Skocz do zawartości

bardzo PROSZĘ o pomoc / DMC 3300 a 3490? nowy na forum


moocha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie.

Dziś pierwszy raz odwiedziłem te forum i pomyślałem, że może znajdzie się ktoś kto MA ODPOWIEDNIĄ WIEDZE i bedzie chciał mi pomóc (o co bardzo prosze )

Oto mój problem: Zamówiłem w salonie fiata Ducato - rama pod zabudowe o DMC 3490, auto właśnie dotarło ale ktoś się pomylił i DMC jest 3300 (zarówno na tabliczce jak i na homologacji). Panowie z salonu fiata twierdza że jest możliwość zmiany DMC na 3490 na podstawie homologacji z firmy która wykona mi zabudowę na aucie (ma to być paka na 8palet +plandeka). Wiem że moge odmówić odbioru auta bo nie jest to zgodne z zamówieniem ale zalezy mi bardzo na czasie a na nowe auto musiałbym czekać kilka lub nawet kilkanaście tygodni. Poza tą DMC auto jest takie jak chciałem - wszystkie rozstawy osi, wymiary itp są takie jak chciałem - dlatego prosze o radę CZY FAKTYCZNIE MOŻNA ZROBIĆ COŚ TAKIEGO JAK PROPONUJĄ MI PANOWIE Z FIATA , CZY RACZEJ SIĘ TEGO WYSTRZEGAĆ BO BĘDĄ PROBLEMY. proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie znam się za bardzo na tych sprawch- i być może niektóre rzeczy nie właściwie nazywam ale chodzi o to czy na podstawie zaświadczeń wydanych przez firmę robiącą zabudowę można się ubiegać o zmianę DMC - z tego co jak narazie wyczytałem na forum takie zmiany sa możliwe jeśli zabudowa zmienia "środek ciężkośći samochodu" i wszystkie te zmiany są potwierdzone odpowiednimi papierami rzeczoznawców itd - to wtedy jest możliwość zmiany DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W homologacji pojazdu pod zabudowę jest już okreslone jego dmc po zabudowie.

Firma dokonująca zabudowy (rzeczoznawca samochodowy) ustali jego masę własna po

zabudowie i obliczy jego ładowność.

dmc z homologacji - masa własna po zabudowie = jego łodowność.

Firma dokonująca zabudowy nie ma prawa zmienić dmc określonej w homologacji

i na tabliczce znamionowej.

Podczas kontroli technicznej lub drogowej mogą zostać wykryte niezgodności w danych

zapisanych w dowodzie rejestracyjnym i danymi na tabliczce znamionowej jeżeli

takiej zmiany by dokonała firma dokonuj,ąca zabudowy.

Dane homologacyjne dmc może zmienić tylko producent pojazdu wydając nową

homologację i nową tabliczkę znamionową.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy na podstawie tych "zmian " jakie zaszły w związku z zabudową , ktoś (nie wiem moze stacja diagnostyczna, rzeczoznawca czy jeszcze ktoś inny) może zmienić tę DMC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy na podstawie tych "zmian " jakie zaszły w związku z zabudową , ktoś (nie wiem moze stacja diagnostyczna, rzeczoznawca czy jeszcze ktoś inny) może zmienić tę DMC ?

na pewno nikt (rozsądny) nie może podnieść DMC.

Po prostu w serwisie wciskają Ci kity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystkie te zmiany są potwierdzone odpowiednimi papierami rzeczoznawców itd - to wtedy jest możliwość zmiany DMC

Tak na chłopski rozum producent mówi,że ten pojazd wytrzyma maksymalną dmc 3300 (co jest potwierdzone tabliczką znamionową i homologacją) to kto Ci przy zdrowych zmysłach podpisze się pod tym, że ten pojazd wytrzyma dmc 3490.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby racja - ale wiem ze fiaty robia też ducato z DMC 3490 o tych samych wymiarch,rozstwach osi itd i nie wiem czym one sie faktycznie róźnią (skąd się bierze różnica w DMC ) - na forum czytałem że ma na to wpływ środek ciężkości a w "wyciągu ze świadectwa homologacji" jest napisane :WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY - NIE USTALONO, NAJWIĘKSZA WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY PO KOMPLETACJI (rozumiem że chodzi po zabudowie)-NIE USTALONO, NAJMNIEJSZA WYSOKOŚĆ POŁOŻENIA ŚRODKA MASY PO KOMPLETACJI -NIE USTALONO, DLATEGO MYŚLAŁEM ŻE SĄ JAKIES SZANSE NA TE ZMIANY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to nie na reke, ale nie odbieraj tego samochodu. Niech wystawia homo z masa jak chciales, zmiana tabliczki i trzy razy wszystko sprawdz przed odbiorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeżeli ten pojazd ma swoj odpowiednij w homologajcji na DMC 3,5 tony to niech teraz sie staraja abys taka homologacje otrzymał w koncu zalezy im na sprzedazy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś popołudniu kolejny raz jedziemy z nimi negocjowac- jednak na tą chwilę nie ma opcji żebyśmy odebrali ten samochód chyba że są wstanie dać nową tabliczke znamionową , nową homologacje i jeśli jakiś rzeczoznawca nam potwierdzi że nie ma tu żadnego "wałka".

