Skocz do zawartości

rejestracja pojazdu widniejącego jako sam.ciężarowy


pafni

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki to będzie dokument

Oczywiście nasz, ponieważ klient tam zakupił pojazd ciężarowy a u nas dokonano przebudowy :) i ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • cubitus

    17

  • adam1501

    10

  • blakop

    9

  • Yeti

    7

Top Posters In This Topic

Nie nie nie - dokonałem przebudowy w Niemczech - mam takie prawo. jaki dokument zażądasz i od kogo?

 

Przepisy w uni nie pozwalaja na zmianę rodzaju pojazdu

 

To jakaś nowość - Niemieckie DR aż kipią od takich zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie - dokonałem przebudowy w Niemczech - mam takie prawo. jaki dokument zażądasz i od kogo?

 

Przepisy w uni nie pozwalaja na zmianę rodzaju pojazdu

 

To jakaś nowość - Niemieckie DR aż kipią od takich zmian...

Człowieku nie myl pojęć "Dokonać zmian w pojeździe " , a " Dokonać zmiany rodzaju pojazdu" .Pracuję w tym zawodzie 30lat i osobiście nie widzałem niemickich dokumentów z zmianą rodzaju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie - dokonałem przebudowy w Niemczech - mam takie prawo. jaki dokument zażądasz i od kogo?

Dokument o przebudowie jest potrzebny dla WK i właściciela a nie dla mnie, ja nie mam obowiązku go sprawdzać ani żądać. Stąd :) w wyższym tekście że dokument jest nasz bo to upraszcza sprawę dla klienta i nie powoduje problemów dla WK czy takowy uznać czy też nie, bo podejrzewam żeby ktoś dostarczył pismo przetłumaczone z np. niemieckiego z dokonanej przebudowy nawet sygnowanej serwisem autoryzowanym to nie wiem jak do tego podejdzie WK żeby było w zgodzie z art PoRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę jeszcze raz krótko..... :-( .Jak w końcu to rozwiązać?? I tego z zagranicy i tego w kraju... Zagranica najpierw okresowe plus DIP 98 i pózniej 98plus 82?? Czy tylko okresowe 98 z Dip i 82... A ten polski 98 plus 82 i basta :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokument o przebudowie jest potrzebny dla WK i właściciela a nie dla mnie, ja nie mam obowiązku go sprawdzać ani żądać

Jeżeli przebudowa dotyczy zmiany radzaju pojazdu , to nie wolno Ci dokonywać takiego przeglądu jeżeli nie masz dok.że zmiany były dokonane w zakładzie do tego upoważnionym. Żądasz tego dokumentu ,tak jak powinieneś żądać dozoru na butlę w pojeździe zasilanym gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokument o przebudowie jest potrzebny dla WK i właściciela a nie dla mnie

 

To po co o nim piszesz :)

 

 

Człowieku nie myl pojęć "Dokonać zmian w pojeździe " , a " Dokonać zmiany rodzaju pojazdu"

 

Nie wiem co tu niby pomyliłem - zakresy pojęciowe tych określeń pokrywają się - zmiana rodzaju pojazdu to nie zmiana w pojeździe??

 

Pracuję w tym zawodzie 30lat i osobiście nie widzałem niemickich dokumentów z zmianą rodzaju

 

Co Ci mogę powiedzieć... Niewiele widziałeś w takim razie. Proceder zmiany rodzaju pojazdu przed wywozem pojazdu od nich w celu ominięcia akcyzy jest obecnie nagminny i był opisywany nawet tu na forum.

Oczywiście nie wiem jak to wygląda we wszystkich krajach członkowskich, ale zmiana rodzaju pojazdu z pewnością jest możliwa w : Niemczech, Francji, Belgii, Anglii (gdzie nawet jest stosowna rubryka w DR na tą okazję)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przebudowa dotyczy zmiany radzaju pojazdu , to nie wolno Ci dokonywać takiego przeglądu jeżeli nie masz dok.że zmiany były dokonane w zakładzie do tego upoważnionym. Żądasz tego dokumentu ,tak jak powinieneś żądać dozoru na butlę w pojeździe zasilanym gazem.

