Skocz do zawartości

Iveco C 65


lis
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam potrzebuje podpowiedzi kolegów bardziej doświadczonych,był u mnie dzisiaj klijent,kupił nowe Iveco-cięzarowe z salonu z tym ze jest sama rama pojazdu pod zabudowe,klijent przstosował je do przewozu pojazdów,wydział komunikacji rząda od niego zaswiadczenia ze stacji kontroli(chodzi chyba o opis zmian konstrukcyjnych) auto nie jest zarejestrowane w kraju, jakie potrzebuje dokumenty do przeprowadzenia badania i na co zwrócic uwage ?? dzieki za pomoc pozdrawiam ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno zakwalifikować podwozie z kabiną jako ciężarowy. Jeżeli firma dokonała dalszej zabudowy to powinno być świadectwo homologacji

Do przewozu pojazdów może być

-ciężarowy przezn przewóz pojazdów

-specjalny - pomoc drogowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis zmian? taki dokument może być wydany w wyniku badania pojazdu już zarejestrowanego. Tutaj jedyne co stacja może wydac to badanie techniczne z opisem zmian pojazdu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie - bo rozumiem, że z tym mamy tu do czynienia - zabudową ramy, wykonaną przez jakąś konkretną firmę o jednostkowym chcrakterze w skali roku (musi to zostać oczywiście poparte stosownym oświadczeniem firmy dokonującej zabudowy, że w jej wyniku wyprodukowano jedyny egzemplarz takiego typu pojazdu w danym roku). Ty musisz miec zatem do badania homo na ramę + wspomniane oświadczenie i na podstawie oględzin pojazdu i z uwzględnieniem warunków zawartych w homo ramy wydajesz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym + DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zabudowie powinna być nadana przez zakład dokonujący zabudowy nowa tabliczka znamionowa z nowymi parametrami , zamocowana obok tej pierwszej z przed zabudowy . Następnie , tak jak opisał blakop,dokonany przegląd , na podstawie opisu firmy , jako jedna sztuka rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klijent wykupił próbne tablice aby do tego samochodu a z tego co wiem to zabudowe zrobili sobie sami nie zadna firma i co z tym zrobic najlepiej chyba nie tykac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej było kupić używaną pomoc drogową, a tak to się chłop wpakował i oczywiście napewno ma pretensje do wszystkich, że mu życie utrudniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli to auto zarejestrowali w wydziale tak jak jest czyli rama pod zabudowe to teraz opinia od rzeczoznawcy i opis zmian wystarczyłby,tak ?? dobrze mysle czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego właściciel musi znaleśc jeszcze firme z regonem 50.20A ,żeby wystawiła ośwdczenie i fakturę na "dokonaną zabudowę"- czyli zalegalizowała robotę wykonaną przez właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż literalnie podchodząc to czasowa rejestracja też jest rejestacją to tu jednak trzeba pamietać że to pozwolenie czasowe ma bardziej charakter zezwolenia na przejazd związanego z koniecznością wykonania badań (w wielu WK takie czasowe tablice nie sa nawet ewidencjonowane w systemie komputerowym). Daj więc sobie spokój z tym opisem zmian, bo w świetle PoRD to nie jest jeszcze "finalny" pojazd. Do stałej rejestracji brakuje mu conajmniej jednego etapu zabudowy i związanego z tym etapu homologacyjnego (mogącego być zastapionym w przypadku produkcji danego typu pojazdu w ilości jednej sztuki rocznie stosownym oświadczeniem i DIP).

Fima mogła sobie sama dokonać tej zabudowy i wcale nie musi prowadzić działności zakwalifikowanej w PKD pod 50.20A. Ten rodzaj działalności jest wymagany dla przedsiębiorców dokonujących zmiany rodzaju pojazdu - tutaj kategoria homologacyjna pozostanie bez zmian. Tak naprawde producentom pojazdu PoRD nie nakłada żadnych wymagań co do profilu prowadzonej działalności. Nie ma więc przeszkód, aby przedsiebiorca zajmujacy sie np. kowalstwem artystycznym zaaranżował nam w jakis oryginalny sposób rame naszej ciężarówki, stajac sie tym samym producentem ostatniego etapu produkcji pojazdu - jesli wystawi stosowne oswiadczenie, ze taki typ pojazdu został przez niego"stworzony" (skompletowany) jako jedyny w danym roku (gdyby zaczął robic ich więcej będzie musiał wystapic do MT o homologację). O ironio ten sam przedsiebiorca nie będzie juz mógł zdjąc kratki w naszej cięzarówce, bo na to PoRD z jego profilem działalności juz mu nie pozwoli :)

Nie łam sie wiec "lis" - rób badanko tak jak Ci mówiłem. Niech pisze oświadczenie, da ci homo na ramę i smigasz :) Oczywiście opinia rzeczoznawcy byłaby wskazana, ale to juz wg uznania :) Jesli chcesz wzór takiego oswiadczenia mogę Ci podesłac mail'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zabudowie powinna być nadana przez zakład dokonujący zabudowy nowa tabliczka znamionowa z nowymi parametrami , zamocowana obok tej pierwszej z przed zabudowy . Następnie , tak jak opisał blakop,dokonany przegląd , na podstawie opisu firmy , jako jedna sztuka rocznie.

:shock::shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy podobną sytuację, klient miał dowód tymczasowy, wystawiony w celu przeprowadzenia badania, miał też dodatkowo wyciąg ze świadectwa homologacji dla pojazdu niekompletnego ( samochód Man-nowy, później zabudowa). W wyciągu wpis pojazd nie może być zarejestrowany na stałe bez dalszych czynności homologacyjnych z zastrzeżeniem art. 68 ust. 17 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

Art. 68 ust. 17

Przepisy od 1-16 (świadectwo homologacji) nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"

3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów

Na podstawie wyżej cytowanego art. pkt 3, dowodu tymczasowego, faktury o zabudowie i konsultacji z WK zrobiliśmy pierwsze badanie techniczne -nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie. Nasz przypadek to pojazd Straży Pożarnej, ale podobnie będzie z samochodem specjalnym - pomoc drogowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale podobnie będzie z samochodem specjalnym - pomoc drogowa

Tak będzie nie tylko ze specjalnym ale zgodnie z pkt 4 z kazdym pojazdem dla którego producent ostatniego etapu bedzie skłonny wystawic oswiadczenie, że skompletowany w ten sposób pojazd jest jedynym pojazdem tego typu wykonanym w danym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.