moocha Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 Witam Serdecznie. Dziś pierwszy raz odwiedziłem te forum i pomyślałem, że może znajdzie się ktoś kto MA ODPOWIEDNIĄ WIEDZE i bedzie chciał mi pomóc (o co bardzo prosze ) Oto mój problem: Zamówiłem w salonie fiata Ducato - rama pod zabudowe o DMC 3490, auto właśnie dotarło ale ktoś się pomylił i DMC jest 3300 (zarówno na tabliczce jak i na homologacji). Panowie z salonu fiata twierdza że jest możliwość zmiany DMC na 3490 na podstawie homologacji z firmy która wykona mi zabudowę na aucie (ma to być paka na 8palet +plandeka). Wiem że moge odmówić odbioru auta bo nie jest to zgodne z zamówieniem ale zalezy mi bardzo na czasie a na nowe auto musiałbym czekać kilka lub nawet kilkanaście tygodni. Poza tą DMC auto jest takie jak chciałem - wszystkie rozstawy osi, wymiary itp są takie jak chciałem - dlatego prosze o radę CZY FAKTYCZNIE MOŻNA ZROBIĆ COŚ TAKIEGO JAK PROPONUJĄ MI PANOWIE Z FIATA , CZY RACZEJ SIĘ TEGO WYSTRZEGAĆ BO BĘDĄ PROBLEMY. proszę o pomoc Cytuj
Tomek D Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 O ile się nie mylę homologacje wystawia producent auta a nie firma robiąca zabudowy Cytuj
moocha Napisano 13 Czerwiec 2007 Autor Napisano 13 Czerwiec 2007 ja nie znam się za bardzo na tych sprawch- i być może niektóre rzeczy nie właściwie nazywam ale chodzi o to czy na podstawie zaświadczeń wydanych przez firmę robiącą zabudowę można się ubiegać o zmianę DMC - z tego co jak narazie wyczytałem na forum takie zmiany sa możliwe jeśli zabudowa zmienia "środek ciężkośći samochodu" i wszystkie te zmiany są potwierdzone odpowiednimi papierami rzeczoznawców itd - to wtedy jest możliwość zmiany DMC Cytuj
TOSPOL Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 W homologacji pojazdu pod zabudowę jest już okreslone jego dmc po zabudowie. Firma dokonująca zabudowy (rzeczoznawca samochodowy) ustali jego masę własna po zabudowie i obliczy jego ładowność. dmc z homologacji - masa własna po zabudowie = jego łodowność. Firma dokonująca zabudowy nie ma prawa zmienić dmc określonej w homologacji i na tabliczce znamionowej. Podczas kontroli technicznej lub drogowej mogą zostać wykryte niezgodności w danych zapisanych w dowodzie rejestracyjnym i danymi na tabliczce znamionowej jeżeli takiej zmiany by dokonała firma dokonuj,ąca zabudowy. Dane homologacyjne dmc może zmienić tylko producent pojazdu wydając nową homologację i nową tabliczkę znamionową. Pozdrawiam. Cytuj
moocha Napisano 13 Czerwiec 2007 Autor Napisano 13 Czerwiec 2007 a czy na podstawie tych "zmian " jakie zaszły w związku z zabudową , ktoś (nie wiem moze stacja diagnostyczna, rzeczoznawca czy jeszcze ktoś inny) może zmienić tę DMC ? Cytuj
Tomek D Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 a czy na podstawie tych "zmian " jakie zaszły w związku z zabudową , ktoś (nie wiem moze stacja diagnostyczna, rzeczoznawca czy jeszcze ktoś inny) może zmienić tę DMC ? na pewno nikt (rozsądny) nie może podnieść DMC. Po prostu w serwisie wciskają Ci kity Cytuj
adam1501 Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 i wszystkie te zmiany są potwierdzone odpowiednimi papierami rzeczoznawców itd - to wtedy jest możliwość zmiany DMC Tak na chłopski rozum producent mówi,że ten pojazd wytrzyma maksymalną dmc 3300 (co jest potwierdzone tabliczką znamionową i homologacją) to kto Ci przy zdrowych zmysłach podpisze się pod tym, że ten pojazd wytrzyma dmc 3490. Cytuj
moocha Napisano 13 Czerwiec 2007 Autor Napisano 13 Czerwiec 2007 no niby racja - ale wiem ze fiaty robia też ducato z DMC 3490 o tych samych wymiarch,rozstwach osi itd i nie wiem czym one sie faktycznie róźnią (skąd się bierze różnica w DMC ) - na forum czytałem że ma na to wpływ środek ciężkości a w "wyciągu ze świadectwa homologacji" jest napisane :WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY - NIE USTALONO, NAJWIĘKSZA WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY PO KOMPLETACJI (rozumiem że chodzi po zabudowie)-NIE USTALONO, NAJMNIEJSZA WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY PO KOMPLETACJI -NIE USTALONO, DLATEGO MYŚLAŁEM ŻE SĄ JAKIES SZANSE NA TE ZMIANY Cytuj
ijm Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Pewnie to nie na reke, ale nie odbieraj tego samochodu. Niech wystawia homo z masa jak chciales, zmiana tabliczki i trzy razy wszystko sprawdz przed odbiorem. Cytuj
Michu Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 No właśnie jeżeli ten pojazd ma swoj odpowiednij w homologajcji na DMC 3,5 tony to niech teraz sie staraja abys taka homologacje otrzymał w koncu zalezy im na sprzedazy Cytuj
