Norbert Jezierski Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Jakie Panowie (i Panie) widzicie przesłanki umożliwiające/uniemożliwiające zrealizowanie takiej przebudowy ? Chodzi mi o konkretne uwagi w tej sprawie Gorąca prośba o założenie takiego wątku pojawiła się ze strony mojego dobrego Klienta, od razu mówię - bardzo logicznie myślącego Tak to jednak bywa, że nad sobą czasami ma się szefa, który lekko inaczej myśli niż my A do dyskusji z jego argumentami trzeba należycie się przygotować ... ZAPRASZAM do dyskusji - będę zobowiązany za przedstawienie Waszych opinii ... Cytuj
Tomek D Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Chyba zależy jaki to ma być autobus, miejski czy turystyczny Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 24 Sierpień 2007 Autor Napisano 24 Sierpień 2007 Nooooo, w komunikacji codziennej toto śmigać nie będzie. Myślę, że raczej reklamówka podczas spotkań, wieców, meetingów etc. Cytuj
bohdang Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Uważam za niezbędną konsultację z producentem (przedstawicielem) danej marki. Jeśli ktoś miałby dokonać takiej przebudowy to tylko za zgodą i według technologii producenta. Cytuj
Jacdiag Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 przesłanki uniemożliwiające (1) § 18. 1. Autobus powinien byc wyposażony w: zasłony w bocznych oknach, jeżeli nie jest wyposażony w szyby przeciwsłoneczne; (2) przy kratownicowej konstrukcji autobusu dach stanowi element nośny Cytuj
WOJT999 Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Z Anglii niech sprowadzi piętrusa i bedzie cabrio tylko co z prawa strona kierownicy ? Cytuj
mariusz Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Byłem teraz we Władysławowie i tam takie 2 jężdzą zarejestrowane jako zabytki z kierownicą po prawej stronie ale nie cabrio Cytuj
Wojciech Jania Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 Po Wrocławiu jeździ juz od wielu lat Jelcz tzw. "ogórek" własnie w wersji kabrio (nazywa się "Fredruś") Cytuj
swir Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 robiliśmy badanie autobusu leyland aec jest zarejestrowany jako zabytkowy z 1965 roku miał zrobione zmiany konstrukcyjne na dole miejsca do siedzenia 24 u góry zdemontowano siedzenia i ma 54 miejsca stojące dach odkryty jezdzi jako reklamówka Cytuj
Kasciuszko Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 A co na to Konserwator zabytków skoro w tym aucie sa zmiany konstrukcyjne to nie może byc to auto zabytkowe . A jakie badanie robiliście ? bo takie zabytki maja bezterminowe . Cytuj
andmat Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 Po Wrocławiu jeździ Po Krakowie też... Cytuj
SKPAUTOMEX Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 W Warszawie widziałem jednoczesnie dwa takie autobusy na wiecach przedwyborczych, pisz wymaluj jek piętrusy z Angli - z odciętym dachem. Politycy , orkiestra ..... niestety nie zauwazyłem czy były zaresjestrowane jako zabytki. Cytuj
PROFIL Napisano 26 Sierpień 2007 Napisano 26 Sierpień 2007 Z mojej skromnej wiedzy na temat konstrukcji autobusów mogę jedynie wywnioskować to że przerobienie go na kabrioleta naruszy jego konstrukcję. Jak wiemy autobus można porównać do podłużnego pudełka do puki jest pełne i zamknięte ze wszystkich stron to jest sztywne a jeżeli zetniemy jakąś ściankę naruszy to całą jego sztywność(nadwozie szkieletowe). Autobusów przerobionych na takie cudactwa nie powinno się dopuszczać do ruchu. Cytuj
blakop Napisano 27 Sierpień 2007 Napisano 27 Sierpień 2007 Niektóre autobusy angielskie są produkowane od razu w wersji z otwartym górnym pomostem. U nas wielokrotnie takie pojazdu w kraju widziałem - ale faktycznie jako przeróbki. Co do zasadności zmian PROFIL ma moim zdaniem dużo racji, z drugiej jednak strony... Z tego co pamiętam Orły Górskiego jeździły takim po kraju, Papież na jednej z pielgrzymek (pierwszych) no i ogólnie na świecie się spotyka takie cuda A może z odstępstwem jakimś? Cytuj
chinek Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 a moze firma ktora produkuje autobusy sama robi jakas specjalna wersje carbio np. dla reprezetacji polski lub papieza jak to kolega wyzej wymienil. Bo chyba tylko wtedy byla by mozliwosc zeby on jezdzil i sie niezawlił. Pozdrawiam Cytuj
andy68 Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 Niektóre autobusy angielskie są produkowane od razu w wersji z otwartym górnym pomostem ja widzialem jeszcze takie karosy, parter kryty a pietro odkryte Cytuj
Kane123 Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Witam Proszę o poradę w kwestii przeróbki autobusu Autosan H9 na kabriolet. Czy istnieje możliwość sformalizowania takiej przeróbki. Jeśli tak to jakie badanie wykonać i na podstawie jakich dokumentów. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Cytuj
rurek777 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 http://www.ostrowiecnr1.pl/zdjecie/Bez-dachu/ [ Dodano: 09-01-2013, 12:03 ] na taki ? Cytuj
Jacdiag Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 http://wptr.pl/index.php?dz=tablice&pdz=1976&sekcja=wzory tablice próbne poszczególne elementy oznaczają: X - wyróżnik rodzaju tablicy SD - wyróżnik województwa (woj. siedleckie); cyfry - wyróżnik pojazdu Cytuj
Psuj Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 http://www.tablicerejestracyjne.pl/tablice-rejestracyjne/polska-2000/polska-1976 Cytuj
Kane123 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Kolego rurek 777 myślę że własnie o coś takiego chodzi mojemu klientowi. Ma to być autobus ,,do zwiedzania zabytków i okolicy". Obciąć dach to nie problem, pytanie jak to dopuścić do ruchu. Mimo że H9 ma ramę nośną to myślę że usunięcie dachu spowoduje osłabienie i utratę sztywności konstrukcji. Co myślicie o pomyśle takich zmian. Cytuj
kosma Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Takie autobusy były robione w PRL-u dla arabów, zgodnie z ich zamówieniami. Przeróbka w naszych warunkach moim zdaniem jest niemożliwa. Autobus musiał by być zbudowany podobnie tak jak są kabriolety, jeżeli nie ma kabiny to odpowiednie pałąki zapewniające bezpieczeństwo w razie wypadku. Jeżeli producent nie wyda odpowiedniego potwierdzenia homologacyjnego, że pojazd może być tak przebudowany to ja nigdy bym się pod tym nie podpisał. Nawet ciągnik rolniczy musi mieć ramę jeżeli nie ma odpowiedniej kabiny. Cytuj
blakop Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 No coś w tym musi być, że nawet na tym foto to tylko próbne blachy były Cytuj
zjc Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Jeżeli producent nie wyda odpowiedniego potwierdzenia homologacyjnego, że pojazd może być tak przebudowany No właśnie chyba najlepiej będzie spytać w Sanoku co o tym pomyśle sądzą, może już taki temat przerabiali. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.