Kolego już kiedyś przerabialiśmy to na forum ale w skrócie przypomnę, klient chcąc wykonać zmianę rodzaju powinien pojazd przebudować i otrzymać zaświadczenie z danymi tegoż zakładu i z tym dokumentem udać się do WK aby sprawdzono czy ten podmiot mógł to wykonać i otrzymać skierowanie na BT aby SKP stwierdziła czy te zamiany są zgodne z warunkami technicznymi, niestety w tym kraju idzie się na skróty i wszystko załatwia się jednym cięgiem i z kpl dokumentów udaje się do WK. Na potwierdzenie moich słów i Twoich przemyśleń znajdź w Dz.U. 155 przy dokonywaniu czynności BT po zmianach konstrukcyjnych w rubryce trzeciej brak powyższego dokumentu.

To po co o nim piszesz :)

Bo wykonując BT po zmianach konstrukcyjnych uświadamiam klienta, że takowy dokument jest mu niezbędny w dalszej drodze. Klient trafiający przebudowanym na "pierwsze" nie zawsze ma stosowny "kwit" i nie wie, że musi go posiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku nie myl pojęć "Dokonać zmian w pojeździe " , a " Dokonać zmiany rodzaju pojazdu"

 

Nie wiem co tu niby pomyliłem - zakresy pojęciowe tych określeń pokrywają się - zmiana rodzaju pojazdu to nie zmiana w pojeździe??

 

Widzę że nie znasz D.U. skoro nie widzisz różnicy , to Ci podpowiem , przy zmianie np. liczby miejsc nie jest potrzebny dok.że dokonane zmiany były wykonane w zakładzie upoważnionym ,lecz przy zmianie rodzaju pojazdu jest on niezbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to będzie dokument w przypadku przeróbki np. we Francji, jaki w przypadku Portugalii, Włoch, Niemiec itd? :)

 

Mam rozumieć, że należy robić sprowadzone z zachodu po zmianie rodzaju bez jakiegokolwiek potwierdzenia tej zmiany nawet w DR ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć, że należy robić sprowadzone z zachodu po zmianie rodzaju bez jakiegokolwiek potwierdzenia tej zmiany nawet w DR ???

Przecież takich pojazdów jest na pęczki. Za granicą był dwu osobowym pojazdem ciężarowym a do Ciebie na SKP przyjeżdża pięcioosobowa osobówka a w DR zagranicznym - ciężarowy. To co wówczas robisz? Ja pytam czy ze zmianami konstrukcyjnymi mam robić BT, jeżeli jest zgoda wykonuje okresowe, DIP i po zmianach i po zawodach, jak brak zgody to albo wynik N za niezgodność dokumentów ze stanem faktycznym albo życzę szerokiej drogi i zapraszam jak pojazd będzie odpowiadał dokumentom. Nie ma złości, krzyków, nieporozumień...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie znasz D.U. skoro nie widzisz różnicy , to Ci podpowiem , przy zmianie np. liczby miejsc nie jest potrzebny dok.że dokonane zmiany były wykonane w zakładzie upoważnionym ,lecz przy zmianie rodzaju pojazdu jest on niezbędny.

 

Ty chyba nie łapiesz o czym piszesz - jedno i drugie to ZMIANY w w pojeździe. jakie znaczenie dla SKP ma niby to, że na coś tam w WK będą jeszcze dodatkowo potrzebne jakieś kwity? :)

 

Przecież takich pojazdów jest na pęczki. Za granicą był dwu osobowym pojazdem ciężarowym a do Ciebie na SKP przyjeżdża pięcioosobowa osobówka a w DR zagranicznym - ciężarowy. To co wówczas robisz? Ja pytam czy ze zmianami konstrukcyjnymi mam robić BT, jeżeli jest zgoda wykonuje okresowe, DIP i po zmianach i po zawodach, jak brak zgody to albo wynik N za niezgodność dokumentów ze stanem faktycznym albo życzę szerokiej drogi i zapraszam jak pojazd będzie odpowiadał dokumentom. Nie ma złości, krzyków, nieporozumień...