W tej chwili już wiem że oni sprowadzili samochód o innym symbolu nadwozia niż ten symbol jaki mamy w zamówieniu - i stąd cały problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W homologacji pojazdu pod zabudowę jest już okreslone jego dmc po zabudowie.

Firma dokonująca zabudowy (rzeczoznawca samochodowy) ustali jego masę własna po

zabudowie i obliczy jego ładowność.

dmc z homologacji - masa własna po zabudowie = jego łodowność.

Firma dokonująca zabudowy nie ma prawa zmienić dmc określonej w homologacji

i na tabliczce znamionowej.

I tak jest w naszej firmie .AMEN

firmy maja na okreslone zabudowy w określonych typach sam.homologacje.z okresloną masą własną i ładownaścią.

nie ma możliwości zmiany DMC,.

co to za serwis?????,albo ludzie niekompetentni :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jakiś rzeczoznawca nam potwierdzi

 

Jak dostaniesz nową tabliczkę i nowe homo na to auto to nie musisz szukać potwierdzenia u rzeczoznawcy, poza tym rzeczoznawca ci napisze za kasę co będziesz chciał a nie co powinno być (nie obrażając rzetelnych rzeczoznawców)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili już wiem że oni sprowadzili samochód o innym symbolu nadwozia niż ten symbol jaki mamy w zamówieniu - i stąd cały problem.

więc nie daj się

skoro masz podpisaną umowę na to co miało być, to problem sprzedawcy co zrobi z 3300 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na chłopski rozum producent mówi,że ten pojazd wytrzyma maksymalną dmc 3300 (co jest potwierdzone tabliczką znamionową i homologacją) to kto Ci przy zdrowych zmysłach podpisze się pod tym, że ten pojazd wytrzyma dmc 3490.

Witam.

Przyznaję rację!!

227 załącznik nr 6.

W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki,typu i modelu produkowanego fabrycznie , ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może prtzekraczać jej pierwotnej wielkości.

Pozdro :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekanie na nową furę to chyba najlepsze co mogłeś w tej sytuacji uczynić, bo niby dlaczego Ty masz się teraz gimnastykować i martwić o to czy czyiś błąd można w taki cz inny sposób naprawić. Ale spróbujmy troszkę podebatować na ten temat.

 

Otóż zmiana DMC na wyższą teoretycznie jest możliwa. Producent pierwszego etapu budowy i homologacji pojazdu co prawda określa DMC pojazdu, jednak nie można wykluczyć, że po zabudowie pojazd będzie miał wyższą DMC - tym bardziej jeśli taką uzyskał homologację. Oczywiście ta wyższa DMC na logikę powinna być wynikiem istotnych zmian w konstrukcji pojazdu, powodujących chociażby wspomniane tu inne rozłożenie środka ciężkości, czy też zastosowania innych podzespołów o odpowiednich homologacjach cząstkowych dla danej DMC (hamulce, układ jezdny itd.). Pamiętajmy, że w tym przypadku to producent drugiego etapu jest ostatecznym producentem pojazdu w rozumieniu przepisów i nic nie stoi w teorii na przeszkodzie, aby zabudowany przez niego pojazd miał wyższą DMC. Ale to teoria. W praktyce zabudowa pojazdu kontenerem, skrzynią czy innym "standardowym ustrojstwem" nie jest tak daleko idąca zmianą i nie wpływa na zmianę DMC, a opisane daleko idące zmiany nie byłyby logiczne z ekonomicznego punktu widzenia (lepiej byłoby wziąć do przeróbki od razu ramę auta o docelowym DMC). Dlatego też ja osobiście rzeczywiście nie pamiętam przypadku, żebym widział zmianę DMC po przebudowie - choć jak powtarzam jest to w teorii możliwe. Inna sprawa komplikująca te rozważania to fakt, iż IVECO akurat homologuje swoje pojazdy w dość specyficzny sposób... tzn.: ten sam typ pojazdy (czyli np. ta sama rama) posiada homologacje na różne wartości DMC. Np typ 50C... (pierwotnie jak oznaczenie typu wskazuje pojazd pięciotonowy) w tej chwili posiada homologacje w Polsce na 4600 i 3490 DMC. Mogłoby więc w tym specyficznym przypadku dojść do sytuacji, iż nawet bez daleko idących zmian w konstrukcji pojazdu uzyskałby homologacje drugiego etapu na inną DMC. Oczywiście wszystko to powinno być poparte odpowiednia tabliczka znam. co akurat w przypadku IVECO nie stanowi żadnego problemu. W przypadku tej marki sprzedają oni bowiem dany typ pojazdu z taką homologacją i tabliczka z jaka życzy sobie docelowy klient. Powoduje to często sporo zamieszania i stąd pewnie i pomyłka z Twoim niedoszłym pojazdem.

Ogólnie jeśli daliby Ci nową homologację, względnie producent zabudowy rzeczywiście dysponowałby homologacją na skompletowany pojazd o wymaganej DMC i byłoby to poparte poprawną tabliczką znam.na pojeździe to mogłeś auto brać. Tyle tylko, że Ty jako zwykły klient nie musiałeś o tym wszystkim wiedzieć i w związku z tym dobrze, że wyszło tak jak wyszło, czyli wymiana autka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.