Młody8 Napisano 7 Wrzesień 2007 Share Napisano 7 Wrzesień 2007 Witam. Koledzy sprowadzony z Niemiec VW Transporter, 2-osobowy 92r produkcji ciężarowy, czy musi mieć kratkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
power Napisano 7 Wrzesień 2007 Share Napisano 7 Wrzesień 2007 Dz.U 32 poz 262 z 2003 . Trwała przegroda w samochodzie ciężarowym zarajestrowanym po raz pierwszy po 29.05.1999. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Wrzesień 2007 Share Napisano 7 Wrzesień 2007 13 marca 2003 chyba podlega pod to par.58 ust.2 (Dz.U.32 poz 262 z 2003 ze zmianami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Wrzesień 2007 Share Napisano 8 Wrzesień 2007 ustawa PoRDArt 81 5. Przepisy ust. 4 i 4a dotycza również samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t, ciagnika rolniczego, motocykla lub przyczepy, zarejestrowanych po raz pierwszy za granica. W tym przypadku za dzien pierwszej rejestracji, o której mowa w ust. 4, przyjmuje sie dzien pierwszej rejestracji za granica. 92r produkcji ciężarowy, czy musi mieć kratkę? kiedy był zarejestrowany za granicą - można przypuszczać że 92/93 chyba podlega pod to par.58 ust.2 najpierw musi podlegać pod § 8 p4 pp7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 8 Wrzesień 2007 Share Napisano 8 Wrzesień 2007 Panowie spisujemy wszystko z natury i nic nas nie obchodzi jak dany pojazd był zarejestrowany za granicą ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Młody8 Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 8 Wrzesień 2007 Klient chce dołożyć jeszcze trzy siedzenia, w podłodze są oryginalne miejsca z zaznaczonymi punktami na rozwiercenie, miejsce na montaż pasów też jest tylko w miejscu gdzie mocujemy pas do nadwozia nie ma nagwintowanych otworów. Ma przegrodę za przednimi siedzeniami i szyby są tylko z przodu. Według mnie demontaż przegrody, nagwintować, wstawić szyby w części dla pasażerów, zamontować siedzenia i pasy. Jak wy byście do tego podeszli? Data pierwszej rej 20. 01. 1993 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swir Napisano 8 Wrzesień 2007 Share Napisano 8 Wrzesień 2007 i tutaj sie nie moge zgodzic z Bercikiem dlatego ze nasz wydział komunikacji nie akceptuje tego co jest z natury bo na papierku jes wazniejsze auto musi byc zarejestrowane tak jak przyjechało z niemiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 8 Wrzesień 2007 Share Napisano 8 Wrzesień 2007 No to sytuacja całkiem hipotetyczna ! Pojazd np zostaje przebudowany w niemczech z ciężarówki na osobówke klient nie zdążył tego faktu zgłosić i w międzyczasie sprzedaje "nam". Jeśli potwierdzisz że to ciężarówka bo tak wynika z DR to niestety potwierdzisz nieprawde. Ja jestem wstanie tylko i wyłącznie podpisać się pod tym co widze a nie pod papierkiem. Stoje na tym że dokumenty są pomocne , ale nie wyznaczają stanu rzeczywistego ! Idąc dalej jeśli jestem właścicielem to również moge pojazd przerobić sobie w kraju przed pierwszą rejetracją (nic mi tego niezabrania) i co przyjechał z ilością miejsc np. 2 w starym DR a widze 9 to zostawiam to co w "obcym dokumencie". Badanie techniczne wykonujemy na podstawie tego co jest a jeśli są jakieś "niedociągnięcia" to niech WK wydaje skierowanie na dodatkowe badanie techniczne. To tak troszke jak przy zmianie właściciela i na PCC-3 okazuje się, że auto w US jest po katakliźmie, ale jak ma przyjechać na dodatkowe powypadkowe to nagle staje się sprawne ... . Troszke