 

I tu w 100% popieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie znasz D.U. skoro nie widzisz różnicy , to Ci podpowiem , przy zmianie np. liczby miejsc nie jest potrzebny dok.że dokonane zmiany były wykonane w zakładzie upoważnionym ,lecz przy zmianie rodzaju pojazdu jest on niezbędny.

 

Ty chyba nie łapiesz o czym piszesz - jedno i drugie to ZMIANY w w pojeździe. jakie znaczenie dla SKP ma niby to, że na coś tam w WK będą jeszcze dodatkowo potrzebne jakieś kwity? :)

 

Przecież takich pojazdów jest na pęczki. Za granicą był dwu osobowym pojazdem ciężarowym a do Ciebie na SKP przyjeżdża pięcioosobowa osobówka a w DR zagranicznym - ciężarowy. To co wówczas robisz? Ja pytam czy ze zmianami konstrukcyjnymi mam robić BT, jeżeli jest zgoda wykonuje okresowe, DIP i po zmianach i po zawodach, jak brak zgody to albo wynik N za niezgodność dokumentów ze stanem faktycznym albo życzę szerokiej drogi i zapraszam jak pojazd będzie odpowiadał dokumentom. Nie ma złości, krzyków, nieporozumień...

 

I tu w 100% popieram.

Ludzie nie ośmieszajcie się że nie znacie przepisów D.U

W/G dyrektyw unijnych jest ZAKAZ ZMIANY RODZAJU POJAZDÓW .Nasz ustawodawca swego czasu też go wprowadził , lecz zrobił mały wybieg pod zakazem jest podpunkt , który mówi że można to zrobić w zakładzie do tego upoważnionym. Jak klient przyjedzie ze zmienionym rodzajem pojazdu bez oświadczenia gdzie tego dokonał ,wynik badania jest NEGATYWNY ,ponieważ jest zakaz zmiany rodzaju.To oświadczenie my musimy mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wprowadzam dodatkowo wpis na zaświadczeniu kto takiej usługi dokonał np. "Zakład blacharsko - lakierniczy Leszek Kowalski" 8) . A teraz mam coraz wiecej ciągników siodlowych z zagranicy... Zaswiadczenie plus DIP - 1.4 i 6.9

 

[ Dodano: 17-07-2010, 08:57 ]

Aha czyli co do naszych "cięzarówek" to najwazniejszy jest ten dokument z upowaznionego zakładu.Inaczej ani rusz.... :razz: No i żegnaj kliencie z SKP i sobie załatwiaj.Wczoraj mi się jeden strasznie wsciekał bo sobie sam przerobił.... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytam czy ze zmianami konstrukcyjnymi mam robić BT, jeżeli jest zgoda wykonuje okresowe, DIP i po zmianach i po zawodach, jak brak zgody to albo wynik N za niezgodność dokumentów ze stanem faktycznym albo życzę szerokiej drogi i zapraszam jak pojazd będzie odpowiadał dokumentom. Nie ma złości, krzyków, nieporozumień...

:ok:piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za granicą był dwu osobowym pojazdem ciężarowym a do Ciebie na SKP przyjeżdża pięcioosobowa osobówka a w DR zagranicznym - ciężarowy.

Czyli po części ten "śmietnik" w kraju robimy my diagności-fakt, że tylko w okręgowych SKP,,,

jeżeli jest zgoda wykonuje okresowe, DIP i po zmianach

nawet, jeśli jest zgoda, to i tak niezgodnie z przepisami,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moze trochę z innej beczki.Nie jest dla nikogo zadna tajemnicą ze w większosci samochodów takich jak:LT 35,VW Transporter w dokumentach z zagranicy ilość miejsc siedzacych 2 a faktycznie orginalnie wykonane przez producenta są 3.Tez zmiany konstrukcyjne przy I OBT przed rej.w kraju....????A moze jednak trochę inaczej...???? :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie ośmieszajcie się że nie znacie przepisów D.U

