PREZES Napisano 17 Kwiecień 2007 Share Napisano 17 Kwiecień 2007 Cześć. Czy można zmienić dopuszczalną masę całkowitą na mniejszą? Jest taka sytuacja: W świadectwie homologacji jest 5t d.m.c., Klient chce zmniejszyć dmc na 3,5 t (mniejsze podatki). Czy jest podstawa prawna, że nie można zmieniać dmc bez zmian konstrukcyjnych wykonanych na pojeździe? Większość diagnostów powie, że dmc jest święte i nie można tego zmieniać, ale proszę o podstawę prawną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 17 Kwiecień 2007 Share Napisano 17 Kwiecień 2007 Nie istnieje prawny zakaz zmniejszania DMC. Trzeba to tylko dobrze uzasadnić technicznie. Nie wystarczy argument o posiadanym prawie jazdy kat. "B" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 17 Kwiecień 2007 Share Napisano 17 Kwiecień 2007 DzU 133 z dnia 21 sierpnia 2002 poz 1123 z późniejszymi zmianami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2004 par 14 ust 4 pkt 2 Zabronione nie jest ale jest wyszczególnione co ma być. jest 5t d.m.c., Klient chce zmniejszyć dmc na 3,5 t (mniejsze podatki) Podatek i prawojazdy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 17 Kwiecień 2007 Share Napisano 17 Kwiecień 2007 Można zmienić po istotnej zmianie środka ciężkości ,a to moze wyliczyć jedynie producent [konstruktor auta] jeżeli uda Ci się taki dokument zdobyć to sobie zmienisz na 3,5 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 17 Kwiecień 2007 Share Napisano 17 Kwiecień 2007 Ale po zmianie nie licz na P z badania VAT. Niezgodność DMC na tabliczce z DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 17 Kwiecień 2007 Share Napisano 17 Kwiecień 2007 zmienisz na 3,5 t Pewnie na 3495 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Kwiecień 2007 Share Napisano 18 Kwiecień 2007 Jeśli uzyskasz zaświadczenie od producenta, że pojazd jako ten określony typ był homologowany również na ta mniejsza masę to większość wydziałów na podstawie tego i badania wyda Ci nowy DR z wnioskowanymi danymi. Warto dodać, że wiele firm (np. IVECO) do takiego zaświadczenia doda Ci jeszcze nową tabliczkę z aktualnymi danymi, więc żadnych niezgodności nie będzie Koszt samego zaświadczenia na pewno nie mniej niz 1000 zł z tego co się orientuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CJA Napisano 18 Czerwiec 2007 Share Napisano 18 Czerwiec 2007 Witam Jakaś urzędowa tępota wtym kraju panuje ! Jeżeli mam samochód ktyóry waży 3100 a jedo DMC jest utalone na 4900 tzn jego ładowność to 1800 kg, a deklaruję że nie bedę więcej ładować niż powiedzmy 395 kg to moim zdaniem bezproblemów powinni zmienić mu DMC na 3495 kg. Jest to już ryzyko kierowcy aby nie przeładować auta a w razie kontroli na drodze poniesie z tego tytułu karę. Tak własnie sprawa wygląda w Niemczech gdzie ostatnio kupiłem mercedesa 814 który na tabliczce znam. miał 7490 kg a zarejestroweany był na 7100 gdyż tak było właściclelowi na rękę. Ja zkolei miałem kłopoty w Opolskim wydziale komunikacji ,gdyż najpierw wpajano mi ze zmiana DMC jest nie do zrobienia a następnie chciano mi zarejestrować auto na DMC 7100 gdyż jak twierdzili , muszą kierować się danymi z niemieckiego dowodu rejestracyjnego. Tłumaczę cieciom że diagnosta prze pierwszym przeglądzie rejestracyjnym okreslił DMC na 7490 i tak jest na tabliczcie znamionowej. hehe w końcu naczelnik stwierdził że mam jechać do niemiec do wydz. komunikacji i tam dokonać zmiany )) Mówię mu że to totalna bzdura gdyż w niemczech tego auta już praktycznie ani fizyczne nie ma . Dopiero kiedy wniosłem skargę do wicestarosty opolskiego , poskutkowało i auto zostało zarejestrowane na DMC 7490 I po co tyle zachodu i moich nerwów ? Jest tylko jedne tłumaczenie - To jest Polska ! pozd