Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

fufuta

3490 na 3510

Polecane posty

fufuta

Czy jest możliwa zmiana dmc jak w temacie ? Jesli tak to jakie przeróbki trzeba wykonać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andmat

Taka zmiana jest zabroniona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu

DMC jest wartością raczej stałą i nie można jej zmienić , możesz zmienic ładownośc lub masę własną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKPAUTOMEX
DMC jest wartością raczej stałą i nie można jej zmienić , możesz zmienic ładownośc lub masę własną

Nie do końca zależy duzo od tego czy marka i modelu tego samochodu miała tylko homologacje fabryczna tylko na DMC 3490 kg czy były tez inne wersje tego samego modelu homologowane na rózne DMC.

Dla przykładu podam LUBLIN jest homologowany z różnymi DMC ( 3400, 3700...) .Tutaj po istotnej udokumentowane zmianie zabudowy powodujacej zmianę położenia środka cieżkości oczywiście potwierdzonej oceną rzeczoznawcy można dokonać zmiany.Przynajmniej tak jest w przepisach chociaż WK róznie do tego podchodzą i sprawa nie jest tak prosta.

 

Osobiscie miałem taki oto przypadek samochód sprowadzony z zagranicy fabryczą homologacje miał na 3500 kg. W Niemczech dokonano zmiany udokumentowane na Brifie na 3700 kg ( była to autolaweta widoczne po dokonanej zmianie zabudowy). Tabliczka druga wykonana umieszczona obok fabrycznej z DMC 3700 .

Klient sprowadził ten samochód i chciał zarejestrowac na fabryczne DMC czyli 3500 kg.

Przyżył prawdziwa gehenne z WK ale mu pomogłem tzn wykonałem opinię techniczna po dokonanych zmianach i badanie pierwsze z DMC 3500 kg i poradziłem żeby się nie poddawał .Złozył dokumenty w WK czekał 30 dni i dopioł swego zarejestrowano auto mu na 3500 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Jeśli producent da taką tabliczkę znamionową z kwitem to OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jeśli producent da taką tabliczkę znamionową z kwitem to OK.

 

Nigdy w życiu!!!

 

Dmc można zmniejszyć, nie zwiększyć. Zerknijcie do 227 zał 6

"W przypadku dokonania zmian... ...dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości"

 

Inną sprawą jest poprawienie błędu, np w dr 3400 a na tabliczce 3500. Tu poprawa się należy jak nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

te 3490 to pewnie już było obniżone z wiadomych powodów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No własnie - mówi się o niemożności zwiększenia jej pierwotnej wartości, przy czym nie podaje się, czy chodzi o pierwotna wartość podaną w np. w wyciagu homologacji dla pojazdu (jesli takowy istnieje), czy tez chodzi o maksymalna wartość przewidzianą przez producenta na ten dany typ pojazdu, który może być i często jest homologowany z różnymi DMC (IVECO, MAN i wiele innych). Zreszta wystarczy często sam wniosek o zmiane warunków technicznych w WK, bez konieczności dokonywania rzeczywistych zmian konstrukcyjnych w pojeździe, co jest przewidziane w paragfrafie 14 rozp. w sprawie rejestracji pojazdów (Dz.U. Nr 133, poz.1123 z 02) "W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się dowód rejestracyjny i oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi".

Przepis oczywiście jest dosyć niejasny, różne WK różnie go traktują, ale możliwość jak widac niby jest... Ale co z tabliczką? O tym ustawodawca nie mówi... :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

To jak wytłumaczysz fakt homologacja na Chryslera i DMC większe niż na tabliczce znaminowej, to samo w DR. Klient zgłosił się do przedstawiciela na Poslkę i dostał tabliczkę o większej DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No nie bardzo wiem o co Ci chodzi i co mam Ci tłumaczyć... Dostał to dostał - wymiana tabliczki przez producenta to z tego co wiem dość popularna procedura, a przekłamania pomiędzy tabliczką a danymi w homo i dokumentach pojazdu to prawie codzienność szczególnie w przypadku homologacji dwu i więcej etapowych (ciężarówki w nadwoziu samochodu osobowego) - wychodzi to przeważnie po skończeniu leasingu i przerejestrowywaniu pojazdu z powrotem na pierwotny rodzaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.