Jackow Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Markes30 ma rację. Niestety w Polsce większość aktów prawnych pisze się "na kolanie" i takie są niestety efekty jak przykład podany wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Poza tym fakt, iż zbiornik ma ważne dopuszczenie np. holenderskie a nie ma polskiego raczej nie oznacza ze nie spełnia ona polskich wymagań, czy tez jest niesprawna Ale nie masz jasnego stwierdzenia, że jest sprawna (a przepis mówi o polskim dozorze....). Panowie. Przecież to od WAS nauczyłem się że przepis to przepis a my stoimy na jego straży nie ważne jak jest Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! ny mamy go wymagać....a teraz co???...odwilż??? Bądźmy konsekwentni, nie możemy wybiórczo stosować przepisów a inne 'olewać' bo są bezsensowne (wg naszego nieobiektywnego mniemania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Panowie bez dokumentów jakimi są protokół i decyzja organu DT dopuszczenie pojazdu do dalszej eksploatacji jest poświadczeniem nieprawdy, dotyczy to jak najbardziej zbiorników w samochodach importowanych. Przy pierwszej kontroli np: policji brak takich dokumentów może sie skonczyc źle dla diagnosty. Polecam lekturę Ustawy o dozorze technicznym jak i rozporządzenia o urządzeniach podlegających dozorowi technicznemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Przy pierwszej kontroli np: policji brak takich dokumentów może sie skonczyc źle dla diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Koledze chyba chodziło o to, że kierowca nie ma obowiązku posiadania zadnych innych dokumentów poza DR? [ Dodano: 06-11-2006, 18:44 ] Panowie bez dokumentów jakimi są protokół i decyzja organu DT dopuszczenie pojazdu do dalszej eksploatacji jest poświadczeniem nieprawdy Jaki rodzaj nieprawdy poświadcza diagnosta ??? (Pomińmy chwilowo zbiorniki "obce") Skoro stwierdził, że na zbiorniku wybita jest data następnego badania zbiornika to jaką nieprawdę poświaczył ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Listopad 2006 Share Napisano 6 Listopad 2006 Koledze chyba chodziło o to, że kierowca nie ma obowiązku posiadania zadnych innych dokumentów poza DR? Jaki rodzaj nieprawdy poświadcza diagnosta ??? (Pomińmy chwilowo zbiorniki "obce") Skoro stwierdził, że na zbiorniku wybita jest data następnego badania zbiornika to jaką nieprawdę poświaczył ??? 1. Z tego co wiem to na żadanie organów kontroli kierowca musi przedstawicć dokumenty i nie koniecznie musi to zrobić na miejscu kontroli. 2. Od kiedy na zbiorniku wybita jest data następnego badania. Gwoli ścisłości reguluje to regulamin 67 EKGONZ i data bedąca na zbiorniku jest data badania odbiorczego a nie jak kolega swierdził data następnego badania. Data wybita mogąca sugerować następne badanie może równie dobrze oznaczać datę końca eksploatacji tego zbiornika i naniesienie jej zależy wyłącznie od producenta. 3. Jak już wcześniej napisałem najważniejszym dokumentem dopuszczającym w/w zbiorniki jest protokół i decyzja administracyjna i nie zawsze musi mieć 10 letni okres dopuszczenia, w zwiazku z tym w przypadku braku tych dokumentów nie można sugerować sie tym okresem ani datą wybitą na zbiorniku. I zatem dopuszczenie pojazdu do eksploatacji w chwili np. zatrzymania tego zbiornika ze wzgledu na stany korozyjne z wydaniem decyzji negatywnej która posiada rygor natychmiastowej wykonalności a nie przedstawionej w przypadku badania jest ewidentnym poświadczeniem nieprawdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 7 Listopad 2006 Share Napisano 7 Listopad 2006 DZ.U.122 poz.1321. Art. 15. 1. Decyzji zezwalającej, o której mowa w art. 14 ust. 4, nie wydaje się dla urządzeń objętych dozorem technicznym uproszczonym lub oznaczonych przez wytwarzającego znakiem dozoru technicznego. 2. Przez oznaczenie znakiem, o którym mowa w ust. 1, wytwarzający stwierdza, że urządzenie techniczne zostało wyprodukowane w sposób zgodny z warunkami określonymi wart. 9 ust. 4. 3. Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, wzór znaku dozoru technicznego. Butla lub zbiornik jest objęta dozorem technicznym uproszczonym i oznaczona znakiem dozoru technicznego. Dlatego nie podlega pod art.14 . Art. 14. 4. Na podstawie pozytywnych wyników badań i wykonanych czynności, o których mowa w ust.2 organ właściwej jednostki dozoru technicznego wydaje decyzję zezwalającą na eksploatację urządzenia, w której ustala formę dozoru technicznego, jaką będzie objęte to urządzenie . Mowa o urządzeniu z ustaloną forma dozoru technicznego i tu wydaje się pojedynczą decyzje. Art.16. l. Oznaczeniu znakiem dozoru technicznego, o którym mowa wart. 15 ust. 1, podlegają urządzenia techniczne dopuszczone do obrotu na podstawie decyzji o dopuszczeniu do obrotu, wydanej przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego 2. Organ właściwej jednostki dozoru technicznego może, na wniosek wytwarzającego, wydać decyzję, o której mowa w ust. 1,jeżeli urządzenie techniczne objęte dozorem technicznym uproszczonym jest produkowane seryjnie na podstawie tej samej dokumentacji i według tej samej technologii oraz jest sprzedawane w stanie przygotowanym do eksploatacji. 