Maniek mechanik Napisano 17 Marzec 2007 Share Napisano 17 Marzec 2007 Szanowni koledzy sprawa ma się następująco. Mam do przeróbki Wartburga 1,3 90' , szkoda mi go troche bo jeździł ładnych parę lat. Jest to samochód ojca ale on teraz ma nową furkę i ten biedaczek stoi sobie po chmurką. Tak sobie myślę zrobić go na cabrio. Karoseria na ramie kształtownikowej zamkniętej, więc jeśli chodzi o wytrzymałość to się nie zmieni po odcięciu dachu. Odleci max 20 kg masy. Z tego co już zdołałem ustalić to tylne siedzenie musi być wyposażone w zagłowki ( nie problem) no i że auto musi być na ramie (no to jest), interesuje mnie kwestia pasów bezpieczeństwa. Mam w planie zmienić ilość drzwi z 4 na 2 bo jak zdejmę dach to środkowy słupek nie utrzyma otwartych tylnych drzwi. Drzwi tylne się zaspawa z reszta karoserii. Przednie słupki są wystarczająco wytrzymałe do utrzymania samodzielnie szyby czołowej więc obejdzie się bez dodatkowych wzmocnień. Słupki środkowe chcę uciąć powyżej górnego mocowania przednich pasów bezpieczeństwa aby nie przenosić punktu mocowania pasa który jest wzmacniany. Zastanawiam się tylko czy będzie potrzebny paląk łączący owe rzeczone słupki środkowe ze sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 18 Marzec 2007 Share Napisano 18 Marzec 2007 A konsultowałeś tą przeróbke ze swoją zaprzyjaźnioną OSKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek mechanik Napisano 18 Marzec 2007 Autor Share Napisano 18 Marzec 2007 Tak konsultowałem i mam do rozwiązania tylko zagadnienie tylnych pasów i łącznika środkowych słupków. W sumie nie powinno być problemu z przeglądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 18 Marzec 2007 Share Napisano 18 Marzec 2007 Ciekawe podejście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek mechanik Napisano 18 Marzec 2007 Autor Share Napisano 18 Marzec 2007 Tomek D, twoja odpowiedź wnosi do tematu naprawdę wiele konkretów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 18 Marzec 2007 Share Napisano 18 Marzec 2007 Po takich zmianach te auto może robić jedynie za statyczną reklame. O zmianach konstrukcyjnych już napisano na tym forum chyba wszystko więc wystarczy poczytać w innych tematach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 18 Marzec 2007 Share Napisano 18 Marzec 2007 Święta racja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 18 Marzec 2007 Share Napisano 18 Marzec 2007 pomyslowy dobromir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 19 Marzec 2007 Share Napisano 19 Marzec 2007 że auto musi być na ramie (no to jest), tak tylko rama kończy się w miejscu mocowania tylnych wahaczy i cały bagaznik czego się będzie trzymał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Marzec 2007 Share Napisano 23 Marzec 2007 czy będzie potrzebny paląk łączący owe rzeczone słupki środkowe ze sobą. Konieczny i to solidny jako zabezpieczenie osób w przypadku "dachowania" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.