Skocz do zawartości

Czy musi mieć kratkę?


Młody8

Rekomendowane odpowiedzi

ustawa PoRD

Art 81 5. Przepisy ust. 4 i 4a dotycza również samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t, ciagnika rolniczego, motocykla lub przyczepy, zarejestrowanych po raz pierwszy za granica. W tym przypadku za dzien pierwszej rejestracji, o której mowa w ust. 4, przyjmuje sie dzien pierwszej rejestracji za granica.

92r produkcji ciężarowy, czy musi mieć kratkę?

kiedy był zarejestrowany za granicą - można przypuszczać że 92/93

chyba podlega pod to par.58 ust.2

najpierw musi podlegać pod § 8 p4 pp7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient chce dołożyć jeszcze trzy siedzenia, w podłodze są oryginalne miejsca z zaznaczonymi punktami na rozwiercenie, miejsce na montaż pasów też jest tylko w miejscu gdzie mocujemy pas do nadwozia nie ma nagwintowanych otworów. Ma przegrodę za przednimi siedzeniami i szyby są tylko z przodu. Według mnie demontaż przegrody, nagwintować, wstawić szyby w części dla pasażerów, zamontować siedzenia i pasy. Jak wy byście do tego podeszli? Data pierwszej rej 20. 01. 1993 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tutaj sie nie moge zgodzic z Bercikiem dlatego ze nasz wydział komunikacji nie akceptuje tego co jest z natury bo na papierku jes wazniejsze auto musi byc zarejestrowane tak jak przyjechało z niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sytuacja całkiem hipotetyczna ! Pojazd np zostaje przebudowany w niemczech z ciężarówki na osobówke klient nie zdążył tego faktu zgłosić i w międzyczasie sprzedaje "nam". Jeśli potwierdzisz że to ciężarówka bo tak wynika z DR to niestety potwierdzisz nieprawde. Ja jestem wstanie tylko i wyłącznie podpisać się pod tym co widze a nie pod papierkiem. Stoje na tym że dokumenty są pomocne , ale nie wyznaczają stanu rzeczywistego ! Idąc dalej jeśli jestem właścicielem to również moge pojazd przerobić sobie w kraju przed pierwszą rejetracją (nic mi tego niezabrania) i co przyjechał z ilością miejsc np. 2 w starym DR a widze 9 to zostawiam to co w "obcym dokumencie". Badanie techniczne wykonujemy na podstawie tego co jest a jeśli są jakieś "niedociągnięcia" to niech WK wydaje skierowanie na dodatkowe badanie techniczne. To tak troszke jak przy zmianie właściciela i na PCC-3 okazuje się, że auto w US jest po katakliźmie, ale jak ma przyjechać na dodatkowe powypadkowe to nagle staje się sprawne ... . Troszke zdrowego rozsądku i podejścia do sprawy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację , my wpisujemy z natury , a WK to weryfikuje . Jeśli nie zgadzają się np ilość miejsc [ zamiast 7 są 2 ], to właściciel powinien być wysłany przez WK z powrotem za granicę , bo to nie ten pojazd , wg dokumentów , co go zakupił.Tam powinien to wyjaśnić , a do nas powinien się zgłosić w stanie jak jest w dokumentach .

Lecz niektórzy kombinują i chcą wcisnąć nam kit , że taki kupili zagranicą , w między czasie robiąc przeróbki w kraju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz niektórzy kombinują i chcą wcisnąć nam kit , że taki kupili zagranicą , w między czasie robiąc przeróbki w kraju .

 

Kto gdzie i kiedy zkazał tego "niecnego" procederu ???? I za przeproszeniem co to obchodzi diagnostę czy to Hans czy Janek wymontował fotele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sobie czytam i mysle, ze wszyscy dobrze mowicie..... tak czy tak powinno dac sie to zrobic..... bo dlaczego ktos po zakupie nie mialby dokonywac zmian takich jakie mu sa potrzebne.

Ale Polska to dziwny kraj....... i co

Powiat to obyczaj :P

........ sie chce.....

A tak powaznie , to jak urzednik nie patrzy w papiery ino w przeglad to wsio przejdzie.

Ale urzednik wredne stworzenie lubi zajrzec we wszystko :P

A wina moim zdaniem tego, ze ustawy tworza laicy.....

Dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowym obowiązkiem WK jest weryfikacja dokumentów - wynika to wprost z §1 instrukcji w sprawie rejestracji - weryfikacja i porównanie danych. Jeśli w dok. pochodzenia pojazdu są zawarte inne dane niż w rzeczywistości to... no właśnie co? Tzn. że dokonano zmian konstrukcyjnych w pojeździe - czyli pojazd powinien przejść badanie dod. z opisem zmian... Jak podejść do takiego tematu w przypadku pojazdu jeszcze nie rejestrowanego? Nie wiem - jest to luka w przepisach i wszystko pozostaje kwestią interpretacyjną WK. W tej sytuacji często jedynym logicznym rozwiązaniem jest dokonanie przebudowy pojazdu dopiero po jego rejestracji. Nie można tutaj doszukiwać się analogii z NOWYMI pojazdami - ich sytuacje przepisy warunkują nieco inaczej...

W tej sprawie wysyłano wiele zapytań do minist. Bez odpowiedzi rzecz jasna... Brak odpowiedzi to jednak też odpowiedź - w moim mniemaniu taka, że nie wszystko jest tak całkowicie proste jak się niektórym kolegom wydaje :)8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie podejść do sprawy , to zmian konstrukcyjnych można dokonać w pojeździe zarejestrowanym.

Jeśli pojazd wyrejestrowano zagranicą , a nie zarejestrowano go jeszcze w naszym kraju , to wciąż musi być ten sam pojazd , bo taki zarejestrowany jest w ewidencji .

Zmian dokonać można przed wyrejestrowaniem zagranicą, lub po zarejestrowaniu w naszum kraju.

 

[ Dodano: 11-09-2007, 17:29 ]

Powyższa wypowiedź to jedna strona medalu .

Druga - jak np. zarejestrować anglika bez dokonania zmian konstrukcyjnych ze względu na kierownicę ? , nawet po uzyskaniu pozytywnych zaświadczeń od producenta? -nie ma możliwości. Pierw zmiany , a potem rejestracja .

Założenia słuszne , a życie idzie swoją drogą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.