moocha Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Napisano 14 Czerwiec 2007 dziś popołudniu kolejny raz jedziemy z nimi negocjowac- jednak na tą chwilę nie ma opcji żebyśmy odebrali ten samochód chyba że są wstanie dać nową tabliczke znamionową , nową homologacje i jeśli jakiś rzeczoznawca nam potwierdzi że nie ma tu żadnego "wałka". W tej chwili już wiem że oni sprowadzili samochód o innym symbolu nadwozia niż ten symbol jaki mamy w zamówieniu - i stąd cały problem. Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 W homologacji pojazdu pod zabudowę jest już okreslone jego dmc po zabudowie.Firma dokonująca zabudowy (rzeczoznawca samochodowy) ustali jego masę własna po zabudowie i obliczy jego ładowność. dmc z homologacji - masa własna po zabudowie = jego łodowność. Firma dokonująca zabudowy nie ma prawa zmienić dmc określonej w homologacji i na tabliczce znamionowej. I tak jest w naszej firmie .AMEN firmy maja na okreslone zabudowy w określonych typach sam.homologacje.z okresloną masą własną i ładownaścią. nie ma możliwości zmiany DMC,. co to za serwis?????,albo ludzie niekompetentni Cytuj
Psuj Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 jeśli jakiś rzeczoznawca nam potwierdzi Jak dostaniesz nową tabliczkę i nowe homo na to auto to nie musisz szukać potwierdzenia u rzeczoznawcy, poza tym rzeczoznawca ci napisze za kasę co będziesz chciał a nie co powinno być (nie obrażając rzetelnych rzeczoznawców) Cytuj
Jacdiag Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 W tej chwili już wiem że oni sprowadzili samochód o innym symbolu nadwozia niż ten symbol jaki mamy w zamówieniu - i stąd cały problem. więc nie daj się skoro masz podpisaną umowę na to co miało być, to problem sprzedawcy co zrobi z 3300 Cytuj
oto_man Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Tak na chłopski rozum producent mówi,że ten pojazd wytrzyma maksymalną dmc 3300 (co jest potwierdzone tabliczką znamionową i homologacją) to kto Ci przy zdrowych zmysłach podpisze się pod tym, że ten pojazd wytrzyma dmc 3490. Witam. Przyznaję rację!! 227 załącznik nr 6. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki,typu i modelu produkowanego fabrycznie , ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może prtzekraczać jej pierwotnej wielkości. Pozdro Cytuj
moocha Napisano 22 Czerwiec 2007 Autor Napisano 22 Czerwiec 2007 Dzięki za wszystkie podpowiedzi - czekam na nową "fure" Cytuj
blakop Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 Czekanie na nową furę to chyba najlepsze co mogłeś w tej sytuacji uczynić, bo niby dlaczego Ty masz się teraz gimnastykować i martwić o to czy czyiś błąd można w taki cz inny sposób naprawić. Ale spróbujmy troszkę podebatować na ten temat. Otóż zmiana DMC na wyższą teoretycznie jest możliwa. Producent pierwszego etapu budowy i homologacji pojazdu co prawda określa DMC pojazdu, jednak nie można wykluczyć, że po zabudowie pojazd będzie miał wyższą DMC - tym bardziej jeśli taką uzyskał homologację. Oczywiście ta wyższa DMC na logikę powinna być wynikiem istotnych zmian w konstrukcji pojazdu, powodujących chociażby wspomniane tu inne rozłożenie środka ciężkości, czy też zastosowania innych podzespołów o odpowiednich homologacjach cząstkowych dla danej DMC (hamulce, układ jezdny itd.). Pamiętajmy, że w tym przypadku to producent drugiego etapu jest ostatecznym producentem pojazdu w rozumieniu przepisów i nic nie stoi w teorii na przeszkodzie, aby zabudowany przez niego pojazd miał wyższą DMC. Ale to teoria. W praktyce zabudowa pojazdu kontenerem, skrzynią czy innym "standardowym ustrojstwem" nie jest tak daleko idąca zmianą i nie wpływa na zmianę DMC, a opisane daleko idące zmiany nie byłyby logiczne z ekonomicznego punktu widzenia (lepiej byłoby wziąć do przeróbki od razu ramę auta o docelowym DMC). Dlatego też ja osobiście rzeczywiście nie pamiętam przypadku, żebym widział zmianę DMC po przebudowie - choć jak powtarzam jest to w teorii możliwe. Inna sprawa komplikująca te rozważania to fakt, iż IVECO akurat homologuje swoje pojazdy w dość specyficzny sposób... tzn.: ten sam typ pojazdy (czyli np. ta sama rama) posiada homologacje na różne wartości DMC. Np typ 50C... (pierwotnie jak oznaczenie typu wskazuje pojazd pięciotonowy) w tej chwili posiada homologacje w Polsce na 4600 i 3490 DMC. Mogłoby więc w tym specyficznym przypadku dojść do sytuacji, iż nawet bez daleko idących zmian w konstrukcji pojazdu uzyskałby homologacje drugiego etapu na inną DMC. Oczywiście wszystko to powinno być poparte odpowiednia tabliczka znam. co akurat w przypadku IVECO nie stanowi żadnego problemu. W przypadku tej marki sprzedają oni bowiem dany typ pojazdu z taką homologacją i tabliczka z jaka życzy sobie docelowy klient. Powoduje to często sporo zamieszania i stąd pewnie i pomyłka z Twoim niedoszłym pojazdem. Ogólnie jeśli daliby Ci nową homologację, względnie producent zabudowy rzeczywiście dysponowałby homologacją na skompletowany pojazd o wymaganej DMC i byłoby to poparte poprawną tabliczką znam.na pojeździe to mogłeś auto brać. Tyle tylko, że Ty jako zwykły klient nie musiałeś o tym wszystkim wiedzieć i w związku z tym dobrze, że wyszło tak jak wyszło, czyli wymiana autka Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.