fufuta Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Czy jest możliwa zmiana dmc jak w temacie ? Jesli tak to jakie przeróbki trzeba wykonać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Taka zmiana jest zabroniona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 27 Maj 2007 Share Napisano 27 Maj 2007 DMC jest wartością raczej stałą i nie można jej zmienić , możesz zmienic ładownośc lub masę własną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 27 Maj 2007 Share Napisano 27 Maj 2007 DMC jest wartością raczej stałą i nie można jej zmienić , możesz zmienic ładownośc lub masę własną Nie do końca zależy duzo od tego czy marka i modelu tego samochodu miała tylko homologacje fabryczna tylko na DMC 3490 kg czy były tez inne wersje tego samego modelu homologowane na rózne DMC. Dla przykładu podam LUBLIN jest homologowany z różnymi DMC ( 3400, 3700...) .Tutaj po istotnej udokumentowane zmianie zabudowy powodujacej zmianę położenia środka cieżkości oczywiście potwierdzonej oceną rzeczoznawcy można dokonać zmiany.Przynajmniej tak jest w przepisach chociaż WK róznie do tego podchodzą i sprawa nie jest tak prosta. Osobiscie miałem taki oto przypadek samochód sprowadzony z zagranicy fabryczą homologacje miał na 3500 kg. W Niemczech dokonano zmiany udokumentowane na Brifie na 3700 kg ( była to autolaweta widoczne po dokonanej zmianie zabudowy). Tabliczka druga wykonana umieszczona obok fabrycznej z DMC 3700 . Klient sprowadził ten samochód i chciał zarejestrowac na fabryczne DMC czyli 3500 kg. Przyżył prawdziwa gehenne z WK ale mu pomogłem tzn wykonałem opinię techniczna po dokonanych zmianach i badanie pierwsze z DMC 3500 kg i poradziłem żeby się nie poddawał .Złozył dokumenty w WK czekał 30 dni i dopioł swego zarejestrowano auto mu na 3500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 27 Maj 2007 Share Napisano 27 Maj 2007 Jeśli producent da taką tabliczkę znamionową z kwitem to OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Maj 2007 Share Napisano 28 Maj 2007 Jeśli producent da taką tabliczkę znamionową z kwitem to OK. Nigdy w życiu!!! Dmc można zmniejszyć, nie zwiększyć. Zerknijcie do 227 zał 6 "W przypadku dokonania zmian... ...dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości" Inną sprawą jest poprawienie błędu, np w dr 3400 a na tabliczce 3500. Tu poprawa się należy jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 28 Maj 2007 Share Napisano 28 Maj 2007 te 3490 to pewnie już było obniżone z wiadomych powodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Maj 2007 Share Napisano 28 Maj 2007 No własnie - mówi się o niemożności zwiększenia jej pierwotnej wartości, przy czym nie podaje się, czy chodzi o pierwotna wartość podaną w np. w wyciagu homologacji dla pojazdu (jesli takowy istnieje), czy tez chodzi o maksymalna wartość przewidzianą przez producenta na ten dany typ pojazdu, który może być i często jest homologowany z różnymi DMC (IVECO, MAN i wiele innych). Zreszta wystarczy często sam wniosek o zmiane warunków technicznych w WK, bez konieczności dokonywania rzeczywistych zmian konstrukcyjnych w pojeździe, co jest przewidziane w paragfrafie 14 rozp. w sprawie rejestracji pojazdów (Dz.U. Nr 133, poz.1123 z 02) "W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się dowód rejestracyjny i oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi". Przepis oczywiście jest dosyć niejasny, różne WK różnie go traktują, ale możliwość jak widac niby jest... Ale co z tabliczką? O tym ustawodawca nie mówi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 28 Maj 2007 Share Napisano 28 Maj 2007 To jak wytłumaczysz fakt homologacja na Chryslera i DMC większe niż na tabliczce znaminowej, to samo w DR. Klient zgłosił się do przedstawiciela na Poslkę i dostał tabliczkę o większej DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Maj 2007 Share Napisano 29 Maj 2007 No nie bardzo wiem o co Ci chodzi i co mam Ci tłumaczyć... Dostał to dostał - wymiana tabliczki przez producenta to z tego co wiem dość popularna procedura, a przekłamania pomiędzy tabliczką a danymi w homo i dokumentach pojazdu to prawie codzienność szczególnie w przypadku homologacji dwu i więcej etapowych (ciężarówki w nadwoziu samochodu osobowego) - wychodzi to przeważnie po skończeniu leasingu i przerejestrowywaniu pojazdu z powrotem na pierwotny rodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.