cja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Czerwiec 2007 Share Napisano 18 Czerwiec 2007 Jeżeli mam samochód ktyóry waży 3100 a jedo DMC jest utalone na 4900 tzn jego ładowność to 1800 kg, a deklaruję że nie bedę więcej ładować niż powiedzmy 395 kg to moim zdaniem bezproblemów powinni zmienić mu DMC na 3495 kg. Twoja deklaracja na szczęście nic nie da i nikt nie zmieni tego dmc bo takie masz "widzimisie" i w niemczech wcale nie jest tak wesoło jak ci się wydaję. Puki co taka zmiana bez konkretnych przeróbek jest oszustwem podatkowym (uchylasz sie od płacenia podatku drogowego) a i w razie wypadku kierowca który miał tylko "B" może beknąć za jazdę bez uprawnień... auto zostało zarejestrowane na DMC 7490 Tu akurat miałeś rację i tak powinno być zarejestrowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid018 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 witam.panowie mam problem.wczoraj klient był u mnie mercedesem 408d na badaniu przed I rejestracją.auto na tabliczce i w niemieckim dowodzie 4600 DMC. klient pokazał mi papier z niemieckiej dekry o zmianie dmc do 3500 bez żadnych zmian konstrukcyjnych(obniżenie ładowności).problem polega na tym ze zrobiłem mu badanie pisząc w DIPie 3500dmc(opierając się na papierze z dekry) a na tabliczce jest 4600dmc. wydział odrzucił badanie. pytanie jak wybrnąć z tego bo wiem ze łatwo nie będzie, i jakie ewentualne sankcje/kary mogą mnie spotkać?? dodam ze pracuje na podstawowej stacji kontroli. i jeśli chcę anulowac takie badanie to jaki wpisać powód?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 auto na tabliczce i w niemieckim dowodzie 4600 DMC Jeśli podstawowa bez rozszerzeń to faktycznie nie powinieneś wykonać badania, pomijając już co wpisałeś,,, [ Dodano: 22-11-2012, 14:18 ] pytanie jak wybrnąć z tego Tylko przez rozmowę z WK,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Musisz porozmawiać z osbą nadzorujacą stacje i z nią uzgodnić czy i ewentualnie w jaki sposób anulowac badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid018 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Jeśli podstawowa bez rozszerzeń to faktycznie nie powinieneś wykonać badania ABTE zrobiłem badanie bo nie wydawało mi się że obniozenie ładowności to zmiana konstrukcyjna.jak widac źle mi się wydawało Tylko przez rozmowę z WK jak dziś dzwonił ktoś z WK to powiedział mi ze szefowa kazała mu zadzwonić i powiedzieć co i jak i ze badania nie przyjmują i ze nie wie co dalej.mam czekać na kontakt z WK czy samemu dzwonić?? kilka miesięcy w zawodzie i już problemy.ehhh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karlik Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 czekać na kontakt z WK czy samemu dzwonić?? Dzwonić ? Wal osobiście do kierownika i to szybko kilka miesięcy w zawodzie i już problemy.ehhh Współczuję szczerze , też miałem problemy i wiem ile to nerwów kosztuje jeśli chcę anulowac takie badanie to jaki wpisać powód?? Pomroczność jasną Ps. Przepraszam , ale nie mogłem się powstrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Zadzwoń do WK i porozmawiaj, może wystarczy korekta w danych z 3500 na 4600, bez żadnych zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 może wystarczy korekta w danych z 3500 na 4600, Przecież On ma tylko do 3,5t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 może wystarczy korekta w danych z 3500 na 4600, Przecież On ma tylko do 3,5t. Przepraszam nie doczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 auto na tabliczce i w niemieckim dowodzie 4600 DMC. Pierwszy błąd niestety należało nie ruszać lub odesłać na OSKP. klient pokazał mi papier z niemieckiej dekry o zmianie dmc do 3500 bez żadnych zmian konstrukcyjnych(obniżenie ładowności) Zazwyczaj zmiana (obniżenie) DMC