Gość Napisano 14 Lipiec 2005 Share Napisano 14 Lipiec 2005 Witam wszystki bardzo serdecznie! Zarejestrowałem się na Waszym forum dopiero dziś,a to mój dziewiczy post ,w którym chciałbym wykorzystać państwa kompetencje. Mieszkam w kujawsko-pomorskim,niedaleko Inowrocławia, mam na imie Michał,mam 22 lata i studiuje na ostatnim roku 3 i pół letnich studów inżynierskich na bydgoskiej Akademii Techniczno Rolniczej. Mój kierunek to machanika i budowa maszyn,a specjalizacja - budowa samochodów i silników. Jestem z miejscowości, ktora ma 9300 mieszkańców,a gmina prawie 14000. Miejscowość 5 kilometrów obok ma około 6000 mieszkańców,a tamtejsza gmina około 12000. Do najbliższej SKP mamy około 20 kilometrów. Ilość zarejestrowachych aut osobowych w mojej gminie na rok 1999 to 2851 (jutro będę posiadał obecne dane),tendencja wzrostu rejestracji aur w mojej gminie od roku 1991 to około 150 aut osobowych rocznie. Nie wiem jak te dane wygladaja w gminie obok (jutro się dowiem). Prosze mi powiedzieć- 1.Czy SKP wybudowana w moim miescie mialaby szanse (przy takiej liczbie mieszkańców) na powodzenie,na osiąganie zysków? 2.Jaki kapitał musiałbym włożyć w taką inwestycje od podstaw (teren,budynek,osprzet)? 3.Czy mógłbym stać sie od razu OSKP? 4.Czy kredyt na stacje to dobry pomysł,dałoby sie go spłacić z dziłania takiej stacji? Zadałbym jeszcze kilka tysiecy pytań,ale nie będę szałał jak na początek. Czy moglibyście dać mi jakieś własne porady i podpowiedzi w tej kwestii...? Wiem też,że wielu ludzi ma kolegów w stacjach,który tylko wbijają pieczątke po otrzymaniu opłaty,bez sprawdzania auta.Tacy jezdza w swoje miejsca i nie korzystaliby pewnie z mojej stacji... Niestety tak to jest... POZDRAWIAM WSZYSTKICH I DZIEKUJE!!! Czekam na odpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 6 Sierpień 2005 Share Napisano 6 Sierpień 2005 AD 1 --- Więc masz potencjalnych klientów z autami osobowymi w liczbie 3000 musisz od nich odjąć auta nowe, które mają badania za 3 lata. Jeśli jest to gmina rolnicza to możesz dodać sobie ciągniki rolnicze (badanie co 2 latka) i przyczepy rolnicze (corocznie). Zysk z jednego badania masz 78 zł (98 brutto) ( tak średnio bo są badania droższe i tańsze u mnie średnia to około 87 zł). Jeśli w okolicy są warsztaty mechaniczne, blacharskie to może to być paru klientów miesięcznie dodatkowo (a jeśli nie ma to przeciwnie paru klientów ubędzie). Jednak nie wszyscy z tych 3000 muszą przyjechać do ciebie. AD 3 --- TYLKO OSKP jeśli zamierzasz się do stacji podstawowej to daj sobie spokój. A dodatkowo możesz pomyśleć o warsztacie takim podstawowym- zawsze to pare groszy. AD 4 --- Odnośnie kredytów: spotkałem się ze stacją, która dostała dofinansowanie chyba z unii (nie wiem na 100 %) warto się tym zainteresować. AD 2 --- Ścieżka tak z 150 000 (jak ktoś wie dokładniej niech mnie poprawi).Poszperaj w internecie na pewno znajdziesz firmy się tym zajmujące. Cały sprzęt (mieszkanka dla pająków) strzelam z 20-25 000 Komputer, wyposażenie biura 10 000 (no i oczywiście Stacja 2000) Budynek i budowa (zezwolenia itp.) ?? Jeszcze ważna rzecz to pracownicy (ty na razie nie mógłbyś się ubiegać o uprawnienia diagnosty musisz mieć udokumentowaną praktykę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 6 Sierpień 2005 Share Napisano 6 Sierpień 2005 Okręgówka to kwota ok. 1.000.000 zł - niestety. Troszkę da się zaoszczędzić, ale moje doświadczenie mówi, że z takim wydatkiem trzeba się liczyć. Sam budynek to nie wszystko - są pozwolnia (np. na zjazd z drogi wojewódzkiej (powiatowej), certyfikaty itp. Jedną z ważniejszych rzeczy jest kadra pracująca na SKP (diagności) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 6 Sierpień 2005 Share Napisano 6 Sierpień 2005 Nas przeprowadzka z ulicy na ulice już wyniosła 500 000 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andtt Napisano 14 Sierpień 2005 Share Napisano 14 Sierpień 2005 Budynek wybudowany od podstaw na dziewiczej działce to koszt rzędu 270 tys , zagospodarowanie działki ogrodzenie drogi parking 40 tys, budowa wjazdu 4 do 15 tys w zależności od drogi, gminna, powiatowa, krajowa, im wyżej tym drożej, koszty administaracyjne - projekty 15 tys., pozwlenia budowlane kilkaset zł, inspektorzy nadzoru 4 tys. W sumie sama budowa od projektu do oddania do użytkowania nie powinny przekroczyć 350 tys. mówię tu o dobrze (ekonomicznie, funkcjonalnie, tanio) zaprojektowanej stacji i dobrze poprowadzonej budowie. Równie dobrze końcowa kwota może wynieść 2x więcej ale po co przepłacać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 14 Sierpień 2005 Share Napisano 14 Sierpień 2005 Jeszcze 2 rzeczy - działka (koszt: x złotych) i wyposażenie (tu się nie wypowiadam - aż taki mocny w tym nie jestem). Wg mnie - w żaden sposób nie zamkniemy sie w kwocie 350.000 zł (2x tyle - ok). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andtt Napisano 14 Sierpień 2005 Share Napisano 14 Sierpień 2005 Oczywiście 350 tys to tylko budynek. Działka minimum jakieś 4000 m kw. X 30 - 250 zł/m , w zalezności od lokalizacji i lokalnych cen nieruchomosci to od 100 tys do 1 mln, myślę że średnio można przyjąć 150 - 200 tys. Tak więc budynek na działce to jakieś 0,5 mln zł + wyposażenie oczywiście. Tańsze może być czasem kupienie czegoś istniejącego i zaadaptowanie. [ Dodano: 14-08-2005, 22:04 ] jakiś czas temu rozważałem uruchomienie skp i poczyniłem jakieś kroki, wychodziło ze trzeba wydać jakieś 600 tys. (nie licząc działki) i przy 3 tys. badań rocznie można było śmiało brać kredyt nawet na całość. ponieważ w okolicy konkurencja była mocna te 3 tys. wydawały się niepewne i zrezygnowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 15 Sierpień 2005 Share Napisano 15 Sierpień 2005 Precyzyjnie wyliczone koszty budowy stacji +30%,to są prawdziwe wydatki,zapytajcie budowlańców ,potwierdzą tą regułę,w przeciwnym razie będą problemy z zakończniem inwestycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 Koledzy, podpowiedzcie jakie wymiary powinna mieć hala pod OSKP. Chodzi mi o praktykę, nie o liczby z Dz.U., pracujecie na takich stacjach to podpowiedzcie co warto wydłużyć, poszerzyć aby praca była przyjemniejsza. Szykuję się do projektu i budowy więc chciałbym to uwzględnić już na etapie planowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 Długość minimum 24 m / optymalnie 30/ szerokość 6m, wjazd 16m i wyjazd też koło tego, Szukałem projektów i nie ma nic poniżej 24m /kanał 18m + przód i wyjazd/ długość działki około 55-60m http://rs-auto.pl/images/projekty/projekt%20skp%20rs%20auto%20okregowa%20stacja%20kontroli%20pojazdow%2024%20metry%20z%20kanalem.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 wjazd 16m Pytanie czy wjazd na stanowisko będzie prosto z bramy wjazdowej na firmę , jeżeli skład będzie się musiał łamać pod kątem prostym, to zalecam więcej (mamy ponad 20m) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 Najczęściej OSKP mają długość od 27-30m (optymalnie i ergonomicznie). Minimalnie między 24-25 da się pomieścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 Koledzy, podpowiedzcie jakie wymiary powinna mieć hala pod OSKP. Nie podpowiem Ci jakie powinna mieć wymiary żeby była optymalna, ale powiem Ci jak jest u mnie. Moja hala ma 72 m długości i jest super