waga50 Napisano 14 Lipiec 2010 Share Napisano 14 Lipiec 2010 Jak postępujecie jak klient przedstawia już auto w wersji przerobionej na OBT przed pierwsza rejestracją?W dokumentach jest ciężarowe a samochód jest już osobowy. Zadajesz podchwytliwe pytania U nas najpierw taki jaki przyszedł z zagranicy i np. 98 zeta a następnie opis zmian i 98 + 82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 14 Lipiec 2010 Share Napisano 14 Lipiec 2010 Jak postępujecie jak klient przedstawia już auto w wersji przerobionej na OBT przed pierwsza rejestracją?W dokumentach jest ciężarowe a samochód jest już osobowy. Zgodnie z przepisami klient powinien przedstawić dokument , że dokonane zmiany były dokonane w zakładzie do tego upoważnionym (oświadczenie ,faktura) .Czy w pojadach zarejestrowanych zagranicą szanujący się zakład wystawi takie oświadczenie (nie będąc pewnym czy ten pojazd będzie rej. w Polsce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 14 Lipiec 2010 Share Napisano 14 Lipiec 2010 Ja bym zrobil 98 zł i negatyw i wpisał brak kratki a pózniej jakby udowodnił tzn dal papiery co do przeróbki to ponowne badanie za 20 zł bo była usterka i pózniej osobne zaświadczenie o przerbce za 82 [ Dodano: 14-07-2010, 22:25 ] co o tym sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Lipiec 2010 Share Napisano 14 Lipiec 2010 dokumenty o przeróbce klient daje do wk. jeśli pojazd był zarejestrowany za granica to robimy okresowe +zmiany i zgodnie z dz.155 powypadkowe 98+82+94, u nas tak rejestrują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 14 Lipiec 2010 Share Napisano 14 Lipiec 2010 on nie miał wypadku.... zarejestrowany w kraju od 2 lat a rocznik 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Panowie mała odskocznia... A co robicie jak auto jest sprowadzone zzagranicy jako ciezarowe i klient chce je zarejestrowac jako osobówkę ?? Mnie się wydaje że najpierwprzegląd pierwsze badanie bo nie ma już tam waznego.... zarejestrowany w kraju od 2 lat a rocznik 2008 To jak jest z tym samochodem ,jest zarejestrowany w kraju czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 No mam jeszcze drugi przypadek. Takie samo auto i ten jest zarejestrowany w kraju od 2 lat. Drugi sprowadzony jako ciężarowy i klient chce z niego osobówkę zrobić [ Dodano: 15-07-2010, 11:33 ] obydwa to peugeot 307 1.4 HDI dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 taka sama procedura , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 z tego co pamiętam to zmianę konstrukcyjna z cieżarówki na osobowe można zrobic samo za 82 jako badanie dodatkowe bez 98..... [ Dodano: 15-07-2010, 11:38 ] ten zarejstrowany w polsce przeciez badanie techniczne ma wazne jeszcze rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 z tego co pamiętam to zmianę konstrukcyjna z cieżarówki na osobowe można zrobic samo za 82 jako badanie dodatkowe bez 98..... Zajrzyj do dziennika 155 paragraf 3 ust 1 pkt 5 na pewno jest tam samo dodatkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Podczas ostatniej kontroli WK pani powiedziała że wykonuję czynności jak przy okresowym i zmianach ale badanie dla niej tylko dodatkowe bez wyznaczania NTB , i tak miałem w kilku przypadkach w 3 różnych WK , kasuję wtedy tylko 82. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 skoro wykonujesz to i kasujesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Podczas ostatniej kontroli WK pani powiedziała że wykonuję czynności jak przy okresowym i zmianach ale badanie dla niej tylko dodatkowe bez wyznaczania NTB , i tak miałem w kilku przypadkach w 3 różnych WK , kasuję wtedy tylko 82. Panowie z TDT mają nieco odmienne zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Panowie z TDT mają nieco odmienne zdanie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7232&postdays=0&postorder=asc&highlight=274&start=75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Panowie z TDT mają nieco odmienne zdanie. Jak stacje nie sa kontrolowane przez TDT a tylko przez WK to zdarzaja się takie interpretacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Czyli panowie jak w końcu to ma być ?? Dla auta sprowadzonego jako cięzarowy i pózniej ma byc to osobówka. A drugi przypadek już zarejestrowany w polsce od 2 lat i przeróbka na cieżarowy... Jaka kasa za co ?? Opiszcie mi to dokładnie proszę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 U nas jest tak: ciężarowy z zachodu na przegląd za 98 zet następnie do warsztatu aby go przerobić na osobowy i na stację gdzie płaci 98 + 82. Z Polski przerobiony już przez warsztat i na stacji płaci 98 + 82. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 ciężarowy z zachodu na przegląd za 98 zet następnie do warsztatu aby go przerobić na osobowy i na stację gdzie płaci 98 + 82 A to niby dlaczego mam płacić dwa razy 98 .Sprowadzem ciężarowy ,"przerabiam" na osobówkę i na przegląd 98+82 i do WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 Czyli krótko mówiąc panowie musi być 1.2 plus 6.7 (92+82). Do tego wystawione zaswiadczenie plus dokument identyfikacyjny. Tak samo dla tego sprowadzonego z zagranicy jak i tego w polsce [ Dodano: 16-07-2010, 10:59 ] ten sprowadzony mi nie pasuje trochę bo przecież musi miec najpierw badanie jako ciezarowy jeszcze bo tak ma w papierach i wystawione zaswiadczenie i identyfikację (badanie podstawowe). A pózniej przeróbka na osobówkę wię znów 98 i 82 bo znów zaświadczenie i identyfikacja jest wystawiana (podstawowe plu dodatkowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 A to niby dlaczego mam płacić dwa razy 98 Dlaczego? Skoro pojazd już jest przebudowany i właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie to nie ma potrzeby wykonywać dwa razy badania okresowego tylko wykonać wszystkie czynności za jednym zamachem czyli okresowe przed pierwszą rejestracją z DIP (dla pojazdu osobowego) plus dokument o zmianach i mamy kpl dokumentów czyż nie? ten sprowadzony mi nie pasuje trochę bo przecież musi miec najpierw badanie jako ciezarowy jeszcze bo tak ma w papierach A jak wykonasz już te badanie i klient wróci pojazdem zarejestrowanym to jaka różnica będzie pomiędzy tymi dokumentami? Przecież w obu tych dokumentach czy to polskich czy zagranicznych jest to samo więc po co klienta narażać na dodatkowe koszty związane z wymianą dokumentów jak można to załatwić za jednym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 czyż nie? Zgadzam się z Tobą ,ale z cubitusem "nie za bardzo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 Dziękuję za wyjasnienie. Wolałem się upewnić czy dobrze tą operację wykonywałem bo zrobiłem 98+82 dla obu. Wystawiłem zaświadczenie i DIP-a. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 Dlaczego? Skoro pojazd już jest przebudowany i właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie to nie ma potrzeby wykonywać dwa razy badania okresowego tylko wykonać wszystkie czynności za jednym zamachem czyli okresowe przed pierwszą rejestracją z DIP (dla pojazdu osobowego) plus dokument o zmianach i mamy kpl dokumentów czyż nie? Również popieram, ale... właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie Jaki to będzie dokument w przypadku przeróbki np. we Francji, jaki w przypadku Portugalii, Włoch, Niemiec itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 A to niby dlaczego mam płacić dwa razy 98 Dlaczego? Skoro pojazd już jest przebudowany i właściciel posiada stosowny dokument o tej przebudowie to nie ma potrzeby wykonywać dwa razy badania okresowego tylko wykonać wszystkie czynności za jednym zamachem czyli okresowe przed pierwszą rejestracją z DIP (dla pojazdu osobowego) plus dokument o zmianach i mamy kpl dokumentów czyż nie? ten sprowadzony mi nie pasuje trochę bo przecież musi miec najpierw badanie jako ciezarowy jeszcze bo tak ma w papierach A jak wykonasz już te badanie i klient wróci pojazdem zarejestrowanym to jaka różnica będzie pomiędzy tymi dokumentami? Przecież w obu tych dokumentach czy to polskich czy zagranicznych jest to samo więc po co klienta narażać na dodatkowe koszty związane z wymianą dokumentów jak można to załatwić za jednym razem. Ośmielę sie nie zgodzić z tą interpretacja .Przepisy w uni nie pozwalaja na zmianę rodzaju pojazdu , jedynie u nas jest uliczka "Jeżeli jest to dokonane w zakładzie do tego upoważnionym" .Jeżeli pojazd w Polsce nie jest zarejestrowany , pierwsza rej. powinna byc taka , jaka widnieje w dok.zagranicznych.Nastepnie jak już jest zarejestrowany można dokonać zmian i na stacji kontroli powinniśmy widzieć dokument potwierdzający że zmiany dokonano w zakladzie upowaznionym , bo klient może dokonać zmian sam , wtedy należy odstąpić od badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.