SKP Kęty Napisano 17 Maj 2007 Share Napisano 17 Maj 2007 Witajcie! Mam duży problem z samochochodem przywiezionym z Austrii.Jest to ciągnik siodłowy ktory ma w wyposazeniu skrzynie ładunkową z kiprem-normalna wywrotka z siłownikami-którą zakłada się na siodło.Czy można takie coś zarejestrować w Polsce .Jak ustalic ładownosc jezeli w ciągniku siodłowym nie wpisuje sie ładowności?Jak wpisać rodzaj pojazdu?Ten samochod ma dwa dowody z Austrii ,wjednym jest jako ciągnik siodłowy a w drugim jako wywrotka są zdjęci masy .Klient się wkurza ze jak jestesmy w uni to można tak jak w Austrii! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 29 Maj 2007 Share Napisano 29 Maj 2007 Wpisujesz nacisk na siodło i masę zespołu w DIP-ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinolek Napisano 31 Maj 2007 Share Napisano 31 Maj 2007 witam klient przywiozl ze Szwajcarii pojazd samochodowy (quad). ma homolgacje zrobiona w niemczech . jest to nowy pojazd jeszcze nie rejestrowany. w wydz. komunikacji dostal informacje ze musi miec baqdanie techniczne zrobione. pytanie jakie ?? i dlaczego?? skoro w Unii Europejskiej jestesmy, homologacja jest zrobiona, pojazd nowy wiec dlaczego tego nie chca zarejestrowac?? pojazd nowy zakupiony w Polsce nie wymaga przeciez przegladu technicznego!!! wiec ?? czekam na opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Maj 2007 Share Napisano 31 Maj 2007 ma homolgacje zrobiona w niemczech Jeśli ma homo unijne to nie ma podstaw do żądania badania technicznego. Tylko homo i faktura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinolek Napisano 31 Maj 2007 Share Napisano 31 Maj 2007 fajnie... to dlaczego wymagaja ???????? albo ja o czyms nie wiem, albo... co W.K. to interpretacja przepisów...... szkoda, ze tu sie ciezko oddycha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Maj 2007 Share Napisano 31 Maj 2007 to dlaczego wymagaja niech klient złoży dokumenty i wniosek o rejestrację i WK się na piśmie musi ustosunkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Maj 2007 Share Napisano 31 Maj 2007 Nie macie racji Panowie. Prawo o ruchu drogowym i przepisy wykonawcze do niego przewidują honorowanie zagranicznych wyciagów ze świadectw homologacji tylko dla ściśle określonych rodzajów pojazdów i wymienia je każdorazowo w zamknietym katalogu składajacym sie tylko i wyłacznie z: - SAMOCHODÓW OSOBOWYCH - CIĄGNIKÓW ROLNICZYCH - MOTOCYKLI - MOTOROWERÓW Quad to jak wiemy pojazd samochodowy inny, więc niestety nie łapie się pod żadną z tych grup. Gdyby zapis mówił np. przy motocyklach ogólnie o pojazdach homologowanych do kategorii "L" to jeszcze OK, ale tymczasem jest wyraźnie mowa tylko i wyłacznie o motocyklach. Trudno powiedzieć, czy to kolejny lapsus w PoRD (których w końcu nie mało), czy celowe działanie ustawodawcy, bo faktycznie quady wspólną procedurą homologacyjną (unijną) są objęte, ale w tym wypadku niestety (dla klienta) wk "jest na prawie". Podstawą do rejestracji będzie zatem oświadczenie importera, że pojazd tego typu sprowadził do kraju jako jedyną sztukę w roku + badanie techniczne z DIP'em pojazdu importowanego w ilości jednej sztuki rocznie. Przy imporcie większej ilości tego typu pojazdów importer musi wystąpić do MT o Polską homologację (w praktyce dla małych partii dostanie prędzej decyzję zwalniającą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Maj 2007 Share Napisano 31 Maj 2007 Oooo... mądrzejszego aż miło posłuchać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinolek Napisano 1 Czerwiec 2007 Share Napisano 1 Czerwiec 2007 fajnie, tylko co w przypadku, gdy klient - nie znajacy prawa - sprowadza 2 sztuki takiego pojazdu, i nie wystepuje o zadne odstepstwa ani homologacji ?? jakie kary lub ewentualne konsekwencje mu zagrazaja ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2007 Share Napisano 1 Czerwiec 2007 Po pierwsze - nieznajomość prawa szkodzi i takie tłumaczenie, że nie wiedziałem to niestety żadne tłumaczenie. Po drugie - nie czekają Cię żadne sankcje z tytułu sprowadzenia takich pojazdów - jedyną konsekwencją będzie to, że w zgodzie z prawem nie będziesz mógł tych pojazdów zarejestrować. Inne rozwiązania jesli chwilę pomyślisz przyjdą Ci na pewno same do głowy, ale chyba nie wypada tu pisac o nich wprost - prawda? Tajemnicą poliszynela jest bowiem fakt, iż na tych "jednostkowych" oświadczeniach mniejsze lub większe przekręty robią już chyba wszyscy - od drobnych sprowadzaczy po dużych poważnych producentów i importerów w tym kraju Potwierdzi Ci to każdy zainteresowany tym tematem, włącznie z ITS'em, który wobec braku ewidencji takich oświadczeń w skali kraju równiez pozostaje bezsilny na ich "powtarzalność". Tylko co kiedy wybike godzina "W"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.