Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

bardzo PROSZĘ o pomoc / DMC 3300 a 3490? nowy na forum


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie.

Dziś pierwszy raz odwiedziłem te forum i pomyślałem, że może znajdzie się ktoś kto MA ODPOWIEDNIĄ WIEDZE i bedzie chciał mi pomóc (o co bardzo prosze )

Oto mój problem: Zamówiłem w salonie fiata Ducato - rama pod zabudowe o DMC 3490, auto właśnie dotarło ale ktoś się pomylił i DMC jest 3300 (zarówno na tabliczce jak i na homologacji). Panowie z salonu fiata twierdza że jest możliwość zmiany DMC na 3490 na podstawie homologacji z firmy która wykona mi zabudowę na aucie (ma to być paka na 8palet +plandeka). Wiem że moge odmówić odbioru auta bo nie jest to zgodne z zamówieniem ale zalezy mi bardzo na czasie a na nowe auto musiałbym czekać kilka lub nawet kilkanaście tygodni. Poza tą DMC auto jest takie jak chciałem - wszystkie rozstawy osi, wymiary itp są takie jak chciałem - dlatego prosze o radę CZY FAKTYCZNIE MOŻNA ZROBIĆ COŚ TAKIEGO JAK PROPONUJĄ MI PANOWIE Z FIATA , CZY RACZEJ SIĘ TEGO WYSTRZEGAĆ BO BĘDĄ PROBLEMY. proszę o pomoc

Napisano

O ile się nie mylę homologacje wystawia producent auta a nie firma robiąca zabudowy

Napisano

ja nie znam się za bardzo na tych sprawch- i być może niektóre rzeczy nie właściwie nazywam ale chodzi o to czy na podstawie zaświadczeń wydanych przez firmę robiącą zabudowę można się ubiegać o zmianę DMC - z tego co jak narazie wyczytałem na forum takie zmiany sa możliwe jeśli zabudowa zmienia "środek ciężkośći samochodu" i wszystkie te zmiany są potwierdzone odpowiednimi papierami rzeczoznawców itd - to wtedy jest możliwość zmiany DMC

Napisano

W homologacji pojazdu pod zabudowę jest już okreslone jego dmc po zabudowie.

Firma dokonująca zabudowy (rzeczoznawca samochodowy) ustali jego masę własna po

zabudowie i obliczy jego ładowność.

dmc z homologacji - masa własna po zabudowie = jego łodowność.

Firma dokonująca zabudowy nie ma prawa zmienić dmc określonej w homologacji

i na tabliczce znamionowej.

Podczas kontroli technicznej lub drogowej mogą zostać wykryte niezgodności w danych

zapisanych w dowodzie rejestracyjnym i danymi na tabliczce znamionowej jeżeli

takiej zmiany by dokonała firma dokonuj,ąca zabudowy.

Dane homologacyjne dmc może zmienić tylko producent pojazdu wydając nową

homologację i nową tabliczkę znamionową.

Pozdrawiam.

Napisano

a czy na podstawie tych "zmian " jakie zaszły w związku z zabudową , ktoś (nie wiem moze stacja diagnostyczna, rzeczoznawca czy jeszcze ktoś inny) może zmienić tę DMC ?

Napisano
a czy na podstawie tych "zmian " jakie zaszły w związku z zabudową , ktoś (nie wiem moze stacja diagnostyczna, rzeczoznawca czy jeszcze ktoś inny) może zmienić tę DMC ?

na pewno nikt (rozsądny) nie może podnieść DMC.

Po prostu w serwisie wciskają Ci kity

Napisano
i wszystkie te zmiany są potwierdzone odpowiednimi papierami rzeczoznawców itd - to wtedy jest możliwość zmiany DMC

Tak na chłopski rozum producent mówi,że ten pojazd wytrzyma maksymalną dmc 3300 (co jest potwierdzone tabliczką znamionową i homologacją) to kto Ci przy zdrowych zmysłach podpisze się pod tym, że ten pojazd wytrzyma dmc 3490.

Napisano

no niby racja - ale wiem ze fiaty robia też ducato z DMC 3490 o tych samych wymiarch,rozstwach osi itd i nie wiem czym one sie faktycznie róźnią (skąd się bierze różnica w DMC ) - na forum czytałem że ma na to wpływ środek ciężkości a w "wyciągu ze świadectwa homologacji" jest napisane :WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY - NIE USTALONO, NAJWIĘKSZA WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY PO KOMPLETACJI (rozumiem że chodzi po zabudowie)-NIE USTALONO, NAJMNIEJSZA WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY PO KOMPLETACJI -NIE USTALONO, DLATEGO MYŚLAŁEM ŻE SĄ JAKIES SZANSE NA TE ZMIANY

Napisano

Pewnie to nie na reke, ale nie odbieraj tego samochodu. Niech wystawia homo z masa jak chciales, zmiana tabliczki i trzy razy wszystko sprawdz przed odbiorem.

Napisano

No właśnie jeżeli ten pojazd ma swoj odpowiednij w homologajcji na DMC 3,5 tony to niech teraz sie staraja abys taka homologacje otrzymał w koncu zalezy im na sprzedazy :)

Napisano

dziś popołudniu kolejny raz jedziemy z nimi negocjowac- jednak na tą chwilę nie ma opcji żebyśmy odebrali ten samochód chyba że są wstanie dać nową tabliczke znamionową , nową homologacje i jeśli jakiś rzeczoznawca nam potwierdzi że nie ma tu żadnego "wałka".