3. Wydanie decyzji, o której mowa w ust. 1, powinno być poprzedzone przeprowadzeniem badania typu urządzenia. 4. Badanie, o którym mowa w ust. 3, polega na zbadaniu wybranego losowo urządzenia w zakresie zgodności wykonania urządzenia z uzgodnioną dokumentacją oraz przeprowadzeniu prób technicznych w warunkach gotowości do pracy, z zastrzeżeniem ust. 5, jeśli przewidują to warunki techniczne dozoru technicznego 5. Urządzenie może być poddane dodatkowym badaniom specjalistycznym, włącznie z badaniami niszczącymi. Butla – zbiornik jest oznaczona znakiem DT , produkowana na podstawie tej samej dokumentacji , seryjnie , według tej samej technologii i sprzedawana w stanie przygotowanym do eksploatacji . Nie jest urządzeniem w której ustala się formę dozoru technicznego jaką będzie objęte to urządzenie. Jak wynika z powyższych przepisów nie może mieć indywidualnego protokółu i jego numeru i nie podlega pod dozór techniczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 7 Listopad 2006 Share Napisano 7 Listopad 2006 Nie jestem prawnikiem i nie wiem jak to co jest w DU nr 122 sie ma do najnowszego protokółu badania zbiornika LPG firmy STAKO. Nie posiadam skanera ,ale opisze jak potrafię: PROTOKół NR TDT/52/638/3792/06/STA PóźNIEJ MAMY OPIS : klasa .pojemność ,stopień napełnienia .....nr fabryczny 638/3792-jest to część numeru protokółu. ZAKRES BADANIA: zgodnie z protokółem zbiorczym nr TDT-OT5/52/06/STA z dnia 21.09.2006 z badania partii zbiorników. ....następnie jest DECYZJA Nr. TDT/52/638/3792/06/STA w wyniku postępowania prowadzonego na wniosek na pods...........ustawa którą cytował Berecik i innych ustaw....oraz na podstawie pozytywnego wyniku badań zezwala się STAKO : 1.na eksploatacje powyższego urzadzenia do czasu wyznaczenia nastepnego badania tj.21.09.2016. 2.ustala sie dla powyższego urządzenia formę dozoru technicznego pełnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 7 Listopad 2006 Share Napisano 7 Listopad 2006 Dz. U Nr 112, poz. 1185 to nic innego jak Regulamin Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ Nr 115 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 8 Listopad 2006 Share Napisano 8 Listopad 2006 Wymagałem tylko zaświadczenia ze stacji tankowania o odbiciu zaworu. mam przed sobą take zaświadczenie: pojaz marki.....tankował w dniu.........na w/w stacji . Zawór bezpieczeństwa w zbiorniku zadziałał prawidłowo ,Stacja nie określa przy jakim napełnieniu procentowym zadziałał zawór. podpis pracownika......... i pieczatka stacji. To ten zawór zadziałał prawidłowo czy nie? Powinien zadziałac przy 80% napełnieniu! . Co mi po tym papierku .i nie jest obowiązkiem przechowywac takie zaświadczenia(po przeczytaniu moge go wyrzucić.) I nie jestem pewien na 100% czy zadziałał prawidłowo Przepis martwy lub nie do wykonania przez diagnostę lub pracownika CPN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 Czyli brak umocowania prawnego. Przy tym badaniu diagnosta powinien jechać na stacje LPG i sam sprawdzić czy zawór jest sprawny. Tylko czy to jest realne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 Przy tym badaniu diagnosta powinien jechać na stacje LPG i sam sprawdzić czy zawór jest sprawny. Najpierw wyjeździć gaz do końca aż zgaśnie silnik. Potem napełnić do 0.8 pojemności zbiornika. Jeżeli zawór ograniczający stopień napełnienia nie zadziała, to albo jest zepsuty, albo gazownik nas kantuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 Dzięki berecik, i wzajemnie Mam jeszcze jedno pytanie. Jak przeprowadzacie kontrolę działania zaworu ograniczającego wypływ gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 albo gazownik nas kantuje Z opowieści klienta zbiornik 50 dm3 na liczniku dystrybutora 52 dm3 a na innych stacjach wchodzxiło 39-40 i zawór odcinał dopływ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 Ja tak kiedyś miałem z paliwem jak się "postawiłem", to właściciel stacji pokazał mi ostatnią legalizację dystrybutora z datą o 2 tygodnie wcześniejszą i kazał się odp***ić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 Protkół STAKO Poświadczenie STAKO Dotyczące badania odbiorczego zbiornika LPG Od jakiej daty jest protokół -nie wiem. Taki skaner ,albo ja coś........