Skocz do zawartości

Płyn hamulcowy


wiesław
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

moim zdaniem zamiast np.przyrządu do szyb powinien być obowiązkowy do sprawdzania jakości płynu hamulcowego (poprawa beżpieczeństwa)

jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn w serwiesie skody NORBERCIE wymieniaja a jak sie skonczy gwarancja i nie bedziesz chcial pieczatki w ksiazke to juz bedzie pase. Gdyz w serwisie w trakcie gwarancji jest nakaz i koniec mam renault laguna i przezylem to,mowia jak pan nie chce wymieniac to no problem tylko nie bedzie pieczatki w ksiazke a rachunek i tak jest gruby ... zycie zycie panowie pozdrawiam serwisy $$$$$$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi to mówić, ale do serwisu jeżdżę, bo muszę. Jeszcze tylko pół roku ...

Żadnego wcześniej autka nie miałem na gwarancji, ale regularnie wymieniałem w nich WSZYSTKIE - mniej lub bardziej - potrzebne rzeczy - płyn hamulcowy RÓWNIEŻ.

Ja akurat wychodzę z założenia, że 100,- zł mnie nie zbawi (nie mylić takiego podejścia z rozrzutnością) - a może pomóc w razie "W". I samochód jest jedną z tych rzeczy, na których nie szczędzę - co trzeba, to wymieniam. Tłukę trochę kilometrów i muszę być pewien, że wszystko zadziała tak, jak będę chciał.

I mimo relatywnie niemałych przebiegów (3 latek ma u mnie ok. 180 kkm) nie mam żadnych problemów ze zbyciem autek ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta do 5 lat to mają płyn jeszcze w normie , ale po 5 to już na 10 pojazdów 1 ma dobry , jest to czarna statystyka ale prawdziwa , potem wychodzi dlaczego są zapieczone cylinderki , puchnące hamulce , pękające przewody od zagotowanej wody. to jest problem którego nikt nie widzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Jestem za wprowadzeniem certyfikowanej miarki na wyposarzenie SKP i może jeszcze certyfikowany tester suchego wrzenia płynu i ten kijek od radiestety żeby stwierdzić czy w przewodach jest płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sami piszecie jest wiele urządzeń zbędnych na SKP które zagracają , a nie ma

takich które mogą dać ocene stanu technicznego pojazdu jak wspominany tester

płynu hamulcowego. Bo takie mówienie że coś nie spełnia normy po określonym

czasie jest nabijaniem kasy szczególnie przez serwsy. Zmierzone- nie spęłnia norm- wymienione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdam płyn hamulcowy podczas badania, niema to wpływu nawynik badania, ale ok. 80% pojazdów zdiagnozowanych na płyn do wymiany, wymienia płyn odrazu po takim badaniu. Mimo że niema nakazu posiadania takiego użądzenia, możemy sami uświadamiać klijenta. Pozatym często wychodzi że wymiana co 2 lata jest zbyt częsta a klijent docenia, że pomagamy mu racjonalnie wymieniać materiały eksploatacyjne. (kto wymienia sondę lambda wg zaleceń producenta ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

sprawdzam! i jestem za obligatoryjnym sprawdzaniem p.ham.na przegl. tech.

brawo panowie bardzo dobry tamat,

płyn powinien być wymieniany zazwyczaj co 2lata czy ktokolwiek to robi?

bardzo sporadyczne wypadki

a potem podchodzi trzeci raz do bad. tech. i wszystko było wymienione w ham.

tylko nie płyn.a "ham. słabe"

miłej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPRAWDZANIE PŁYNU W ZBIORNICZKU NIE MA SENSU NALEŻAŁO BY SPRAWDZAĆ PŁYN KTÓRY UPUŚCI SIĘ Z CYLINDERKÓW I DOCISKÓW ,WAŻNIEJSZE SĄ PRZEWODY HAMULCOWE KTÓRYCH STAN W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH JEST FATALNY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak już sprawdzisz płyn i stwierdzisz, że całkowicie nie nadaje się do użytku a hamulce są na granicy dopuszczalności to co dalej robisz? takim podejściem możesz co najwyżej pogorszć sobie samopoczucie i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmowa z Klientem i przekonywanie go do swoich racji ?

A tak serio - zawsze można zafundować klientowi jakąś pogawędkę o bezpieczeństwie jazdy. Może kilka zdjęć w gablotce ? Są i poczciwi klienci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Płyn hamulcowy

Regularnie wymieniamy klocki hamulcowe i czasami tarcze zapominając o płynie hamulcowym. To też ważna część układu hamulcowego, szczególnie w pojazdach wyposażonych w układy ABS, ASR czy ESP.

Płyn hamulcowy jest cieczą higroskopijną, chłonącą wodę z powietrza. To naturalny proces, którego się nie uniknie. Około 3 procentowe stężenie wody w płynie powoduje utratę sprawności hamulców oraz korozję elementów układu hamulcowego. Przy wymianie klocków trzeba wręcz żądać, by mechanik skontrolował stężenie wody w płynie hamulcowym. Rzadko który to robi . Co 2 lata trzeba wymieniać płyn hamulcowy, gdyż z powodu własności higroskopijnych traci on swoje właściwości. własnej inicjatywy. Co 2 lata lub po przejechaniu 20 - 40 tysięcy kilometrów płyn powinien być wymieniany. O jakości płynu świadczy jego lepkość, odporność na wysokie temperatury i właściwości smarne.

W samochodach wyposażonych w układy ABS, ASR czy ESP stosowanie dobrego płynu hamulcowego ma duże znaczenie. Płyn niskiej jakości może przyczynić się do uszkodzenia elementów wykonawczych ABS-u czy ESP. Dobry płyn charakteryzuje się niskim współczynnikiem lepkości w szerokim zakresie temperatur, dzięki czemu poprawia się działanie hamulców. Zmniejsza się również „chrobotanie” pod pedałem hamulca podczas działania układu ABS.

Litr płynu hamulcowego wynosi ok. 50 zł. Cena dobrych płynów hamulcowych nie jest aż tak wysoka, by świadomie decydować się na gorszy.

Autor: Ryszard Polit

 

www.motofakty.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.