W tej chwili już wiem że oni sprowadzili samochód o innym symbolu nadwozia niż ten symbol jaki mamy w zamówieniu - i stąd cały problem.

Napisano
W homologacji pojazdu pod zabudowę jest już okreslone jego dmc po zabudowie.

Firma dokonująca zabudowy (rzeczoznawca samochodowy) ustali jego masę własna po

zabudowie i obliczy jego ładowność.

dmc z homologacji - masa własna po zabudowie = jego łodowność.

Firma dokonująca zabudowy nie ma prawa zmienić dmc określonej w homologacji

i na tabliczce znamionowej.

I tak jest w naszej firmie .AMEN

firmy maja na okreslone zabudowy w określonych typach sam.homologacje.z okresloną masą własną i ładownaścią.

nie ma możliwości zmiany DMC,.

co to za serwis?????,albo ludzie niekompetentni :shock:

Napisano
jeśli jakiś rzeczoznawca nam potwierdzi

 

Jak dostaniesz nową tabliczkę i nowe homo na to auto to nie musisz szukać potwierdzenia u rzeczoznawcy, poza tym rzeczoznawca ci napisze za kasę co będziesz chciał a nie co powinno być (nie obrażając rzetelnych rzeczoznawców)

Napisano
W tej chwili już wiem że oni sprowadzili samochód o innym symbolu nadwozia niż ten symbol jaki mamy w zamówieniu - i stąd cały problem.

więc nie daj się

skoro masz podpisaną umowę na to co miało być, to problem sprzedawcy co zrobi z 3300 :D

Napisano

Tak na chłopski rozum producent mówi,że ten pojazd wytrzyma maksymalną dmc 3300 (co jest potwierdzone tabliczką znamionową i homologacją) to kto Ci przy zdrowych zmysłach podpisze się pod tym, że ten pojazd wytrzyma dmc 3490.

Witam.

Przyznaję rację!!

227 załącznik nr 6.

W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki,typu i modelu produkowanego fabrycznie , ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może prtzekraczać jej pierwotnej wielkości.

Pozdro :cool:

Napisano

Czekanie na nową furę to chyba najlepsze co mogłeś w tej sytuacji uczynić, bo niby dlaczego Ty masz się teraz gimnastykować i martwić o to czy czyiś błąd można w taki cz inny sposób naprawić. Ale spróbujmy troszkę podebatować na ten temat.

 

Otóż zmiana DMC na wyższą teoretycznie jest możliwa. Producent pierwszego etapu budowy i homologacji pojazdu co prawda określa DMC pojazdu, jednak nie można wykluczyć, że po zabudowie pojazd będzie miał wyższą DMC - tym bardziej jeśli taką uzyskał homologację. Oczywiście ta wyższa DMC na logikę powinna być wynikiem istotnych zmian w konstrukcji pojazdu, powodujących chociażby wspomniane tu inne rozłożenie środka ciężkości, czy też zastosowania innych podzespołów o odpowiednich homologacjach cząstkowych dla danej DMC (hamulce, układ jezdny itd.). Pamiętajmy, że w tym przypadku to producent drugiego etapu jest ostatecznym producentem pojazdu w rozumieniu przepisów i nic nie stoi w teorii na przeszkodzie, aby zabudowany przez niego pojazd miał wyższą DMC. Ale to teoria. W praktyce zabudowa pojazdu kontenerem, skrzynią czy innym "standardowym ustrojstwem" nie jest tak daleko idąca zmianą i nie wpływa na zmianę DMC, a opisane daleko idące zmiany nie byłyby logiczne z ekonomicznego punktu widzenia (lepiej byłoby wziąć do przeróbki od razu ramę auta o docelowym DMC). Dlatego też ja osobiście rzeczywiście nie pamiętam przypadku, żebym widział zmianę DMC po przebudowie - choć jak powtarzam jest to w teorii możliwe. Inna sprawa komplikująca te rozważania to fakt, iż IVECO akurat homologuje swoje pojazdy w dość specyficzny sposób... tzn.: ten sam typ pojazdy (czyli np. ta sama rama) posiada homologacje na różne wartości DMC. Np typ 50C... (pierwotnie jak oznaczenie typu wskazuje pojazd pięciotonowy) w tej chwili posiada homologacje w Polsce na 4600 i 3490 DMC. Mogłoby więc w tym specyficznym przypadku dojść do sytuacji, iż nawet bez daleko idących zmian w konstrukcji pojazdu uzyskałby homologacje drugiego etapu na inną DMC. Oczywiście wszystko to powinno być poparte odpowiednia tabliczka znam. co akurat w przypadku IVECO nie stanowi żadnego problemu. W przypadku tej marki sprzedają oni bowiem dany typ pojazdu z taką homologacją i tabliczka z jaka życzy sobie docelowy klient. Powoduje to często sporo zamieszania i stąd pewnie i pomyłka z Twoim niedoszłym pojazdem.

Ogólnie jeśli daliby Ci nową homologację, względnie producent zabudowy rzeczywiście dysponowałby homologacją na skompletowany pojazd o wymaganej DMC i byłoby to poparte poprawną tabliczką znam.na pojeździe to mogłeś auto brać. Tyle tylko, że Ty jako zwykły klient nie musiałeś o tym wszystkim wiedzieć i w związku z tym dobrze, że wyszło tak jak wyszło, czyli wymiana autka :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.