wygodna. Możesz robić dwa zestawy prawie jednocześnie (na halę wejdą trzy zestawy jak trzeba), od bramy wjazdowej do początku kanału jest tyle miejsca że zimą wprowadzasz zestaw i zamykasz drzwi i na końcu za szarpakiem jest też tyle miejsca że pojazd zjeżdża z kanału i nie musisz podnosić bramy wyjazdowej. U mnie ta hala została adoptowana na potrzeby OSKP z istniejącego budynku dlatego jest taka długaśna Jedyny minus lub dodatkowy plus jak kto woli jest taki że trzeba się trochę nachodzić w tą i z powrotem przez zmianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 Jedyny minus lub dodatkowy plus jak kto woli jest taki że trzeba się trochę nachodzić w tą i z powrotem przez zmianę A nie masz na wyposażeniu rolek zawsze by było szybciej i nogi by nie bolały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 To co to przedtem było?? Chlewnia? Kórnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 A nie masz na wyposażeniu rolek zawsze by było szybciej i nogi by nie bolały Planuję kupić hulajnogę To co to przedtem było?? Chlewnia? Kórnik? Szczerze to nie wiem co to było , budynki stoją od '78 roku i cały czas tam były usługi motoryzacyjne dopiero w 1997 powstała OSKP i trwa dzielnie do dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 A ogrzewacie to w zimie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 Najczęściej OSKP mają długość od 27-30m (optymalnie i ergonomicznie). Minimalnie między 24-25 da się pomieścić. Ja uważam, że 30-35 m to minimum dla wygodnej pracy. Gdy hala jest krótsza, to nie da się zbadać zestawu na szarpakach bez otwierania drzwi a do kanału trzeba będzie wchodzić raz z jednej a raz z drugjej strony w zależności gdzie stoi badaby zespól pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Sierpień 2013 Share Napisano 27 Sierpień 2013 A ogrzewacie to w zimie? A pewnie i nawet jest ciepło na hali, w ostre mrozy jest 17-18 st cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 A pewnie i nawet jest ciepło na hali, w ostre mrozy jest 17-18 st cały czas.Jak sobie pobiegasz w te i nazad to pewnie ta temperatura jest idealna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 Dla komfortu hala powinna mieć około 42m /20 do rolek i 22 za nimi/ zestaw wjeżdża, zamykasz bramę i jest fajnie - tylko kto to posprząta i ogrzeje . Ekonomie jest okrutna dlatego większość hal jest na minimum czyli 24m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 Planuję kupić hulajnogę Terpentyna wyjdzie taniej i czas będziesz miał lepszy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 Terpentyna wyjdzie taniej i czas będziesz miał lepszy Terpentynę mam ale dla klientów jak za bardzo marudzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 Ekonomie jest okrutna dlatego większość hal jest na minimum czyli 24m Oczywiście, że ekonomja bierze górę zwłaszcza jak właściciel sam nie będzie pracował tylko zatrudni roboli a wtedy to będzie miał gdzieś funkcjonalność obiektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 będzie miał gdzieś funkcjonalność obiektu Zależy co rozumiesz przez funkcjonalność. Wszystko trzeba wyważyć. Jasne, że budując i tak od podstaw warto zrobić to z głową, ale w taką gigantomanię, żeby ogrzewać zimą halę o długości 70m to bym nie szedł w życiu. Z kolei wersja minimum też bez sensu - jeśli podczas części badania hala musiałaby być otwarta, to też nie ma to ekonomicznego uzasadnienia przy ogrzewaniu (a tych zimnych miesięcy to jednak w naszej strefie klimatycznej trochę jest). Czyli jak dla mnie kwestie utrzymania tego później też postrzegam w kategorii funkcjonalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.