zdrowego rozsądku i podejścia do sprawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 8 Wrzesień 2007 Share Napisano 8 Wrzesień 2007 Masz rację , my wpisujemy z natury , a WK to weryfikuje . Jeśli nie zgadzają się np ilość miejsc [ zamiast 7 są 2 ], to właściciel powinien być wysłany przez WK z powrotem za granicę , bo to nie ten pojazd , wg dokumentów , co go zakupił.Tam powinien to wyjaśnić , a do nas powinien się zgłosić w stanie jak jest w dokumentach . Lecz niektórzy kombinują i chcą wcisnąć nam kit , że taki kupili zagranicą , w między czasie robiąc przeróbki w kraju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 8 Wrzesień 2007 Share Napisano 8 Wrzesień 2007 Lecz niektórzy kombinują i chcą wcisnąć nam kit , że taki kupili zagranicą , w między czasie robiąc przeróbki w kraju . Kto gdzie i kiedy zkazał tego "niecnego" procederu ???? I za przeproszeniem co to obchodzi diagnostę czy to Hans czy Janek wymontował fotele? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sisters Napisano 8 Wrzesień 2007 Share Napisano 8 Wrzesień 2007 A ja tak sobie czytam i mysle, ze wszyscy dobrze mowicie..... tak czy tak powinno dac sie to zrobic..... bo dlaczego ktos po zakupie nie mialby dokonywac zmian takich jakie mu sa potrzebne. Ale Polska to dziwny kraj....... i co Powiat to obyczaj ........ sie chce..... A tak powaznie , to jak urzednik nie patrzy w papiery ino w przeglad to wsio przejdzie. Ale urzednik wredne stworzenie lubi zajrzec we wszystko A wina moim zdaniem tego, ze ustawy tworza laicy..... Dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Wrzesień 2007 Share Napisano 9 Wrzesień 2007 Podstawowym obowiązkiem WK jest weryfikacja dokumentów - wynika to wprost z §1 instrukcji w sprawie rejestracji - weryfikacja i porównanie danych. Jeśli w dok. pochodzenia pojazdu są zawarte inne dane niż w rzeczywistości to... no właśnie co? Tzn. że dokonano zmian konstrukcyjnych w pojeździe - czyli pojazd powinien przejść badanie dod. z opisem zmian... Jak podejść do takiego tematu w przypadku pojazdu jeszcze nie rejestrowanego? Nie wiem - jest to luka w przepisach i wszystko pozostaje kwestią interpretacyjną WK. W tej sytuacji często jedynym logicznym rozwiązaniem jest dokonanie przebudowy pojazdu dopiero po jego rejestracji. Nie można tutaj doszukiwać się analogii z NOWYMI pojazdami - ich sytuacje przepisy warunkują nieco inaczej... W tej sprawie wysyłano wiele zapytań do minist. Bez odpowiedzi rzecz jasna... Brak odpowiedzi to jednak też odpowiedź - w moim mniemaniu taka, że nie wszystko jest tak całkowicie proste jak się niektórym kolegom wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 10 Wrzesień 2007 Share Napisano 10 Wrzesień 2007 Jakby nie podejść do sprawy , to zmian konstrukcyjnych można dokonać w pojeździe zarejestrowanym. Jeśli pojazd wyrejestrowano zagranicą , a nie zarejestrowano go jeszcze w naszym kraju , to wciąż musi być ten sam pojazd , bo taki zarejestrowany jest w ewidencji . Zmian dokonać można przed wyrejestrowaniem zagranicą, lub po zarejestrowaniu w naszum kraju. [ Dodano: 11-09-2007, 17:29 ] Powyższa wypowiedź to jedna strona medalu . Druga - jak np. zarejestrować anglika bez dokonania zmian konstrukcyjnych ze względu na kierownicę ? , nawet po uzyskaniu pozytywnych zaświadczeń od producenta? -nie ma możliwości. Pierw zmiany , a potem rejestracja . Założenia słuszne , a życie idzie swoją drogą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.