W/G dyrektyw unijnych jest ZAKAZ ZMIANY RODZAJU POJAZDÓW .Nasz ustawodawca swego czasu też go wprowadził , lecz zrobił mały wybieg pod zakazem jest podpunkt , który mówi że można to zrobić w zakładzie do tego upoważnionym. Jak klient przyjedzie ze zmienionym rodzajem pojazdu bez oświadczenia gdzie tego dokonał ,wynik badania jest NEGATYWNY ,ponieważ jest zakaz zmiany rodzaju.To oświadczenie my musimy mieć.

Znamy Kolego i jeszcze raz Ci powtarzam, że SKP nie weryfikuje czy pojazd jest przebudowany przez upoważnioną instytucję czy też nie, tylko czy zmiany wykonane są zgodnie z warunkami technicznymi a to są dwa różne problemy.

To oświadczenie nie jest potrzebne dla SKP i jak przyjadę do Ciebie to jakiego punktu warunków technicznych nie będę spełniał abyś dał mi wynik N, nie ma w warunkach technicznych pojazdów pozycji do weryfikacji czy firma "Krzak", jest upoważniona do takich przebudów.

Natomiast dyrektywy unijne mówią, że ślimak to ryba lądowa i chyba nawet na twojej twarzy wówczas gości uśmiech, zgadza się? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem kraje w których te zmiany są dokonywane i dokumenty te spotykam na co dzień, więc... poproszę mi tu nie pitolić ;)

 

W/G dyrektyw unijnych jest ZAKAZ ZMIANY RODZAJU POJAZDÓW .Nasz ustawodawca swego czasu też go wprowadził , lecz zrobił mały wybieg pod zakazem jest podpunkt , który mówi że można to zrobić w zakładzie do tego upoważnionym.

 

Czyli nie można, ale jednak można? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak panowie ciągniki siodłowe ? Punkt 1.4 plus 6,9 oraz naturalnie zaświadczenie i DIP. Dodatkowo na zaświadczeniu pisze masę dopuszczalną zestawu - 40000 kg. Mój WK strasznie się do tego czepia jak nie ma.

 

[ Dodano: 18-07-2010, 19:32 ]

ciągniki sprowadzone z zagranicy zapomnialem dodać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego "z urzędu" kasujesz 6.9 skoro to badanie okresowe przed pierwszą rejestracją? Masz wykonać 1.4 i dać DIP a jak WK będzie chciało masę zestawu to klient wróci i wówczas zakasujesz 6.9, chyba, że klient jest miejscowy i nie chce mu się dwa razy chodzić (bo WK i tak go wyśle, skoro tak praktykuje) i od razu zechce ustalenia tego parametru to wówczas jak najbardziej wszystkie te pozycje na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znamy Kolego i jeszcze raz Ci powtarzam, że SKP nie weryfikuje czy pojazd jest przebudowany przez upoważnioną instytucję czy też nie, tylko czy zmiany wykonane są zgodnie z warunkami technicznymi a to są dwa różne problemy.

To oświadczenie nie jest potrzebne dla SKP i jak przyjadę do Ciebie to jakiego punktu warunków technicznych nie będę spełniał abyś dał mi wynik N, nie ma w warunkach technicznych pojazdów pozycji do weryfikacji czy firma "Krzak", jest upoważniona do takich przebudów.

Natomiast dyrektywy unijne mówią, że ślimak to ryba lądowa i chyba nawet na twojej twarzy wówczas gości uśmiech, zgadza się? :-D

A ja Ci powtarzam,że stacja weryfikuje i ma taki obowiązek .Dam Ci inny przykład :Ciągnik siodłowy rok 2007 trzyosiowy i trzyosiowa naczepa - jaka jest dmc tego zestawu w/g Ciebie 44t czy 40t , podobnych przykładów można mnożyc .W wielu przypadkack musimy posiadać odpowiednie dokumenty aby wiedzieć jak postąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.