzieć dokument potwierdzający że zmiany dokonano w zakladzie upowaznionym , bo klient może dokonać zmian sam , wtedy należy odstąpić od badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.