u Niemców jest możliwa ale jest wpisana w briefie na dole w uwagach. pytanie jak wybrnąć z tego bo wiem ze łatwo nie będzie, i jakie ewentualne sankcje/kary mogą mnie spotkać??dodam ze pracuje na podstawowej stacji kontroli. i jeśli chcę anulowac takie badanie to jaki wpisać powód?? Pojechać do WK porozmawiać, grzecznie przyznać się do błędu okazać skruchę i szczerą chęć poprawy podeprzeć to małym stażem w zawodzie, może się uda w końcu w WK też pracują ludzie, a każdemu może się zdarzyć pomyłka. Jak w programie anulować badanie to już w zależności od programu ale pewnie się da, może jakiś telefon do heldesku producenta programu wykonać trzeba i pomogą. A kara cóż tylko jedna odebranie uprawnień niestety. I nie łam się będzie dobrze, a na przyszłość nauczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Pojechać do WK porozmawiać, grzecznie przyznać się do błędu okazać skruchę i szczerą chęć poprawy podeprzeć to małym stażem w zawodzie, może się uda w końcu w WK też pracują ludzie, a każdemu może się zdarzyć pomyłka. Poczytaj i skorzystaj z dobrej rady.Nie dzwoń tylko osobiście udaj się do WK i wyjaśnij swój błąd.Trzymam kciuki.Będzie dobrze ,jak sam zadziałasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Poczytaj i skorzystaj z dobrej rady.Nie dzwoń tylko osobiście udaj się do WK i wyjaśnij swój błąd.Trzymam kciuki.Będzie dobrze ,jak sam zadziałasz. Oczywiście to jest najlepsze rozwiązanie przecież w WK też pracują normalni ludzie,powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Badanie i tak nie zostanie przyjęte ,klient musi wykonać drugie na innej stacji,co wydałeś to wydałeś ,a klient przedstawi inne w WK -tego wcale nie było,myślę,że wcale nie musisz mącić w rejestrze i dogadaj się z klientem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Badanie i tak nie zostanie przyjęte ,klient musi wykonać drugie na innej stacji,co wydałeś to wydałeś ,a klient przedstawi inne w WK -tego wcale nie było,myślę,że wcale nie musisz mącić w rejestrze i dogadaj się z klientem. Tak z klientem się dogada i odda mu 98 zł.Jednak WK może wszcząć procedurę odebrania uprawnień.Dla tego musi działać.Błąd jest ewidentny młodzi diagności się mylą,ale starzy również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 WK może wszcząć procedurę odebrania uprawnień.Dla tego musi działać.Błąd jest ewidentny młodzi diagności się mylą,ale starzy również. Z tego co wynika WK po prostu nie przyjęło tego badania i odmownie załatwiło klienta. Nie wszczyna żadnego postępowania nawet wyjaśniającego a co dopiero odbieranie uprawnień. Więc rozsądniej niczego nie robić w tej sprawie a już na pewno nie narzucać się WK które najwyraźniej, po odesłaniu klienta, jest zupełnie bierne w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Więc rozsądniej niczego nie robić w tej sprawie a już na pewno nie narzucać się WK które najwyraźniej, po odesłaniu klienta, jest zupełnie bierne w tej sprawie. Sądzę że masz rację.Jednak jeżeli klient będzie się domagał rejestracji,ma przecież bad.techniczne,wówczas WK musi zająć stanowisko.I wówczas może być różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Z tego co wynika WK po prostu nie przyjęło tego badania i odmownie załatwiło klienta. Nie wszczyna żadnego postępowania nawet wyjaśniającego a co dopiero odbieranie uprawnień. Nieprzyjęcie bt przy rejestracji nie oznacza nie wszczęcia postępowania Na upartego wpadna na kontrolę i sami sobie to badanie z rejestru wyciagną. Ale nie ma co krakać. Wal do WK, sprawę na pewno da się załatwić łagodnie. Niestety klientowi trzeba będzie oddać kasę za badanie a te anulować w rejestrze - ale dopóki krąży gdzieś kwit z badanie nie możesz tego zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.