-chyba będzie można cuś odczytać i porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 9 Listopad 2006 Share Napisano 9 Listopad 2006 No brutal jaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 17 Grudzień 2006 Share Napisano 17 Grudzień 2006 Cytat: albo gazownik nas kantuje Z opowieści klienta zbiornik 50 dm3 na liczniku dystrybutora 52 dm3 :shock: a na innych stacjach wchodzxiło 39-40 i zawór odcinał dopływ Według danych, przedstawionych przez Inspekcję Pracy, wśród 1547 skontrolowanych stacji i 135 rozlewni gazu ponad 260 działało bez administracyjnego zezwolenia na prowadzenie tego typu działalności. Inspektorzy wykryli również, że ponad 1200 pracowników zatrudnionych na stacjach i w rozlewniach dopuszczono do pracy bez wymaganych szkoleń bhp. Jak powiedział dyrektor departamentu warunków pracy PIP, Leszek Zając, do innych często stwierdzanych naruszeń przepisów należało napełnianie butli kuchennych na stacjach przeznaczonych tylko do tankowania pojazdów i zły stan urządzeń technicznych. W co piątej rozlewni brakowało odpowiedniego systemu wentylacji. Kontrola PIP objęła około 30 proc. wszystkich stacji autogazu i rozlewni funkcjonujących w Polsce. Inspektorzy nałożyli na łamiących przepisy 634 mandaty na łączną kwotę około 330 tys. zł. Skierowali także 14 wniosków do sądu. Zastępca głównego inspektora pracy, Roman Giedrojć powiedział, że "liczne przypadki skandalicznych zaniedbań" są sygnałem alarmowym, tym bardziej, że skutki wybuchów gazu mogą być tragiczne również dla osób postronnych i mieszkających w pobliżu rozlewni i stacji. Na kolejnym posiedzeniu komisja ma przyjąć opinię, w której zaapeluje do premiera o zmiany w przepisach, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na stacjach autogazu. Polska jest światowym liderem pod względem liczby stacji autogazu. Obecnie w naszym kraju funkcjonuje ich ponad 6,5 tys.; gazem napędzanych jest ponad 1,7 mln polskich samochodów. A my tu o "jakiś" zaświadczeniach .......... http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/pip-stacje-naruszaja-przepisy,825400,415 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 4 Styczeń 2007 Share Napisano 4 Styczeń 2007 Jak poczytałem to wszystko już jestem łysy i cyc.i (piersi) mi powyrastały!!!!!!!!!!! Czytam i czytam i zgadzam sie z Praktykiem i Devilem i wszystkimi!!!!!! A tak poza tym to może sprawdzacie reduktor z kubkiem wody lub innym płynem ( 227 załącznik nr 5 par. 6.1. )?????????????????????????????????????????????????????? P.S. To ŻART A gdzie marzenia (np. fantazje erotyczne w snach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbycho Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 Witam wszystkich uczestników forum. W tematach które tu poruszacie mogę byc laikiem wiec proszę wziąść poprawkę na mój stan wiedzy.Bardzo bym prosił o ile to możliwe o wskazanie jaki przepis nakazuje posiadanie w pojezdzie homologacji na zbiornik na gaz w samochodzie/ czy jest to wymóg posiadanie takiej legalizacji? czy policja może to kontrolować?bardzo dziękuje za odpowiedź lub wskazanie kierunku gdzie mogę znaleźć interesujące mnie informacje Dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Kwiecień 2007 Share Napisano 12 Kwiecień 2007 Na badaniu technicznym musisz posiadać decyzję dozoru ponieważ zbiornik na gaz podlega dozorowi i zgodnie z Dz.U.227 z 2003 poz.2250 (z późniejszymi zmianami) &13 pkt 4 diagnosta musi z tej decyzji przepisać trochę danych. Natomiast czy policja może (musi) ten dokument kontrolować pytanie do innych instytucji. Osobiście uważam, że nie ale może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 14 Kwiecień 2007 Share Napisano 14 Kwiecień 2007 Myślę że dla policjanta powinien wystarczyć wpis w DR , "GAZ ", bo przecież wpisu dokonano w WK na podstawie dokumentacji z dozoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Kwiecień 2007 Share Napisano 14 Kwiecień 2007 Nic bardziej mylnego boden - o dozór to możesz jedynie Ty jako diagnosta na badaniu prosić. W WK wpisu dokonuje sie JEDYNIE na podstawie homologacji i faktury. Ale co do sposobu kontroli zgadzam się - wpis w DR jest wystarczający w trakcie "rutynowej" kontroli drogowej i przepisy niegdzie z tego co wiem nie nakazują wozić w aucie decyzji z dozoru. Właściciel sam musi być świadomy tego, iż taki dokument musi posiadać i w sprawach "trudniejszych", czy też budzących wątpliwości różnych organów albo tam gdzie jest to wymagane takim dokumentem się legitymować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy_koalowy Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 witam chciałem sie zapytac co sie dzieje ze zbiornikiem którego ważność mija po 10 latach od daty produkcji? ponowne badania? jezeli tak to na jaki czas? i jak to wyglada z tą legalizacją ? homologacją ? sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.